karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

02 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نیویورک از مهم ترین شهرهای آمریکاست، جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، بیشترین تعداد آسمان خراش ها را در دنیا دارد و همیشه پر از هیاهو و ازدحام است. اهمیت سیاسی و فرهنگی نیویورک سبب شده تا آن را پایتخت جهان بنامند. این شهر به 5 منطقه اصلی و مهم به نام های برانکس (The Bronx)، بروکلین (Brooklyn)، منهتن (Manhattan)، کوینز (Queens) و استیتن آیلند (Staten Island) تقسیم می شود. همه این ها واقعیتی شلوغ از این شهر می سازند. اما این بار چارلز جان استون (Charles Johnstone) عکاس معروف اهل منهتن، نیویورک را از زاویه دیگری بررسی می کند. به سراغ نقاطی از این شهر می رود که همیشه محل تفریح و گردهم آیی مردم هستند و تصاویر آن ها را در روزهای سرد و خالی ثبت می کند. عکس های او سکون و سکوت را در محل هایی که اهالی نیویورک خالی می گذارند به تصویر می کشد. نکته دیگری که به کار او اهمیت می دهد و او را معروف کرده است، استفاده از فرآیند سیباکروم (Cibachrome) در چاپ عکس هاست که با وجود رنگ های اشباع شده و پرمایه، احتمال کمرنگ شدن تصاویر را بسیار پایین می آورد.

اگر دوست دارید ببینید که نیویورک، بدون حضور اهالی خود چه رنگ و جلوه ای دارد با کارناوال همراه شوید و نگاهی به این مجموعه عکس های چارلز استون بیندازید!

1- استخر پارک کروتونا (Crotona Park Pool)، در محله برانکس، 2011

نیویورک محله برانکس

Charles Johnstone

 2- استخر فیشر (Fisher Pool)، منطقه کویینز، 2011

نیویورک محله کویینز

Charles Johnstone

3- پارک های بریج (Highbridge Park) در واشینگتن هایتس (Washington Heights)، قسمت شمالی منهتن، 2011

من بیشتر این عکس ها را در میانه روزهای زمستانی گرفتم. این نکته برای مجموعه عکس های استخرهای خالی مهم بود. پارک های نیویورک در زمستان ورودی استخرها را قفل می کنند و علاقه ای نداشتند که به من اجازه ورود بدهند. زیرا قوانین بیمه این اجازه را نمی دادند. به‌علاوه من پیش از این کتابی درباره زمین های بازی هندبال چاپ کرده بودم و مسئولان دل خوشی از آن نداشتند. در نهایت با کمک بخش روابط عمومی وارد این قسمت شدم. 

نیویورک محله واشینگتن هایتز

Charles Johnstone

4- زمین بازی ناتان استراوس (Nathan Straus Playground) در نیویورک، 2010

مجموعه عکس های زمین بازی هندبال تنها مجموعه ای بود که عکاسی از آن به فصل بهار کشیده شد. یکی دیگر از دلایل عکاسی در زمستان این بود که در این فصل زمین های بازی تقریبا خالی هستند.

نیویورک

Charles Johnstone

5- زمین بازی پونتیاک (Pontiac Playground) , در محله برانکس، 2010

به عنوان کسی که تمام عمرش را در نیویورک سپری کرده و در منهتن به دنیا آمده و بزرگ شده است، اطلاعات من درباره بخش های دیگر نیویورک خیلی خوب نبود. در نتیجه ثبت این تصاویر و 5 کتاب مرتبط، یک تجربه یادگیری واقعی بود. خوشبختانه در منهتن ماشینی دارم که می توانم با آن در محله های کویینز، بروکلین و برانکس بگردم.

نیویورک محله برانکس

Charles Johnstone

6- پارک مردم (People’s Park) در برانکس، 2010

این پارک متعلق به دانشگاه کالیفرنیا، مشهور به دانشگاه برکلی (Berkeley)، است. در تاریخچه این پارک یک نزاع تاریخی وجود دارد. در 1969 میان دانشجویان و مسئولان برکلی بر سر استفاده از این قطعه زمین درگیری صورت گرفت. گارد ملی به مقابله با دانشجویان پرداخت و در این درگیری 1 دانشجو کشته شد.

نیویورک محله برانکس

Charles Johnstone

7- کلیسای خدا (Church of God)، منهتن، 2011

اینجا یک کلیسای پروتستان ساخته شده در 1886 است. مشکل من با عکاسی از کلیساهایی که دارای فروشگاه هستند، حضور مردم نیست بلکه مشکلم با ماشین هایی ست که منظره را مسدود می کنند. برای ثبت این عکس مجبور بودم منتظر روز تمیز کردن این خیابان بمانم تا همه مجبور باشند ماشین های شان را جابجا کنند.

نیویورک محله منهتن

Charles Johnstone

8- کلیسایی در بروکلین، 2011

نیویورک محله بروکلین

Charles Johnstone

9- کلیسایی در بروکلین، 2011

نیویورک محله بروکلین

Charles Johnstone

10- زمین بازی جنوبی پن (Penn South Playground)، منهتن، 2008

برای دسترسی به زمین های بسکتبال و هندبال پارک های شهر نیویورک مشکلی نداشتم. اما برای ورود به زمین های مدارس به دلیل مسائل امنیتی مشکلاتی وجود داشت و همیشه آسان نبود.

نیویورک محله منهتن

Charles Johnstone

11- زمینی در کنار مجتمع مسکونی موریسنیا ایر رایتز (Morrisania Air Rights)، برانکس، 2008

همیشه مسئولان، از من می پرسند که چرا از جاهایی که تازه رنگ شده اند عکاسی نمی کنم و فقط از جاهایی که مثل وصله و پینه رنگ شان کرده اند عکس می گیرم. من پاسخ می دهم که این وصله های رنگی به نظر من هنرمندانه تر می آیند.

نیویورک محله برانکس

Charles Johnstone

12- زمین بازی (Cherry Clinton Playground)، چری کلینتون ، منهتن، 2008

Cherry به معنای گیلاس است و به خاطر 14 درخت گیلاسی که در کنار این زمین کاشته شده، این نام روی این قطعه گذاشته شده است.

نیویورک محله منهتن

Charles Johnstone

13- بلوار مک گینس (McGuinness Blvd) و خیابان بکس (Box Street)، منطقه گرین پوینت (Greenpoint)، نیویورک، 2013

در نمونه کارهای چارلز جان استون، نرده های محافظ آهنی راه راه، 34 زمین بسکتبال، چند استخر خالی، چند زمین هندبال نیویورک و کلیساهای نیویورکی با مغازه های جلوی شان، وجود دارد که با تکنیک سیباکروم در رنگ هایی درخشان چاپ شده اند.

نیویورک محله گرین پوینت

Charles Johnstone

سخن آخر

عکس هایی که دیدیم تصاویری از سکوت و خلوتی یکی از شلوغ ترین شهرهای دنیا را به تصویر کشیده اند.

شما با دیدن این عکس ها چه فکر کردید؟

تا به حال به نبود انسان ها در مناطقی که آن ها را حسابی شلوغ و پر هیاهو کرده اند فکر کرده اید؟!

به نظر شما بدون حضور انسان ها برای شهرها چه اتفاقی می افتد؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.