karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این مطلب می خواهیم تصاویری از لبنان را به تماشا بنشینیم. این تصاویر زیبا توسط عکاسی به نام رامی ریزک (Rami Rizk) در سال 2018 از زیبایی های لبنان گرفته شده است. وی در این مجموعه تلاش کرده تا عکس های دیدنی از لبنان بگیرد و نگاه ما را نسبت به این کشور که سال ها درگیر جنگ است تغییر دهد. در این مجموعه شاهد زیبایی هایی از جنگل های انبوه، کوهستان ها، آب های آبی رنگ سواحل لبنان و ... هستیم. با کارناوال همراه شوید.

1- در یکی از تصاویر، قایق های تفرجگاه ساحلی در شهر بیروت را می بینید. بیروت، پایتخت کشور لبنان است و طبق تخمین ها حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. 

یکی از این عکس ها، خط ساحلی صخره ای شهر جونیه (Jounieh) در شمال بیروت را به نمایش گذاشته اند. توریست های زیادی در این جا گرد هم می آیند چون تله کابین شهر از این محل گردشگران را برای بازدید از مجسمه سیده لبنان (Our Lady of Lebanon) در هریسه (Harissa) می برند. 

سواحل لبنان

سواحل لبنان

2- آب های ژرف آبی در سواحل غربی لبنان که در شهرستان کسروان (Keserwan) و شمال شرقی بیروت واقع شده است.

سواحل لبنان

3- تصویری از مردم در حال استراحت در استراحتگاه فروزن چری اسکای (Frozen Cherry Sky) که در باشگاه زارور (Zaarour) قرار دارد و در زمستان به عنوان پیست اسکی از آن استفاده می شود.

استراحت گاهی در لبنان

4- طلوع خورشید بر فراز ابرها و تلالو اش در میان انبوه درختان سرسبز و شاداب جنگلی در بکاسین (Bkâssîne) در استان جنوبی لبنان (Al Janub).

جنگلی در بکاسین

5- طبیعت مسحور کننده

در یکی از عکس ها درختان زیبا با پس زمینه ای از تپه های زیبا و خیره کننده منطقه بکاسین را مشاهده می کنید؛ درختانی که به نظر برخی از مردم به شکل کلم بروکلی هستند. 

در تصویر دیگر پرتوهای نور خورشید توجه را به خود جلب می کنند. این پرتوها با کنجکاوی فراوان از میان شاخه های یک درخت در ذخیره گاه طبیعی درختان سرو الشوف (Al Shouf Cedar Nature Reserve) می گذرند. این منطقه در دامنه های کوه باروک (Barouk) در شمال لبنان قرار دارد.

دامنه های کوه باروک

منطقه بکاسین

6- مسجد معروف محمد الامین (Mohammed Al Amine Mosque) که گاهی اوقات به آن مسجد آبی هم گفته می شود. این مسجد در مرکز شهر بیروت قرار دارد و به لطف رنگ منحصر به فردش زیبایی خاصی به شهر بیروت، پاریس خاورمیانه بخشیده است.

مسجد آبی لبنان

7- تصویری از پارک بزرگ هورش (Horsch Park) بیروت که بزرگ ترین پارک در شهر است و 300 هزار متر مربع فضای سبز را پوشش می دهد. این پارک در پایان جنگ داخلی باز سازی شده است.

پارک هورش

8- یک تصویر هوایی از چترهای آفتابگیر رنگارنگ و آب های آبی تیره در امتداد خط ساحلی شهر انفه (Anfeh). این شهر یکی از برترین مقاصد گردشگری در سواحل شمالی لبنان است.

ساحل شهر انفه

9- چراغ های روشن در پیست اسکی مزار کفردبیان (Mzaar Kfardebian) که از بالای پیست قابل ثبت شده اند. در مجموع 6 پیست اسکی در کشور لبنان وجود دارد.

پیست اسکی مزار

10- مجسمه سنت شربل یا شربل مخلوف (St Charbel) بزرگ ترین مجسمه در کشور لبنان است که در سال 2017 در روستای فارایا (Faraya) بر بلندای کوه کراس (Mount of the Cross) نصب شد. سنت شربل یک راهب مارونی (1) و کشیش لبنانی بود که گفته می شد قدرت شفادهندگی دارد. او توسط پاپ پل ششم در سال 1965 تقدیس شد.

پاورقی


1- مارونی‌ها یک گروه قومی و مذهبی هستند که در سرزمین شام و بیشتر در لبنان امروزی زندگی می کنند. این گروه مذهبی نام خود را از سن مارون که فردی مسیحی-آشوری بود گرفته است. 

شربل مخلوف

11- تصویر رودخانه لیطانی (Litani) که در دره حاصل خیز بقاع (Beqaa) جربان دارد و سر انجام در نزدیکی شهر صور (Tyre) به دریای مدیترانه ریخته می شود. این رودخانه در تمامی مرز های لبنان جریان دارد.

رودخانه لیطانی

12- در یکی از تصاویر ناقوس کلیسایی را می بینید که بقایای آن هنوز هم در کنار ذخیره گاه طبیعی دریاچه شوانه (Chouwen Lake) در شمال لبنان قرار دارد. در عکس دیگر نمایی متفاوت از مجسمه شربل مخلوف مقدس در روستای فرایا را مشاهده می کنید که در فصل تابستان به ثبت رسیده است.

مجسمه شربل مخلوف

ناقوس کلیسا

13- تصویری از برگ های درختان در روستای کوهستانی کوچک لقلوق (Laqlouq) که به رنگ های نارنجی پاییزی و قهوه ای بدل شده اند. این روستا در شمال لبنان قرار دارد.

روستای لقلوق

14- تصویر مزارعی که تا کیلومتر ها در اطراف روستای آرامبخش آمیق (Ammiq) در مرکز لبنان امتداد یافته اند. این روستا به خاطر داشتن زمین های حاصل خیز و همچنین محل زندگی گونه های نادر پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان بسیار معروف است.

روستای امیق

15- تصویری از پراکندگی ابرها بر فراز تپه های انبوه از درختانی در منطقه شوف (Chouf) که در جنوب غرب کشور پراکنده شده اند. این منطقه شاهد درگیری های خشونت بار در خلال جنگ های داخلی میان سال های 1975 تا 1990 بود.

منطقه زیبای شوف

سخن آخر

به همراه کارناوال نگاهی به تصاویر زیبا و حیرت انگیز طبیعت کشور لبنان انداختیم. کشوری که در برخی مناطقش جنگ های سختی انفاق افتاده و مردم زیادی در آن کشته شده اند. از جنگل های سر سبز و انبوه تا مجسمه شربل مقدس در فارایا همگی تنها بخشی از زیبایی های این کشور هستند.

نظر شما درباره این زیبایی ها چیست؟

آیا به لبنان سفر کرده اید؟

نظر خود را در رابطه با این کشور خاورمیانه ای با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.