karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

14 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اتاوا، پایتخت کشور کانادا، شهری است که هدفش را می توان در این عبارات جای داد: "سخت کار کن، حسابی خوش بگذرون". در این شهر کار و تلاش زیاد در کنار تفریح زیاد وجود دارد و به خوبی می توان آن را از جلوه های شهر در ساعات مختلف شبانه روز و روزهای هفته فهمید. در طول روز و هفته های کاری، اوتاوا مرکز قدرت سیاسی و میراث دار بزرگ تاریخ کاناداست. در بعدازظهر و آخر هفته ها هنرمندان خلاق در آشپزی، مد و طراحی هنر خود را به نمایش می گذارند و شهر از جلوه های زیبای هنری پر می شود. این بدان معناست که اتاوا همچنان که مزیت های زندگی در یک شهر مدرن را به مردم خود می دهد، پیوندش با گذشته و تاریخش را به خوبی حفظ کرده است.

اُتاوا چهارمین شهر بزرگ کشور کانادا محسوب می شود. این شهر زیبا در مرز ایالت های کبک (Quebec) و انتاریو (Ontario) در آمریکای شمالی قرار دارد و از نظر آب و هوایی یکی از سردترین پایتخت های دنیاست. جالب است بدانید که نام این شهر تا سال 1855 بای تاون (Bytown) بود و از این تاریخ به بعد اوتاوا نامیده شد. اینجا علاوه بر جاذبه های طبیعی زیبا، موزه های بااهمیتی مثل موزه ملی کانادا و موزه جنگ کانادا را در خود جای داده است.

با کارناوال هم‌ قدم شوید تا سری به زیبایی های این شهر سرسبز و سرزنده بزنیم.

1- پارلمان هیل (Parliament Hill)

ساختمان پارلمان کانادا بر روی تپه ای به نام پارلمان هیل، در کنار رود اوتاوا بنا شده و در واقع چیزی بیشتر از یک مرکز سیاسی ست. این بنای زیبا به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و چمن های محوطه آن هر هفته پر از مردم محلی ست که مشغول تمرین یوگا هستند. اینجا می توانید نگهبانان با لباس های سنتی قرمز را در مراسم تعویض نگهبانان (1) (Changing of the Guard) ببینید. در این محل همیشه افرادی با شرکت در تورهای مجانی مشغول تماشای داخل ساختمان هستند و به حکاکی های عجیب آن زل زده اند، موسیقی های مختلفی اجرا می شود و مردم ایستاده اند تا آتش بازی های بالای سرشان را نگاه کنند. پارلمان هیل هر ساله حدود 3 میلیون گردشگر را به خود فرا می خواند. ساخت این بنا در سال 1876 به پایان رسید و در زمان خودش، بزرگترین پروژه ساختمانی در آمریکای شمالی بود.

پاورقیئ


1- مراسم تعویض نگهبانان، مراسمی ست که نگهبانان یک بنای مهم که از نظر سیاسی و تاریخی اهمیت دارد، در زمان تعویض پست انجام می دهند و طی تشریفات خاصی پست خود را به نفر بعد می سپارند. این مراسم در کشورهای زیادی از جمله کانادا، بلاروس، روسیه، انگلیس، آمریکا، یونان، هند، ایتالیا، پرتغال، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه انجام می گیرد. 

پارلمان هیل در اوتاوا

Susan Seubert

پارلمان هیل در اوتاوا

Susan Seubert

پارلمان هیل در اوتاوا

Susan Seubert

2- ریدو هال (Rideau Hall)

فرمانده کل کانادا، نماینده رسمی ملکه انگلیس در کاناداست و محل اقامت او کاملا برای این مقام مناسب است! ریدو هال که بزرگترین محل اقامت رسمی در این کشور است، در 1838 ساخته شده است و از 1867 به عنوان محل اقامت فرمانده کل از آن استفاده می شود.

در زمان های مشخصی از سال درهای این بنا به روی عموم گشوده می شود و مردم می توانند از داخل این خانه زیبا، باغ سرسبز با 10,000 درخت، اتاق های پذیرایی از مقامات رسمی و راهروهایی پر از طراحی های هنری دیدن کنند. همچنین امکان برگزاری کنسرت های موسیقی در فضای باز و انجام تفریحات و ورزش های تابستانی و زمستانی برای بازدید کنندگان وجود دارد.

ریدو هال در اوتاوا

Susan Seubert

3- گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada)

گالری ملی کانادا متعلق به 1988، یکی از اولین گالری‌های هنری این کشور به شمار می رود. این ساختمان نمایی شیشه ای و گرانیتی با دو برج هشت ضلعی دارد و در پارلمان هیل واقع است. چیزی که هنگام رسیدن به اینجا توجه شما را به خود جلب می کند، مجسمه یک عنکبوت بسیار بزرگ است.

گالری ملی کانادا در اوتاوا

Colin Onita

گالری ملی کانادا در اوتاوا

Susan Seubert

4- کانال ریدو، اوتاوا را به دریاچه انتاریو (Lake Ontario) و رودخانه سن‌ لوران (Saint Lawrence River) متصل می کند و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ریدو به عنوان قدیمی ترین کانال فعال در آمریکای شمالی شناخته می شود.

کانال ریدو در اوتاوا

Susan Seubert

5- اینجا امکان سوار شدن بر قایق پارویی و موتوری در منطقه تاریخی کانال ملی ریدو وجود دارد.

کانال ملی ریدو در اوتاوا

Susan Seubert

6- منظره آبشارهای پرینس ولیز (Prince of Whaes Falls) در پارک هوگز بک (Hog’s Back Park) که بر روی رود ریدو ریور شکل گرفته اند.

آبشارهای پرینس ولیز در اوتاوا

Shutterstock

7- افتتاحیه ای در موزه ملی کانادا و نمایش یک عروس دریایی بزرگ

موزه ملی کانادا

Susan Seubert

8- گردشگران کنار نشان شهر اوتاوا در منطقه مسکونی بایوارد مارکت (ByWard Market) عکس می گیرند.

نشان شهر اوتاوا

Susan Seubert

9- بستنی فروشی در اوتاوا که طعم های جدیدی مثل ترکیب هلو با هل یا آواکادو را به مشتریانش عرضه می کند.

بستنی فروشی در اوتاوا

Susan Seubert

10- پارک گاتینو (Gatineau Park) در فاصله 15 دقیقه ای از پارلمان هیل قرار دارد و محل مناسبی برای لذت بردن از پیاده روی همراه با تماشای صحنه های زیباست.

پارک گاتینو در اوتاوا

Courtesy Ottawa Tourism

11- منظره زیبایی از باغ های زیبای اطراف ملک مکنزی کینگ (Mackenzie King Estate) در پارک گاتینو

این ملک 242 هکتار وسعت دارد و متعلق به مکنزی کینگ، سیاستمدار کانادایی ست که برای چند دوره نخست وزیر این کشور بوده است.

ملک مکنزی کینگ در اوتاوا

Susan Seubert

12- زیبایی مناطق اطراف ملک مکنزی کینگ 

ملک مکنزی کینگ در اوتاوا

Susan Seubert

سخن آخر

تصاویری از پایتخت زیبای کانادا را دیدیم و در طبیعت آن گردش کردیم.

به نظر شما یک پایتخت ایده‌آل چگونه شهری ست؟

فکر می کنید شهر پایتخت چه ویژگی های تاریخی و طبیعی باید داشته باشد؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.