karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گیلان، بهشت ایران، گستره‌ی سرسبزی های بی انتها و آبی دریا، سرزمین ترانه ناب کودکی، باز باران با ترانه، سرزمینی که یادآور روزهای شیرین است و گردش یک روز دیرین را در خاطرمان زنده می کند. پهنه ای با مناظر چشم نواز و دل انگیز که وصف زیبایی اش از توان خارج است و حق مطلب را در مورد نگین سبز ایران ادا نمی کند.

از گیلان و جاذبه های رویایی اش بسیار شنیده و دیده ایم، از ساحل خارق العاده گیسوم تا جنگل های رفیع تالش، از بلندترین آبشار ایران، آبشار لاتون تا شهر رشت، قلب تپنده گیلان، از ماسوله، دیدنی ترین روستای پلکانی ایران تا بازارهای محلی خوش آب و رنگ، همه و همه گوشه هایی از جلوه ی شکوهمند این استان زیباست.

امروز می خواهیم با نقشی دیگر از طبیعت همراه شویم و شما را مهمان دیدن تصاویری کنیم از سفر به ییلاق اولسبلنگاه ماسال گیلان که به صورت اختصاصی توسط تیم طبیعت گردی کارناوال در تیرماه ۱۳۹۶ تهیه شده تا شریک ما در حس خوب لمس این جاذبه بی نظیر میهن عزیزمان ایران، باشید. 

با کارناوال همراه باشید...

البته این نکته را هم فراموش نکنید که در این مطلب تنها تصاویری از ییلاق اولسبلنگاه ماسال گیلان را خواهیم دید؛ کارناوال قبلا سفری کامل به این جاذبه ی استان گیلان داشته و در آن تمام نکاتی که لازم است بدانید از قبیل راه دسترسی، امکانات و ... را در آن ذکر کرده است.

ورود به صفحه معرفی کامل روستای اولسبلنگاه گیلان

برفراز ییلاق اولسبلنگاه

1- عطر برنج تازه، عطر گیلان، عطر زندگی | ارمغان زودهنگام مسیر ییلاق اولسبلنگاه

ابتدای مسیر ییلاق اولسبلنگاه

2- صدای پای آب، همراه ما در جاده | از لذت زدن به خنکای آب غافل نشوید...

رودخانه مسیر ییلاق اولسبلنگاه

رودخانه مسیر ییلاق اولسبلنگاه

3- جاده آغوش سبز و پر مهرش را برایتان می گشاید | زیبایی را زندگی کنید

جاده رویایی ییلاق اولسبلنگاه

جاده رویایی ییلاق اولسبلنگاه

4- دمی کنار جاده توقف می کنیم | مسیر دلبری می کند

آلاچیق کنارجاده ییلاق اولسبلنگاه

نیمکت های کنارجاده ییلاق اولسبلنگاه

5- لذت نوشیدن چای و کباب ذغالی در هوای پاک کوهستان | پیشنهادی که نمی توانید رد کنید

دکه های کوچک مسیر ییلاق اولسبلنگاه

دکه های کوچک مسیر ییلاق اولسبلنگاه

6- کم کم روستای رویایی اولسبلنگاه رخ می نماید...

ابتدای روستای اولسبلنگاه

ابتدای روستای اولسبلنگاه

7- کلبه های چوبی، سبک زندگی روستایی | آرامش مهمان روح و جانتان می شود

نمایی از فراز روستای اولسبلنگاه

نمایی از کلبه های روستای اولسبلنگاه

8- مسیرهای پاکوب روستا شما را به سمت کلبه های چوبی راهنمایی می کند

جاده های پاکوب روستای اولسبلنگاه

جاده های پاکوب روستای اولسبلنگاه

9- خانه های چوبی، اقامتی روستایی | لذت شب مانی در ییلاق

کلبه های چوبی روستای اولسبلنگاه

کلبه های چوبی روستای اولسبلنگاه

10- زمین سفره سخاوتش را برای همه گشوده است... 

نمایی از روستای اولسبلنگاه

دامهای درحال چرا در روستای اولسبلنگاه

11- و بهشتی که همین نزدیکی است | جلوه های رویایی طبیعت

کلبه های چوبی روستای اولسبلنگاه

کلبه ای پنهان در میان درختان، روستای اولسبلنگاه

12- روزی، تلاش، کار | خداقوت اهالی باصفای ییلاق اولسبلنگاه

اهالی روستای اولسبلنگاه

سخن آخر

تصاویری که به تماشا نشستید، تنها گوشه ای از زیبایی های اولسبلانگاه بود؛ زیبایی هایی که این بار توسط تیم طبیعت گردی کارناوال به تصویر کشیده شد. شما چطور؛ آیا تا به حال به این ییلاق سفر کرده اید؟ چه تجربه و یا خاطره ای از سفر به اولسبلانگاه دارید؟

دیدگاه ها و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

17 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

واقعا طبیعت زیبا و فوق العاده ای داشت. ولی افسوس که مردم ما قدر این طبیعت رو نمی‌دونن و در واقع لیاقت ندارن برای داشتن همچین طبیعت بکر و زیبایی. کاش قبل از رفتن به طبیعت فرهنگ سفر و استفاده از طبیعت رو یاد می‌گرفتن. مثل دشمن افتادن به جان طبیعت. انگار نه انگار که شاید یه بار دیگه دوباره بخوان از اونجا گذر و سفر کنند. و یا اینکه بچه هاشون می‌خوان از اونجا استفاده کنند. گمان میکنن همون یه بار که رفتن و دیدن باید نابود کنند و برن و دیگر هیچ. از طرفی از زیبایی های محیط لذت بریدم و از طرف دیگر واقعا افسوس و اندوه خوردیم از دیدن آلودگی وزباله هایی که این مردم به ظاهر متمدن و باشعور در طبیعت رها کرده و رفته بودن.تو رو خدا یه کم شعور استفاده از طبیعت رو داشته باشید. مگر تو خونه هاتون هم اینطوری با زباله زندگی میکنید که طبیعت رو به زباله کشیدید.

👏👏

21 شهریور 1402

انتشار:11 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسیارزیباودلنشین اواخربهاربهترین زمان برای گردش به این مناطق است

انتشار:19 مرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بی نظیراست .من هیچ وقت از آب و هوای این ییلاق سیر نمی شوم.چرا چون درسال دهم تیر ماه سال ۱۳۳۴ در ییلاق شناسنامه برایم صادر شد .چرا چون درقدیمها اکثر مردم بومی با اسب به ییلاق کوچ می کردند .همه استا کار ها وحتی مامور ثبت احوال هم تابستان به ییلاق تشریف می آورد تا زاد ولد را ثبت کند.قدیما جاده ماشین رو نبود راه مال رو بود پیاده و سواره به ییلاق می رفتیم.

انتشار:26 خرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.