karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شاید نام پورتوریکو به گوش تان خورده باشد. پورتوریکو مجمع الجزایری در شمال شرقی کارائیب است. این جزایر در آمریکا واقع شده اند و تا چندی پیش یکی از مناطق تفریحی آمریکایی ها به شمار می آمدند.

مجمع الجزایر پورتوریکو سواحل زیبایی دارد و به دلیل آب و هوای خوبش همیشه مورد توجه قرار می گرفت. متاسفانه در 16 سپتامبر سال 2017 این جزایر زیبا دچار یک بلای طبیعی غیر مترقبه شدند. توفندی بسیار قوی طی مدت زمان کوتاهی پورتوریکو را در هم شکست. توفند یا تندباد دریایی، سامانه ای قوی است که بارندگی شدید و بادهای پرسرعت به همراه سیلاب را ایجاد می کند.

توفندی که پورتوریکو را تخریب کرد با نام ماریا شناخته می شود و آمدنش منجر به کشته و ناپدید شدن ده ها نفر شد، خانه ها را ویران کرد و اغلب ساکنان جزایر را آواره ساخت. ناگفته نماند که توفند ماریا علاوه بر پورتوریکو جزایر دومینیکا، گوادلوپ و مارتینیک را نیز پشت سر گذاشت اما بیشترین خسارت ها مربوط به پورتوریکوی محبوب و مشهور بود. این سامانه جوی در اقیانوس اطلس پدیدار شد و در نوع خود بسیار بی سابقه بود. این توفند درختان زیادی را نیز ریشه کن کرد و به زیست بوم منطقه آسیب رساند. حالا امروز برای تان چند تصویر را از این پدیده طبیعی برگزیدیم تا بعد از گذشت چند ماه از این تندباد دریایی نظاره گر وضعیت پورتوریکو باشیم. عکس هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد در وبسایت گاردین منتشر شده اند. با ما همراه باشید.

تصاویری از ویرانی پورتوریکو در زمان وقوع توفند ماریا

1- خانه ای ویران

خانه ای که در تصویر مشاهده می کنید در شهر سان خوآن (San Juan) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پورتوریکو واقع شده است. توفند ماریا آن را در تاریخ 24 سپتامبر 2017 ویران کرد. عکسی که در ادامه می بینید مربوط به تاریخ 18 مارس 2018 است و حالا دیگر خبری از بلایای طبیعی در سان خوآن نیست.

سان خوآن

سان خوآن

2- آرامش پس از تندباد

این جاده بر اثر توفند ماریا تخریب شده بود اما حالا آن را بازسازی کرده اند و می بینید که راننده ها در کمال آرامش در این گذرگاه رانندگی می کنند.

توفند ماریا

توفند ماریا

3- خروس خوش شانس

مردی که در تصویر می بینید ادواردو کابَن (Eduardo Caban) نام دارد. او در تاریخ 6 اکتبر 2017 خروسش را از سیلاب نجات داد و حالا خروس کمی رشد کرده است.

سیلاب پورتوریکو

سیلاب پورتوریکو

4- خانه ای زیر شن و ماسه

این خانه در یکی از نواحی پورتوریکو به نام مناتی (Manatí) قرار دارد. بر اثر سیلاب نیمی از ساختمان زیر آب رفته بود اما حالا می بینیم که دیگر خبری از آب نیست و فقط شن و ماسه خانه را در بر گرفته اند.

مناتی پورتوریکو

مناتی پورتوریکو

5- رودخانه ریو دلا پلاتا

این عکس هوایی وضعیت اطراف رودخانه ریو دلا پلاتا (Río de la Plata) در پورتوریکو را نشان می دهد. 

رود ریو دلا پلاتا

رود ریو دلا پلاتا

6- زندگی عادی

این خیابان بر اثر توفند ماریا به رودخانه ای تبدیل شده بود اما حالا می بینیم که اتومبیل ها می توانند به راحتی از آن عبور کنند و زندگی به حالت عادی بازگشته است.

پورتوریکو

پورتوریکو

7- ویرانه های کوروزال

کوروزال (Corozal Town) نیز یکی از شهرهایی بود که بر اثر حادثه پورتوریکو آسیب های زیادی دید. ساختمانی که در ادامه می بینید خانه ای را نشان می دهد که تخریب شده بود اما حالا در حال بازسازی است.

شهر کوروزال پورتوریکو

شهر کوروزال پورتوریکو

8- خانه های در حال ساخت

این عکس محله خوانا ماتوس (Juana Matos) را از بالا نشان می دهد. در این محله خانه ها در حال بازسازی هستند.

پورتوریکو

پورتوریکو

9- دوباره سازی جاده

جاده ای که مشاهده می کنید بر اثر توفند ماریا از بین رفته بود و حتا اتومبیل هایی که در آن در حال عبور بودند نیز خسارت های بسیاری دیده بودند؛ اما حالا می بینیم که جاده را دوباره ساخته اند.

پورتوریکو

پورتوریکو

10- سواحل زیبای پورتوریکو

طی توفند ماریا این ساحل پر بود از قایق های در هم شکسته اما حالا همه قایق ها از ساحل جمع آوری شده اند و یک پل نیز در همین جا ساخته اند.

سواحل پورتوریکو

سواحل پورتوریکو

11- جاده ای بی استفاده

تا چندی پیش این جاده بی استفاده شده بود و تنها دوچرخه سواران می توانستند از آن عبور کنند. تصویری که می بینید نشان می دهد که طی شش ماهی که از ماریا می گذرد جاده را تعمیر کرده اند.

پورتوریکو

پورتوریکو

12- زمین بیسبال 

این زمین بیسبال بر اثر توفند ماریا پر از آب شده بود؛ خوشبختانه مسوولان به سرعت دست به کار شدند و آب ها را از آن خارج کردند و به بازسازی ساختمان های اطرافش پرداختند.

پورتوریکو

پورتوریکو

سخن آخر

بدون شک پورتوریکو یکی از معروف‌ترین تفرجگاه‌های آمریکاییان است. متاسفانه حادثه اخیر خسارت های بسیاری به این مجمع الجزایر وارد کرد. امروز با هم مروری داشتیم بر وضعیت فعلی پورتوریکو و متوجه شدیم که تا حدودی به آسیب ها رسیدگی شده است. امیدواریم هرچه زودتر زندگی در همه محله های این دیار به حالت عادی برگردد.

نظر شما درباره توفند ماریا چیست؟ به نظر شما برای جلوگیری از خسارت های چنینی باید چه کارهایی انجام داد؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.