karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 بهمن 1397

به روز رسانی

30 شهریور 1401

با دیدن تصاویری از کویر ریگ جن قدم به سرزمینی افسانه ای می گذاریم که به مثلث برمودای ایران شهرت دارد. جاذبه ای هیجان انگیز که در عین خطرناک بودن می تواند گردشی با طعم آدرنالین و به یادماندنی را برای تان رقم بزند. حالا این کویر زیبا و رازآلود، دل گردشگری دانمارکی به نام توماس فلنستد (Thomas Flensted) را برده است. در ادامه به سراغ برگی از خاطرات گردشگران خارجی در ایران می رویم و عکس های کویر ریگ جن را می بینیم که توسط توماس فلنستد به ثبت رسیده اند و یادداشت هایش را می خوانیم. با کارناوال همراه باشید.

1- برای رسیدن به ریگ جن، ابتدا باید از میان دشت کویر گذشت. در این کویر خبری از شن نیست و منطقه را صخره، نمک و کوه های کوچک پر کرده اند.

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

2- در مسیر ریگ جن

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

3- در مسیر ریگ جن حتا شانس آن را داری که گروه کوچکی از شترها را ببینی.

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

4- در بخش های شن دار مسیر، وزش باد طرح های جالب توجهی را در دل کویر رقم می زند. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

5- تپه های شنی کویر، بسیار نرم هستند و راه رفتن بر روی آن ها، شبیه راه رفتن در اقیانوس بدون آب است. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

6- تپه های شنی، رد پاها و اشکال چشمنواز

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

7- یکی از زیباترین مناظر کویری، همنشینی آبی آسمان در کنار رنگ قهوه ای و گرم زمین شنی است. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

8- غروب، یکی از بهترین اوقات برای تماشای مناظر کویری است. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

9- پس از آن که کل روز را رانندگی کردیم در نهایت به ریگ جن رسیدیم. البته پیش از آن ابتدا چند ساعتی را در جاده راندیم، سپس وارد فضای کویری شدیم و دست آخر به تپه های شنی رسیدیم. با رسیدن به این بخش، توقف کوتاهی داشتیم تا برای رانندگی و آفرود در شن، باد لاستیک ها را کم کنیم. سپس بخش دیگری از مسیر را طی کردیم تا به این جا رسیدیم و آماده شدیم برای چادر زدن. آسمان ریگ جن به محض غروب خورشید، روی دیگری از خودش را به ما نشان داد. ستاره ها درخشان تر از هر زمان دیگری در آسمان دلبری می کردند. البته در شب کمپینگ، از آن جا که ماه هم طلوع کرده بود، نور ماه مزاحم عکاسی از ستاره ها شد. بنابراین مجبور شدم که 5 صبح از خواب بیدار شوم تا بتوانم چنین عکسی از ستاره ها ثبت کنم. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

10- در طی سفر 4 روزه و ماجراجویانه ‌مان به ریگ جن، یک روز، اتفاقی به تپه شنی بسیار بزرگی رسیدیم که گمان می کنم یکی از بزرگترین ها در دنیا بود. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

11- و حالا وقت شن سواری است.

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

12- ورای شن ها

آخرین شب سفر را در روستایی در نزدیک جندق گذراندیم، روستایی که در شرق دشت کویر قرار دارد. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

13- در مسیر جندق

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

14- روستایی در میان دشت کویر

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

15- توماس فلنستد (Thomas Flensted) کسی که عکس ها و سفرنامه اش را دیدید، اهل کپنهاگ دانمارک است و زندگی اش را در سفر می گذراند. توماس تجربه های جالبی در زندگی اش داشته و سعی دارد آنها را در اختیار دیگران هم قرار دهد. یکی از کارهای محبوب او سفر به مقاصدی است که به نظرش نه تنها خوب شناخته نشده اند بلکه تفکرات غلطی در مورد آنها در میان مردم رواج دارد. همین موضوع باعث شد تا سری هم به ایران و کویر ریگ جن بزند. 

کویر ریگ جن

Thomas Flensted

سخن آخر

با توماس و دوستانش به ریگ جن در دشت کویر رفتیم و این بار زیبایی های کشور عزیزمان را از این زاویه برانداز کردیم.

شما درباره ریگ جن چه می دانستید؟

تا به حال ریگ جن یا دیگر بخش های دشت کویر را از نزدیک را دیده اید؟

دیدگاه ها و تجربه های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

زهرا

تصاور جالب بود

انتشار:21 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.