karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

محل سکونت ما، کره زمین، چهار فصل بی نظیر و تماشایی دارد. هر فصل با رنگ و جلوه ای خاص، ویژگی های منحصر به فردش را به معرض نمایش می گذارد. هنگام بهار گویی روحی تازه در تک تک اجزای هستی دمیده می شود و رنگ و بوی گل های بهاری و آواز پرندگان، انسان را مدهوش می سازد. روزهای طولانی تابستان علی رغم گرمای طاقت فرسای هوا، سرشارند از میوه های جذاب و تفریحات مهیج. پاییز نیز نمایشی جذاب با رنگ و باران و خش خش برگ ها راه می اندازد و دل از هرکسی می برد؛ اما در این میان نباید از زیبایی های غیر قابل وصف فصل زمستان غافل شویم.

بارش آرام و تماشایی برف سپید از آسمانی تیره و تار حالتی مرموز و عاشقانه به زمین می بخشد. تمام زشتی و ناپاکی ها زیر لایه های سفید برف مدفون و جهان برای چند ماه غرق در آرامشی دلچسب می شود. متاسفانه با تغییراتی که سال های اخیر برای اقلیم کشورمان رقم خورده است، در بسیاری از نقاط ایران به ندرت شاهد بارش برف و جلوه های دل انگیز زمستان هستیم؛ اما کارناوال نمی گذارد شما زمستان را بدون تماشای تصاویری خارق العاده از این فصل دوست داشتنی به پایان ببرید.

این روزها بیشتر نقاط نیم کره شمالی زمین با برف و سرما دست و پنجه نرم می کنند؛ تا جایی که تقریبا هر 50 ایالت کشور آمریکا حس و حالی زمستانی به خود گرفته اند. برای دیدن زیبایی های سفید رنگ فصل زمستان مشتاق هستید؟ تصاویری از نقاط گوناگون جهان در انتظار شما هستند تا تفریحات زمستانی، چشم اندازهای شگفت انگیز طبیعی و حتا کسب و کارهای درگیر با سرمای زمستان را نشان‌تان دهند. ما را همراهی کنید تا کنار هم کمی طعم زمستان را بچشیم...

پارک دنیای یخ و برف در چین

Tao Zhang

1- حباب کوچک و تماشایی یخ زده صابون | 1 ژانویه 2018

حباب یخی

Lorie Shaull

2- حوالی کوه فلدبرگ | 19 دسامبر 2017

در جاده ای خارج از شهر فرانکفورت (Frankfurt) آلمان در میان درختان پوشیده از برف، علامت هشدار نسبت به قندیل های خطرناک را می بینیم. این جاده به کوه فلدبرگ (Feldberg) می رسد که بلندترین قله این کشور بدون در نظر گرفتن رشته کوه آلپ به شمار می رود.

مراقب قندیل ها باشید

Kai Pfaffenbach

3- ایالت جورجیا | 3 ژانویه 2018

این فواره در پارکی به نام فورسایث (Forsyth Park) قرار دارد و بر اثر سرمای شدید هوا کاملا یخ زده است؛ اما همچنان به کار خود ادامه می دهد. حضور چندین موتور سوار در معابر لغزنده این منطقه، پلیس را ناچار به مسدود کردن این معابر ساخت.

پارک فورسایث آمریکا

Stephen B. Morton

4- دیدار با زنی با نفوذ و اصلاح طلب | 3 ژانویه 2018

بانو جوزفین شاو لاول (Josephine Shaw Lowell) یکی از رهبران اصلاح طلبی اجتماعی آمریکا بود که بیشتر او را به عنوان موسس اتحادیه مصرف کنندگان می شناسند. این عابران پیاده برای گرفتن عکس از بنای یادبود این زن قدرتمند در شهر نیویورک، چند لحظه توقف کرده اند.

بنای یادبود جوزفین شاو لاول

Lucas Jackson

5- جاذبه زمستانی چین | 20 دسامبر 2017

کارگران شهر شن‌یانگ (Shenyang)، یخ سطح دریاچه ژوهو (Xiuhu Lake) را می تراشند. این قطعه های یخ، نقش مهمی در گردشگری این منطقه در فصل زمستان دارند.

شن‌یانگ چین

6- بریدن یخ سطح دریاچه ژوهو از نمای بالا | 20 دسامبر 2017

یخ سطح دریاچه ژوهو چین

7- شفق قطبی | 25 دسامبر 2017

شفق قطبی شمالی، آسمان منطقه لاپلند (Lapland) را به زیبایی روشن ساخته است. این منطقه در شهر ایناری (Inari) فنلاند قرار دارد.

شفق قطبی در فنلاند

Irene Stachon

8- آتش نشانان شهر نیویورک | 2 ژانویه 2018

 آبی که آتش نشانان برای خاموش کردن آتش منطقه برانکس (The Bronx) استفاده کردند، بر لباس های آنان نشسته و یخ زده است!

آتشنشانان نیویورک

Seth Wenig

9- آتش نشانان در حال خاموش کردن آتش در منطقه برانکس | 2 ژانویه 2018

منطقه برانکس نیویورک

/ Reuters

10- سال نو میلادی در کره شمالی | 31 دسامبر 2017

دو کودک در برابر یک ماکت یخی عکس یادگاری می گیرند. هرسال هنگام سال نو در میدان کیم سونگ (Kim Il Sung Square) شهر پیونگ‌یانگ (Pyongyang)، فستیوال مجسمه های یخی برگزار می شود.

فستیوال مجسمه های یخی کره شمالی

Kim Won-Jin

11- فستیوال مجسمه های یخی در پیونگ‌یانگ | 1 ژانویه 2018

اهالی کره شمالی بر فراز رودخانه تایدانگ (Taedong River) و در کنار ماکت یخی یک موشک بالستیک قاره‌پیما به نام هاوسونگ-15 (Hwasong-15) سال نو را جشن می گیرند.

فستیوال مجسمه های یخی پیونگ‌یانگ

Kyodo

12- شهر فورت لی، ایالت نیوجرسی | 2 ژانویه 2018

قطعات یخ بر سطح رود هادسون (Hudson River) در پارک پَلِسِیدز اینتراِستیت (Palisades Interstate Park) شناور هستند. پل مشهور جرج واشینگتن (George Washington Bridge) در این تصویر قابل مشاهده است.

پل جرج واشینگتن

Julio Cortez

13- جلوه ای از ایالت مینه‌سوتا | 31 دسامبر 2017

قایق بادبانی، نورث کارولینا (North Carolina)، پیش تر از یک کشتی حرکت می کند و یخ های سطح آب را می شکند. این عکس از پارک کانال (Canal Park) در شهر دلوث (Duluth) آمریکا به ثبت رسیده است.

ایالت مینه‌سوتا

Sharon Mollerus

14- بانوی اسکی باز در آمریکا | 29 دسامبر 2017

این زن اسکی باز، در شهر ایری (Erie) ایالت پنسلوانیا (Pennsylvania) به اسکی صحرانوردی (Cross-country Skiing) مشغول است.

اسکی صحرانوردی در پنسلوانیا

Tony Dejak

15- زدودن یخ از شیشه جلوی ماشین | 3 ژانویه 2018

عمر الخالدی (Omar Elkhalidi) در شهر ساوانا (Savannah) و با بیلچه ای چوبی سعی در پاک کردن یخ روی شیشه ماشین دارد. ساوانا در ایالت جورجیای (Georgia) کشور آمریکا واقع شده است.

یخ زدایی در شهر ساوانا

Stephen B. Morton

16- عکاسی از آبشارهای یخ زده | 2 ژانویه 2018

مردی از اهالی شهر پترسون (Paterson) در پارک ملی تاریخی آبشارهای بزرگ پترسون (Paterson Great Falls National Historical Park) در ایالت نیوجرسی (New Jersey) از آبشارهای یخ زده عکس می گیرد.

آبشارهای شهر پترسون

Julio Cortez

17- زیبایی های غرب فنلاند | 31 دسامبر 2017

مردی در میانه روز و بر سطح دریای یخ زده بوتنی (Bothnian Sea) به زیبایی، بادبادک خود را به هوا می فرستد. این دریا متعلق به شهر واسا (Vaasa) است.

بادبادک باز فنلاندی

Olivier Morin

18- قطره های یخ زده | 24 دسامبر 2017

قطره های باران را می بینید که بر شاخه های درخت هلو، در ایالت ماساچوست (Massachusetts) یخ زده اند. ماساچوست از ایالات آمریکاست.

سرمای ماساچوست

Paul Morris

19- دنیای برفی در چین | 18 دسامبر 2017

گردشگران در پارک دنیای برفی (Snow World Park) شهر هاربین (Harbin) از تماشای سازه های برفی و چراغانی شده غرق لذت هستند. این پارک از پنجم تا پایان ماه فوریه (حدود نیمه دوم بهمن تا نیمه نخست اسفند) میزبان فستیوال مجسمه های یخی شهر هاربین خواهد بود.

پارک دنیای برفی چین

Tao Zhang

20- جادوی نور و رنگ بر برف و یخ | 31 دسامبر 2017

بازدیدکنندگان پارک جزیره خورشید (Harbin Sun Island Park) شهر هاربین، سال نوی میلادی را در حال تماشای نمایشگاه هنری مجسمه های برفی (Snow Sculpture Art Expo) جشن می گیرند.

پارک جزیره خورشید چین

Tao Zhang

سخن آخر

به راستی که فصل زمستان با تمام سردی و سختی، زیبایی هایی تکرار نشدنی به زمین می بخشد.

شما در مورد این فصل چه نظری دارید؟

آیا در شهر محل سکونت‌تان شاهد بارش برف بوده اید؟

کدام تصویر این مجموعه را بیشتر پسندیدید؟

ما را از نظرات و پیشنهادات خود با خبر سازید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.