karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروزه رویدادهای ورزشی، هیاهوی بسیاری در دنیا به پا می کنند و مردم بسیاری را از نقاط مختلف جهان به چالش می کشند. در میان تمام رویدادهای ورزشی، فوتبال نقش پررنگ تری دارد و توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کند. نمی توان به صورت قاطعانه درباره دلیل محبوبیت فوتبال صحبت کرد و توضیح داد که چرا مخاطبان این رشته ورزشی از دیگر ورزش ها بیشتر است. تنها می دانیم که این ورزش گروهی با چاشنی رقابت، قلب بسیاری از مردم دنیا را به لرزه درآورده و حتا برای اندک زمانی، دغدغه های زندگی را از خاطرشان پاک کرده است.

فوتبال ورزشی ست برای همه مردم؛ فعالیتی که بدون هیچ محدودیتی به تمامی مردان و زنان دنیا تعلق دارد. برخی از فوتبال بازی کردن لذت می برند و عده بیشتری از تماشای رقابت های فوتبالی. آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که برای بازی فوتبال تنها چند تکه سنگ و توپی پلاستیکی کفایت می کند؟! حتا کیفت و قیمت توپ  هم اهمیت چندانی ندارد. حتما تا کنون پسربچه هایی را در کوچه و خیابان دیده اید که با یک توپ چند لایه و دو تخته سنگ به عنوان دروازه، چه شور و حالی به راه انداخته اند و صورت شان از فرط هیجان سرخ شده است. شاید تصور کنید که این مساله تنها مختص ایران است و در دیگر نقاط دنیا، اهمیت چندانی برای فوتبال قایل نیستند. اما سخت در اشتباهید و در ادامه از دریچه تصاویر این را به شما ثابت می کنیم.

گشتی در کره زمین می زنیم و به تماشای فوتبایست هایی در نقاط مختلف جهان می نشینیم. در سفرمان به دیدار ستاره ها نمی رویم، ما به تماشای افرادی می رویم که فارغ از توجه و دیده شدن به سراغ این ورزش می روند. آنها فوتبال را به خاطر علاقه درونی بازی می کنند و تنها می خواهند اوقات خوشی را سپری کنند. در سفرمان با مناظر حیرت انگیزی مواجه می شویم. زمین های فوتبال نامتعارفی را از نظر می گذارنیم که از میان کوه ها سر بر آورده و یا در دل یک دریاچه جا خوش کرده اند. همچنین به تماشای پسران و دخترانی می نشینیم که در میان تمام کمبودها، فوتبال را رها نکرده اند و به هر طریقی، مسابقه های ساده اما هیجان انگیزشان را برگزار می کنند. این ورزش، دنیای عجیب بسیاری از مردم دنیاست و به زندگی آنها معنایی دیگر بخشیده است.

همراه کارناوال شوید و از تماشای تب و تابی که فوتبال در دنیا به پا کرده است لذت ببرید.

جمهوری وانواتو

1- فوتبال با چاشنی کوهنوردی

مرتفع ترین زمین فوتبال قاره اروپا را در پیش روی تان می بینید که در روستایی میان کوه های آلپ سوئیس در ارتفاع 2000 متری جا خوش کرده است. دسترسی به این زمین فوتبال تنها از طریق تله کابین امکان پذیر است؛ البته با یک کوهنوردی 45 دقیقه ای نیز می توان خود را به این زمین فوتبال رساند اما دیگر توانی برای بازی کردن یا تشویق تیم ها باقی نمی ماند.

زمین فوتبال در کوه های آلپ سوئیس

2- زنگ تفریح حین نجات خرس های قطبی

گروهی از پژوهشگران و سربازان نروژی را می بینید که در سرزمین یخ زده گرینلند سرگرم بازی فوتبال هستند. این افراد وضعیت خرس های قطبی را در حوالی قطب بررسی می کنند. نیروهای مسلح نیز برای محافظت از خرس های قطبی در این منطقه حضور دارند.

فو.تبال پژوهشگران نروژی گرینلند

3- جزیره یا استادیوم؟!

تصویر پیش رو در جزیره لوفوتن نروژ و در روستایی به نام هنینگزوار (Henninsvaer) به ثبت رسیده است و استادیوم منحصر به فرد این منطقه را به نمایش می گذارد.

زمین فوتبال جزیره لوفوتن نروژ

Olivier Morin

4- زمین فوتبال آیندگان

 شما در مقابل پنجره ای رو به آینده نشسته اید! در زیرِ زمین فوتبالی که می بینید، پنل های پاویگن (Pavegen panels) قرار دارد و این پنل ها، انرژی جنبشی حاصل از حرکت بازیکنان را جذب کرده و آن را به الکتریسیته تبدیل می کنند. به کمک انرژی جذب شده و انرژی حاصل از سلول های خورشیدی اطراف، می توان در تمام شب، نور ورزشگاه و حتا نور مناطق بیشتری را تامین کرد. خوبست ذکر کنیم که این زمین فوتبال بسیار مدرن در ایالت ریو دو ژانیروی برزیل قرار دارد.

زمین فوتبال ریو دو ژانیرو برزیل

Yasuyoshi Chiba

5- ورزشگاهی از جنس کاه!

 شاید تصور کنید که این ورزشگاه کاهی، به خاطر کمبود امکانات ساخته شده است. اما ورزشگاه کاهی زنیت آرنا (Zenit Arena)، در غرب کشور قدرتمند روسیه و در شهر کراسنویه (Krasnoye) قرار دارد و می توان آن را نتیجه خلاقیت عده ای از علاقه مندان به فوتبال دانست.

زنیت آرنا شهر کراسنویه روسیه

6- تماشای فوتبال و بازدید از بنایی تاریخی در یک قاب

در تصویر مقابل، مسابقه ای از لیگ دسته سوم ایتالیا را در شهر رم و درون ورزشگاهی به نام کمپو جرینی (Campo Gerini) می بینید. آنچه به این ورزشگاه چهره ای خاص و متفاوت بخشیده، حضورش در کنار یکی از آثار تاریخی رم به نام آکوآ فلیچ (Acqua Felice) است؛ بنایی با قدمت چند صدسال که کار ساختش در 1586 میلادی به پایان رسید.

زمین فوتبال کنار آکرو فلیچ شهر رم ایتالیا

7- فوتبال بازی کردن به هر قیمتی

پسران آفریقایی در هوای آلوده شهر موگادیشو (Mogadishu)، پایتخت کشور سومالی، سرگرم بازی فوتبال هستند. متاسفانه دلیل این هوای آلوده، سوزاندن زباله ها حوالی ساختمان متروکه ای ست که در تصویر مقابل می بینید.

موگادیشو سومالی

Mohamed Abdiwahab

8- بهره وری هوشمندانه ژاپنی ها

زمین فوتبالی منحصر به فرد و جذاب بر فراز ساختمان یک مرکز خرید در کنار تقاطع شیبویا (Shibuya)، توکیو، ژاپن.

زمین فوتبال توکیو ژاپن

Toru Yamanaka

9- فوتبال، معنای زندگی

پسر بچه ای را از یک قبیله آمازونی به نام تاتویو (Tatuyo) می بینید که با چهره ای خشنود سرگرم بازی فوتبال است. مردم این قبیله در کنار رود نگرو (Negro) و در شهر مانائوس (Manaus City) کشور برزیل سکنا گزیده اند. 

قبیله آمازونی شهر مانائوس برزیل

شهر مانائوس

10- لذت از شنا و فوتبال در یک جا، یک زمان!

زمین فوتبالی شناور در روستای کو پانی (Koh Panyee). این روستا در جنوب کشور تایلند و در استان پهانگ نگا (Phang Nga province) قرار دارد.

زمین فوتبال شناور استان پهانگ نگا تایلند

11- گل کوچیک لندنی ها

فوتبال خیابانی در هر کجای دنیا، هواداران خاص خود را دارد؛ حتا لندن بزرگ! تصویر پیش رو در منطقه سات‌ارک (Southwark) لندن عکسبرداری شده است.

 

فوتبال منطقه سات‌ارک لندن انگلستان

Henry Nicholls

12- فوتبال، دریچه ای به سوی آزادی

 توپ فوتبالی که با خلاقیت پناهندگان سودانی در کشور اوگاندا ساخته شده است. این افراد، به کمک فوتبال می توانند برای مدتی هر چند کوتاه، خاطرات تلخ جنگ را به فراموشی بسپارند و لحظاتی خوش برای خود رقم بزنند. 

توپ فوتبال پناهندگان سودانی در کشور اوگاندا

Ben Curtis

13- در همسایگی نیروگاه سوخت

بازیکنان انگلیسی را می بینید که در مقابل نیروگاه سوخت زغال سنگ روجلی (Rugeley)، در شهرک روجلیِ بریتانیا مشغول بازی هستند. 

فوتبال نیروگاه سوخت زغال روجلی بریتانیا

Oli Scarff

14- سبز و چشم نواز

 نمایی دیدنی از یک زمین فوتبال در شهر شن‌یانگ (Shenyang)، استان لیائونینگ (Liaoning province)، چین.

زمین فوتبال شهر شن‌یانگ کشور چین

15- فراموشی دغدغه ها

پسران افغانی در کنار خانه های پلکانی شهر کابل، طعم فوتبال را می چشند و حال خود را با ورزش، خوش می کنند.

فوتبال افغانستان کابل

Mohammad Ismail

16- فوتبال در هوای دلپذیر

 تصویر مقابل، از روی کوه مون دو گورز (Mont de Gourze) در غرب کشور سوئیس به ثبت رسیده است و زمین فوتبالی را نشان می دهد که با تابش نورافکن ها در نزدیکی شب، می درخشد. بد نیست ذکر کنیم که این زمین فوتبال، کمی بالاتر از دریاچه ژنو (Lake Geneva) قرار دارد.

زمین فوتبال غرب کشور سوئیس

Fabrice Coffrini

17- دردسرهای ورزش محبوب

بازیکنان فوتبال در شهر کینشاسا (Kinshasa)، پایتخت کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، سرگرم تعمیر تور دروازه هستند.

فوتبال شهر کینشاسا کشور کنگو

Federico Scoppa

18- زمین فوتبال در زاغه نشینِ برزیل

زمین فوتبال در منطقه زاغه نشین تاوارس باستوس (Tavares Bastos)، ایالت ریو دو ژانیروی برزیل. بازی فوتبال، نقش پررنگی را در زندگی مردم برزیل ایفا می کند.

زمین فوتبال ایالت ریو دو ژانیروی برزیل

Carl De Souza

19- فوتبال با طعم آدرنالین

مسابقات فوتبال روستاهای مرتفع، هر چهار سال یک بار در قاره اروپا برگزار می شود. در تصویر، بازی فوتبالی را حین این رقابت ها می بینید که بر روی یخچال طبیعی الالین (Allalin Glacier) در رشته کوه آلپ پنین (Pennine Alps) و در کشور سوئیس برگزار می شود. 

فوتبال یخچال طبیعی الالین رشته کوه آلپ پنین سوئیس

Ruben Sprich

20- زمین فوتبال یا مرداب؟!

رقابت های فوتبال در گِل از سال 1998 آغاز شد و در سال 2000 به صورت بین المللی درآمد. در تصویر مقابل هشتمین دوره از این رقابت ها را می بینید که در نزدیکی شهر لایپزیگِ آلمان (Leipzig) برگزار شد. تاریخچه پیدایش این نوع فوتبال به کشور فنلاند باز می گردد، زمانی که ورزشکاران و سربازان برای آمادگی بدنی بیشتر، فوتبال را میان گل و لای بازی می کردند.

فوتبال در گل و لای آلمان

Jens Schlueter

سخن آخر

به دور کره زمین گشتی زدیم و سفری تماشایی برای خود رقم زدیم. مردمی را دیدیم که در بحرانی ترین شرایط، به وسیله فوتبال به جنگ مصایب خود می روند و خاطرات تلخ شان را با فوتبال به فراموشی می سپرند. زمین فوتبالی در میان تپه ای از کاه، فوتبال بر فراز کوه های آلپ، در نزدیکی قطب و در میان آب ها از اتفاق های نادری بود که در این سفر با آن ها مواجه شدیم. همه این ها، نقش پررنگ فوتبال در زندگی مردم را به ما خاطرنشان کردند

نظر شما درباره این گردش تصویری چه بود؟

آیا شما از علاقه مندان فوتبال هستید؟

کدام یک از تصاویر بیشتر موجب شگفتی شما شد؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.