karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گشت و گذار در طبیعت و تماشای مناظر باشکوه همیشه تجربه ای دلچسب و به یاد ماندنی برای انسان رقم می زند و رنگی تازه به زندگی او می بخشد. به ویژه سفر به مناطق بکر که کمتر دستخوش تغییرات شده اند، خاطره ای ست که هیچگاه از ذهن بیرون نمی رود و حتا در روزهای سخت، با یادآوری آن مناظر می توان قدری آرامش کسب کرد. به همین سبب می خواهیم سفری به یکی از دیدنی ترین نقاط دنیا داشته باشیم و طبیعت ناب و تماشایی اش را در ذهن ثبت کنیم.

سرزمین یخ زده آلاسکا، مقصد سفرِ ماست. این ناحیه که از تعلقات کشور آمریکا به شمار می رود از یک سو با کانادا هم مرز است و از سوی دیگر، به اقیانوس آرام راه دارد. این منطقه زمان های بسیار دور توسط مردمانی از آسیا مورد توجه قرار گرفت که راه شان را به دیگر نقاط جهان باز کرده بودند. قرن ها بعد در سال 1733 بخشی از اموال روسیه شد اما دولت آمریکا در سال 1867 با پافشاری وزیر خارجه وقت، ویلیام سیوارد (William Seward) آلاسکا را به تملک خود درآورد. یکی از مهم ترین دلایل خریداری آلاسکا توسط آمریکا را منابع و ذخایر این سرزمین می دانند.

علاوه بر ذخایر و معادن، آلاسکا از حیات وحش متنوع و جالبی نیز برخوردار است که در ادامه از دریچه تصاویر با جلوه هایی از آن آشنا می شویم. همچنین آب و هوای خاص و لذت بخش و مناظر منحصر به فرد ایالت آلاسکا نیز از دلایل مورد توجه قرار گرفتن این منطقه شمرده می شوند. 

پیش از آغاز راه بد نیست ذکر کنیم که مقصد سفر ما گوشه کوچکی در جنوب شرقی آلاسکاست که از آن با نام آلاسکا پن‌هندل (Alaska Panhandle) نیز یاد می کنند. این مسیر باریک، تقریبا به طول 800 کیلومتر، در میان کشور کانادا و اقیانوس آرام قرار گرفته است. هرچند جنوب شرقی آلاسکا (Southeast Alaska) مساحت کمی دارد اما از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که شهر جونو (Juneau)، پایتخت ایالت آلاسکا را در خود جای داده و همچنین شهر سیتکا (Sitka) نیز در این بخش آلاسکا قرار دارد. درباره اهمیت سیتکا به خصوص در تاریخ، باید ابتدا با آمریکای روسیه آشنا شوید؛ به سرزمین‌های مستعمراتی روسیه در آمریکای شمالی بین سال های۱۷۳۳ تا ۱۸۶۷، آمریکای روسیه می گویند. اهمیت تاریخی سیتکا از آن جهت است که که در گذشته با نام نووو آرخانگلسک (Novo-Archangelsk)، پایتخت آمریکای روسیه به حساب می آمد. خوشبختانه دیدنی های بسیاری در انتظارمان هستند پس وقت را از دست نمی دهیم و راهی جنوب شرقی آلاسکا می شویم.

در کارناوال همراه مان باشید، تا به این قلمرو زیبا پا بگذاریم و از تماشای جلوه گری طبیعت به وجد آییم.

جنوب شرقی آلاسکا آمریکا

1- راهنمای دریانوردان

فانوس دریایی الدرد (Eldred Rock Light) در جزیره ای به همین نام و در کانال آب لین (Lynn Canal) جا خوش کرده است. اولین بار این فانوس دریایی هشت ضلعی در سال 1906 روشن شد و برای مدت زمانی طولانی، یکی از چهار فانوس دریایی اصلی در کانال آبی لین، میان شهرهای جونو و اسکگوی (Skagway) به شمار می رفت.

فانوس دریایی جزیره الدرد آلاسکا

Richard Seeley

2- خرس گیاه خوار!

گویا این خرس بازیگوش رژیم دارد و برای مدتی کوتاه دست از سر ماهی سالمون برداشته است. او با نوش جان کردن علف های کنار کانال آبی لین، گیاه خوار شده است!

خرس کنار کانال آب لین آلاسکا

3- جلوه ای از طبیعت زیبای آلاسکا

این منظره باشکوه از روی کوه رابرتس (Mount Roberts) به ثبت رسیده است و شاخابه ای به سمت شهر جونو را می توان در آن دید. بد نیست بدانید قله رابرتس 1164 متر ارتفاع دارد.

کوه رابرتس جنوب شرق آلاسکا

Jim Alseth

4- کلیسای جامع سینت میکاییل، یادگار روس ها

در این تصویر نمایی کلی از شهر سیتکا (Sitka) را می بینید و در میانه عکس، گنبد کلیسای جامع سنت میکاییل (St. Michael's Cathedral) به چشم می خورد. این کلیسا در سال 1848 توسط جامعه ارتدکس روسیه ساخته شد؛ زمانی که هنوز آلاسکا بخشی از تعلقات روسیه به شمار می رفت.

کلیسای جامع سینت میکاییل شهر سیتکا ایالت آلاسکا

Alla Khananashvili

5- جانانه نفس می کشد.

نهنگ گوژ پشت از راه آبی فردریک ساند (Frederick Sound) می گذرد و در همین حین به بالای آب آمده تا نفسی تازه کند.

نهنگ گوژپشت راه آبی فردریک ساند ایالت آلاسکا

Paul Souders

6- طبیعت شگرف آلاسکا

در تصویر پیش رو یخچال طبیعی تاکو (Taku Glacier) را در شهر جونو می بینید.

یخچال طبیعی تاکو شهر جونو ایالت آلاسکا

7- عقاب های سر سفید

در تصویر گونه ای از عقاب ها را می بینید که در یخبندان شهر هینز (Haines)، به روی شاخه ای جا خوش کرده اند. بد نیست بدانید این عقاب ها بومی آمریکای شمالی به شمار می آیند.

عقاب سر سفید ایالت آلاسکا آمریکا

Ron Crabtree

8- زیبایی های شهری

خیابان کریک (Creek Street) و خانه های رنگارنگش را می بینید که در بیرون شهر کچیکان (Ketchikan) به سمت جنوب قرار دارند.

بیرون شهر کچیکان ایالت آلاسکا آمریکا

9- سرگرم بازی و رقابت

شیرهای دریایی دوست داشتنی را می بینید که مشغول بازیگوشی در نزدیکی شهر سیتکا هستند و هر کدام به دنبال جایی بر روی شناور می گردند. در انتهای تصویر، کوه آتشفشانی اِج‌کومب (Edgecumbe) به چشم می خورد.

شیرهای دریایی نزدیک شهر سیتکا آلاسکا

Becky Bohrer

10- دنیایی سراسر منجمد و سرد

یخچال طبیعی لوکونت (LeConte) یکی از جاذبه های مهم آلاسکا به شمار می رود که افراد بسیاری را به ویژه از شهرهای پترزبورگِ آلاسکا و رنگل (Wrangell) به سوی خود می کشاند. بد نیست بدانید که این کوه یخی را در سال 1887 به افتخار پروفسور جوزف لوکونت، فیزیکدان و زمین شناس آمریکایی چنین نام گذاری کرده اند.

11- خرس قهوه ای در میان الوارهای فرسوده

خرس قهوه ای ایالت آلاسکا آمریکا

Rocky Grimes

12- کشتی ها آرمیده اند...

کشتی ها را می بینید که در کنار شهر کچیکان (Ketchikan) لنگر انداخته اند.

بندری در شهر کچیکان آلاسکا

13- گذرگاهی شلوغ اما دیدنی

نهنگ گوژپشتی را می بینید که در در میان شاه ماهی ها می چرخد و دلی از عزا در می آورد. این تصویر در راه آبی فردریک ساند (Frederick Sound) عکاسی شده است. به ویژه در فصل تابستان، اینجا مکانی مناسب برای تماشای نهنگ ها به شمار می رود و همچنین می توان به تماشای رفت و آمد کشتی های مسافربری و کشتی های حمل و نقل عمومی آلاسکا در این گذرگاه آبی نشست.

نهنگ گوژپشت گذر آبی فردریک ساند آلاسکا

Paul Souders

14- ردی از سرخ پوستان در شهر

در تصویر یک توتم پل (Totem Pole) را در میان درختان شهر سیتکا می بینید؛ به تیر یا چوبی که نقوش جانوران محافظ قبایل مختلف سرخ پوستان روی شان نقش بسته، «توتم پل» می گویند.

نقوش برجسته بر چوب شهر سیتکا ایالت آلاسکا

سخن آخر

سفری به گوشه ای از دنیای یخ زده در شمال کره زمین داشتیم و به تماشای مناظر سفیدپوش اما زیبا نشستیم. با وجود آن که آلاسکا، سال ها پیش، از تملک روسیه درآمده اما دیدیم که چطور، هنوز رد پای روس ها در این سرزمین باقی ست. همچنین با حیات وحش خاص سرزمین های سرد و طبیعت این نواحی بیشتر آشنا شدیم.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا آلاسکا را مقصد مناسبی برای سفر می دانید؟

نظرها و پیشنهادهای خود را با کارناوال در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.