karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

انجام دادن فعالیت های ورزشی همانطور که برای ورزشکاران سلامتی به ارمغان می آورد، به تماشاچی های خود نیز هیجان و تفریحی سالم عطا می کند. چه بسا خانواده هایی که در اوقات فراغت‌شان کنار یکدیگر به تماشای شبکه های ورزشی مشغول می شوند یا غریبه هایی که حین طرفداری از تیم محبوب خود در استادیوم به دوستانی صمیمی تبدیل شده اند. جمع شدن دور هم در جمع همکاران و دوستان برای تماشای مسابقات ورزشی چون فوتبال، والیبال و کشتی نیز در کشورمان بسیار رایج است و باعث نزدیک شدن افراد به یکدیگر می شود.

دیدن یک مسابقه ورزشی از نزدیک، شما را در موقعیت خاصی قرار می دهد و شور و هیجان بازی‌ را در رگ و خون‌تان جاری می سازد؛ اما دیدن یک نمای دور و کلی از بالا چی؟ در این صورت شاید از جزییات مسابقه با خبر نشوید، اما گویی همچون پرنده ای رها پر گشوده و بر فراز ورزشگاه قرار گرفته اید. ترکیب رنگ لباس ها، زمین، سقف و دیواره استادیوم ها و دیگر سازه ها و حتا طبیعت اطراف، جلوه ای دیگر از زندگی را برای‌تان روشن خواهند ساخت.

اگر شما هم‌ مانند ما دوست دارید بدانید ورزش هایی مثل فوتبال، کریکت شنا و یا اتومبیل رانی از دید پرندگان و خلبانان چطور به نظر می رسند یا در اطراف این ورزشکاران و درست در زمان مسابقه، در دنیای خارج چه می گذرد، برای تماشای یکی از مجموعه عکس های وبسایت خبرگزاری بریتانیایی گاردین (The Guardian) با ما همراه شوید. آماده یک پرواز جانانه هستید؟ بال بگشایید و کنار کارناوال اوج بگیرید...

مسابقه شنا در سیدنی

Steve Christo

1- رد چرخ های فولکس‌واگن | شیلی

مارک میلر (Mark Mille) در مرحله هفتم مسابقه رالیِ داکار (Dakar) سال 2010، ماشین فولکس واگن خود را می راند و گرد و خاک به پا می کند. مسیر حرکت این راننده میان دو شهر بندری ایگیگه (Iquique) و آنتوفاگاستا (Antofagasta) است.

رالی داکار 2010

Gabriel Bouys

2- المپیک سال 2000 سیدنی | استرالیا

مسابقه هاکی بانوان دو تیم آلمان و نیوزیلند که با تساوی یک - یک به پایان رسید.

هاکی بانوان

Mike Powell

3- زمین بسکتبال دانشگاهی در کالیفرنیا | آمریکا

 دو تیم سن دیگو اِستیت ازتکس (San Diego State Aztecs) و سرکیوس اُورنج (Syracuse Orange) در دانشگاه میدوِی (Midway college) مشغول بازی بسکتبال هستند. در نهایت تیم سرکیوس برنده بازی شد.

مسابقه بسکتبال

Ezra Shaw

4- مسابقه قایق رانی | آمریکا

قایق های تیم امارات متحده عربی و کمپانی اوراسل (Oracle) را در جام قایق رانی آمریکا (America’s Cup World Series) مشاهده می کنیم.

مسابقه قایقرانی

Donald Miralle

5- سوار بر موج | استرالیا

موج سوارانی شناور بر آب های ساحل بوندای بیچ (Bondi Beach) در سیدنی.

موج سواری

Steve Christo

6- دوچرخه سواری در ارتفاعات آلپ | فرانسه

در این عکس لحظه ای از مرحله هجدهم مسابقه دوچرخه سواری تور دو فرانس (Tour de France) در سال 2015 را شاهد هستیم.

دوچرخه سواران

Eric Feferberg

7- المپیک 2012 لندن | انگلستان

سوارکار تایلندی، بانو نینا لایگون (Nina Ligon) سوار بر  اسب خود از کنار تماشاگران حاضر در گرینویچ پارک (Greenwich Park) می گذرد.

اسب سوار تایلندی

Adrian Dennis

8- جام وینستون نسکار 2002 | آمریکا

نسکار (NASCAR) نام انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده است که برگزاری بزرگترین مسابقه های اتومبیل رانی آمریکا را بر عهده دارد. این دوره از مسابقات که گوشه ای از آن را در تصویر می بینیم، فود سیتی 500 (Food City 500) نام دارد.

مسابقه ماشین سواری

Adam Pretty

9- تمرین فوتبال | آلمان

فوتبالیست هایی با سایه های بزرگ تر از خودشان، در استادیوم آدولف برویل (Adolf-Brühl) به تمرین می پردازند. این ورزشگاه در شهر هام (Hamm) قرار دارد.

تمرین فوتبال در آلمان

Hans Blossey

10- مسابقه سگ های سورتمه | فرانسه

سگ های سورتمه (Sled Dogs) هم در کشورهای سردسیر برای خود مسابقه هایی دارند! این عکس، مسابقه لا گرند اُدیسی (La Grande Odyssée) سال 2013، در بخش مگوو (Megève) فرانسه را نشان می دهد. این رقابت از سال 2005 تا کنون در کوه های آلپ سوئیس و فرانسه برگزار می شود.

مسابقه سگ ها

Mushing

11- مرحله هشتم رالی داکار 2017 | بولیوی

سباستین لوب (Sébastien Loeb) و دستیارش دنیل النا (Daniel Elena) از تیم پژو، مسیر بین شهر اویونی (Uyuni) بولیوی و سالتا (Salta) آرژانتین را می پیمایند.

رالی داکار

Franck Fife

12- سقوط | آمریکا

کُری مک‌فدن (Cory McFadden) در جام گاو سواری باد لایت 2001 ( 2001 Pro Bull Riders Bud Light Cup) از روی گاو خود به پایین افتاد. این حادثه در شهر آناهایم (Anaheim) ایالت کالیفرنیا به وقوع پیوست.

گاو سواری

Donald Miralle

13- قایقرانی | آلمان

ورزشکاران رشته روئینگ (Rowing)، میان آبراهه ای در شهر هامبورگ.

قایق رانی در آلمان

Daniel Bockwoldt

14- جام جهانی فوتبال 1994 | آمریکا

بازیکنان تیم برزیل پس از شکست دادن ایتالیا در فینال و کسب عنوان قهرمانی، پیروزی خود را جشن می گیرند.

تیم فوتبال برزیل

Mike Powell

15- مسابقه کارتینگ | آلمان

رانندگان به دنبال مسیر ماشین کارتینگ (Go-kart) رالف شوماخر (Ralf Schumacher)، در شهر بیسپینگن (Bispingen). رالف برادر کوچک راننده مشهور، میشائیل یا مایکل شوماخر است.

مسابقه اتومبیل رانی

Holger Weitze

16- مرکز بین المللی تنیس شهر ووهان | چین

مرکز تنیس چین

17- مسابقه قهرمانی دوچرخه‌سواری جاده جهان 2016 | قطر

اعضای تیم حرفه ای دوچرخه سواری اسکای‌دایو دوبی الاهلی (Skydive Dubai–Al Ahli Pro Cycling Team) دور زمان سنجی این مسابقه را در دوحه می گذرانند.

دوچرخه سواری در قطر

Tim de Waele

18- بازی کریکت | ولز

این تصویر روز سوم مسابقه اَشِز تست 2015 (2015 Ashes Test) در شهر کاردیف (Cardiff) را نشان می دهد. طولانی ترین حالت بازی کریکت (Cricket)، تست نام دارد.

بازی کریکت

David Goddard

19- زمین های فوتبال بی شمار | انگلستان

تعدادی از 111 زمین فوتبال موجود در مرداب های هکنی (Hackney Marshes)، سال 1962. این مرداب های شهر لندن در قرون وسطی تخلیه شده بودند.

منطقه هکنی لندن

سخن آخر

با تماشای این تصاویر، دیدی جامع نسبت به بسیاری از ورزش ها و رقابت های ورزشی به دست آوردیم و با برخی فعالیت های کمتر شاخته شده، آشنا شدیم.

آیا با تمامی این ورزش ها آشنایی داشتید؟

مسابقات کدام رشته را جذاب تر یافتید؟

آیا سابقه شرکت در مسابقه های ورزشی گوناگون را دارید؟

خاطره و تجربه های خود در این زمینه را برای ما و دیگر دوستان‌تان بازگو کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

irani

salam be behtarina
oon roozshomar chie?

انتشار:20 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.