karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در پهنه بیکران هستی شگفتی های بسیاری رخ می دهند و عظمت آفرینش را به رخ بشر می کشند. در طول زندگی‌مان بارها و بارها از اعجاز خلقت شنیده و غرق تفکر شده ایم. ممکن است تعدادی از این پدیده های حیرت انگیز را به چشم دیده و یا تعریفش را از دانشمندان و پژوهشگران شنیده باشیم. بسیاری از آنها در صفحات علم و تاریخ ماندگار شده و در خاطره ها جا خوش کرده اند. خورشیدگرفتگی های بسیاری از آغاز آفرینش، انسان را مبهوت کردند و ماه نیز بارها و بارها روی تابانش را از زمینیان پوشانده است تا حیرت آنها را برانگیزد. اتفاق هایی از این دست انسان را به تفکر وا می دارند تا گوشه ای از معجزات هستی را بشناسد. 

آسمان شب از آن چیزهایی است که همیشه شگفت انگیز بوده و پدیده هایی تماشایی را میزبانی کرده است. شاید یکی از زیباترین جلوه های آسمان حضور ستارگان در آن باشد که عکاسان و ستاره شناسان بسیاری را بر آن داشته تا از نورهای مصنوعی شهر دور شوند و بتوانند تصویری خارق العاده از آسمان را ببینند. اما آسمان شب به جز ستاره ها عضو تابان دیگری هم دارد که جلوه ای خاص به تاریکی می دهد. این ماه است که شب های مهتابی را برایمان به ارمغان می آورد و اندکی از سیاهی شب می کاهد. این جلوه تابان گاهی بیش از همیشه خودش را به زمین نزدیک می کند؛ گویی دلش برای این سیاره تنگ می شود و می خواهد از نمایی نزدیکتر آن را ببیند. همین دلتنگی باعث می شود که پدیده ای به نام سوپرمون (Supermoon) یا ابرماه و ماه افروختگی رخ دهد و ماه، بزرگتر و درخشان تر از هر زمان دیگری دیده شود. این اتفاق هر 412 روز یک بار می افتد و با چشم غیر مسلح به راحتی قابل دیدن است.

یکی از زمان هایی که این پدیده بساطش را در آسمان پهن کرد، 3 دسامبر 2017 مصادف با 12 آذر 1396 بود. همین بهانه ای شد تا عکاسانی در سراسر جهان به ثبت تصاویر تماشایی از این پدیده بپردازند و حاصل کار خود را در وبسایت های مختلف منتشر کنند. آنچه پیش روی شماست گوشه ای از زیبایی ابرماه است و رخ دادن این پدیده را در نقاط مختلفی از جهان نشان می دهد. در ادامه همراهمان باشید و با کارناوال به تماشای یکی از شگفتی های آسمان بنشینید...

ورود به صفحه اختصاصی تصاویر ابرماه در سال 2016

ابرماه در واشنگتن دی.سی.

1- در آن سوی مجسمه آزادی | آمریکا

ابرماه در آن سوی مجسمه آزادی دیده می شود. این مجسمه در شهر بافلو یا بوفالو (Buffalo) ایالت نیویورک قرار دارد و عنصری نمادین برای شهر است.

در آن سوی مجسمه آزادی | نیویورک

Julio Cortez

2- بر فراز صومعه | انگلستان

 سازه ای که در تصویر می بینید، یک صومعه مسیحی متعلق به قرن هفتم است که در شهرستان تاریخی یورکشایر (Yorkshire) قرار دارد.

بر فراز صومعه | انگلستان

Danny Lawson

3- در کنار چراغانی کریسمس | فرانسه

این تصویر در شهر مارسی (Marseille) به ثبت رسیده است.

در کنار چراغانی کریسمس | فرانسه

Jean-Paul Pelissier

4- در آسمان شهر وان | ترکیه

در آسمان شهر وان

Ozkan Bilgin

5- هنرنمایی ابرماه در واشنگتن دی.سی. | آمریکا

هنرنمایی ابرماه در واشنگتن دی.سی.

NASA

6- برفراز معبد | میانمار

ساختمانی که در تصویر می بینید، آپاتسانتی پاگودا (Uppatasanti Pagoda) نام دارد و معبدی شاخص در شهر نایپیداو (Naypyidaw) است.

بر فراز معبد | میانمار

Aung Shine OO

7- همنشینی با ابرها | انگلستان

این تصویر در منطقه ورام فارست (Wareham Forest) شهرستان دورست (Dorset) به ثبت رسیده است.

همنشینی با ابرها | انگلستان

Geoffrey Swaine

8- در کنار آسیب بادی | آمریکا

ابرماه نور خودش را بر آسیاب بادی نمادین هایلند رنچ (Highlands Ranch) در ایالت کلرادو انداخته است. 

در کنار آسیب بادی

John Leyba

9- در میان آسمان فرانسه

این تصویر در بخش تربونس-سور-لا-گراس (Trébons-sur-la-Grasse) به ثبت رسیده است.

در میان آسمان فرانسه

Remy Gabalda

10- نمایش ابرماه در هنگ کنگ

نمایش ابرماه در هنگ کنگ

Anthony Wallace

11- بر فراز بزرگراه | میانمار

این تصویر در شهر یانگون (Yangon) به ثبت رسیده است.

بر فراز بزرگراه | میانمار

12- در جوار سیتی هال | آمریکا

آنچه در تصویر می بینید قسمت بالایی ساختمان کانتی اند سیتی هال (County and City Hall) است که در شهرستان ایری (Erie County) ایالت نیویورک قرار دارد و یک ساختمان شهرداری و دادگاه تاریخی محسوب می شود.

در جوار سیتی هال | آمریکا

13- در سیاهی شب میانمار

در سیاهی شب میانمار

14- جلوه نورانی ماه در آسمان ایتالیا

جلوه نورانی ماه در آسمان ایتالیا

15- چهره ای متفاوت از ابرماه | انگلستان

این تصویر در شهر تاریخی ساوت شیلدز (South Shields) در شهرستان تاین و ور (Tyne and Wear) به ثبت رسیده است.

16- آسمان بیروت | لبنان

آسمان بیروت

سخن آخر

ابرماه پدیده ای بسیار زیبا در آسمان شب است که گوشه ای از شگفتی هستی را به نمایش می گذارد. کافیست حواس خود را خوب جمع کنید تا از زمان وقوع آن مطلع شوید و زیبایی‌اش را به تماشا بنشینید.

از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

آیا تا به حال این پدیده را شاهد بوده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.