karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار همراه کارناوال شوید برای تماشای تصاویری از زیر زمین. می خواهیم به چندی از مکان های دیدنی زیر زمین سر بزنیم و بیشتر با دنیایی که در آن پایین جریان دارد آشنا شویم. شاید تصورش را هم نکنید اما جاذبه های زیرزمینی منحصر به فرد و تماشایی بسیاری در این کره خاکی وجود دارند که مسافران را به سوی می کشانند و برای شان خاطره ساز می شوند. ایستگاه های مترو با طراحی های دیدنی، غارهای آبی، معادن و ... همه در زیر پای مان قرار گرفته اند. با ما به زیر زمین بیایید و بازدیدی از این جاذبه ها داشته باشید. 

1-  یکی از غارهای کوه تریگلاو (Triglav) به نام ایوای (Ivai cave) را می بینید، 29 جولای 2016.

تریگلاو به عنوان بلندترین کوه در کشور اسلوونی شناخته می شود اما عظمت آن تنها به نمای بیرونی‌ش ختم نمی شود و می بینید که درون این کوه نیز یک دنیای شگفت انگیز در جریان است.

غار ایوای اسلوونی

Peter Gedei | Barcroft Media via Getty

2- ایستگاه متروی فونویزینسکایا (Fonvizinskaya)، مسکو، روسیه، 28 نوامبر 2018

ایستگاه مترو مسکو روسیه

Yuri Kadobnov | AFP | Getty

3- در این تصویر، تعداد زیادی از خفاش های بال‌بلند را می بینید که از سرمای زمستان فرار کرده و درون یکی از کوه های جزیره شیکوکو (Shikoku) پناه گرفته اند، ژانویه 2016.

قلمرو بیش از 4 هزار قطعه از این خفاش ها در شهر کوچی ژاپن قرار دارد. این حیوانات همیشه در فصل زمستان ناپدید می شدند و کسی از مخفیگاه زمستانه آن ها خبر نداشت تا اینکه دانشمندان در همین جزیره شیکوکو ردی از آن ها یافتند. 

خفاش بلند ژاپن

Kei Nomiyama | Barcroft Media via Getty

4- در تصویر مقابل خروجی ایستگاه متروی کاجیوانگ (Caojiawan) در شهر چونگ کینگ را می بینید که البته در زمان ثبت این عکس، 8 می 2017، کاربری نداشته و کسی از آن عبور نمی کرده است. 

ایستگاه مترو چین

VCG via Getty

5- عکس پیش رو در یکی از ایالت های کشور مکزیک به نام کینتانا رو (Quintana Roo) و نزدیک به باقی مانده های شهر تاریخی تولوم (Tulum) عکاسی شده است، 24 ژانویه 2014.

این غواص در حال اندازه گیری درازای غار آبی سک اکتون (Sac Actun) است؛ این اندازه گیری بخشی از پروژه بررسی آبخوان های متعلق به قوم باستانی مایاست؛ قومی بزرگ و قدرتمند که مالکیت شهر تولوم را در دست داشتند. 

غار آبی مکزیک

Herbert Mayrl / Gran Acuifero Maya Project / Reuters

6- درون این خودروی تغییر یافته تسلا مدل ایکس الکتریک (Tesla Model X electric)، ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار و مدیر عامل اجرایی شرکت تسلا مشغول رانندگی ست، 18 دسامبر 2018.

عکس مربوطه در یکی از تونل های شهر هاوتورن (Hawthorne) کالیفرنیا عکسبرداری شده است؛ زمانی که ماسک در حال بررسی یکی دیگر از سازمان های تحت نظرش، یعنی شرکت بورینگ (Boring Company) بود. ماسک تصمیم دارد حمل و نقل زیرزمینی خود را به راه اندازد و اینگونه از ترافیک همیشگی شهرها رهایی پیدا کند. 

پروژه آزمایشی ایلان ماسک

Robyn Beck / AP

7- این خطوط و رنگ ها در یکی از معادن منطقه پِرم روسیه قابل رویت هستند؛ معدنی که از تعلقات شرکت یوروکم (EuroChem) شمرده می شود، 23 اکتبر 2018.

این روزها تولید پتاسی که از معادن کشور روسیه به دست می آید بسیار توسعه پیدا کرده است. از پتاس به عنوان کود استفاده می کنند و کشورهای چین و برزیل از بزرگترین خریداران این ماده معدنی روسیه شمرده می شوند. 

معدن پتاس شهر پرم روسیه

Alexander Zemlianichenko Jr | AP

8- گردشگران در حال بازدید از یک غار بسیار معروف در ناحیه ویتومو (Waitomo District) نیوزیلند هستند. عمده شهرت این غار به خاطر کرم های شب تابی ست که فضای درونش را زیبا و رویایی کرده اند. 

غار نیوزیلند

Matteo Colombo | Getty

9- پل سات‌ارک (Southwark Bridge) در شهر لندن، 18 دسامبر 2018.

این روزنه هایی که رو به بیرون می بینید برای افرادی که دچار اختلال عاطفی فصلی (1) هستند ساخته شده است تا لحظاتی به تماشای منظره نورانی مقابل شان بنشینند و آرامش پیدا کنند. 

پاورقی


1- اختلال عاطفی فصلی (Seasonal affective disorder)، افسردگی زمستانی یا افسردگی تابستانی نوعی افسردگی ست که باعث می شود فردی که در اکثر زمان های سال شرایط روحی نرمالی دارد در زمستان یا تابستان دچار عوارض افسردگی شود. 

مبارزه با اس ای دی لندن

Henry Nicholls | Reuters

10- در تصویر مقابل، پیتر ویس (Peter Weiss)، مدیر سازمان کامکس اسپیس (Comex's space department) را با لباس فضانوردی می بینید، 12 اکتبر 2018.

کامکس اسپیس یک سازمان فرانسوی ست که این روزها در پروژه های فضانوردی همکاری می کند. پیتر ویس به درون یک تونل پوشیده با مواد مذاب در کمون سینت فیلیپ، جزیره رئونیون (Réunion) فرانسه رفته است و می خواهد فشار هوای داخل لباس را بررسی کند.

آزمایش لباس فضانوردی جزیره رئونیون فرانسه

Richard Bouhet | AFP | Getty

11- در دو عکس پایین، نمایی از یکی از درهای خروجی و فضای درونی بزرگترین سیستم تقسیم آب زیرزمینی دنیا را می بینید که در شهر کاسوکابه (Kasukabe) ژاپن واقع شده است. 

بزرگترین سیستم تقسیم آب زیر زمینی دنیا

Toru Hanai | Reuters

بزرگترین سیستم تقسیم آب زیر زمینی دنیا

Carl Court | Getty

12- ایستگاه های متروی مسکو، این روزها توجه افراد زیادی را به خاطر طراحی های هوشمندانه و جالب شان به خود جلب کرده اند. در عکس مقابل درون یکی از قطارهای مترو شهر مسکو را می بینید، 1 فوریه 2018.

مترو مسکو

Mladen Antonov | AFP | Getty

13- زیبایی متروهای مسکو، به طراحی شان ختم نمی شود و گاهی نمایش هایی هم در این مکان ها برگزار می شود تا موجب سرگرمی عابران شود. در این عکس، رقاص های باله کرملین را در حال برگزاری یک نمایش شبانه می بینید. این نمایش دیدنی متقارن با جام کنفدراسیون های روسیه 2017 بوده است و در تاریخ 26 ژوئن همین سال در متروی نوسلوبودسکایا (Novoslobodskaya) در مسکوی روسیه برگزار شد. 

متروی مسکو روسیه

Sergei Karpukhin / Reuters

14- متروهای استکهلم سوئد هم از منظر چشم انداز بسیار دیدنی هستند. در عکس مقابل منظره رویایی متروی تی-سنترالن (T-Centralen) را مشاهده می کنید، 1 ژانویه 2019.

مترو استکهلم روسیه

Valeriy Eydlin / Shutterstock

15- عابدان هندو را می بینید که در غاری در کرانه رود گنگ در شهر دوپریاگ (Devprayag) هند به عبادت پرداخته اند، 28 مارس 2017.

کرانه رود گنگ هند

Danish Siddiqui | Reuters

سخن آخر

به تماشای دنیای زیرزمینی پرداختیم و دیدیم که بشر چه تغییرات شگرفی در زیر زمین به وجود آورده است و گویی دنیای دیگری در آن پایین جریان دارد. ایستگاه های مترو، معادن، غارها و ... همه از دیدنی های زیر زمین شمرده می شوند و ما نظری بر تعدادی از این دیدنی ها داشتیم. 

نظرتان درباره تصاویر چه بود؟

کدام یک از عکس ها شما را شگفت زده کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.