karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کنجکاوی را می توان یکی از مهمترین دلایل سفر دانست. از دیرباز، انسان ها به گشت و گذار و آشنایی با دیگر نواحی زمین علاقه داشتند، چرا که سفر کردن به آن ها کمک می کرد تا با افراد تازه ای آشنا شوند، مناظر جدیدی را از نظر بگذرانند و در نهایت، تجربیات بی شماری کسب کنند. همین جذابیت های سفر باعث شده تا ما نیز، روزهای مان را به گشت و گذار مجازی سپری کنیم.

این بار، می خواهیم راهی یکی از ایالت های شرقی کشور آمریکا شویم و بهترین های این خطه را از نظر بگذرانیم. به ایالت ویرجینیا (Virginia) می رویم. این ایالت در میان رشته کوه آپالاش (Appalachian Mountains) و کرانه اقیانوس اطلس قرار گرفته و همین موضوع، نشانگر تنوع در طبیعت این منطقه است. در اینجا، می توان صبح را در مناطق کوهستانی سپری کرد و برای تماشای غروب، راهی سواحل اقیانوس اطلس شد. ویرجینیا از اهمیت تاریخی بالایی نیز برخوردار است چرا که اولین و قدیمی ترین قلمرو پادشاهی انگلستان در خطه آمریکا شمرده می شود و زادگاه سه تن از رییس جمهورهای آمریکا بوده است. شاید برای تان جالب باشد که از این ایالت با القابی همچون «قلمرو کهن» و «مادر روسای جمهور» یاد می کنند. شهر ریچموند (Richmond) عنوان پایتختی ویرجینیا را یدک می کشد؛ جایی که در کنار شهرهایی همچون سانتیاگو و نیویورک، به نقاشی های خیابانی اش شهره است. همان طور که گفتیم، ویرجینیا قدیمی ترین مقر انگلستان در کشور آمریکاست و همین سبب شده تا انگلیسی ها حق دخالت در نامگذاری این کشور را به خود بدهند. البته داستان نامگذاری اینجا کمی عجیب است، بر اساس گفته ها، ویرجینیا را به افتخار الیزابت یکم، ملکه انگلستان چنین نام گذاشته اند؛ این ملکه در تمامی زندگی خود همسر نگرفت و تا پایان عمر خود «ویرجین» یا باکره ماند.

بر اساس آمار سال 2017، جمعیت این سرزمین 8.47 میلیون تن تخمین زده شد. در ویرجینیا، تفرجگاه های جذابی همچون دریاچه دروموند، پارک ملی شنندوا، ذخیره گاه طبیعی کاروینز کو، جنگل ملی جفرسون و ... وجود دارند. در ادامه به کمک تصاویر، بیشتر با این جاذبه های طبیعی آشنا می شویم. همچنین از تماشای مناظر غروب و طلوع خورشید در کنار اقیانوس اطلس نیز نمی توان به سادگی گذشت، پس آن را نیز از قلم نمی اندازیم. سرگرمی هایی همچون کایاک سواری، جاده‌گردی، دوچرخه سواری در جنگل و ... نیز در ویرجینیا بسیار محبوب هستند و ما افرادی را از نظر می گذرانیم که به این تفریحات مشغولند.

پس با ما در کارناوال همراه شوید تا بهترین های ویرجینیا را به تماشا بنشینیم.

ویرجینیا

1- پارک ایالتی گریسن هایلندز

گریسن هایلندز (Grayson Highlands)، در نزدیکی دو تا از بلندترین کوه های ویرجینیا به نام های کوه روجرز (Mount Rogers) و کوه وایت‌تاپ (Whitetop Mountain) قرار گرفته است. این پارک ایالتی، طبیعت بسیار زیبایی دارد و آبشارهای متعددی را در خود جای داده است. همچنین، در دشت های اینجا می توانید با گله ای از اسبچه یا پونی های دوست داشتنی روبه‌رو شوید.

پارک ایالتی گریسن هایلندز ویرجینیا آمریکا

Sam Dean

2- آبشاری در قلب جنگل

در میان جنگل ملی جفرسون (Jefferson National Forest)، این آبشار بسیار زیبا با نام کسکید فالز تریل (Cascade Falls Trail) قرار گرفته است. حوالی آبشار در بیشتر مواقع پر ازدحام است و با توجه به این چشم انداز زیبا، جای تعجب هم ندارد. پس اگر گذارتان به ایالت ویرجینیا افتاد و تصمیم داشتید از این آبشار دیدن کنید، حتما روزهای وسط هفته را برای گشت و گذار برگزینید و صبح بسیار زود راه بیفتید. بد نیست ذکر کنیم که برای رسیدن به این آبشار دو مسیر وجود دارد و مسیر کوتاه تر، چالش بیشتری را می طلبد.

آبشار جنگل ملی جفرسون آمریکا

3- فرصت جذاب قایق‌سواری

در کشور آمریکا بیشتر کودکان این شانس را دارند که قایق سواری بیاموزند و از این موضوع، بسیار استقبال می شود. اما هرچه افراد بزرگتر می شوند، شانس یادگیری قایق سواری شان کم‌رنگ می شود. در ایالت ویرجینیا و مدرسه نورتونز سیلینگ (Norton's Sailing School)، این فرصت دوباره به بزرگسالان داده می شود تا قایق سواری را بیاموزند.

قایق سواری ویرجینیا آمریکا

Mark Atkinson

4- نقاشی های خیابانی

نیویورک یا سانتیاگو، محبوبترین شهرهای آمریکا برای تماشای نقاشی های خیابانی به شمار می روند؛ اما به گفته بسیاری، این مساله، کم لطفی در حق شهر ریچموند (Richmond) است. در خیابان های ریچموند، نمونه هایی از هنر ناب نقاشان را می توان به تماشا نشست. البته نباید موزه هنرهای زیبای ویرجینیا و موسسه هنرهای معاصر این شهر را از خاطر برد.

ریچموند ویرجینیا آمریکا

Tom Woodward

5- کایاک سواری در بهشت

در سواحل شرقی ایالت ویرجینیا، این جزایر زیبا به چشم می خورند که در حقیقت در امتداد اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته اند. مسیرهای آبی در میان این جزایر در حدود 160 کیلومتر طول دارند و مسیر جذابی برای کایاک سواری شمرده می شوند.

سواحل شرقی ویرجینیا آمریکا

Sam Dean

6- دریاچه ای مرموز 

 دریاچه دروموند (Lake Drummond) در دشت های ساحلی جنوب شرقی ویرجینیا قرار دارد. هیچ کس، به طور قطع نمی داند که اینجا چطور پدید آمده و این به جذابیت های دریاچه افزوده است. گردشگران حین سفرشان به اینجا، می توانند از تفریحاتی همچون پرنده نگری، پیاده گردی، دوچرخه سواری، ماهیگیری و قایق سواری لذت ببرند. یک نکته جالب در مورد این دریاچه، تماشای قایق های کانو به همراه فانوس است که در میان دریاچه روح‌وار و مرموز حرکت می کنند.

دریاچه دوروموند ویرجینیا آمریکا

John Henley

7- سواحلی دل انگیز و تماشایی

ویرجینیا از شرق به اقیانوس اطلس شمالی ختم می شود و همین موضوع، باعث شده تا سواحلی تماشایی داشته باشد. پیاده راهی ساحلی به طول 4.82 کیلومتر در شرق این ایالت کشیده شده است که مناظری چشم نواز در اختیار گردشگران قرار می دهد.

سواحل ویرجینیا

Sam Dean

8- مقصدی محبوب برای جاده گردی

ایالت ویرجینیا، یکی از بهترین مقاصد سفرِ جاده ای ست. در مسیرهای این ایالت می توان گوشه ای از تاریخ آمریکا را به تماشا نشست؛ چرا که جنگ های داخلی آمریکا در ویرجینیا نیز صورت گرفته است؛ همچنین سه خانه ریاست جمهوری، در اینجا قرار دارد. از سوی دیگر طبیعت نیز در این خطه چشم نوازی می کند. مثلا مسیری به طول 241.5 کیلومتر وجود دارد که از میان پارک ملی شنندوا (Shenandoah National Park) می گذرد و جلوه ای تماشایی در اختیار مسافران قرار می دهد.

پارک ملی شنندوا ویرجینیا آمریکا

Sam Dean

9- چشم اندازی از طلوع

در منطقه مسکونی کتاوبا (Catawba)، مکانی به نام مکافی‌ناب (McAfee Knob) قرار دارد که در ارتفاع 974 متر بالاتر از سطح دریا جای خوش کرده است. این منطقه، منظره ای سراسرنما از کوه نرث (North Mountain)، صخره های تینکر (Tinker Cliffs) و دره های روانوک (Roanoke) و کاتاوبا (Catawba) دیده می شود و همین سبب شده است تا گردشگران بسیاری برای ثبت تصویر به اینجا بیایند.

مکافی‌ناب منطقه مسکونی کتاوبا ویرجینیا

Sam Dean

10- دومین پارک شهری آمریکا

ذخیره گاه طبیعی کاروینز کو (Carvins Cove Natural Reserve) از منظر وسعت، دومین پارک شهری کشور به شمار می رود و مساحت 12700 هکتار را در بر گرفته است. این ذخیره گاه طبیعی، در شهرستان های باتتورت (Botetourt) و روانوک (Roanoke) قرار دارد. 

ذخیره گاه طبیعی کاروینز کو ایالت ویرجینیا آمریکا

Sam Dean

11- گشت و گذاری در آخر هفته

در شهرستان پلاسکیِ ویرجینیا (Pulaski County)، پارکی ایالتی به نام کلِیتر لِیک (Claytor Lake) وجود دارد. این منطقه، مکانی بسیار مناسب برای سفرهای آخر هفته به شمار می رود. اینجا، مکانی بسیار مناسب برای تفریحاتی چون پیک نیک، پیاده گردی، کمپ زدن، قایق سواری و ... است، همان طور که در تصویر می بینید، یوگا بر روی آب دریاچه نیز طرفداران خاص خود را در این پارک ایالتی دارد.

پارک ایالتی کلِیتر لِیک شهرستان پلاسکیِ ویرجینیا ایالت ویرجینیا

Sam Dean

12- خانه پدری اولین رییس جمهور آمریکا

 در تصویر، خانه اولین رییس جمهور آمریکا را می بینید که مانت ورنون (Mount Vernon) نام دارد. در سال 1735 پدر جرج واشینگتن خانه کوچکی را در شهرستان فرفکس (Fairfax County) ساخت که حالا، امکانات بسیاری به آن افزوده شده است؛ از جمله 21 اتاق خواب، سینمای خانگی، یک مرکز آموزشی و ... .

خانه پدری جرج واشینگتن ایالت ویرجینیا

Cameron Davidson

13- جوش و خروش یکی از مهمترین رودهای آمریکا

رود پوتوماک (Potomac river) از رودهای مهم ایالات متحده آمریکاست که ۶۶۵ کیلومتر طول دارد. این رود در مسیرش، از ایالت ویرجینیا عبو می کند. در کنار بخش هایی از رود که در ویرجینیا جاری هستند، پارک هشتصد هکتاری گریت فالز (Great Falls Park) قرار دارد. این پارک، مقصد محبوبی برای گشت و گذار و پیک نیک است.

رود پوتوماک پارک گریت فالز ایالت ویرجینیا آمریکا

Mark Mackoviak

14- شبی در کنار بزرگترین دریاچه ویرجینیا

شبی درخشان در کنار دریاچه باگ آیلند (Buggs Island Lake) را مشاهده می کنید. این دریاچه پنجاه هزار هکتار مساحت دارد و بزرگترین دریاچه ویرجینیا شمرده می شود. قدم زدن در کنار باگ آیلند، بیشتر از طی کردن مسافت دنور به لاس وگاس زمان می برد.

دریاچه باگ آیلند ویرجینیا آمریکا

Sam Dean

سخن آخر

به نواحی شرقی کشور آمریکا سفر کردیم و تصاویری از ایالت ویرجینیا را از نظر گذراندیم. بهترین جاذبه های طبیعی این خطه را به تماشا نشستیم و بیشتر با تاریخ و جغرافیای این ایالت آشنا شدیم.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

کدامیک از این عکس ها را بیشتر پسندیدید؟

نظرتان درباره سفر به ویرجینیا چیست؟ آیا تا به حال به اینجا رفته اید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.