karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به امروز، اتفاقات زیادی را با یکدیگر مرور کرده ایم که بسیاری از آن ها خوشایند هستند و لحظات زیبایی را برای مان به ارمغان می آورند. اما خبرهای تلخ نیز در این میان حضور دارند؛ اخباری که ما را در غم و اندوه فرو می برند. متاسفانه امروز نیز می خواهیم یکی از این خبرها را با شما در میان بگذاریم؛ آتش سوزی در جنگل های یونان.

یونان، در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و بخشی از شبه جزیره بالکان شمرده می شود. یکی از کشورهایی که تمدن بشریت در آن رقم خورده و از تاریخچه ای غنی برخوردار است. مایه تاسف است که نواحی شرقی این کشور زیبا و متمدن، دیروز، به تاریخ  23 ژوئن 2018 (1 مرداد 97) دچار حریق جنگلی شد. آتش سوزی جنگل ها و نابودی بخشی از زیبایی های طبیعت، از دردناکترین اخبار برای مردم یونان و البته برای تمام مردم دنیاست. یونانی ها در چند وقت اخیر همانند تمام جهانیان، با بحران گرما دست و پنجه نرم می کنند و حال، حرارت شعله ها بر ناراحتی شان دامن زده است. به جرات می توان گفت که در عصر حاضر، درختان و وجود فضای سبز، بیش از هر زمان دیگری از نیازهای حیاتی بشر شمرده می شوند و بشر، برای ادامه حیاتش و کنترل گرمای زمین به درختان محتاج است.

اما این پایان ماجرای آتش سوزی یونان نیست؛ حریق انسان ها را هم طعمه شعله هایش کرده است. بر اساس گفته ها تا کنون 50 نفر جان باخته که عده ای از آن ها، بر اثر استنشاق دود ناشی از حریق، دچار خفگی و مرگ شده اند. تعداد افراد زخمی نیز به ده ها تن می رسد و هنوز، آمار دقیقی درباره خسارات وارده نمی توان داشت. بیشتر قربانیان این آتش سوزی افرادی بودند که در اقامتگاه تفریحی ماتی (Matti)، در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرقی آتن حضور داشتند. آن ها در زمان وقوع حادثه درون هتل یا داخل خودرو به دام افتاده اند. این آتش سوزی در ماتی مهار شده است اما در غرب آتن و در شهر ساحلی کینتا (Kineta) هنوز در حال گسترش است. شهر بندری رافینا (Rafina) نیز از آتش در امان نمانده است. تمامی این نواحی در نزدیکی پایتخت یونان، یعنی شهر آتن قرار دارند. دوده های آتش بر فراز پایتخت به وضوح دیده می شوند. مقامات یونان از کشورهای دیگر برای مهار آتش و نجات شهروندان درخواست کمک کرده و کشورهایی همچون قبرس و اسپانیا به آن ها پاسخ داده اند. توضیحی اجمالی درباره آتش سوزی جنگلی یونان دادیم؛ در ادامه به تماشای تصاویر می رویم تا بیشتر شرایط بحرانی این کشور را از نظر بگذرانیم.

با کارناوال همراه شوید.

آتش سوزی یونان

1- رافینا در آتش

تصویر پیش رو در تاریخ 23 ژوئن و در شهر بندری رافینا به ثبت رسیده است؛ یعنی همین دیروز (1 مرداد 1397)! آتش نشانان را می بینید که در این آتشِ سوزان در تلاش برای آرام کردن شعله ها و کمک رسانی به مردم هستند.

شهر بندری رافینا یونان آتش سوزی جنگل

Costas Baltas

2- آکروپولیس در چند قدمی شعله ها

موجی از دوده های آتش را بر فراز نیایشگاه باستانی پارتنون (Parthenon) می بینید. معبد پارتنون برای آتنا، الهه خرد و نگهبان شهر آتن، ساخته شده است و بر فراز تپه آکروپولیس (Acropolis) قرار دارد.

معبد پارتنون تپه آکروپولیس یونان

Alkis Konstantinidis

3- جنگل در خشم هفائستوس

هفائستوس (Hephaestus) در اساطیر یونانی، خدای آتش و آهن است.

شهر بندری رافین یونان آتش سوزی جنگل

Costas Baltas

4- شهر ساحلی کینتا در امان نماند

خانه ای را مشاهده می کنید که در نزدیکی محل آتش سوزی قرار دارد و دوده های آتش، از فراز آن می گذرند. کمی دورتر، شعله ها در شهر ساحلی کینتا (Kineta) غوغا به پا کرده اند. 

شهر ساحلی کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

5- داغ و سوزنده

آتش نشان ها در تلاشند تا شعله های آتش را در شهر رافینا خاموش کنند.

رافینا یونان آتش سوزی جنگل

Costas Baltas

6- آتش‌نشانی هوایی

هلی کوپتر آتش نشانی را می بینید که بر فراز جنگل شعله ور در کینتا پرواز می کند و سعی در خاموش کردن آتش دارد.

آتش‌نشانی هوایی کینتا یونان

Alkis Konstantinidis

7- کنترل شرایط بحرانی

ماشین پلیس سعی در هدایت خودروها حین آتش سوزی دارد. هوا کاملاه تیره شده و امکان وقوع سانحه بسیار زیاد است.

آتش سوزی جنگل کینتا یونان

Alkis Konstantinidis

8- درختانِ بی امان

آتش آرام آرام جنگل را در می نوردد و با این پیش‌روی شعله ها، آسمان تیره و تار می شود.

آتش سوزی جنگل کینتا یونان

Alkis Konstantinidis

9- چهره سرخ رنگِ کینتا

آتش سوزی جنگل کینتا یونان

Alkis Konstantinidis

10- مبهوت و نگران برای درختان شعله ور

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

11- گویی در ابرها فرو رفته اند...

همان طور که در تصویر می بینید شعله های آتش، درختان را امان نمی دهند و هرچه در پیش رو دارند می سوزانند.

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

12- خسته و بی رمغ 

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

13- نیروهای امداد در راه

ماشین های اورژانس و آتش نشانی به سوی مناطق سوزان رهسپارند تا آتش را کنترل کرده و به مردم، کمک برسانند.

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

14- یونانی ها هنوز باور نکرده اند...

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

15- باز هم نگاه های خیره به جهنم

کینتا یونان آتش سوزی جنگل

Alkis Konstantinidis

سخن آخر

نگاهی به شهرهای کینتا و رافینا در نزدیکی آتن داشتیم که متاسفانه طعمه حریق شده اند. شعله ها راه شان را از میان درختان باز کرده و در حال پیش‌روی اند. در میان تصاویر دوده های آتش حتا بر فراز مهمترین نماد کشور یونان، یعنی تپه آکروپولیس و معبد پارتنون نیز دیده می شدند، که فضایی کاملا دراماتیک ایجاد کرده بود.

نظر شما درباره تصاویر تلخی که مرور کردیم چه بود؟

از نگاه شما، آتش سوزی جنگل ها تا چه حد در زندگی بشر تاثیر می گذارد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید؟

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.