karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بسیاری از انسان ها در محدودیت ها و نابرابری ها روزگار خود را می گذرانند و تصور یک خیال و پروردن یک رویا، تنها دریچه روشنِ زندگی شان است. حال و روز تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2018 روسیه چنین بود. آن ها به خاطر تحریم کمپانی نایک، کفش نداشتند اما رویایی بزرگ و زیبا در سر می پروراندند. افراد بسیاری این یوزپلنگ های ایرانی را به باد نقد و نکوهش گرفتند و به آن ها گفتند نمی توانید؛ اما این مردان غیور به لبخندی اکتفا کردند و در زمین سبز پاسخ این منفی بافی ها را دادند. مردانی از جنس غیرت و تلاش که دل هشتاد میلیون ایرانی را شاد کردند و به جهانیان، آیین توانستن را باری دیگر یاد آور شدند.

ایران عزیزمان برای سه هفته در رقابت های جام جهانی حضور داشت؛ اما در همین مدت کوتاه، تمامی چشم ها به سوی این بیست و چهار مرد غیور و مربیان زحمتکش شان خیره بود. آن ها با هر حرکت گویی پرچم ایران را به اهتزاز در می آوردند و مردم دنیا چاره ای جز نگاه کردن نداشتند. حتا مخالفان سرسخت کشورمان نیز برای مدتی کوتاه، تمامی مسایل را از یاد بردند و در سکوت کامل، به زمین سبز و هنرنمایی این دلاوران ایرانی خیره شدند.

در ابتدای مسابقات، ایرانی ها امیدی به درخشش تیم شان نداشتند. حتا خوش بین ترین انسان هم، تصور نمی کرد که ایران، بدون هیچ بازی دوستانه مناسب، بدون امکانات و ... بتواند مراکش را شکست دهد. آنچه تمامی تیم های حاضر در جام جهانی نتوانستند با بازی های دوستانه با بزرگان جهان به دست بیاورند، ایران در ده دقیقه بازی با مراکش کسب کرد. سفید پوشان ایرانی، با ده دقیقه مقاومت در برابر مراکشی ها، آمادگی رقابت در جام جهانی را به دست آوردند و پس از آن، دیگر کسی یارای مقابله با این مردان غیور را نداشت. مراکش را بردیم و نگاه ها به ایران جلب شد. اما چه کسی فکر می کرد که اسپانیا، قهرمان جهان در سال 2010، با هزاران زحمت، تنها یک گل به دروازه ایران بزند و به گونه ای شادی کند که گویی فینال جام جهانی را برده است. آیا کسی تصور می کرد که پرتغال، قهرمان اروپا، در مقابل ایران، وقت تلف کند تا شاید این بازی مرگبار برای شان تمام شود و مانند کابوسی آن را پشت سر بگذارند؟! ایران، نتیجه لازم برای صعود از گروه مرگ را کسب نکرد اما دل هشتاد میلیون ایرانی را به دست آورد.

در ادامه، نگاهی به برترین تصاویر از بازی های تیم ملی می اندازیم و شادی هموطنان مان در کوچه و خیابان را به تماشا می نشینیم. سراپا غرق در شعف و غرور به تحسین یوزپلنگ های ایرانی می پردازیم.

در این مرور خاطرات با کارناوال همراه شوید.

1- ایران - مراکش | نبرد آغازین

ایران در جام جهانی روسیه

2- بازی آغاز شد

ایران در جام جهانی روسیه

3- همه ایران چشم به بازی دوخته اند

بسیاری از ما ایرانی ها، برای بازی های غرورآفرین تیم ملی کشورمان، نقش پرچم سه رنگ ایران را بر صورت کشیدیم و خانه های مان را برای استقبال از این بازی های هیجان انگیز به پرچم کشورمان مزین کردیم.

ایران در جام جهانی روسیه

4- رقیب هستند اما دشمن نه!

این لحظه از بازی مراکش و ایران، توجه افراد بسیاری را در جهان به خود جلب کرد؛ جایی که با وجود تمامی تنش های بازی، دو بازیکن رقیب، با لبخند و مهربانی با یکدیگر صحبت کردند و از خطای صورت گرفته چشم پوشیدند.

ایران در جام جهانی روسیه

5- و گل زده شد! باورنکردنی...

ایران در جام جهانی روسیه

6- گل به خودی

بسیاری از ما ایرانی ها، با وجود خوشحالی برای تیم ملی کشورمان، با این بازیکن مراکشی همدردی کردیم.

ایران در جام جهانی روسیه

7- آتش بازی در پایتخت 

تهرانی ها در میدان ونک جمع شدند و برد شیرین تیم ملی کشورمان را جشن گرفتند.

ایران در جام جهانی روسیه

8- تهران شب را نخوابید

ایران در جام جهانی روسیه

9- شادی مردم در حوالی میدان صادقیه تهران

ایران در جام جهانی روسیه

10- ایران - اسپانیا

ایران در جام جهانی روسیه

11- بازی را نبردیم؛ اما اتفاقی بزرگتر رخ داد

اولین حضور فوتبالی خانم ها در ورزشگاه آزادی به بهانه پخش بازی ایران و اسپانیا.

ایران در جام جهانی روسیه

12- دنبال کردن بازی در سالن سینما

ایران در جام جهانی روسیه

13- با تمام وجود دروازه را بسته نگاه داشتند

«کسی را پیدا کن که از تو همانطوری محافظت کند که ایرانی ها، دروازه شان را پاسبانی می کنند.» این جمله را یک خبرگزاری ایتالیایی منتشر کرد و همه دنیا، به موافقت با آن پرداختند. ایرانی ها جان خود را نیز به پای دروازه شان می گذارند.

ایران در جام جهانی روسیه

14- پدر و دختری 

این پدر، حالا می تواند همراه دخترش به ورزشگاه آزادی بیاید و خاطرات شیرینی از فوتبال برای کودکش بسازد.

ایران در جام جهانی روسیه

15- ایران و فوتبال، برای همه 

ایران در جام جهانی روسیه

16- چشم تمام ایران به روسیه است

ایران در جام جهانی روسیه

17- گلی که آفساید شد

این تصویر پویا و دوست داشتنی در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است. می بینیم که مردم این خطه، چطور به تلویزیون چشم دوخته اند و سرشار از شور و امید بازی تیم ملی کشورمان را تماشا می کنند.

ایران در جام جهانی روسیه

18- ایران - پرتغال

ایران در جام جهانی روسیه

19- ورزشگاه صدهزار نفره آزادی، مملو از جمعیت

ایران در جام جهانی روسیه

20- کریس، حالا چطوری؟!

ایران در جام جهانی روسیه

21- رونالدو محو درخشش ایرانی ها

به جرات می توان گفت رونالدو تنها در زمان گرفتن کارت زرد دیده شد. حتا حین زدن پنالتی، تمام توجه ها به درخشش بیرانوند بود.

22- قلب هشتاد میلیون ایرانی با شماست

بازی پایان گرفت و ایران پرتغال را متوقف کرد. اما تمامی ما ایرانی ها و حتا دنیا، حالا طور دیگری به تیم ملی ایران نگاه می کنیم. آن ها می درخشند، بیش از هم زمان دیگری...

ایران در جام جهانی روسیه

23- خانم ها هم می توانند لیدر شوند

ایران در جام جهانی روسیه

24- و باز هم اهتزاز پرچم ایران

ایران در جام جهانی روسیه

سخن آخر

 به تماشای تصاویر تیم ملی کشورمان در جام جهانی نشستیم و محو تماشای هنرنمایی آن ها شدیم. شادی مردم را نیز از نظر گذراندیم و در شور و حال شان همراه شدیم.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

کدام لحظه فوتبال ایران درجام جهانی برای شما خاطره انگیز خواهد بود؟

کدام یک از این تصاویر را بیشتر پسندیدید؟

نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Javad Akbari

تا کور شود هر آنکه نمیتواند خوشحالی این مردم را ببیند 

انتشار:07 تیر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.