karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جاذبه های طبیعی بسیاری بر روی کره ی زمین وجود دارند که نمی توان به این راحتی ها عددی برای تعداد آن ها درنظر گفت. حتی در این میان تعدادی هستند که هنوز آن قدرها که باید معروف و شناخته شده نیستند و یا حتی کشف نشده اند. در گوشه گوشه ی هر کشوری مناظر بسیاری وجود دارد که هوش را از سر آدمی برده اند و شوق از نزدیک دیدن و لمس کردن آن ها باعث می شود تا انسان از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر سفر کند تا بتواند گوشه ای از زیبایی ها و مناظر خیره کننده ی این کره خاکی را ببیند. حال این جاذبه های کمتر شناخته شده، کمتر دستخوش تغییرات و ساخت و ساز انسانی شده اند و همین موضوع سبب جذابیت بیشتر آن ها برای انسان می شود. امروز همراه کارناوال باشید تا با هم سفری تصویری به دور دنیا داشته باشیم تا اماکنی را به شما نشان دهیم که شاید از وجودشان هم اطلاعی نداشته اید؛ مقاصدی که به نسبت، بکر هستند و کمتر انسانی به آن ها قدم گذاشته است. این مقاصد و تصاویر را وب سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر (business insider)  تحت عنوان ۲۳ مقصد باور نکردنی که حتی نمی دانستید آن ها وجود دارند، منتشر کرده است.

با کارناوال همسفر شوید تا به جاهایی برویم که شاید چیزی شبیه به یک رویا هستند...

تصاویری از شگفت انگیزترین مقاصد در دنیا

1- ساحل مخفی | مکزیک

در زیر سطح جزایر ماریتا (Marieta Islands) ساحلی پنهان شده که گردشگران و مسافران می توانند در این محل به شنا و قایقرانی بپردازند. برای آشنایی بیشتر با این ساحل هیجان انگیز می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

ساحل مخفی ماریتا مکزیک | هنرمندانه ترین اثر یک بمب

ساحل مخفی مکزیک

2- بیابانی پر آب و سرسبز | پرو

هواکاچینا (Huacachina) روستایی در پرو که در حال حاضر به توفقگاهی برای استراحت بک پکر ها (backpackers) تبدیل شده است.

هواکاچینا در پرو

3- روستایی با هیبت و شکوهی خاص | بوسنی و هرزگوین

بلاگاج (Blagaj) روستایی است که به مسافران با نوشیدنی های خنک و رودخانه ی بونا (Buna) خوش آمدگویی می کند.

بوسنی و هرزگوین

۴- دریاچه ی پر جنب و جوش صورتی رنگ | استرالیا

بر خی می گویند که رنگ صورتی دریاچه ی هیلیر (Hillier lake) به سبب وجود نمک زیاد در آب آن و نوعی باکتری صورتی رنگ به وجود آمده است.

دریاچه صورتی استرالیا

5- شنا در میان قاره اروپا و آمریکا | ایسلند

شکاف سیلفرا (Silfra) واقع در پارک ملی دینگوتلیر (Thingvellir National Park) تنها مکانی در جهان است که می توان در آن میان دو قاره شنا کرد. این محل با وجود عمق آب یکی از روشن ترین و شفاف ترین آب های آزاد را بر روی کره ی زمین دارد و با شنا کردن در نقاط باریک آن به راحتی می توان دو قاره اروپا و آمریکا را لمس کرد.

ایسلند

6- باغ شکوفه و گل در میان دریاچه | ایتالیا

در دهه 1600، جزیره ی ایزوبلا (Isola Bella) در وسط دریاچه ماجیوره (Maggiore) از یک صخره بی فایده به یک باغ پر شکوفه و کاخی زیبا تبدیل شده و ابن منطقه به دلیل باغ های باروک آن بسیار معروف شده است.

ایتالیا

Andy Hay

7- روستایی ساخته شده برای فیلم برداری | دریای مدیترانه 

در سال 1980 روستای مالتز پاپای (Malta's Popeye) در جزیره ای جهت ساخت فیلم پاپای (Popeye) بنا شد و پس از آن به پارک تفریحی تغییر کاربری داد. از دیدنی ها و تفریحات این منطقه میتوان به قایق سواری و ترامپولین های درون آب اشاره کرد.

مدیترانه

Tobias Scheck

8- زمین های قرمز | چین

دونگچوان (Dongchuan) نام منطقه ای در شهر شین شین (Xintian) چین که به جهت وجود اکسید آهن و مواد معدنی در خاک آن، اینگونه رنگارنگ شده است.

چین

9- دروازه ای به جهنم | ترکمنستان

در شهر دروازه در ترکمنستان گودالی آتشین معروف به دروازه جهنم وجود دارد که توسط انسان ها و در سال 1971 با انفجار در یک میدان گازی به وجود آمد.

دروازه جهنم ترکمنستان

10- جزیره ای آرامش بخش | پرتغال 

جزیره ی فلورس (Flores) نام خود را از گل های وحشی موجود در این منطقه گرفته و چشمه های آب گرم و تالاب های آن محلی برای آرامش و بازیابی روح است.

پرتغال

Edoardo Moretto

11- استخر طبیعی | یونان

استخر طبیعی جیولا (Giola) در منطقه ی آستریس (Astris) واقع شده است.

یونان

12- معماری تحسین بر انگیز | مرز کلمبیا و اکوادور

معماری نئوگوتیک کلیسای لاس لجس (Las Lajas) که در بالای رودخانه و در میان صخره های سبز بنا شده، برای همه ی مسافران این منطقه جالب و تحسین برانگیز است. 

کلیسای لاس لجس

Rafal Cichawa

13- سفید همچو برف | برزیل

پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses National Park) استخر های طبیعی و تالاب های بسیاری دارد و به سبب این همه زیبایی عنوان عجیب ترین پارک ملی دنیا را از آن خود کرده است.. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه خارق العاده می توانید به مطلب زیر رجوع کنید:

عجیب ترین پارک ملی دنیا | لینسویز ماراینسیز برزیل

برزیل

14- بهشتی با آب هایی فیروزه ای | گواتمالا

سموک چامپی (Semuc Champey) طبیعتی زیباست که استخر های طبیعی آن با پل های آهکی از هم جدا شده و آب سرد ایده آلی برای شنا کردن در آن جا وجود دارد.

گواتمالا

Javier Garcia

15- چشمه های آب گرم | نیوزیلند

چشمه های آب گرم روتوروا (Rotorua) برای آب فشان ها، چشمه های آب گرم و استخر حبابدارشان بسیار معروف هستند. در این منطقه می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید.

نیوزلند

16- سقف های از جنس صخره | اسپانیا

شهر سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas) با معماری شگفت انگیز و خانه های سفید رنگش در اسپانیا زبانزد گردشگران است.

اسپانیا

17- بهاری با بابونه های سفید و نارنجی | نامیبیا

نماکولند (Namaqualand) منطقه ای خشک در جنوب آفریقاست که در بهار منظره ای خیره کننده در این محل به وجود می آید.

نامیبیا

18- غاری با حوضچه های آب | فرانسه 

غار سن مارسل داردش (de Saint-Marcel) با حوضچه های رنگارنگش با قدمت میلیون ها سال، اولین بار در سال 1836 توسط یک شکارچی کشف شد. 

فرانسه

19- جزیره ی مرجانی | فرانسه

جزیره رینی روآ (Rangiroa) به دلیل مروارید های سیاه و سفیدش بسیار مشهور است. از جمله تفریحات و دیدنی های این جزیره می توان به غواصی، سفره ماهی دیو، دلفین ها، لاکپشت دریایی سبز و کوسه سر چکشی اشاره کرد.

فرانسه

sylvain girardot

فرانسه

Pommeyrol Vincent

20- نمایشگاهی برای گل ها و شکوفه ها | ایتالیا

کاسته لوچیو (Castellucio) روستایی کوچک است که در اواسط خرداد ماه تا اواسط مرداد ماه گل های زیبایی را به نمایش می گذارد.

ایتالیا

21- ساحلی زیبا برای موج سواری | برزیل

ساحل دهکده ی کوچک جری کواکورا (Jericoacoara)  همیشه مورد علاقه ی گردشگران و موج سواران بوده است.

برزیل

22- غاری با دیواره مرمری | شیلی

این غار زیبا در وسط دریاچه ی کاررا (Carrera) می درخشد و توجه بسیاری را به خود جلب می کند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه به لینک زیر رجوع کنید:

غارهای مرمرین شیلی | درخشان در دریاچه کاررا

شیلی

23- یکی از بزرگترین دریاچه های آسیا از هند تا چین

دریاچه ی پنگانگ تی اس او  (Pangong Tso) دریاچه ای با آب صاف و روشن است که محیط اطراف را در خود منعکس می کند. جالب است بدانید 60 درصد از این دریاچه در چین و مابقی در هند قرار دارد.

چین

سخن آخر

آیا تا به حال به این مناطق زیبا سفر کرده اید؟

کدام یک از این مقاصد برای شما جذاب تر و زیباتر بود؟

نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسام حاج حسینی

بسیار خوشحالم که مجددا خود را در سایت مورد علاقه ام میبینم.با مطالبی که ادم را مسحور میکند

انتشار:23 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.