karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر جا که سخن از طبیعت می آید بی درنگ پهنه ای سبز رنگ در خیالمان نقش می بندد و یا به یاد دریاچه ای فیروزه ای می افتیم. شاید در این میان یکی از جلوه های خاص طبیعت را فراموش کرده ایم که آرام و بی صدا در گوشه هایی از جهان خود را گسترانده و در سکوتی پرمعنا زیبایی ها و دیدنی هایش را پنهان ساخته است.

کویر سرزمینی پوشیده از شن های روان و خاک های نرم است که هیچگاه از تابش اشعه های سوزان خورشید در امان نیست. شاید گاهی کمی بی رحم به نظر برسد مثل کویر ریگ جن چرا که در ظاهر حیاتی در آن وجود ندارد. اما همه چیز به آفتاب سوزان ختم نمی شود کمی که نزدیک تر برویم این زمین های به ظاهر ساده شکل های خاص خود را برایمان نمایان می سازند. قدم به وادی آن که می گذاریم شن های گرم شده با تابش آفتاب پاهایمان را در آغوش می گیرند و لذتی فراموش نشدنی را به ما هدیه می کنند.

این گستره ی رازآلود در جای جای دنیا دیده می شود. باد که می وزد هر باز این شن های سبک وزن جابه جا می شوند و تصویری تازه می سازند. گاه بر روی هم قرار می گیرند و تپه هایی بلند را شکل می دهند تا بر بالای آنها قرار بگیریم و عظمتی بی پایان را درک کنیم. عظمتی که در کلام نمی گنجد...

حالا این طبیعت مسحور کننده بهانه ای شده تا عکاسانی از سراسر جهان با دوربین هایشان تصاویری متفاوت را ثبت کنند. تصاویری که در تک تکشان آرامش و زیبایی کویر را می توان لمس کرد و در آن غرق شد.

با هم نگاهی خواهیم داشت به حاصل تلاش هنرمندانی که به سراغ کشف دیدنی ها کویر رفته اند و نگاهی تازه به این جلوه ی خدادادی داشته باشند. در ادامه به دور دنیا سفر می کنیم و تصاویری زیبا از کویرهای سراسر دنیا را به نظاره می نشینیم تا شاید بتوانیم چهره ی مهربان این نعمت الهی را درک کنیم.

همراه کارناوال باشید تا حاصل کار این هنرمندان را ببینید

کویر

1) مانیومنت ولی

مانیومنت ولی یا دره یادبود ( the Monument Valley ) یک دره ی مشهور و زیبا است که در مرز ایالت یوتا و آریزونا در آمریکا واقع شده است.

مانیومنت ولی

2) صحرای نامیبیا ؛ جایی که دریا و صحرا به ملاقات هم می روند

صحرای نامیبیا
صحرای نامیبیا

3) تصویری هوایی از صحرای نامیبیا

صحرای نامیبیا

4) تصویری زیبا از صحرای سالاردو ییونی

برای آشنایی با این صحرا کهبزرگترین کویر نمک دنیاست و  در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌ این مطلب را بخوانید:

زمزمه ی ابرها در گوش زمین | دریاچه نمک سالار دی یونی

 

دریاچه نمک سالار دی یونی

5) بخشی از صحرای نامیبیا که با عنوان تلماسه 45 شناخته می شود

صحرای نامیبیا

6) طوفان شن در صحرای بزرگ آفریقا

صحرای بزرگ آفریقا

7) صبحی زیبا در صحرای بزرگ آفریقا

صحرای بزرگ آفریقا با 9 میلیون کیلومتر مربع مساحت بزرگترین صحرای گرم جهان به حساب می آید.

صحرای بزرگ آفریقا

8) ماه می خواهد در صحرا کنجکاوی کند

صحراهای بزرگ آفریقا

9) واحه ای در صحرای آریزونا

صحرای آریزونا

10) درختی تنها در صحرایی در عربستان صعودی

کویر

11) تپه های شنی در دره مرگ

دره ای بیابانی و زیبا در کالیفرنیای شرقی

دره مرگ کالیفرنیا

12) امواجی از شن و ماسه در صحرایی در عربستان سعودی

صحراهای عربستان

13) در نزدیکی کویر مصر ایران

این تصویر توسط یک عکاس ایرانی با نام نیلوفر حسین زاده به ثبت رسیده است.

کویر مصر ایران

14) تصویری دیگر از صحرایهای ایران

این عکس توسط مهرداد عابدی گرفته شده است.

کویر ایران

15) تپه های شنی در عمان

کویر عمان

سخن آخر

آیا تا به حال تجربه ی رفتن به کویر را داشته اید؟

به گشت و گذار در کویر چه حس و حالی دارد؟

اصلا کویر را ترجیح می دهید یا طبیعت گردی را؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.