karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

غواصی، شاید یک تفریح برای عده ای و یک ورزش حرفه ای برای عده ی دیگری. ورزشی آنقدر حرفه ای که برخی را تا رفتن به اماکن غیر معمول برای انجام این ورزش می کشاند. شاید تا به حال تجربه ی غواصی در دریا را داشته باشید اما تجربه ی غواصی زیر یخ ها را چطور؟ در ادامه می خواهیم تصاویری را با هم مرور کنیم که از ثبت یک رکورد جدید خبر می دهد؛ رکورد جدید که زیر لایه هایی از یخ رقم خورده است...

آرتور گرن بوئِری (Arthur Guerin Boëri) یک غواص 32 ساله است که تا به حال رکوردهای خارق العاده ای را به ثبت رسانده و چندین بار در زمینه های مختلف قهرمان جهان شده است. به عنوان مثال وی توانسته نخستین فردی باشد که حدود 299 متر غواصی کرده؛ چیزی حدود 6 برابر یک استخر استاندارد برای المپیک...

اما این بار دست به کاری عجیب و خارق العاده زده است؛ او از فرانسه به فنلاند سفر کرده تا به رکورد جدیدی در غواصی آزاد زیر یخ دست یابد. شاید دیوانگی به نظر برسد اما وی توانست غواصی در زیر یخی به ضخامت نیم متر را تجربه کند.

دوست وی، الکس وویر (Alex Voyer) هم دوربین به دست شده تا لحظه لحظه ی این کار شگفت انگیز را ثبت کرده و آن را در معرض نمایش بگذارد. تصاویر حکایت از خُبرگی هر دو شناگر دارد که به اعماق آب های سرد نفوذ کرده و لحظاتی حیرت انگیز را تجربه کرده اند.

این غواص که موفق شده در این آب های یخ زده، مسافتی 179 متری را یک نفس شنا کند درباره ی کار خود چنین می گوید:

در زیر آب دما بین 0 تا 1 درجه سانتی گراد بود. سخت ترین جای کار محدودیت میدان دید در آب های سرد است. سرمای آب به حدی است که چشم شما را می سوزاند و مشکلاتی رابرای پیدا کردن مسیر ایجاد می کند.

در ادامه ما هم به درون آب های یخ زده می رویم و در قاب تصاویر، لحظاتی از این کار را به تماشا می نشینیم...

با کارناوال همراه باشید...

رکورد غواصی زیر یخ

1- در حال آماده سازی 

گروه آقای آرتور گرن در حال آماده سازی شرایط برای شروع غواصی. آن ها با یک اره برقی از سطح یخ هایی که در حدود 48 سانتیمتر ضخامت دارند، ورودی را ایجاد می کنند.

رکورد غواصی در زیر یخ

2- گروه یک مسیر شنای مطمئن را در میان یخ ها ایجاد کردند

رکورد غواصی در زیر یخ

3- اما آماده سازی روانی

80 درصد از آن چیزی که اتفاق می افتد؛ این که منجر به پیروزی و یا شکست شود بسته به آمادگی روانی فرد دارد...

رکورد غواصی زیر یخ

4- و چالش آغاز می شود...

در این چالش، یکی از دوستان آرتور، به نام آقای وویر (Voyer) او را همراهی و از لحظات غواصی او، عکاسی کرد.

رکورد غواصی زیر یخ

5- آرتور به دنیای زیر یخ ها وارد می شود...

رکورد غواصی زیر یخ

6- در حال حرکت و پیش به سوی ثبت رکوردی جدید

رکورد غواصی زیر یخ

7- آرتور خط راهنما را تا پایان دنبال می کند...

رکورد غواصی زیر آب

8- کار به پایان رسید؛ اما سختی هایی هم داشت...

رکورد غواصی زیر آب

9- و این پایان خوش ماجراست که لذت بخش است

رکورد غواصی زیر آب

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا تا به حال تجربه ی غواصی داشته اید؟ غواصی زیر یخ را چطور؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.