karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

09 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال به مناطق خیلی سرد سفر کرده اید؟ مثلا ارتفاعات و کوهستان های همیشه برفی و یا شب های سرد کویری در زمستان؟ 

ما قصد داریم پا را فراتر بگذاریم و سفری داشته باشیم به عمق یخچال های طبیعت. آن جا که هیچ چیز جز برف و یخ وجود ندارد و فصل ها معنای خود را از دست می دهند.

یخچال های طبیعی هم بخشی از موهبت الهی در کره زمین هستند و بدون شک تعادل زمین بدون وجود این غول پیکران برفی به هم می خورد. اگر اهل سفر به دل طبیعت هستید و همواره جنگل و کوه و بیابان را به سفرهای شهری ترجیح می دهید یک بار هم به سراغ سرزمین های یخ بسته بروید و لذت یک سرمای بی پایان را به جان بخرید.

امروز سفری داریم به دل سرزمین های یخی شمال قاره آمریکا، آلاسکا. ایالتی که نامش برای همه ما تداعی کننده سرما و برف است و حتی هوس خوردن یک بستنی یخی را هم به دلمان می اندازد. آلاسکا بزرگترین ایالت کشور آمریکا و یکی از ثروتمندترین آن هاست. این ایالت به واسطه رشته کوه های طولانی، رودها و دریاچه ها، قله های آتشفشانی و همچنین یخچال های طبیعی شناخته می شود و مورد توجه گردشگران بسیاری است. خاک یخ زده جلگه هایی که به اقیانوس منجمد شمالی می پیوندند خالی از هرگونه گیاه است و در برخی مناطق این سرزمین دمای هوا تا منفی 60 درجه سانتی گراد نیز می رسد. در بخش های شمالی که محل زندگی اسکیموهاست زمستان ها بسیار تاریک و طولانی است و خورشید تا هفته ها طلوع نمی کند. هرچند که فصل تابستان کوتاهی دارد اما روزهای تابستانی بسیار طولانی هستند و بر خلاف زمستان خورشید برای روزهای متوالی غروب نمی کند.

در این سفر به سراغ تصاویری از آقای مارک مایر Mark Meyer ) می رویم که در محدوده دریایی در جنوب آلاسکا ساکن است و عکاسی از یخچال های طبیعی را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرده است. مایر متولد کشور سنگاپور است و مدت زمان طولانی نیز در ایران و دوبی زندگی کرده. رشته دانشگاهی او آهنگسازی و نوازندگی تخصصی پیانو بوده و در کشور آلمان و ایالت شیکاگو به تحصیل پرداخته است. مایر با خبرگزاری های معتبر بسیاری در آمریکا همکاری داشته و همچنین عکاسی تبلیغاتی نیز بخش دیگری از حیطه کاری او محسوب می شود. او و همسرش در سال 2009 تصمیم گرفتند در سفری به دورتادور آلاسکا بیش از 100 هزار یخچال طبیعی این سرزمین را شناسایی و بازدید کنند. این امر در ابتدا به منظور شناخت بیشتر و لذت از زیبایی های طبیعی آلاسکا بوده اما این تصمیم مروبط به دورانی است که تغییرات آب و هوایی تا این حد زندگی یخچال های طبیعی را تهدید نکرده بود. مایر دلیل اصلی سفر طولانی مدتشان در این سرزمین را این گونه توصیف می کند:

در حالیکه این پروژه بیشتر بهانه ای بود برای تماشای زیبایی های طبیعی آلاسکا، بعد از دیدن تغییرات سریع آب و هوایی، به تدریج تبدیل به دغدغه ای شد برای ثبت اتفاقات مهم تاریخ محیط زیست.

مارک و همسرش این سفر ها را به مدت 7 سال و تا تابستان سال 2016 ادامه و تصاویر و اطلاعات فراوانی از این سرزمین را در دسترس مردم قرار داده اند.

کارناوال شما را با سفر سرد و یخی مایر و همسرش همراه می کند.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

1- سقف یک غار یخی

تصویری از یخچال طبیعی مندنهال Mendenhall Glacier ) در ژوئن 2014. سقف این غار یک هفته پس از ثبت این تصویر فرو ریخته است.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

2- یخ نوردی بر روی یخچال های طبیعی

این تصویر مربوط به یخچال ماتاناسکا Matanuska Glacier ) در ماه جولای 2016 می باشد. 

یخچال های طبیعی در آلاسکا

3- سپیده دم یخ زده

چشم اندازی از یخچال وورتینگتون ( Worthington Glacier ) در نزدیکی شهر والدز ( Valdez )، تصویر مربوط به جولای سال 2016 می باشد.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

4- سنگ های یخ زده بر سطح آب

صفحه ای از سنگ های ریز و درشت به جا مانده در آب های یخ زده در یخچال ماتاناسکا، ثبت شده در اواخر ماه جولای 2016.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

5- دشت های یخی پهناور

جسیکا، همسر مارک بر بلندای دشت وسیع یخی ایستاده است. این دشت های یخی صدها متر ضخامت دارند اما تمام محدوده کوهستان را پوشش نمی دهند. قله های این منطقه را با نام نوناتاکس nunataks ) یا قله های تنها می شناسند. تصویری مربوط به ماه اوت 2016

یخچال های طبیعی در آلاسکا

6- شکاف عمیق بر تن دیوار یخی

نمایی از یخچال ماتاناسکا در جولای 2016 

یخچال های طبیعی در آلاسکا

7- ساحل یخ زده در امتداد دریاچه روان

دریاچه ای در یخچال ماتاناسکا که پیش از این یخ بسته بود. این دریاچه ها می توانند برای سالها یخ بسته باقی بمانند تا اینکه شکافی عمیق بر سطح آن ها ایجاد شود. تصویری از سال های ابتدایی سفر آقای مارک در جولای 2009.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

8- هلیکوپترهای گردشگری در محیط وسیع یخی

هلیکوپترها در معبرشان قرار دارند تا گردشگران را برای تماشای مناظر یخچال ها از ارتفاع سوار کنند. اگر چه بیشتر این یخچال ها به صورت پیاده روی و صخره نوردی قابل دسترسی هستند اما اغلب گردشگران ترجیح می دهند خیلی به خودشان زحمت ندهند، هرچند که برایشان گران تر تمام شود. در نتیجه در طول تابستان صدای پره های هلیکوپترها تمام منطقه را پر می کند. تصویری مربوط به جولای 2016.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

9- قدم زدن بر روی یخچال های شگفت انگیز

بیل جیرزا راه بلد و راهنمای گروه های گردشگر است که در حال قدم زدن بر سطح یخچال ماتاناسکا است. آبشارهای یخ بسته این محدوده مقصد محبوب بسیاری از کوهنوردان است. جولای 2009 و آغاز سفرهای آقای مارک.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

10- تخته سنگ دست نخورده

تخته سنگ ها غالبا در یخچال های طبیعی شکسته و خرد نمی شوند و گاهی ممکن است با سنگی به اندازه یک ساختمان بزرگ مواجه شوید و شاید کوچک باشند به اندازه این یکی. جولای 2009.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

11- یخزار هموار و کوهستان یخی

یخزار هاردینگ The Harding Icefield ) گویی مربوط به این دنیا نیست و از محبوب ترین سرزمین های یخی برای سفر در تابستان است. مارک و همسرش سفری یک روزه در اوت 2016 به این منطقه داشته اند.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

12- کوهنورد معلق بر روی صخره های یخی

کوه نوردی در حال صعود از صخره های یخی در یخچال ماتاناسکا است. جولای 2016

یخچال های طبیعی در آلاسکا

13- چشم انداز سرتاسری از یخزار هاردنینگ

کوه نوردی که در گوشه راست تصویر بر لبه صخره نشسته است در برابر این عظمت به چشم نمی آید. شکاف های بسیار عمیقی بر سطح یخزار به چشم می آیند. تصویری ثبت شده در ماه اوت 2016

یخچال های طبیعی در آلاسکا

14- یخ های تماشایی یخچال وورتینگتون

یخچال های طبیعی در آلاسکا

15- نمایی هوایی از یخزار پهناور و سفید پوش

یخزار هاردینگ یکی از چهار سرزمین وسیع یخی در آمریکا و در واقع بزرگترین آن هاست که تمام مساحت آن در خاک آمریکا قرار دارد. تصویری مربوط به سفر جولای 2012.

یخچال های طبیعی در آلاسکا

سخن آخر

آیا شما هم با دیدن این تصاویر احساس لذت و سرما کردید؟

از خطرات طبیعی ذوب یخچال ها اطلاعی دارید؟

نظرتان راجع به پروژه ارزشمند آقای مایر چیست؟

اگر از تماشای تصاویر لذت بردید نظرتان را با ما در میان گذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.