karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

موناکو، نام سرزمینی است که در سواحل فرانسه و رو به دریای مدیترانه کشیده شده و با مساحت تنها 202 هکتار مقام دومین کشور کوچک جهان بعد از واتیکان را از آن خود کرده است. درست است که موناکو از نظر مساحت کوچک است اما این ویژگی را در ارتفاع جبران کرده؛ به طوری که از هر نقطه ای که به منظره ی شهر نگاه کنید گوشه ای از دریا به شما چشمک می زند. مرتفع ترین نقطه ی این دیار نیز جایی به نام ژومن دی غیوُآ (Chemin des Révoires) است که در مرز موناکو با فرانسه قرار دارد و تماشای چشم اندازی حیرت انگیز را ممکن می کند.

این کشور با ساختار پلکانی و خانه ها و هتل هایی که مانند قطعات دومینو بر روی کوه ها چیده شده اند، یکی از زیباترین جلوه ها را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد. موناکو به بهشت ثروتمندان شهرت دارد و 30 درصد از جمعیتش را میلیونر ها تشکیل داده اند چرا که در این کشور مالیاتی بر درآمد وجود ندارد.

این کشور رویایی حتی گریس کلی، ستاره ی مشهور هالیوودی و برنده ی اسکار را برای به دست آوردن عنوان سلطنتی، وسوسه کرد اما زمانه به او امان نداد و این ملکه زیبا رو، زمانی که تنها 52 سال داشت از دنیا رفت. از سال 1297 تا به امروز، خاندان گریمالدی حاکمیت کشور را به عهده گرفته اند و در حال حاضر آلبرت دوم، فرزند خلف گریس کلی و رینر سوم پادشاه موناکو است. 

 هرساله تعداد بی شماری از توریست ها به این کشور ساحلی سرازیر می شوند که یکی از دلایل اصلی آن مسابقات فرمول یک موتور سواری است که از سال 1929 در این کشور برگزار می شود.

 مردم موناکو بسیار هنرپرور هستند و البته جای تعجب هم ندارد چرا که تنها همسایه ی آن ها فرانسه است و موسیقی و هنرش شهرت جهانی دارد. تحت تاثیر همین همسایه، زبان ساکنان این کشور نیز فرانسوی است؛ گرچه به زبان های ایتالیایی، انگلیسی و مونِگاسک (زبان محلی موناکو) هم صحبت می کنند.

شاید در نقاط دیگر جهان، همسایه ها روابط خوبی نداشته و همیشه باهم در کشمکش باشند اما این برای موناکو و فرانسه صدق نمی کند! مثلا با اینکه موناکو دو واحد نظامی کوچک دارد اما باز هم فرانسه مسئولیت حفظ و دفاع از آنها را به عهده گرفته، یا اینکه موناکویی ها از یورو، پول رایج فرانسوی ها در مبادلاتشان استفاده می کنند و حتی از زمانی که در قرن 19 خط آهنی از پاریس به موناکو کشیده شد، اقتصاد موناکو پیشرفتی روز افزون داشته است. 

همه ی این ویژگی ها باعث می شود که موناکو جاذبه ای خاص برای گردشگران داشته باشد و هرساله تعداد زیادی از آنها را به سوی خود بکشاند. احتمالا شما هم بدتان نمی آید سری به این سرزمین ساحلی بزنید و این زیبایی ها را ببینید. پس با ما در کارناوال همراه شوید تا سفری تصویری به موناکو داشته باشیم و زیبایی های آن را مرور کنیم...

موناکو

1- کلیسای نیکلای مقدس | موناکو ویل

نیکلای مقدس، عبادتگاهی با معماری رومانِس بیزانس (سبکی شبیه به ساختمان های روم شرقی) است که بین سال های 1875تا 1903 ساخته شده و در 1911 گشایش یافته است. در این کلیسا آرامگاه ملکه گریس و رینر سوم قرار دارد و هرساله جمعیت عظیمی را به اینجا می کشاند تا با گل باران کردن مزار این دو، یادی از این زوج عاشق کرده باشند.

پس از مرگ گریس در سپتامبر 1982، همسرش رینر همچنان به او وفادار ماند و تا زمان مرگ خود در 2005 نتوانست عشق کس دیگری را در قلب خود جای دهد. رابطه ی خوب آنها و تنها ماندن پادشاه پس از مرگ همسرش، این زوج را به نماد عشق در موناکو تبدیل کرده است. هر ساله از ماه سپتامبر تا ژوئن (شهریور تا خرداد) گروه پسران آوازه خوان کلیسا در ساعت 10صبح، قلب مردم موناکو را با شعرهایشان گرم می کنند. 

کلیسای نیکلا مقدس-موناکو ویل-موناکو

Hanlong Wang

2- سدی در میان آبزیان | موناکو ویل

در سال 1910، آلبرت اول دستور گشایش موزه ای را صادر کرد که امروزه یکی از معروف ترین آکواریم های جهان با عمق 6 متر را در خود دارد. قراگیری ساختمان موزه بر روی صخره های کناره ی دریا و موضوع اقیانوس شناسی آن ترکیب جالبی را به وجود آورده و گویی آبزیان داخل موزه در تلاشند تا خود را درون اقیانوس بکشانند. این موزه جاییست که در آن کوسه ها و دیگر شکارچیان دریایی به وسیله ی یک دیواره مرجانی از ماهی های رنگارنگ استوایی جدا شده اند و زیستگاه های خود را داند.

450 نوع آبزی در 90 آکواریم کوچک و بزرگ شناور هستند و آب آنها هرروز با آب دریا تعویض می شود. در طبقه ی بالای ساختمان در دو اتاق وسیع تصاویر خاص، ابزارهای قدیمی مورد استفاده در دریا، هزاران نمونه ی خشک شده از آبزیان و ... به نمایش در آمده و به خوبی به موضوع اقیانوس شناسی پرداخته شده است. پشت بام موزه نیز بسیار تماشایی است و امکان تماشای فضای زیبا ی شهر و دریای مدیترانهرا برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

موزه اقیانوس شناسی-موناکو ویل-موناکو

Jan Malchárek

موزه اقیانوس شناسی-موناکو ویل-موناکو

3- نگهبان تاریخی | موناکو ویل

موناکو ویل یا لو راکر، تنها بخشی از موناکو است که چهره ای تاریخی و قرون وسطایی دارد؛ شهری با صخره های جالب که گویی در آسمان قرار گرفته است. موناکو ویل موقعیت بسیار مناسبی رو به دریا دارد و دژی محکم برای دودمان گریمالدی محسوب می شود. 

موناکو

4- دژ مستحکم | موناکو ویل

دژ نظامی محکمی که در قرن 13 میلادی ساخته شد و در حال حاضر توسط کلاه آبی ها و تفنگدارهایی با جوراب سفید محافظت می شود. دسترسی به بیشتر مکان های اقامتگاه کنونی خاندان گریمالدی ممنوع است، اما به وسیله ی تورهای گردشی داخل قصر می توانید سری به برخی اتاق ها زده و از اشیا گران قیمت متعلق به پادشاهان موناکو، دیدن کنید.   

کاخ شاهزادگان موناکو

Noelle Bonnemaison

کاخ شاهزادگان موناکو

Antonio Velazquez Bu

5- پادشاه ماشین باز | موناکو ویل

از سال 1950، شاهزاده رینر کلکسیونی از ماشین های لوکس دنیا جمع آوری کرده است؛ ماشین هایی مثل فراری، لامبورگینی، مازراتی، رولز رویس، چند نمونه ماشین مسابقات فرمول یک و رالی و ... .

در این میان، ماشین هایی به طور ویژه برای خود او تولید شده بود؛ مثل لکسوسی که پسرش (شاه کنونی) را تا عروسی همراهی کرد. موزه ی خودروها فعلا در موناکو ویل قرار دارد اما قرار است تا سال 2019 به ساختمان جدیدش در کنار بندر منتقل شود.

لکسوس-موناکو-آلبرت دوم

6- موزه ی ملی معاصر | موناکو ویل

موزه ی آثار معاصر موناکو در دو ساختمان ویلایی باشکوه ساخته شده است. یکی از ساختمان ها به نام ویلا سابر در میان باغی با درختان نخل و انجیر محصور شده است و مضمون آن با تغییر فصل عوضمی شود؛ مثلا در هر فصل تنها آثار یک هنرمند را در آن رونمایی می کنند.

ساختمان دیگر، ویلا پالوما، نام دارد و بیشتر به آرایه های محیطی مانند اقیانوس ها، آخرالزمان و غیره می پردازد. محیط خارجی آن به سفیدی مروارید می باشد و برای یک آمریکایی در سال 1913 بنا شده است. 

موزه معاصر موناکو-ویلا سابر

7- استحکامات قرون وسطایی در تقابل با خانه های مدرن موناکو | مونته کارلو

موناکو-مونته کارلو

8- قایق های لوکسی که شب را در ساحل می گذرانند

قایق هایی که در تصویر می بینید یات نام دارند؛ قایق هایی گران قیمت که در دو نوع بادی و موتوری تولید می شوند. به آن هایی که بزرگتر و گران قیمت تر هستند، سوپر یات می گویند.

موناکو-یات-سوپر یات

موناکو

9- نمای دل انگیزی از شب های موناکو 

موناکو

10- خانه های گران قیمت مونته کارلو دومینو وار چیده شده اند!

مونته کارلو-موناکو

11- بر فراز موناکو ویل | موناکو

 

موناکو ویل-موناکو

12- گذر از میان رنگ ها | مونته کارلو

مونته کارلو-موناکو

13- جلوه ای تماشایی از موناکو

موناکو در شب

 سخن آخر

با اینکه موناکو کشوری بسیار کوچک است اما ارزش سفر کردن را دارد چرا که تنوع گردشگری در آن بسیار بیشتر از کشوری مثل واتیکان و حتی خیلی کشورهای بزرگ تر می باشد و همین طور ساحل چشمگیر آن دل هر بیننده ای را می برد. شاید رفت و آمد در ارتفاعات آن کمی مشکل به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که افراد ساکن در این کشور، شبانه روز خود را از همین ارتفاعات بالا و پایین می روند؛ پس حتما ما هم می توانیم هفته ای را در ارتفاعات موناکو سر کنیم. 

از سفر تصویری امروز کارناوال لذت بردید؟

تا به حال به موناکو سفر کرده اید؟

نظرتان درباره ی دیدنی های این کشور کوچک چیست؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم...

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حتما سفر میکنم، ممنون از اینکه موناکو رو بهمون نشون دادین

انتشار:05 شهریور 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهران

با سلام
جاااااااااااااااااااااااااااالب
دمتون گرم.

انتشار:16 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.