karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برای دیدن زیبایی و لحظات ناب جهان باید از چشم یک عکاس به آن نگاه کرد و غرق در تماشای آن شد. عکاسان همواره در قاب تصاویر خود لحظاتی را ثبت می کنند که ممکن است هیچ گاه به چشم ما نیامده باشد. آنها، افراد خوش ذوقی هستند و گاهی اوقات برای به چالش کشیدن این حس خود در مسابقاتی شرکت می کنند.

این بار می خواهیم به عکس هایی بنگریم که عکاسان خوش سلیقه و خوش ذوق تحت عنوان مردم و زندگی روزمره در سفر به انجمن نشنال جئوگرافیک ارسال کرده و چهره ی باشکوهی از روزمرگی ها در سراسر جهان را به نمایش گذاشته اند. نشنال جئوگرافیک انجمنی است که در سال 1888 توسط 33 دانشمند و جهانگرد در آمریکا تاسیس شده و تا به امروز به فعالیت خود در زمینه های جغرافیایی ادامه داده است.

عکاسان بسیاری آثار خود را برای این مسابقه ارسال کرده و شادی و یا حتی ناراحتی و غصه های مردم را به تصویر کشیده اند. مسئولین مسابقه بر این عقیده اند که مردمان یک منطقه به اندازه ی مناظر چشم نواز آن مهم و زیبا هستند و حتما باید به آن ها توجه کرد.

عکاسان هنرمندی که به شرکت در این مسابقه علاقه دارند، می توانند آثار خود را تا 9 تیر ماه امسال برای نشنال جئوگرافیک ارسال نمایند. به برنده ی این مسابقه ی جالب، سفری 10 روزه به جزایر گالاپاگوس در آمریکای جنوبی تعلق می گیرد و او می تواند سفری پر از دیدنی های شگفت انگیز را تجربه کند.

پیش از این تصاویر منتخب تعدادی از مسابقات عکاسی را به شما نشان داده بودیم که در مطالب زیر می توانید از مرور برخی از آنها لذت ببرید:

تصاویری فوق العاده از مسابقه عکاسی حیات وحش

بهترین عکس های جشنواره عکاسی سونی ۲۰۱۷ | مجموعه دوم

تصاویری از نشنال جئوگرافیک | مسابقه عکاسی سال۲۰۱۷

حال زمان آن است که باز هم همراه کارناوال شوید و این بار نظاره گر عکس هایی متفاوت باشید...

نشنال جئوگرافیک

1- خیره به مرغان دریایی

مردی اهل دهلی هر روز در مقدس ترین رود هندوستان، جمنا (Yamuna)، حمام می کند. هرچند که از این رود به عنوان رودی مقدس یاد می شود اما یکی از آلوده ترین رودهای هندوستان نیز به شمار می رود.

نشنال جئوگرافیک
photo by Yogesh Gopta

2) با اقتدار همانند یک رئیس

عکاس درباره این تصویر می گوید:

وقتی در حال قدم زدن در خیابان های اطراف هاوانا در کشور کوبا بودم با این زن مواجه شدم. به نظر من در چشمان او میلیون ها داستان وجود دارد.

نشنال جئوگرافیک
photo by Lauren Breedlove

3) دو برادر

دو برادر تاج (taj) و آکاش (akash)، هرروز به همراه مادرشان برای گدایی کردن به طور غیر قانونی سوار بر قطار می شوند. متاسفانه این عمل در بنگلادش بسیار مرسوم است.

نشنال جئوگرافیک
photo by Mauro De Bettio

4) پسر بچه و رودخانه ای خروشان

در غرب آفریقا در رودخانه ی نیجر کودکان بسیاری مشغول بازی کردن هستند.

نشنال جئوگرافیک
photo by Jerome Gence

5) شتر سواری در هند

این عکس در اطراف جیپور هندوستان شکار شده است.

نشنال جئوگرافیک

6) پدر و پسر

پدر و پسری لباس های سنتی عید فطر را بر تن کرده اند و بر روی دیوار مسجدی در دهلی نو هندوستان نشسته اند.

نشنال جئوگرافیک
photo by Jobit George

7) ماه رمضان

بانوان در ماه رمضان در مسجد استقلال (Istiqlal Mosque)، بزرگترین مسجد آسیای شرقی جمع می شوند.

نشنال جئوگرافیک

8) مادربزرگ و نوه

امروزه در بسیاری از روستا های چین جوانان برای کار به شهر ها می روند و فرزند و پدر و مادرشان تنها می گذارند.

نشنال جئوگرافیک
photo by Hua Zhu

9) لبخندی خدایی

عکاس، این عکس را از راهبی در تبت انداخته است و در این باره می گوید:

این راهب پس از عباداتش به سوی اتاقش می رفت. من در تمام مسیر به دنبال او بودم تا عکس خارق العاده ای از او بگیرم اما او صورت خود را پوشانده بود. در حین تعقیب کردن، ناگهان او برگشت و تمام صورتش با یک لبخند زیبا پوشیده شد.

نشنال جئوگرافیک
photo by Mattia Passarini

10) محلی برای ملاقات دوستان

این قطار در گذشته برای حمل هزاران مسافر در توکیو استفاده می شده اما در حال حاضر به عنوان مرکز اطلاعات گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. این منطقه محلی برای قرار گذاشتن عشاق و دوستان است.

نشنال جئوگرافیک

سخن آخر

این تصاویر تنها چند عکس منتخب از این مسابقه بود اما هنوز مهلت برای ارسال آثار باقی است .

آیا تا به حال در این نوع مسابقات شرکت کرده اید؟

به نظر شما کدام یک از عکس های بالا می تواند مقام اول را کسب کند؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.