karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت در هر جایی چهره ای متفاوت از خود به نمایش می گذارد؛ گاه لباسی مخلمین و سبز رنگ به تن می کند و دشت های سرسبز را به وجود می آورد. باری دیگر کمی خشم و ابهت را در کنار زیبایی و ظرافت در هم می آمیزد و جلوه ای زیبا از کوهستان ها را به نمایش می گذارد و گاهی هم کویری طلایی و رمل هایی درخشان را به وجود می آورد. برای آن که بتوانی تمام این زیبایی ها و جلوه های رنگارنگشان را ببینیی، باید راهی سفر شوی تا طبیعت بتواند تمام زیبایی هایش را به تو عرضه دارد. ما هم باری یگر راهی یک سفر دیدنی می شویم؛ کوله باری سبک برای خود مهیا کنید که می خواهیم به قاره آمریکا برویم و سفری به یادماندنی برای خود رقم بزنیم. سفری که در پیش داریم تصویری است و به لطف هنر و ذوق یک عکاس به نام مهیا شده است...

در ادامه تصاویری از طبیعت قاره آمریکا را خواهید دید که مارک آداموس (Marc Adamus) آن ها را به ثبت رسانده است؛ عکاسی با شهرت  جهانی که تصاویر بسیارش در خبرگزاریها و نشریات مختلف از جمله نشنال جئوگرافیک منتشر شده و تا به حال جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. مارک از سال 2005 به طور حرفه ای به عکاسی منظره  رو آورده و با تصاویر بی نظیری که به ثبت رسانده ، توانسته است همگان را به تحسین وا دارد به طوری که از او با عنوان یکی از تاثیرگذارترین عکاسان منظره هم نسل خودش یاد می شود.

همراه کارناوال باشید تا در مطلب پیش رو تصاویری بی نظیر از طبیعت قاره ی آمریکا را به تماشا بنشینیم و هنر ومهارت مارک را در تصاویرش به وضوح لمس کنیم...

تصاویر طبیعت آمریکا

1- پارک ملی کریتر لیک | اورگان 

 پارک ملی کریتر لیک (Crater Lake National Park) در ایالت اورگان قرار دارد و دریاچه ای زیبا را در خود جای داده است. این دریاچه با عمق  ۵۹۴ متر دومین نقطه عمیق در آمریکای شمالی و نهمین در جهان است.

طبیعت آمریکا

 2- پنجره ای از جنس کریستال | بنف، کانادا

 تصویری زیبا از دریاچه ی مصنوعی آبراهام (Abraham lake) در بنف. بنف شهری در آلبرتای کاناداست.

طبیعت آمریکا

3- پارک ملی المپیک | ایالت واشنگتن

 تلاش نور برای باز کردن راهش از میان سرخس ها برای تابش

4- نمایی از عظمت و هیبت کوه های آند | پاتاگونیا

پاتاگونیا، بخش اعظمی از آمریکای جنوبی است که شامل بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی می شود.

کوه های آند

5- صحنه ای از خشم آسمان | ایالت آریزونا

این تصویر گرند کانیون (Grand Canyon) را نمایش می دهد. گرند کانیون نام یک پارک ملی در آریزوناست که طبیعتی زیبا و منحصربه فرد دارد.

آریزونای آمریکا

6- قلب تپنده طبیعت | ایالت کالیفرنیا

 این تصویر از کاج بریستلوکون (Bristlecone pine) را نشان می دهد؛ گونه ای که شامل 3 نوع درخت کاج می شود.

طبیعت ایالت آریزونای آمریکا

7- پوششی از مه بر تن درختان جنگل | ایالت واشنگتن

این پهنه سبز که جنگل های بارانی کوینوالت (Quinault Rain Forest) نام دارد و بخشی از پارک ملی المپیک (Olympic National Park) در واشنگتن است. 

طبیعت آمریکا

8- طلوع، نوید روزی دوباره می دهد | شیلی

 تصویری زیبا از پارک ملی تورس دل پین (Parque Nacional Torres del Paine) که شامل کوه ها، یخچال ها، دریاچه ها و رودخانه هاست و در جنوب پاتاگونیا در کشور شیلی قرار دارد.

پارک ملی تورس دل پین شیلی

9- جایی شبیه به رویا | بریتیش کلمبیا | آلاسکا 

مارک در مورد این عکس که در کوه های ساحلی (Coast Mountains) آلاسکا گرفته است، می گوید: این جا زیباترین مکانی است که تا به حال دیده ام...

کوه های ساحلی آلاسکا

10- نقش ابرها بر تن بیابان | ایالت یوتا

 مارک این شات زیبا را در پارک ملی پارک ملی کپیتول ریف (Capitol Reef National Park) ایالت یوتا به ثبت رسانده است.

پارک ملی کپیتول ریف یوتا

11- شگفتی طبیعت | آرژانتین

نمایی زیبا از کوه فیتز روی (Mount Fitz Roy) که در جنوب منطقه یخی پاتاگونیایی در پاتاگونیا که در مرز آرژانتین و شیلی واقع شده، قرار دارد.

کوه فیتز روی

12- رقص نور در بیابان موهاوی | ایالت کالیفرنیا

 بیابان موهاوی (Mojave desert) تعداد زیادی از درختان یوکای نخلی را در خود جای داده است.

بیابان موهاوی

13- رقص ابرها در آسمان | ایالت آلبرتا

این تصویر، نمایی زیبا از دریاچه اسپرای (Spray Lakes) در آلبرتا را نشان می دهد.

دریاچه اسپرای آلبرتا

14- زیبایی های پارک ملی  گلیشر | ایالت مونتانا

 این عکس زیبا، دریاچه سنت ماری (St. Mary Lake) در پارک ملی گلیشر (Glacier National Park) را نشان می دهد.

پارک ملی گلیشر

15- شاتی شبح گون | ارتفاعات یوکان | کانادا

کوه های آمریکا

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا تا به حال به آمریکا سفر کرده اید؟

کدام عکس به نظرتان زیباتر و فوق العاده تر بود؟

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Emad.k

وااقعه خیلی تصاویر زیبایی بودن واقعا خدا نقاش فوق العاده ای هست

انتشار:04 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.