karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

04 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آیا تا به حال سه گانه زیبا و خوش ساخت ارباب حلقه ها را تماشا کرده اید؟

اگر پاسختان مثبت است پس مطمئنا مناظر زیبای این فیلم خوش رنگ و لعاب هالیوودی شما را هم مسحور کرده است. مناظری که تصور می شود ساختگی و غیر واقعی هستند و تکنیک های رایانه ای در خلقشان دخیل بوده اند. درست است که ویژگی منحصر به فرد جلوه های ویژه را نمی شود از سینمای حرفه ای هالیوود جدا کرد اما واقعیت این است که لوکیشن های این فیلم همگی وجود خارجی دارند و همانقدر شگفت انگیز و جادویی هستند و نیوزیلند خانه اصلی ساخت این فیلم بوده است.

آخیل سوهاس Akhil Suhas ) عکاس 21 ساله هندی به دلیل علاقه شدیدی که به این فیلم داشته، تصمیم گرفته سفر خود را به سراسر نیوزیلند آغاز کند تا لوکیشن های این فیلم را از نزدیک تماشا کند و با پوشیدن لباس های جادوگری گندالف ( یکی از شخصیت های این فیلم ) تداعی کننده لحظه های ناب آن باشد. او تمام جزیره شمالی و جنوبی نیوزیلند را در مدت شش ماه درنوردیده و پروژه عکاسی اش را به سرانجام رسانده است. سوژه تمام تصاویر،خود آقای سوهاس است و به وسیله تایمر دوربین ( self-timer ) حضور خود را در تصاویر به ثبت رسانده است و اغلب سعی کرده در هنگام طلوع افسانه ای خورشید این کار را انجام دهد.

سوهاس که دانشجوی دانشگاه مهم و معتبر اوکلند در نیوزیلند است درباره تصمیمش چنین می گوید:

من پنج بار سه گانه ارباب حلقه ها را تماشا کردم و هر بار غرق در زیبایی های آن می شدم. آخرین بار که فیلم را تماشا کردم چنین پروژه ای به ذهنم خطور کرد.

او همچنین در این سفر شش ماهه هزینه های خود را به حداقل رسانده و با پول کمی سفرش را ادامه داده اما این اوضاع نیز برای او اهمیت زیادی نداشته است. او معتقد است در نهایت خاطرات باقی می ماند، نه چیزهای مادی.

تصاویر زیبا و اعجاب انگیز آخیل شما را وادار می کند تا به تماشای فیلم ارباب حلقه ها بنشینید و با یادآوری مناظر ثبت شده توسط او از تماشای فیلم لذتی دوچندان ببرید.
در این سفر متفاوت و اعجاب انگیز با کارناوال و آخیل جادوگر همراه شوید.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

1- طلوع آتشین خورشید از چشم انداز دریاچه تاراویرا

دریاچه تاراویرا (Lake Tarawera) بزرگترین دریاچه در محدوده کوه های آتشفشانی تاراویرا و در شمال جزیره نیوزیلند است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

2- رودخانه سبز-آبی در احاطه ی صخره های سفید

رودخانه هاکیتیکا (Hokitika River) در غرب جزیره جنوبی نیوزیلند قرار دارد و مسیر صخره ای شما را به تنگه هاکیتیکا می رساند.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

3- گمشده در طبیعت

آخیل در این تصویر شبیه به یک آدم کوتوله شده و دربرابر طبیعت با عظمت به چشم نمی آید. دریاچه کوهستانی ماریان (Lake Marian) در میان کوه های داران (Darran Mountains) واقع شده و بخشی از پارک ملی فیورلند (Fiordland National Park) محسوب می شود. چشم انداز عجیب این منطقه یکی از متفاوت ترین لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها بوده است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

4- طبیعت جادویی

آخیل جادوگر از میان جنگل وهم انگیز رد وود (Redwood Forest) با درختان بلند قامت و عجیب می گذرد. 

نیوزلند، ارباب حلقه ها

5- جادوگر پیر در میان مه و دود سرزمین های آتشفشانی

این تصویر در منطقه زمین های گرم و فعال آتشفشانی وایتاپو (Waiotapu) ثبت شده است و نورپردازی و رنگ آمیزی فضای عجیبی در آن ایجاد کرده است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

6- جادوی دریای آبی و صخره های اعجاب انگیز

نیوزلند، ارباب حلقه ها

7- گذشتن از سرزمین های برفی و محسور شده در میان کوهستان سیاه و سفید

چشم انداز یخ زده ای از پارک ملی فیورلند و کوه باشکوه ارباب حلقه ها در پس تصویر خودنمایی می کند.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

8- پناهگاه مخفی

تماشای طلوع خورشید از درون ایوان صخره ای معروف به کلیسای جامع (Cathedral Cove) که شبیه یک پناهگاه دریایی است و در جزیره شمالی نیوزیلند قرار دارد. تنها راه دسترسی به این کلیسای طبیعی قایق های کوچک و پارویی  و یا پیاده روی سخت در آب های کم عمق است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

9- انعکاس سحرآمیز

این تصویر تجسمی از راه رفتن آخیل بر روی آب های دریای تاسمان (Tasman Sea) را در ذهن ایجاد می کند. این دریای شگفت انگیز در غرب نیوزیلند قرار دارد و بخش جنوبی اقیانوس آرام است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

10- طبیعت مرموز در چنگ جادوگر

آخیل نوک قله ای نه چندان مرتفع ایستاده تا چشم اندازی همزمان از دریاچه واناکا (Lake Wanaka) و کوه آسپرینگ (Mount Aspiring) را ثبت کند.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

11- صخره طلایی

تصویری از شمایل عجیب و شگفت انگیز صخره ی طلایی در ساحل واراریکی (Wharariki Beach) که جادوگر کوچک به ثبت رسانده است. 

نیوزلند، ارباب حلقه ها

12- قدم های سنگین و سخت تا فتح قله

لحظه ای عجیب از حضور جادوگر میان علفزار تپه ها که برای رسیدن به قله واناکا  و تماشای غروب از اوج ره می سپارد.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

13- خط خاکستری در امتداد دریاچه

گذر کردن از مسیر سربالایی ساحل دریاچه واکاتیپو (Lake Wakatipu) تا کوهستان برفی در جزیره جنوبی نیوزیلند.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

14- راه نفس گیر از میان تپه های شنی در زیر آفتاب سوزان

نیوزلند، ارباب حلقه ها

15- رفع خستگی در کنار دریاچه یخ زده

جادوگر سرگردان به فکر تعمید خود در آب سرد دریاچه است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

16- سرزمین سبز جاویدان

نگاه خیره و جادویی آخیل به دریای خون گرم جزیره شمالی که شکوهش را به رخ می کشد.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

17- قله آتشفشانی همیشه بیدار 

جادوی آسمان بر سر قله برفی ناروهوی (Mount Ngauruhoe)، فضای وهم انگیزی ایجاد کرده است.

نیوزلند، ارباب حلقه ها

سخن آخر؟

آیا پیش از این فیلم ارباب حلقه ها را تماشا کرده بودید؟

تصاویر آخیل برای شما مناظر آشنای فیلم را تداعی کرد؟

لوکیشن های فوق العاده شما را مجاب نکرد تا دوباره به سراغ تماشای این فیلم بنشینید و یا اگر تا کنون موفق به تماشای آن نشده اید حتما این کار را انجام دهید؟

نظرتان راجع به این پروژه متفاوت و هیجان انگیز از یک جوان دانشجو چه بود؟

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

the edoras

بله من به عنوان کاربر هرچی بگم حرف حرفه خودتون هست موفق باشید

مهسا محرابی

سلام همراه عزیز کارناوال خوشحالیم که کاربران تیزبینی چون شما داریم. از شما سپاسگذاریم که با دقت نظرتان، ما را در بهبود این مقاله یاری کردید. این نکته را هم فراموش نکنید که کارناوال با کاربرانی چون شما معنا پیدا می کند. امیدواریم از همراهان همیشگی کارناوال باشید. پایدار باشید

06 اسفند 1395

انتشار:05 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

the edoras

سلام خدمت شما باید عرض کنم که تمامی لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها در نیوزلند بوده و این عکاس جوان با استفاده از کاراکتر گاندلف ( جادوگر ) در اقصی نقاط جهان اقدام به عکاسی کرده است.من کامل این مطلب را در dailymail دیده ام. لینک اثبات لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها که در نیوزلند است : http://www.newzealand.com/int/feature/the-lord-of-the-rings-trilogy-filming-locations/ ممنون میشم اگر این مطلب را اصلاح کنید زیرا باعث ترویج اطلاعات غلط درباره این سه گانه زیبا خواهد شد. این متن به کل غلط است : دریاچه تاراویرا (Lake Tarawera) بزرگترین دریاچه در محدوده کوه های آتشفشانی تاراویرا در جزیره شمالی ایرلند است.

مهسا محرابی

سلام همراه گرامی، طبق گفته ی شما، منبع این مطلب وب سایت دیلی میل است. تمام اطلاعاتی که در این مطلب آمده کاملا درست و منطبق با چیزی است که این خبرگزاری منتشر کرده است. همانطور که گفتید لوکیشن های این فیلم، در نیوزیلند است که در این مطلب تعدادی از آن ها را با هم مرور کردیم. امیدواریم از همراهان همیشگی کارناوال باشید. پایدار باشید

05 اسفند 1395

انتشار:05 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.