karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

باز هم فصل تابستان در مقابل قشون پاییزی تاب نیاورد و کره ی خاکی را به این فصل هزار رنگ تقدیم کرد. با آغاز مهرماه، پاییز قلم مو بر دست گرفته و در سراسر دنیا رنگ افشانی می کند. برخی از درختان طلاپوش می شوند و برخی به رنگ غروب خورشید در می آیند تا نمایشی تماشایی را به راه بیاندازند. انقلاب فصل خزان، زمین را با برگ درختان فرش می کند تا بهانه ای برای قدم زدن و گوش سپردن به نواهای پاییزی باشد.

با شروع اعتدال پاییزی خورشید با گذر از صفحه ی استوا به سمت جنوبی تر آسمان میل می کند و کمتر از گذشته با گرما و نورش کره ی زمین را مورد رحمت قرار می دهد؛ در نتیجه هوا رو به سردی می گذارد و بالاخره زمین از هُرم گرمای تابستان نجات پیدا می کند. باران ها دستی به سر و روی خاک می کشند و به آن طراوت و نشاطی دوباره می بخشایند. در حقیقت پاییز مانند خدمتکاری وفادار مقدمات و سور و سات ورود زمستان را مهیا می کند تا عروس سپید پوش فصل ها از راه برسد.

امروز کوله بارمان را می بندیم و به سراسر این کره ی پهناور سفر می کنیم تا زیباترین مناظر برگ‌ریزان را از قاب دوربین عکاس های مختلف به نظاره بنشینیم و تصاویری را مشاهده کنیم که ثمره ای ده ساله از رقابت های عکاسی نشریه ی اسمیتسونیان (Smithsonianmag) به شمار می آیند. این نشریه در زمینه های مختلف، بهترین تصاویر را منتشر می کند و این بار مجموعه ای پاییزه متعلق به ده سال گذشته اش را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

در سفر پاییزیِ کارناوال، همراهمان شوید تا بهترین مناظر این فصل را ببینیم و غرق در زیبایی های خزان شویم...

ورود به صفحه اختصاصی مقاصد سفر در پاییز

طبیعت پاییز نیوجرسی

Pat Abbott

1- چشم نوازی درختان مغروق در دریاچه 

در این تصویر دریاچه ی کوئژدل (Cuejdel) را می بینید که با درختان همیشه سبز کاج مزین شده و در فاصله ای دورتر رنگ های زیبای پاییزی جلوه ای متفاوت به آن بخشیده اند. این دریاچه در دل رودخانه ی کوئژدل در رشته کوه های استنیسوآرا (Stanisoara)، در فاصله ی 25 کیلومتری شهرستان نامسِ رومانی (Neamț County) قرار دارد و بزرگترین سد آبی طبیعی این کشور به حساب می آید. 

دریاچه ی کوئژدل کشور رومانی

Ghioc Tudor

2- رودخانه با طعم پاییز!

جوجه تیغی، آب سومین رود بزرگ کشور لهستان یعنی وارتا (Warta) را مزه مزه می کند. این رود در شهر گورژوف ویلکوپولسکی (Gorzów Wielkopolski) در غرب کشور لهستان قرار دارد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دومین سرود ملی لهستان از آن نام برده شده است.

حیات وحش رود وارتا لهستان

Violetta Nowak

3- تصویر طلایی سال

با تماشای این تصویر از یکی از ایالت های جنوب غربی آمریکا یعنی کلرادو (Colorado) گذر می کنیم و درختان قد بر افراشته ی صنوبر و برگهای طلایی رنگشان را به نظاره می نشینیم که در میان تلالو انوار خورشید رخ پنهان کرده اند. 

صنوبر های کلرادو آمریکا

Elaina collins

4- سلام پاییز به کاتولیک ها 

محوطه ی کلیسای Basilica of Sainte-Anne-de-Beaupré در شهر کبک (Quebec) کانادا، با برگهای خوش رنگ و لعاب پاییزی فرش شده است. این کلیسا در میان مردمان کاتولیک محبوبیت خاصی دارد و یکی از دلایل آن ادعاهایی مبنی بر شفای شمار زیادی از مریضان و معلولان در این کلیسا می باشد. هرساله قریب به نیم میلیون مسیحی کاتولیک برای زیارت، به این شهر سفر می کنند. 

کلیسا شهر کبک کانادا

Gautam Phookan

5- غروب دل نواز پاییزی

تصویر پیش رو، منظره ای تماشایی از غروب خورشید را در تالاب پاند (Pond) در ایالت مینِ آمریکا (Maine) به نمایش گذاشته است.

تالاب پاند ایالت مین شمال شرقی آمریکا

Marci Crupi

6- تسلیم نمی شوم!

سبزی درختان طبیعت سان دیگو (San Diego) در کالیفرنیا همچنان در مقابل سرخی پاییز مقاومت می کنند.

برگ پاییزی سن دیگو کالیفرنیا

Gim Cimming

7- رنگ ها از سر آمدن فصل تابستان خبر آورده اند

درختان در جوار کوه های بریتیش کلمبیا (Biritish Columbia) در کانادا، تک به تک از آغاز فصل پاییز خبردار می شوند و لباس تازه خود را بر تن می کنند.

بریتیش کلمبیا کانادا

Rod Tydeman

8- قطار پاییزی سفرش را به دور دنیا آغاز کرده است 

در دل ناحیه ی دریاچه ای و کوهستانی انگلستان یا همان لِیکلَند (Lakeland)، جزیره ای سر از آب بیرون آورده که درختانش سوار بر قطار پاییزی شده اند. منطقه ی کوهپایه ای این ناحیه در شهرستان تشریفاتی کامبریا (Cumbria) در مرز اسکاتلند و انگلستان، مقصد مناسبی برای گذران تعطیلات به شمار می آید.

لیکلند مرز انگلستان و اسکاتلند

Lisa Ellis

9- قلم موی طبیعت در رنگ زرد و آبی فرو رفته است

در این تصویر نمایی از روستای اِفرم (Ephraim) در لبه ی بندرگاه ایگلِ ایالت ویسکانسن (wisconsin, Eagle Harbor) را می بینید که بسیار رویایی به نظر می رسد. پاییز رنگ زردش را به درختان این ناحیه تقدیم کرده است چرا که این رنگ در تقابل با آبیِ دریاچه، جلوه ای بی نظیر از رنگ آمیزی طبیعت را مهمان چشمانِ مردم آمریکا می کند.

روستای اِفرم ایالت ویسکانسن ایالت آمریکا

Meghan Baley

10- کوه های درخت پوش به خزان لبخند می زنند

 نمایی از کوه های گنبدی شکل ادیراندک (Adirondack) به تماشا نشسته ایم که به رنگ پاییز درآمده و دلبری می کنند. سرتاسر این کوه ها از درختان فرش شده اند و مانند نگینی در بالای ایالت نیویورک (Upstate New York) می درخشند. 

ادیراندک بالا ایالت نیویورک

chris tennant

11- نوازش خورشید 

نور خورشید از دل درختان در نزدیکی سد گامبو (Gambo) گذر کرده و خود را به قلب تاریک جنگل می رساند. رودخانه ای که در تصویر جریان دارد، به همین سد در ایالت مینِ آمریکا (Maine) می رسد.

سد گامبو در ایالت مینِ آمریکا

Claire Crocker

12- افرای سرخ کانادا

برگهای درخت افرا در شهرک آرلینگتون (Arlington) واقع در ایالت ماساچوستِ آمریکا (Massachusetts) به رنگ قرمز در آمده اند و دقیقا به شکل همان برگ افرایی شده اند که بر روی پرچم کانادا نقش بسته است. 

برگ درخت افرا شهرک آرلینگتون ایالت ماساچوست آمریکا

Wallace Lee

13- به زودی طوفان به پا می شود

آسمان خودش را گرفته تا به زودی زود، بارشِ باران را نثار طبیعت کلورادو (Colorado) کند. درختان زرد صنوبر در کوه های راکی (Rocky Mountain) برای این بارش های موسمی حاضر می شوند.

کوه های راکی کلورادو

Carolyn Wiens

14- دریاچه مه آلود

توده ی مه به آرامی از روی دریاچه برخاسته و وارد فضای سبز واتوگا (watoga) می شود. این مکان عنوان بزرگترین پارک در ویرجینیای غربی آمریکا (West Virginia) را یدک می کشد.

فضای سبز واتوگا ویرجینیا غربی آمریکا

Michelle Cochran

15- ماهیگیری در سحرگاه پاییزی

ماهیگیری در یک صبح پاییزی در دریاچه ی نقره ایِ شهرستان اینیو (inyo) ایالت کالیفرنیا، به ویژه با وجود این منظره ی دل انگیز در کناره های کوهستان سیرا نوادا (Sierra Nevada) واقعا دلچسب است.

دریاچه ی نقره اینیو کالیفرنیا آمریکا

Brandon Yoshizawa

سخن آخر 

با آغاز فصل برگ‌ریزان، سفری پاییزی را تجربه کردیم و با تماشای تصاویر دل انگیز این فصل، مسرور و خرسند سفرمان را به پایان رساندیم.

از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

بهترین منظره ی پاییزی را متعلق به کدامیک از این تصاویر می دانید؟

زیباترین تصویر پاییزی را در کجا به تماشا نشسته اید؟ 

منتظر دیدگاه های شما هستیم...

 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.