karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال شده به این فکر کنید که چه قسمتی از جهان هستی را تشکیل داده اید؟ با کمی تأمل در خواهید یافت که تنها یکی از چندین میلیارد انسانِ روی کره ی زمین هستید و تنها قسمت خیلی کوچکی از جهان هستی را تشکیل داده اید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که کره زمین هم که در آن زندگی می کنیم، خود تنها جزئی از کهکشان و عضو کوچکی در میان هم نوعان خودش است. تصور چنین بزرگی و پیچیدگی کمی لذت بخش و تا حدودی ترسناک است چه برسد به این که بخواهید با دیدین تصاویری از این دنیا، پی به اسرار و شگفتی آن ببرید.
انسان برای رسیدن به پاسخ سوالاتش و رسیدن به واقعیت، این بار هم پا را فراتر از چهارچوب های معمول گذاشت و سفینه فضایی را ساخت، لباس یک فضانورد را به تن کرد و به میان ستاره ها و سیاره ها رفت. دنیایی که این بار انسان به آن پا گذاشته بود، آن قدر زیبا و عجیب بود که هنوز هم هر چه در آن کنکاش می کند باز هم معماهای بی پاسخ بسیاری در مقابلش صف می کشند. شاید برای رسیدن به جواب این معماها و به اشتراک گذاشتن این همه زیبایی بود که پای دوربین ها هم به فضا باز شد تا برای کسانی که نمی توانند سفری فضایی را در طول زندگی تجربه کنند، شکل و شمایل این دنیا را به تصویر بکشد.

کارناوال تا به حال عکس ها و مطالب بسیاری را در رابطه با فضا و کرات مختلف منتشر کرده است:

اولین عکس های فضایی | مجموعه نشنال جئوگرافیک

ساخت شهر در مریخ توسط امارات | تحقق رویای مهاجرت به فضا

خانه های یخی در مریخ |‌ تحقق رویای زندگی در کره دیگر

در ادامه تصاویر نفس گیری را با هم به تماشا خواهیم نشست که زیبایی، عظمت و پیچیدگی این دنیای ناشناخته را برای ما به تصویر می کشند. بدون شک با دیدن این تصاویر که همگی با استفاده از تکنولوژی های پیچیده به ثبت رسیده اند، دید بهتری به فضا و کهکشان پیدا خواهید کرد و شاید این بار شما رازی سر به مهر را کشف کنید.

همراه کارناوال به فضا بیایید...

عکس های فضایی

1- اروپا قمر سیاره مشتری

اروپا، یکی از 62 قمر سیاره مشتری است و فضاپیما گالیله در اواخر دهه 1990 از این ماه عکس گرفت. دانشمندان گمان می کنند که آب موجود در این کره دو برابر کره ی زمین است.

ماه مشتری
photo by NASA/JPL

2- تلسکوپ هابل

عکس برداری دقیق از فضا بدون تلسکوپ هابل (hubble) امکان پذیر نیست. این عکس در اولین ماموریت جهت تعمیر تلسکوپ در سال 1993 به ثبت رسیده است. در سال 2018 تلسکوپ دیگری جایگزین آن خواهد شد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب
photo by NASA/Hubble

3- طوفان های زحل

این تصویر زیبا و باور نکردنی از طوفان های قطبی زحل گرفته شده اشت.

طوفان قطبی زحل
photo by NASA/JPL-Caltech/SSI

4- دهانه ی کوه آتشفشانی در مریخ

دهانه ای در مریخ
photo by NASA/JPL/University of Arizona

5- اولین فضا نوردی بدون افسار

این عکس در 7 فوریه سال 1984 از بروس کنلس دوم (Bruce McCandless II) اولین فضانورد بدون افسار متصل به فضاپیما گرفته شده است.

فضانورد ناسا
photo by NASA

6- درخشش در میان تاریکی کره زمین

کره زمین
photo by NASA/Goddard Space Flight Center

7- رد پای یوتو کوچولو

یوتو (Yutu) نام رباتی است که چین در سال 2013 به سطح ماه فرستاد. یوتو در زبان چینی به معنی خرگوش یشمی است

روباتی بر سطح ماه
photo by NCSA

8- سیاره زهره

این عکس در دهه 1990 از این سیاره گرفته شده است و گفته می شود فشار جوی در این سیاره انسان را در هم می شکند و دمای سطح آن قادر به ذوب سرب است.

سیاره زهره
photo by NASA/JPL

9- منطقه گرند کانیون مریخ

دانشمندان معتدند که منطقه گرند کانیون (Grand Canyon) از ذوب شدن یخ ها شکل گرفته است.

گراند کانیون مریخ
photo by ESA/DLR/FU Berlin

10- سیاره مشتری

فشار و دمای بالا در این سیاره باعث بخار شدن همه چیز می شود.

سیاره مشتری
photo by NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Mai

سخن آخر

این عکس ها فقط بخش خیلی کوچکی از جهان هستی و فضا هستند.

آیا به فضا و فضانوردی علاقه مند هستید؟

نظرات خود را با کارناوال در میان بگذارید...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی فیضی زاده

ضمن عرض سلام خدمت مدیریت سایت کارناوال اینجانب سالهاست که به رشته نجوم علاقه مندم و اخبار آن را به شدت ولحظه به لحظه دنبال میکنم هرخبری هرپیشرفتی هرکشف ستاره جدیدی مرا شدیدا به وجد می آورد 

انتشار:10 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

anita

واقعا با ديدن عكسا هيجان زده شدم خيلى ممنونم بابت مطالب و عكساى خوبتون

انتشار:06 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.