karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

27 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال ساعت های یک روزتان را در خاطر ثبت کرده اید؟ این که در هر ساعت دقیقا در چه حالی هستید و چه کاری انجام می دهید؟ مطمئنا چند ساعتی را در خواب به سر می بریم و باقی زمان هم صرف کارهای روزمره می شود. اما گاهی هم در جریان یک سفر یا مهمانی هستیم و مشغول خوش گذرانی و خاطره سازی. گاهی شب ها تا دیروقت بیدار می مانیم و از طرف دیگر تا ظهر می خوابیم. به هر حال روزها به هر نحوی که هست، سپری می شوند و یکی از پس دیگری فرا می رسند، اما تا به حال به این مسئله فکر کرده ایم که در ساعت های مختلف در نقاط مختلف دنیا مردم به چه کاری مشغولند؟ زمانی که خورشید در حال طلوع در ژاپن است مردم در غرب آمریکا تازه به خواب رفته اند و شب در آسمان های سرزمین های شمالی بسیار متفاوت است از آفریقا. تفریح مردم در جاهای مختلف دنیا در ساعت های متفاوتی انجام می شود و مثلا در کرواسی حوالی ظهر بهترین زمان برای گردش و استراحت است در حالی که کوبا غروب هایش زیبا و دل نشینند.

امروز می خواهیم سفری داشته باشیم به دور دنیا و در 24 ساعت از شرق تا غرب زمین را طی کنیم و کوله بار ببندیم و بگذریم از شهرها و کشورهای مختلف و هر ساعتی را در شهری ساکن شویم و تجربه ای نو به دست آوریم. از تماشای طلوع دل انگیز خورشید از فراز کوه بیدار آتشفشانی گرفته تا گذر از ساعت های ممتدِ کاری و رسیدن به غروب دل انگیز و آرام و خوش گذرانی های مردم در کوچه و خیابان و در نهایت ثبت لحظه های ناب در شب همیشه پر از ماجرا.

تصاویری که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت به همت انجمن نشنال جئوگرافیک (National Geographic) جمع آوری شده و 24 ساعت شبانه روز را در 24 نقطه مختلف دنیا به نمایش گذاشته است و بدون شک تجربه ای متفاوت از کشف ناشناخته های طبیعی و فرهنگی دنیا را می توان از آن ها به دست آورد.

کارناوال شما را در این سفر هیجان انگیز و متفاوت همراهی می کند.

1- 5 صبح، هاوایی

هنگامی که روز با گدازه های باشکوه آتش آغاز می شود، کوه آتشفشانی پارک ملی هاوایی، سپیده دمی عجیب و متفاوت را رغم زده است.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Andrew Richard Hara

2- 6 صبح، پاریس

صبح دل انگیز در پایتخت فرانسه. پیش از آن که روز کاری در ساعت 7 صبح آغاز شود، فروشندگان در حال آماده سازی و پهن کردن بساطشان در امتداد بلوار ریچارد لنور هستند. جعبه ها و صندوق هایی پر از میوه و سبزیجات تازه، تخم مرغ، لبنیات، زیتون، گل و صدها محصول دیگر این امر روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته صورت می گیرد و به نوعی یکشنبه بازار و پنجشنبه بازار است. کم کم رایحه دلپذیر گل ها و گیاهان در هوا می پیچد و بوی خوش قهوه و صبحانه های متنوع مشام را پر می کند.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by David Briard

3- 7 صبح، سانفرانسیسکو

ورزش صبحگاهی در هوای تازه و منظره ای چشم نواز در اطراف با طی کردن مسیری مشتمل بر 670 پله برای شادابی، سلامتی و تناسب اندام کاری است که بسیاری از اهالی شهر تپه ای سانفرانسیسکو هر روز انجام می دهند.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Jayms Ramirez

4- 8 صبح، ابوظبی

امارات پیش از آن که این چنین شناخته شده و پیشرفته شود به واسطه صید مرواریدهایش معروف بود. امروز دوباره در تلاش هستند تا روش صید سنتی مروارید را به نسل های جوان تر هم آموزش دهند. روزگاری که با سبدی به دل خلیج می زدند و دست پر باز می گشتند. به هر حال مرواریدهای اماراتی ماندگار ترین یادگاری این کشور است.

یک شبانه روز دور دنیا

5- 9 صبح، ملبورن

یکی از بهترین انواع قهوه را می توان در ملبورن استرالیا امتحان کرد، کاکاتوها، خفاش های سر خاکستری و پرندگان دیگری که کوچه و خیابان شهر را خانه خود می دانند از ویژگی های جالب ملبورن است.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Doug Gimesy

6- 10 صبح، تانزانیا

پس از گشت و گذار صبحگاهی در کنار انواع و اقسام حیوانات رها در منطقه حفاظت شده انگورونگورو (Ngorongoro Crater) که میراث جهانی محسوب می شود و در تانزانیا واقع شده است، می توانید به سراغ قبیله ماسایی (Maasai) بروید و در اتفاقات روزمره زندگی هایشان شریک شوید. به مدرسه بچه ها سر بزنید و با پیرهای قبیله درباره رسوماتشان صحبت کنید، در مزرعه کمک کنید، غذا درست کنید و یا آب بیاورید و با بچه ها همبازی شوید. همچنین در کنار راهنما به کشف منطقه انگورونگورو و زیستگاه حیوانات بیشمار این منطقه بپردازید. 

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Michael Nichols

7- 11 صبح، آرژانتین

در منطقه یخ بسته پاتاگونیای جنوبی (Southern Patagonian) یخچال طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno) قرار دارد که از مناطق عمده جذب گردشگر در پاتاگونیای آرژانتین است و سومین ذخیره آب شیرین جهان محسوب می شود.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Ed Norton

8- ظهر، نامیبیا

درختان خارشتر بدون سایه در آفتاب فروزان و داغ نیمروز در پارک ملی نامیب (Namib-Naukluft National Park) نمایی زیبا پدید آورده اند. 

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Frans Lanting

9- 1 بعداز ظهر، چارلستون

چارلستون در کارولینای جنوبی بخشی از تاریخ کشور آمریکا را در خود جای داده و منبعی مهم از فرهنگ آمریکایی به شمار می آید. همین امر باعث حضور گردشگران بیشماری از سراسر آمریکا در این شهر است و قرن هاست که مردم برای بازدید از چارلستون به آن سفر می کنند.

 

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Alex Kotlik

10- 2 بعداز ظهر، پورتلند

پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگان در آمریکاست و به پیاده روهای شلوغ و عجیب و غریبش معروف است و محله چینی های آن به ویژه پس از کشف تونل شانگهای  که بخشی از تاریخ این شهر به شمار می آید دلیل خوبی است برای این که شما هم خودتان را درگیر یک پیاده روی جانانه در هنگام بعداز ظهر این شهر بکنید.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by NashCO

11- 3 بعداز ظهر، نیوزلند

در جزیره شمالی نیوزلند نوعی از غارها تشکیل شده اند و معروف ترین آن ها غار درخشان گلورم (Glowworm) است. این مجموعه در سال 1887 برای اولین بار کشف شد و بیش از 100 سال است که به عنوان یک مقصد توریستی فوق العاده گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. بخشی از رشته های ابریشمی آویزان از سقف غار را که در حال سوسو زدن هستند در تصویر مشاهده می کنید.

یک شبانه روز دور دنیا

12- 4 بعداز ظهر، کرواسی

شنا در ساحل فوق العاده دریای آدریاتیک (Adriatic) و قدم زدن در امتداد ساحل و غواصی در آب های آرام این منطقه هنگام بعداز ظهر، خوابی عمیق و آرام را در زیر آسمان پر ستاره برایتان به ارمغان خواهد آورد.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Tim Ertl

13- 5 بعداز ظهر، توکیو

گذراندن یک بعد از ظهر آرام در کافه های کوچک و بزرگ شهر خستگی یک روز کاری را از تن بیرون می برد.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Alexander Spatari

14- 6 بعداز ظهر، کرالا

غروب دل انگیز آفتاب از مرداب آرامی در کرالای هند. جایی که کودکان در آن آبتنی می کنند و زنان رخت می شویند. در هنگام غروب این منطقه آسمان مدام رنگ عوض می کند، از آبی به نیلی می رسد و مانند یاقوت کبود به زمین رنگ می پاشد و در نهایت با زمردی زرد، خورشید در افق پنهان می شود و آن وقت است که سر و کله خفاش ها پیدا می شود.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by M Amirtham

15- 7 بعداز ظهر، کوبا

هنگامی که خورشید آرام آرام در پشت دیواره های شهر هاوانا پنهان می شود مردم به خیابان ها می آیند. گاهی احساس می کنید اتفاقی در جریان یک فستیوال موسیقی قرار گرفته اید. در هنگام پیاده روی در مسیرتان در گوشه فردی موسیقی عاشقانه ای می نوازد، طرف دیگر بستنی های رنگین شما را وادار می کند خودتان را به صرف یک بستنی فوق العاده مهمان کنید و آن طرف تر گروهی به رقص محلی مشغولند و کمی که پیش روید انواع و اقسام تنقلات را می شود از دستفروشان خرید و تا شب به این مسیر هیجان انگیز ادامه داد.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Tino Soriano

16- 8 شب، نیویورک

نیویورک شهری است که رنگ تاریکی به خود نمی بیند. از بالای شهر تا پایین شهر، همه جا سر زنده و زیباست. شما می توانید تمام آرزوهای سپری کردن یک شب فوق العاده را در نیویورک برآورده کنید.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by George Steinmetz

17- 9 شب، چین

در شب پانزدهم ماه اول سال در گاهشمار چینی، مردم در تمام شهرها و روستاها  با روشن کردن شمع جلوی در خانه هایشان و پرواز فانوس های رنگین و زیبا به آسمان، آغاز سال جدید را جشن می گیرند. در جریان جشن فانوس آسمان تمام کشور روشن می شود و مردم در نورهای شناور در آسمان غرق می شوند. فانوس هایی با تصاویر ازدها و نمادهای دیگر چینی. همچنین معماهایی طرح می شود که هر کس جواب را پیدا کند جایزه می گیرد.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Nicky Loh

18- 10 شب، بوداپست

هرگز بوداپست را بدون پیاده روی شب هنگام در امتداد رودخانه دانوب  ترک نکنید. هیجان انگیز تر از آن سوار شدن بر کشتی کروز و حرکت در مسیر رودخانه ای است که هر طرف آن سر بچرخانید منظره ای شگفت انگیز مسحورتان می کند. سمفونی هنرمندانه ای از نور و رنگ و معماری و انعکاس همه این زیبایی ها بر تن رودخانه.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Sergii Figurnyi

19- 11 شب، موناکو

میدان معروف شهر مونتکارلو در موناکو، دومین کشور کوچک دنیا در ساحل مدیترانه و همجوار فرانسه. این کشور را به عنوان بهشت گردشگران و ثروتمندان جهان می شناسند. در تصویر صفی از لوکس ترین اتومبیل های دنیا را مشاهده می کنید که در انتظار بازگشت صاحبانشان، از هتل ها، رستوران ها و سالن های موسیقی و ... هستند.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Marc de Delley

20- نیمه شب، نوروژ

شفق قطبی در آسمان سرزمین های شمالی نروژ چون چراغی سبز همه جا را روشن کرده است و فرصت مناسبی است که یک لیوان نوشیدنی گرم در دستتان و کفش های مناسب به پایتان مسیر پیاده روی به سمت شمال را در پیش بگیرید.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Cody Duncan

21- 1 بامداد، ارتفاع 35000 پایی از سطح دریا

سکوت و آرامش در بین مسافران پرواز در هنگام شب و فرصت طلبی عکاس خوش ذوق برای ثبت این لحظه. چرا که او عادت ندارد در هواپیما بخوابد.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Wasim Choudhury

22- 2 بامداد، صحرای آتاکاما

بیابان آتاکاما خشک ترین بیابان جهان است و بین رشته کوه های آند و اقیانوس آرام محصور شده و بین سه کشور، پرو، شیلی و بولیوی قرار دارد. آسمان شب این بیابان خشک یکی از دیدنی ترین مناظری است که چشم غیر مسلح می تواند نظاره گر باشد و به همین علت این صحرای خشک و شوره زار وسیع مقصد بسیاری از گردشگران ماجراجوی دنیاست.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Victor Lima

23- 3 بامداد، فلسطین اشغالی

شب گردی های عده ای از جوانان در شرایطی که مردم در خواب هستند و البته در شرایطی که صاحبان اصلی این سرزمین از آن رانده شده اند.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Adi Adinayev

24- 4 بامداد، ایرلند شمالی

آسمان درخشان شهر فرمانا در ایرلند شمالی که شما را وادار می کند برای تماشایش در کنار دریاچه شب را بگذرانید و غرق در این زیبایی و شکوه آسمانی شوید.

یک شبانه روز دور دنیا
photo by Tyler Collins

سخن آخر

خسته نشدید؟

یک شبانه روز را در کنار هم سفر کردیم و از شرق آسیا تا غرب آمریکا را به نظاره نشستیم.

نظرتان راجع به خلاقیت عجیب و متفاوت نشنال جئوگرافیک چه بود؟

از تماشای تصاویر لذت بردید؟

ما در کارناوال پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

mms

Bad nabood

انتشار:26 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

Amir

Awli bood dast marizad

انتشار:16 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.