karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکاسی از آن زمان که نخستین عکس در میانه قرن نوزدهم به ثبت رسید تبدیل به یکی از تفریحات، علاقه مندی ها و ابزارهای خبررسانی مهم بشر شد و به او در به تصویر کشیدن وقایع مهم دنیا و مکان هایی که تاکنون کسی از آنها اطلاع نداشت کمک کرده است. وسیله ای که در آغاز بسیار عجیب و معجزه وار می نمود و امروز هر لحظه به واسطه گوشی های هوشمند بیشتر و راحت تر در اختیار انسان است. از این رو و با گسترش و پیشرفت تکنولوژی های ثبت عکس در دنیا و با ظهور و حضور شبکه های اجتماعیِ عکس محور مانند اینستاگرام، بسیاری از موسسات و انجمن ها در صدد این بر آمدند تا از این فرصت استفاده کرده و برترین عکس ها را در موضوعات مختلف جمع آوری کنند. از جمله راهکارهای گردآوری یک مجموعه فوق العاده از عکاسی، برگزاری مسابقه های عکاسی در رشته های گوناگون است که به وفور برگزار می شود. از مسابقه هایی که موسسات معتبری مانند نشنال جئوگرافیک هرساله برگزار می کند تا مسابقه های محلی که شهرداری ها و مسئولان شهری با هدف شناسایی هر چه بیشتر شهر خود اجرا می کنند. امروز کارناوال قصد دارد سری به تصاویر منتخب یکی از این مسابقه های عکاسی بزند و هنرمندی و خلاقیت عکاسان را برایتان به نمایش بگذارد.

مسابقه سالانه عکاسی آب و هوا که توسط جامعه سلطنتی هواشناسی (The Royal Meteorological Society) و جامعه سلطنتی عکاسی (The Royal Photographic Society) انگلستان برگزار می شود، رقابت انتخابی امروز کارناوال است.
عکس های پیش رو، از میان 2000 عکس و از 60 کشور دنیا برای این رقابت ها فرستاده شده و به دو بخش 16 ساله ها و زیر 16 سال و 17 ساله ها و بالاتر تقسیم شده است. در این مطلب که عکس های مربوط به سال 2017 را در آن مشاهده می کنید تصاویری از ابرها، رعد و برق، مه و برف، در مناظر طبیعی و شهری به قاب تصویر کشیده شده است.

مجری مشهور هواشناسی بی بی سی "مت تایلور" از داوران مسابقه، در مورد عکس های فرستاده شده برای رقابت این گونه صحبت می کند

ما از عکس های با کیفیت و فوق العاده ای که توسط مردم گرفته شده بود بسیار غافلگیر شدیم. انتخاب برنده از میان این همه عکس بی نظیر ماموریتی سخت تر از آنچه که انتظار داشتیم پیش روی ما گذاشت.

لازم به ذکر است که هنوز برنده های این مسابقات اعلام نشده است و نتیجه نهایی در 20 سپتامبر (29 شهریور) به اطلاع برندگان می رسد. با کارناوال در مرور و لذت بردن از منتخب این تصاویر زیبا و دیدنی، که در دو سری در معرض نمایش شما قرار می گیرد، همراه باشید.

ورود به صفحه اختصاصی مسابقه عکاسی آب و هوا

صخره ی سنگی میزبان مه غلیظ عصرگاهی

Roberts Lee

1- هلالی از مه و ابر

عکاس این عکس، این تصویر را این گونه تعریف می کند:

 روز قبل از ثبت این عکس، تصویری از همین درخت در حین بارش برف گرفته بودم. روز بعد هنگامی که می خواستم از آنجا برگردم، هنوز مردد به رفتن بودم. درخت همچنان در میان برف دیده می شد. مه بسیار غلیظ بود اما همان هنگام که قصد داشتم به سمت درخت بروم کم کم هوا باز شد. قبلا مه زیاد دیده بودم اما می دانستم که تحت شرایط خاص و نادری به این شکل کنار هم جمع می شوند. بعد از اینکه چندین عکس از این صحنه ثبت کردم هلال کم کم برای همیشه محو شد.

هلال مه

Melvin Nicholson

2- ابری تنها در طلوع

در این تصویر ابر کولومبوس جدا افتاده ای را در حین طلوع آفتاب می بینید که در پیثاگوریو (Pythagorio) یونان در 27 می 2017، در قاب تصویر عکاس ثبت شده است.

ابر تنها

Manolis Thravalos

3- برف و یخ و بیشتر از آن

عکاس در این شات تصویری از طوفان عظیم برف و یخ که شهر نووسیبیرسک (Novosibirska) روسیه را در برگرفته را به نمایش می گذارد.

گرفتار در برف

Alexey Anyushin

4- برقی که شب را به روز بدل می کند

عکاس این تصویر می گوید:

این نخستین عکس من در بخش عکاسی طوفان بود. خیلی سخت اما در عین حال بسیار هیجان انگیز بود.

برقی که شب را به روز بدل می کند

Akimova Olga

5- کهکشان راه شیری برفراز دره مه گرفته

مه دره ی کوه های سانتا مونیکا (Santa Monica Mountains) را پوشانده اما در عین حال آسمان آنقدر شفاف و صاف هست که بتوان کهکشان راه شیری را در قاب عکس اسیر کرد.

کهکشان راه شیری برفراز دره مه گرفته

Yoshizawa Brandon

6- کم ارتفاع ترین نقطه زمین

 در پایین ترین و کم ارتفاع ترین نقطه زمین، قطره های باران بر تن خشکیده دریای مرده (Dead sea) می نشیند.

کم ارتفاع ترین نقطه زمین

Daniel Winter

7- ابرهای کمانی

 یک ابر کمانی نادر در حال پوشاندن ساحل روستای اقیانوس (Ocien Village) است. این ابرها در حین یک طوفان در تمام مراکش پخش شد. 

ابرهای کمانی

Steve Ball

8- رنگین کمان شناور

 رنگین کمانی بر بالای ناحیه وارف کاناری لندن (London's Canary Wharf) شناور است و برج شیشه ای و رفیع شارد (Shard) در منظره ی جلوی تصویر دیده می شود.

رنگین کمان شناور

Chaykina Elena

9- خلاقیت و هنر در یک قاب 

منظره ای چشمگیر از یک ابر سیروس بر بالای اسکار اورتن کامبریای انگلستان (Orton Scar, Cumbria) در تصویر دیده می شود. این تصویر به صورت تگ رنگ به نمایش گذاشته شده است تا بر کنتراست بین ابرهای سفید و آبی تیره آسمان تاکید داشته باشد.

خلاقیت و هنر در یک قاب

Stephan Brzozowski

10- غرق در مه و نور

 مدرسه دِپت فورد پارک که در میان مه غلیط و امواج نور احاطه شده و منظره ای دراماتیک را در غرب لندن ایجاد کرده است.

غرق در مه و نور

Guy Corbishley

11- جدا افتاده

 عکاس این عکس اینگونه نوشته است :

یک کلیسای کوچک سنگی، تنها در دشتی که طوفان هر لحظه در حال نزدیک شدن به آن است

جدا افتاده

Boehm Craig

12- منظره ای فوق العاده از همنشینی ابر و آسمان پرستاره

 عکاس این عکس در مورد این تصویر اینگونه نوشته است که :

ابرها معمولا مانع از دیده شدن ستاره ها می شوند اما در مورد این عکس من از مزیتی که داشتم بهره بردم. این ابرهای رنگی که در پایین ایجاد شده، کوه همیلتون (Mt.Hamilton) در کالیفرنیا را در لفافه ای از ابر پوشانده و چشم اندازی زیبا به مانند داستان های پریان ایجاد کرده است.

منظره ای فوق العاده از همنشینی ابر و آسمان پرستاره

Chung Grace

13- در تعقیب ابرها

 بعد از دو روز رانندگی بی وقفه از دشت های تگزاس، اوکلاهما، کانزاس، نبراسکا، آیوا و نهایتا مینسوتا در آمریکا این عکاس آب و هوا توانست این تصویر دیدنی از این ابر کمانی قبل از آغاز طوفان به ثبت برساند.

در تعقیب ابرها

John Finney

14- باران سیل آسا

 تصویری از یک شب بارانی سیل آسا که زیر نور این چراغ خیابانی در قاب تصویر برای همیشه ثبت شده است.

 

باران سیل آسا

Roy Curtis

15- رولی از مه و غبار 

یک لایه مه بسیار غلیظ که خرابه های قلعه کورفه در دورست انگلستان (Corfe Catle in Dorest) را در بر گرفته است.

رولی از مه و غبار

Mik Dogherty

16- آسمان شعله ور

آسمانی که به نظر می رسد از انتها در حال شعله ور شدن است. تصویری که عکاس هنرمند آن در کوه های خیبینی (Khibiny) در روسیه گرفته است.

آسمان شعله ور

Lashkov Fedor

17- مبارزه با باران 

عکاس این عکس در مورد آن اینگونه توضیح داده است:  

در این تصویر باران به زمین کوبیده می شود و همچنین عکاس بدشانس که تلاش می کند تا وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد. در این مبارزه برابر باران من را به شدت خیس کرد و تنها یک چتر برای محافظت از دوربینم داشتم. آب و هوا و پدیده های آن می تواند خیره کننده و خنده دار باشند.

مبارزه با باران

Imazio Luisa

سخن آخر

 امروز به همراه شما در کارناوال تصاویری از مسابقه عکاسی آب و هوا از نظر گذراندیم و با جلوه‌های گوناگون آسمان بیشتر آشنا شدیم. نظر شما در مورد این عکس ها چیست؟ آیا شما تاکنون فرصت به ثبت رساندن تصویری مانند آنچه ملاحظه کردید را داشته اید؟ نظرات و عکس هایتان را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.