karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بدون شک شما هم با این افراد برخورد داشته اید؛ آن هایی که به زبان عامیانه یک سر و گردن از سایرین بالاتر هستند و همیشه با صفات و مهارت ها و هنرهایی که دارند، نظرها را به خود جلب می کنند. وقتی عده ای از این انسان ها با مهارت هایی از یک جنس، در کنار یکدیگر جمع می شوند، شاید ناخواسته هر یک برای اثبات برتریشان نسبت به دیگری، وارد رقابت شوند... یکی از این موقعیت ها را می توان در مورد عکاسان و مسابقات عکاسی متصور شد...

عکاسان حرفه ای بسیاری در سراسر دنیا به فعالیت خود ادامه می دهند و به دنبال فرصتی هستند تا چشم ها را به قاب دوربینشان خیره و همگان را به تحسین خود وادار کنند. برای رسیدن به هدف، برخی از آن ها وارد رقابتی نفس گیر می شوند تا قضاوت را به عهده ی خُبره های این حرفه و مردمان بگذارند. یکی از این رقابت ها که همه ساله در بالاترین سطح کیفی برگزار می شود، مسابقات عکاسی سال نشنال جئوگرافیک است.

 انجمن جغرافیای ملی یا همان نشنال جئوگرافیک (National Geographic) سازمانی غیر دولتی است که در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ میلادی توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که در صدد افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، تاسیس گردید. هدف این سازمان که امروزه از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در جهان به شمار می رود، معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی می باشد و هر روز در راستای آن تلاش می کند.

مسابقه عکاسی سفر سال 2017 نشنال هم برگزار شده و تا به این لحظه تصاویر بسیاری در گروه ها و با موضوعات مختلف از جمله شهرها، مردم و طبیعت به این رقابت ارسال شده اند.

برندگان این مسابقه به ترتیب این جوایز را دریافت خواهند کرد:

جایزه بزرگ: 10 روز سفر به همراه تیم نشنال به جزایر گالاپاگوس

نفر اول:  2500 دلار

نفر دوم: 750 دلار

نفر سوم: 500 دلار

در ادامه همراه کارناوال باشید تا نگاهی به تصاویر منتخب این دوره در گروه شهرها باشیم؛ تصاویری که قصدشان به تصویر کشیدن چشم اندازهای منحصربه فرد و جالب از شهرهای دنیاست. 

با کارناوال همراه باشید.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک

1- پاریس | فرانسه

پاریس

Ata Adnan

2- بنگلور | هند

شهر بنگلور

Nikhil Rasiwasia

3- کیوشو | ژاپن

کیوشو (Kyushu) سومین جزیره ی بزرگ ژاپن است.

کیوشو

Hiro Kurashina

4- ایومناک | گرینلند

ایومناک (Uummannaq) یازدهمین شهر بزرگ گرینلند است.

ایومناک

Rayann Elzein

5- بوسان | کره ی جنوبی

بوسان

Albert Dros

6- استان گیفو | ژاپن

این استان در جزیره ی هنشو (Honshu)، بزرگترین جزیره ی ژاپن قرار گرفته است.

استان گیفو

Tetsuya Hashimoto

7- العین | امارت متحده ی عربی

العین

Andrzej Bochenski

8- هنگ کنگ | جمهوری خلق چین

هنگ کنگ

Ho Lam Cheng

9- روستای جوجینگ | چین

از روستای جوجینگ (Jujing village) به عنوان گرد ترین روستا یاد می شود.

روستای جوجینگ

Hua Zhu

10- شهر کوولون والدل | چین

شهر کوولون والدل

Andy Yeung

11- شهر دوبوک | ایالت آیوو آمریکا

شهر دوبوک

Robert Felderman

12- شهر نیویورک | ایالت متحده ی آمریکا

شهر نیویورک

Lars Sivars

13- فرانکفورت | آلمان

فرانکفورت

Vitaly Pankratov

14- شهر نیویورک | ایالت متحده ی آمریکا

نیویورک

Ed Nazarko

15- هنگ کنگ | جمهوری خلق چین

هنگ کنگ

Edward Tin

سخن آخر

آیا تا به حال به این شهر ها سفر کرده اید؟

شهر های جالب دیگری می شناسید؟ آن ها را معرفی کنید.

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.