karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سالانه میلیون ها توریست و جهان گرد از گرداگرد هستی مسافرت می کنند و هر کس هم انگیزه ی مخصوص به خودش دارد، اما یکی از نکاتی که در همه ی سفرها مشترک و حائز اهمیت است سوغات و اشیای شاخص آن منطقه می باشد.

تحفه هایی که همیشه سفر را در ذهنمان جاویدان می کنند و هدیه دادن آن ها به اقوام و اطرافیان اسباب شادمانیشان را فراهم می نماید. چالشی که پیش از سفر به مکانی نو اغلب با آن روبه رو هستیم عدم آشنایی کافی با صنایع دستی و یا سوغات ناب منطقه است.

کارناوال سعی دارد شما عزیزان را با تحفه های بی همتای مناطق گوناگون ایران و جهان آشنا کند، پیش از این هم با بسیاری از اشیا و یا ره‌آوردهای خاص جهان آشنا شدیم، در حقیقت سوغات فرهنگ و رسوم یک ملت را در خود جای داده است؛ حال می خواهد یک کلاه ساده باشد یا جواهرات گران قیمت.

امارات متحده ی عربی و بخصوص شهر دبی مملو از مراکز خرید، بازار و فروشگاه های رنگارنگ است که گردشگران را گیج و مبهوت خود می کند. می خواهیم در این مطلب با برجسته ترین سوغات دبی آشنا شویم.

قبل از اشنایی با سوغات دبی، بد نیست با برخی از مراکز خرید در دبی که کارناوال قبلا به آن ها سفر کرده است، آشنا شوید:

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی

مرکز خرید مارینا مال دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید دبی مال

با کارناوال همراه بمانید تا بیشتر با #سوغات دبی آشنا شویم.

بهترین سوغات دبی
سوغات دبی

1 ) مجسمه برج خلیفه

همانطور که می دانید دبی با برج عظیم خلیفه شناخته می شود،برجی که در گذر زمان به نماد شهر دبی تبدیل شده است.

نمای این آسمان خراش کاملا شیشه ایست و همین بر هزاران جذابیت آن افزوده است؛ هتل، فروشگاه، مرکز خرید، اسختر، مراکز تفریحی و ... همه و همه در یک ساختمان جمع شده اند. به طور کلی می توان گفت برج دبی از بزرگ ترین افتخارات امارات محسوب می شود به همین دلیل ماکت و مجسمه های زیادی از این سازه ی دست ساز بشری ساخته شده و در فروشگاه ها فروخته می شود.

این مجسمه ها بیشتر برای تزیین استفاده می شوند اما گاهی کارایی های دیگری مانند جا سوئیچی، چراغ خواب، جعبه های موزیکال و ... هم دارند، این مجسمه های کوچک می تواند از شاخص ترین سوغاتی های دبی باشد.

سوغات دبی

2 ) لباس و پارچه

شهر دبی یک سوغات جالب دیگر هم دارد که علاوه بر ساده بودن و وجودش در جای جای دنیا اما به شهرت زیادی دست یافته است.

در سال های اخیر چاپ عکس و متن روی لباس و حتی برخی اشیا مانند ماگ، سی دی، ظروف و... بسیار باب شده است، فروشندگان با ذوق دبی هم از همین نکته استفاده کردند و لباس هایی با مارک آی لاو دبی I love dubai برای گردشگران تهیه نموده اند که بسیار مورد توجه توریستان قرار گرفت.

این لباس ها که اغلب تی شرت و بلوز هستند را می توان از بیشتر لباس فروشی های موجود در دبی با قیمتی مناسب خریداری نمود.

بسیاری صنعت پارچه و خیاطی دبی را هم رتبه با هند و ویتنام می دانند، انواع و اقسام فروشگاه های رنگارنگ پارچه فروشی در نقاط گوناگون این شهر دیده می شود، انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه را با قیمت های بسیار مناسب می توانید از دبی خریداری کنید.

گاهی در کنار فروشگاه های پارچه برخی سوغات دیگر مانند کفش، دمپایی و صنایع دستی هم به فروش می رسد که آن ها هم برای گردشگران از سوغات جذاب دبی محسوب می شوند.

سوغات دبی
سوغات دبی

3 ) خرما

می توان به جرات گفت دبی بهترین خرما را در سراسر امارات متحده عربی دارد، این خرماها بیشتر با شکلات و یا آجیل پر می شود و طعم و مزه شان زبانزد است.

این خرماها با نام بتییل ( Bateel که یکی از برترین برندهای خرمای دبی است هم شناخته می شوند. بدون شک خرمای دبی شیرین ترین سوغاتی است که از این شهر می توانید برای دوستان و آشنایان خریداری نمایید.

در همه ی مراکز خرید، هایپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی می توانید خرمای مخصوص دبی را پیدا کنید، خرماهای بتییل که از برترین نوع خرمای دبی هستند هر کیلویش را به قیمت حدود 100 هزار تومان به فروش می رسانند و با وجود قیمت بالای این خرماها باز هم بسیار باب میل توریستان می باشند.

سوغات دبی

4 ) بوخور

همه با بوخور آشنا هستیم؛ ماده ای که با بوییدنش به تنفسمان هنگام بیماری کمک می کند. در دبی درختی به نام آگار وجود دارد که از پوست تنه ی آن استفاده های زیادی می کنند؛ مثلا آن را می سوزانند و به عنوان عود از عطرش لذت می برند و یا از آن عطر می سازند و روغن می گیرند.

عصاره ی پوست درخت آگار را در شیشه های کوچک ریخته و می فروشند. عصاره ای که می تواند یکی از بهترین بوخورها برای روزهای بیماریمان باشد. از این عصاره ها می توانید به عنوان عطر هم استفاده کنید و یا حتی شیشه های عطرش را جداگانه از عطر و ادکلن فروشی ها خریداری کنید. شیشه ای کوچک که می تواند عطر دبی را در همه جای دنیا به یادتان بیاورد، بهترین سوغات دبی است.

سوغات دبی
سوغات دبی

5 ) فرش و تابلو فرش های فارسی

به راستی که فرش دست باف ایرانی در دنیا نظیری ندارد، همین دلیلی شده برای دیگر کشورهای دنیا که سعی کنند فرش هایی نظیر فرش های ایرانی ببافند. دبی هم از کشورهایی ایست که در این زمینه فعالیت می کند. در این شهر انواع و اقسام تابلو فرش و فرش که بر گرفته از هنر فرش بافی ایران است را می توانید پیدا کنید.

البته در دبی این فرش ها را با عنوان تابلو و فرش های فارسی می شناسند و واقف هستند که ریشه در تمدن ایرانی دارد اما بسیاری از گردشگران فرش های فارسی دبی را خریداری کرده و به عنوان سوغات برای اقوام و آشنایان می برند.

فرش ایرانی در دبی
فرش ایرانی

6 ) شکلات شتری

اگر اهل خوردن خوراکی های شیرین هستید این قسمت مخصوص شماست. شکلات های شیری دبی بسیار محبوب است؛ شکلات هایی که آن ها را با قالب های مخصوص به صورت شترهایی کوچک در آورده اند و به شکلات شتری معروف شده اند.

این شترهای کوچک در انواع و اقسام جعبه های کوچک و بزرگ به فروش می رسند، در برخی از این شکلات ها از شیر شتر استفاده کرده اند، شاید اشیا و سوغات گوناگونی در این شهر بزرگ به چشمتان بخورد اما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما شکلات های شتری را مزه کنید؛ سوغاتی که در هیچ جای دنیا همتایی ندارد. از همه ی فروشگاه های مواد غذایی می توانید این شکلات های خوشمزه را در دبی خریداری نمایید.

یک کیلو از این شکلات های خوشمزه را می توانید به قیمت 12 دلار ( معادل حدودا 37 هزار تومان ) خریداری نمایید.

شکلات دبی
سوغات دبی

7 ) عطر های عربی

عطر های عربی که در کشورهای عربی به وفور پیدا می شود بوی خاصی دارد و آدم را به دوران حکومت سلطان های بزرگ عرب می برد. اگر می خواهید سوغات پر آب و تابی برای آشنایانتان ببرید این عطر ها بهترین گزینه هستند که از فروشگاه های دبی به قیمت های خوب می توانید تهیه نمایید.

البته پسندیدن رایحه ی عطر بسیار سلیقه ای است اما این راحیه بسیار کم نظیر است و حتی اگر باب میل فردی نباشد بوییدن آن خالی از لطف نیست.

عطر عربی
سوغات دبی

8 ) خنجر

در دنیای مدرن امروزی شمشیر و خنجر ها و ابزارهای جنگی شبیه به آن ها جایی ندارند و شاید تنها در برخی مراسم و جشن ها آن هم به همراه لباس هایی سنتی بتوان از خنجر استفاده کرد، در هر صورت خنجر و شمشیر ها یادواره ای از گذشته های دور هستند و هنوز هم می توانیم آن ها را در خانه هایمان بیاویزیم.

خنجر هایی با کنده کاری های زیبا می توانند سوغات خوب و مناسبی به عنوان شیئ تزئینی برای دوست و آشنا باشند. می توانید آن ها را از فروشگاه های سوغاتی دبی در اندازه و قیمت های مختلف تهیه فرمایید.

خنجر
سوغات دبی

9 ) شال های پشمی

شال های پشمی از برترین سوغات دبی هستند که توجه اغلب گردشگران را به خود جلب می کنند. در زمان های گذشته بسیاری از اعراب از طریق چوپانی و دامداری امرار معاش می کردند، به همین دلیل از پشم دام هایشان لباس می بافتند و بافندگی از هنرهای آنان به حساب می آمد. در حال حاضر هم این شال های پشمین ریشه در همان هنر بافندگی کهن آنان دارد، البته این شال ها امروزه از پشم مصنوعی بافته می شوند اما باز هم از صنایع چشم گیر دبی هستند.

شال پشمین مخصوص دبی می تواند بهترین هدیه برای مادر، خواهر و دوستانتان از این شهر باشد.

سوغات دبی
سوغات دبی

10 ) ساعت شنی

انواع و اقسام اجسام ساخته شده از شیشه که برای تزیین و زیبایی منزل استفاده می شوند، مانند مجسمه های شیشه ای، جاشمعی و ... از بهترین گذینه های سوغات دبی هستند، یکی از این وسایل که بین گردشگران از محبوبیت بیشترب برخوردار است، ساعت های شنی می باشند، این ساعت ها که با قیمت های بسیار کمی در دبی به فروش می رسند اغلب رویشان طرح هایی از شتر دارد که گویای زادگاهشان باشد.

از شن های رنگی در ساخت این ساعت ها استفاده می کنند تا بیشتر جلب توجه کنند، این سوغات های کوچک می توانند یکی از بهترین وسایل تزئینی خانه ی شما و دوستانتان باشند.

سوغات دبی

11 ) قلیان

انواع قلیان های شیشه ای در طرح و رنگ های مختلف در دبی پیدا می شود که برای توریستان مخصوصا اروپائیان بسیار جالب هستند. برخی از این قلیان ها بسیار کوچک اند و تنها به عنوان شیئی طینتی قابل استفاده هستند، این قلیان ها که با نام شیشا پایپ در دبی شناخته می شوند می توانند سوغات خوبی برای دوست داران صنایع دستی و اشیای خاص باشند.

سوغات دبی
سوغات دبی

12 ) طلا

همانطور که حتما می دانید کشورهای آسیایی بخصوص خاورمیانه علاقه ی زیادی به استفاده از زیورآلات دارند. دبی هم دارای منابع طلای بسیاری است و اگر خواهان خرید سوغاتی گران بها هستید طلا و جواهر از بهترین انتخاب های شماست.

این شهر پر است از مغازه و فروشگاه های طلا که می توانید به آسانی از آن ها این فلز ارزشمند را تهیه نمایید و خوب است بدانید که دولت امارات کنترل قوی و سرسختانه ای روی فلزات این کشور دارد و می توانید با اطمینان از تقلبی نبودن از طلا فروشی های دبی خرید کنید، در این شهر حدودا 700 فروشگاه بزرگ طلا فروشی وجود دارد.

سوغات دبی
سوغات امارات

13 ) ادویه

امکان ندارد بازاری در دبی پیدا کنید که مغازه ای هر چند کوچک ادویه فروشی نداشته باشد، انواع و اقسام ادویه از جمله زعفران، آویشن، فلفل و گیاهان خشک شده ی گوناگون در این شهر وجود دارند.

عطر و بوی این ادویه ها هوش را از سر گردشگران می برد و آن ها را وادار به خرید می کند.

کمی ادویه که عطر و بوی دبی را با خود به همراه آورده باشد می تواند سوغات نابی برای اطرافیانتان باشد.

سوغات دبی
سوغات دبی
سوغات امارات

14 ) لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی از مهم ترین سوغات دبی است، افراد زیادی از کشورهای هم جوار و ایران به این شهر می روند تا انواع گوشی موبایل وسایل الکترونیکی منزل و ... را به قیمت های ارزان تر خریداری کنند.

امارات از تولید کنندگان این وسایل نیست اما آن قدر قیمت این نوع لوازم در امارات و بخصوص دبی پایین و ارزان است که گردشگران لوازم الکترونیکی را از سوغات این شهر به حساب می آورند.

لوازم الکترونیکی دبی
خرید موبایل در دبی

سخن آخر

آیا تا به حال به دبی سفر کرده اید؟

بهترین و ناخوشایندترین نکته ای که درباره ی این مکان به ذهنتان می رسد چیست؟

نظر و پیشنهاداتتان را با ما در میان بگذارید.

اگر مکانی خاص را در ذهن دارید می توانید از طریق این لینک و یا قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید تا به مقصد شما هم سفر کنیم.

در ضمن لطفا توجه داشته باشید که ما در زمینه ی گردشگری به معرفی جاذبه های همه ی کشورهای جهان به دور از نگاه سیاسی می پردازیم و دوست داریم با همه ی کشورها ی جهان آشنا شویم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

12 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خانم میرزایی شما خودتون به همه کشورها سفر میکنید؟؟

انتشار:10 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عيار طلاهاش چنده انقدر زردن؟

انتشار:28 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سهیلا

باسلام خیلی ممنون ازاطلاع رسانی کامل شما به امیدروزی که خدااونقدرپول بده به بنده هاش به هرکشوری دلشون کشید بتونن برن

انتشار:20 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.