karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

17 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

حدود 100 سال پیش حمله های متعددی در سواحل #نیوجرسی و حتی رودخانه های آن توسط کوسه ای صورت گرفت و یا بهتر است بگوییم کوسه هایی و این آغازی بود برای شروع ترس شناگران از این شکارچیان وحشتناک . این حمله های به قدری ترسناک و شوک آور بود که بعد ها الهام بخش فیلم های زیادی در صنعت سینما شد و امروزه نیز ردپای این ترس از کوسه ها را می توان میان مردم یافت . 

شاید بسیاری از کوسه ها بترسند ولی واقعیت چیز دیگری می باشد . 

خود را آماده کنید به همراه هم به 100 سال پیش سفر خواهیم کرد و ترس را تجربه می کنیم ، ترس از کوسه ها .

همراه با کارناوال باشید .

کوسه

آغاز ماجرا

در گرگ و میش 1 جولای سال 1916 ، Charles Vansant که جوانی 25 ساله بود جسدش را در هتل ساحلی در نیوجرسی پیدا کردند . بهتر است این گونه بگوییم که چندین مرد باقی مانده ی جسد وی را از آب بیرون کشیدند .

5 روز بعد ، bellhop Charles Bruder ، جوان 27 ساله در بعد از ظهر به هنگام شنا در یکی از سواحل نیوجرسی کشته شد . قسمت های زیادی از بدن او کنده شده بود .

در هفته ی بعد از این اتفاقات پسر بچه ای به نام Lester Stilwell که تنها 10 سال سن داشت در ساحل Matawan Creek که در نیوجرسی واقع شده است در حال شنا کردن بود . او به همراه دوستان خود بود و زنده خورده شد . دوستان او با بدن هایی خیس و گلی به سمت خیابان اصلی دویدند و فریاد می زدند کوسه ای در آب بوده است . 

مردم حرف دوستان کودک را باور نکردند و تصور می کردن که غرق شده است . 

حتما با خود فکر می کنید که چرا باور نکرده اند ، در جواب می توانیم این را بگوییم که مردم #آمریکا در آن زمان تصور نمی کردند که کوسه ها به انسان حمله کنند . البته تقریبا مطمئن بودند و نه کاملا .

کوسه ی نیوجرسی
کوسه ی نیوجرسی

به دنبال کشته شدگان ، حقیقت فاش می شود

بعد از این که کودک توسط یک #کوسه مورد حمله قرار گرفته بود مردم هنوز به این باور نرسیده بودند که پای یک کوسه در میان است . Watson Fisher که یک خیاط بود برای یافتن کودک به درون آب رفت و خود او نیز مورد حمله قرار گرفت و بعد ها به دلیل خونریزی جان خود را از دست داد . 

30 دقیقه ی بعد کوسه به پسری 14 ساله به نام Joseph Dunn حمله کرد و پای او را گاز گرفت . برادر او و چند تن از کاپیتان های محلی جوزف را به خشکی اوردند و او را نجات دادند . 

در شب همان روز مردان محلی به جنگ کوسه ها رفتند و با استفاده از دینامیت و چوب سعی در پیدا کردن و کشتن کوسه داشتند . 

جسد کودک در نهایت پیدا شد .

رئیس جمهور وقت آمریکا Woodrow Wilson دستور تشکیل جلسه ی کابینه را داد و کاخ سفید اعلام کرد که این کوسه ی آدم خوار باید شناسایی شود و از آب ها خارج شده و یا کشته شود . 

بعد ها کوسه ای از نوع سفید و 8 فوتی از آب های نیوجرسی بیرون کشیده شد و در داخل شکم او بقایای بدن انسان ها را پیدا کردند . 

کوسه ی نیوجرسی
کوسه ی نیوجرسی

تصور مردم نسبت به کوسه ها در آن زمان

مردم می دانستند که کوسه ها از دیگر موجودات دریایی تغذیه می کنند ولی شک داشتند و یا شاید فکر نمی کردند که این حیوانات به انسان ها حمله کنند و از پای دربیاورند .

بعد از اتفاقاتی که در نیوجرسی افتاد مردم به گونه ای دیگر به کوسه ها نگاه کردند . این حیوان تبدیل به شکارچی شد که می تواند انسان ها را نیز بکشد .

انسان ها می توانستند یکی از منابع غذایی کوسه ها باشند و این برای مردن بسیار ترسناک بود .

امروزه همه ی ما شناخته مناسبی از این حیوانات داریم ولی در عین حال ترس در وجودمان نسبت به این حیوانات وجود دارد .

کوسه
کوسه

اقیانوس هنوز وحشی است

این که به چه دلیل 100 سال پیش سواحل نیوجرسی شاهد چنین اتفاق ناگواری شد هنوز مشخص نیست ولی شروعی بود برای آغاز ترس بشر از این شکارچیان ترسناک . بسیاری بر این باور هستند که اگر بتوان رفتار کوسه ها را دانست متوجه خواهیم شد که آن قدر ها هم که تصور می شود این موجودات ترسناک نیستند . امروزه تحقیقات حاکی از آن است که انسان ها کوسه ها بیشتر از آن ها که انسان را بکشند شکار می کنند . 

در کل کوسه ها موجوداتی گوشتخوار و درنده هستند و برخورد کردن با آن ها در آب می تواند موجب مرگ و کشته شدن شود . 

بهتر است که بدانیم این حیوانات چگونه هستند و طبیعت آن ها چیست تا چنین اتفاقات ناگواری روی ندهد .

سالیانه حدود ۱۰۰ میلیون کوسه توسط انسان ها کشته می شود .

کوسه
کوسه
شکار کوسه

سخن آخر

نظر شما درباره ی این اتفاق چیست ؟

دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید .

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.