karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا جلال‌زایی -مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان- از برگزاری شب‌های فرهنگی این استان از ۱ تا ۵ خرداد ۹۷ در برج میلاد تهران خبر داد و گفت:

برنامه‌هایی از جمله معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین‌های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت‌های متنوع گردشگری استان از جمله برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی در این جشنواره است.

او افزود:

رونمایی از قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با ۱۲۴هزار صلوات از دیگر برنامه‌های شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد:

مردم پایتخت، مهمان سفره‌های افطار مردمان مهمان‌نواز سیستان و بلوچستان خواهند بود. حلقه وحدت در برج میلاد همراه با موسیقی محلی، آیین‌ها و آداب و رسوم استان ازجمله آیین‌های رمضان از دیگر بخش‌های این شب‌های فرهنگی است.

او ادامه داد:

برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های مرجع گردشگری ایران ازجمله مدیران دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی، راهنمایان و فعالان گردشگری ایران نیز در این شب‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

جلال‌زایی گفت:

تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی استان، شاهنامه‌خوانی، نقاله‌خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه‌های دیگر شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان با شعار سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران است.

او تصریح کرد:

افرادی که در جشنواره شرکت می‌کنند از زاویه دید تخصصی به گردشگری نگاه می‌کنند و هر چقدر بتوانیم در این حوزه‌ها قوی حاضر شویم، جذب گردشگر در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استان اعلام کرد و افزود:

تغییر نگاه ملی نسبت به استان باعث توزیع گردشگر در طول سال و ایجاد انگیزه برای افزایش سفر، سرمایه‌گذاری و نهایتا رشد و توسعه استان است.

او تاکیدکرد:

با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی سیستان و بلوچستان آنطور که باید و شاید مواریث تاریخی فرهنگی استان شناخته نشده است، از این‌رو برگزاری این جشنواره به‌منظور معرفی ظرفیت‌های و توانمندی‌های گردشگری استان انجام خواهد شد.

جلال‌زایی در ادامه گفت:

با توجه به اینکه محصول گردشگری استان فرهنگ است رویکرد ما در این شب‌های فرهنگی بیشتر رویکرد فرهنگی خواهد بود بنابراین به‌طور متوسط روزانه ۱۰ برنامه فرهنگی‌هنری از سوی هنرمندان سیستانی و بلوچ در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

او ادامه داد:

رویکرد فرهنگی باعث جذب بیشتر گردشگر می‌شود، چراکه ۵۱ درصد جمعیت استان در نقاط روستایی و عشایری است و جلوه‌های فرهنگ در این مناطق زنده تر و قابل لمس‌تر است و یکی از برنامه‌هایی که ما در نمایشگاه اجرا خواهیم کرد بازسازی خانه محلی سیستانی و گردتوپ بلوچستان (نوعی مسکن) و برپایی سیاه‌چادرهای عشایری با همکاری هنرمندان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان یادآور شد:

اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی با هدف آشنایی با ورزش‌های سنتی استان، اجرای زنده سفال و حصیر و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان ازسوی استادان اهل‌فن از دیگر برنامه‌های اداره‌کل در این جشنواره است.

برج میلاد

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.