karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تهران شهر شلوغی است که همه در آن مشغول کار و تلاش برای زندگی هستند اما زمان های فراغت هم برای ساکنان تهران وجود دارد. زمان های فراغتی که می توانند تفریحات متفاوتی برای آن در نظر بگیرند. بسته به سلایق افراد، مقاصد مختلفی توسط آنها انتخاب می شود. رفتن به سینما ها، سالن های نمایش، رستوران و کافه گردی و ... از گزینه های پیش روی تهرانیها و مهمانانشان هستند. پارک ها هم به عنوان یکی از مقاصد تفریحی در تهران محسوب می شوند که هر یک امکانات و تفریحات خاصی را برای شما تدارک دیده اند.

به منظور آشنایی شما با #پارک های تهران گشت و گذار در میان آنها را آغاز کردیم و در مطالب پارک های غرب تهران | خوش گذرانی در پایتخت و پارک های شمال و شرق تهران | خوش گذرانی در پایتخت به معرفی تعدادی از آنها پرداختیم. این بار به سراغ پارک هایی که در جنوب و مرکز تهران قرار دارند می رویم. به یک یک آنها سرمی زنیم و امکانات و ویژگی های آنها را به شما معرفی می کنیم.

اگر در تهران هستید و قصد گذراندن اوقات فراغت خود در پارک ها را دارید این مطلب در انتخاب درست به شما کمک خواهد کرد.

با کارناوال به پارک های جنوب و مرکز تهران بیایید...

پارک های تهران

1- پارک شهر

محل فعلی پارک در گذشته به محله سنگلج معروف بود. رضا خان با ورود به تهران و آغاز سلطنتش شروع به خریداری و تخریب خانه ها و آلونک های محله سنگلج نمود و به جای آنها درختانی را در آن محل کاشت تا باغی در آنجا به وجود آید. این باغ، با نام باغ سنگلج خوانده شد و در اختیار ادارات مختلف قرار گرفت. قسمت غربی در اختیار وزرات کشاورزی و قسمت شرقی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. از سال 1328 کل مجموعه به شهرداری تهران سپرده شد.

در سال 1332 طراحی و نظارت بر اجرای طرح پارک بر عهده ی آقایان کاظمی و رحمانی گذاشته شد و در سال 1339 ساخت آن به پایان رسید. این پارک به عنوان نخستین پارک تهران شناخته می شود.

طراحی پارک شهر ترکیبی از طراحی های منظم و نامنظم می باشد و گیاهانی همچون بلوط، ماگنولیا، سیدالاشجار، کاج دریایی، کوئلروتر یا (درخت باران طلایی)، زبان گنجشک، صنوبر، شاه بلوط، فندق، بیدفری، تبریزی، ژونی، پروس، پسته، خرمندی، سیب گل، هلو گل، سرولاسون، لیلکی و ژینکگو در آن به چشم می خورند.

قسمت های زیر برای خلق اوقاتی خوش در اختیار شما قرار دارند:

سفره خانه سنتی

استخر و آبنما ی زیبا

دریاچه آکورایوم

زمین بازی کودکان

محوطه ساعت بزرگ مرکزی

آمفی تاتر سازمان بوستان ها فضای سبز شهر تهران

سالن ورزشی بانوان

مجموعه ورزشی

محوطه های وسایل بدنسازی

محوطه تندیس شیر سنگی

نمازخانه، کتابخانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات این پارک می باشند. مرکز بهزیستی، مهدکودک بهزیستی، دفتر انتظامات و اجرائیات، دفتر اداره فضای سبز شهرداری منطقه 12، ساختمان ناحیه 2 خدمات شهرداری، دفتر شورایاری، دفتر محیط زیست و ساختمان املاک شهرداری نیز در پارک قرار دارند.

ورود به پارک از طریق 8 ورودی شامل  2 ورودی شمالی، 2 ورودی شرقی، 2 ورودی جنوبی و 2 ورودی غربی امکانپذیر است.

برای رسیدن به این پارک می توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید. پس از حدود 500 متر پیاده روی به پارک می رسید.

آدرس: خیابان وحدت اسلامی -  نبش خیابان فیاض بخش
تلفن: 66730018

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 12 ناحیه 2 1328 250000 متر مربع

 

پارک شهر تهران
پارک شهر تهران
پارک شهر تهران

2- پارک دانشجو

محل فعلی پارک دانشجو در گذشته یکی از زمین های مخروبه تهران و محل زندگی زاغه نشینان بوده است.

طراحی آن به صورت منظم است و گیاهان نارون، اقاقیا، چنار، بلوط، کاج، زیتون و مروارید درختی در آن جای دارند.

قسمت های مختلف پارک عبارتند از:

استخر و آبنما

زمین بازی کودکان

محوطه تندیس کودکان در حال بازی

تئاتر شهر

کتابخانه

مسجد، بوفه و سرویس بهداشتی نیز از امکاناتی هستند که در پارک وجود دارد.

شاخص ترین قسمت پارک ساختمان دایره ای شکل تئاتر شهر در ضلع غربی آن می باشد. این ساختمان در 30 سال پیش با عنوان کافه شهرداری یکی از تفرجگاه های تهران برای گذراندن اوقات فراغت مردم بوده است. گروه های سیرک بازان با اجرای برنامه هایی در اطراف کافه به سرگرم کردن مردم می پرداختند.

در سال 1346 تصمیم بر این شد که ساختمان تئاتر شهر احداث شود. کم کم کافه شهرداری به فراموشی سپرده شد و فعالترین مجموعه های تئاتر ایران و بلکه خاورمیانه به جای آن احداث گردید. تئاتر شهر در روز هفتم بهمن ماه 1351 گشایش یافت و پذیرای علاقه مندان گردید. در ابتدا اداره ی این ساختمان بر عهده ی سازمان جشن هنر گذاشته شد و سپس به رادیو و تلویزیون محول گردید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم شورای انقلاب اداره این مجموعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد.

ساختمان تئاتر شهر دارای تالارهای اصلی، چهارسو، شماره دو و قشقایی، تالار انتظار و قسمتهای تشریفات و پذیرایی، بوفه، لژهای مخصوص هنرپیشگان، پارکینگ سر پوشیده، کتابخانه تخصصی، مرکز اسناد هنرهای نمایشی می باشد و قسمتهای اداری نیز در این ساختمان جای دارد. 

تالار اصلی 571 نفر ظرفیت دارد و تمام تجهیزات فنی، صحنه گردان الکتریکی، آسانسور دکور، سیستم آویزهای بالا رونده برای دکور، دهنه متحرک صحنه، پرده و امکانات سینمایی، سیستم کامل نور و صدا و دستگاه های کنترل کننده را شامل می شود.

تالار چهارسو در طبقه زیرین ساختمان برای به اجرا درآوردن شیوه های خاصِ نمایش، کاربرد دارد و ظرفیت آن از 120 تا 350 نفر متغیر است.

تالار شماره دو در طبقه دوم ساختمان برای نمایش هایی با 3 تا 6 بازیگر و یا نمایشگاههای ویژه کودکان و نوجوانان با ظرفیت 150 نفر به کار می رود.

تالار قشقایی که برای مدتی با درهای بسته از علاقه مندان پذیرایی می کرد از فروردین 1377  با ظرفیت حداقل 100 نفر مجددا کار خود را از سر گرفت.

برای سهولت دسترسی به این پارک می توانید با مترو و از طریق خطوط 3 و 4 به ایستگاه تئاتر شهر بروید و خودتان را به پارک برسانید.

آدرس: خیابان انقلاب -  چهارراه ولیعصر

تلفن: 66469201

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 11 ناحیه 1 1346 32000 متر مربع

 

پارک دانشجو
پارک دانشجو
پارک دانشجو

3- پارک لاله

این پارک در گذشته با نام میدان اسب دوانی جلالیه برای رژه در اختیار ارتش قرار داشته و در ازای بدهی ها، به وزارت دارایی انتقال یافته است. تهیه ی طرح منطقه بر عهده ی وزارت آبادانی و مسکن وقت قرار گرفت و قسمت شمالی برای تاسیسات فرهنگی و عام المنفعه و قسمت جنوبی برای پارک در نظر گرفته شد. طرح آن به صورت ترکیبی از طراحی های منظم و نا منظم و توسط طراح معروف فرانسوی ژوفه و سایرهمکاران ایرانی تهیه گردید.

پوشش گیاهی این پارک گیاهان زیر را در خود جای داده است:

سرو نقره ای، چنار، بلوط، ژینکگو، ماهونیا، سیدالاشجار، اقاقیا، افرا، توت، بیدسرخ، بامبو، سرو خمره ای، پالم، نارون، صنوبر، بربریس، مروارید قرمز و سفید و لیگوستروم.

قسمت های مختلفی در پارک لاله قرار دارند که عبارتند از:

3 عدد زمین کودکان درمرکز، شمال غربی و جنوب غربی

زمین چمن مصنوعی فوتبال

پیست اسکیت

سالن چند منظوره ورزشی

نگارخانه

تندیسهای خیام و ابوریحان بیرونی

آمفی تاتر روباز

فدراسیون شطرنج

امکاناتی همچون مسجد، بوفه، غرفه و سرویس بهداشتی نیز در دسترس مردم قرار دارند.

پارک لاله از طریق مترو نیز قابل دسترسی است. کافیست با استفاده از خط 4 مترو تهران به ایستگاه انقلاب اسلامی بروید. پس از خروج از ایستگاه در خیابان کارگر شمالی سوار تاکسی شوید و پس از طی مسیر کوتاهی به پارک برسید.

آدرس: بلوار کشاورز - تقاطع خیابان کارگر شمالی  

تلفن: 88950934 -  88969777

 

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 6 ناحیه 2 1345 330538 متر مربع
پارک لاله تهران
پارک لاله تهران
پارک لاله تهران

4- پارک ساعی

ساخت پارک ساعی در ابتدا به صورت یک پارک جنگلی در سال 1324 توسط مهندس کریم ساعی، استاد دانشگاه تهران و مدیر عامل بنگاه جنگلها زیر نظر وزرات کشاورزی آغاز شد. در پی سقوط هواپیمای حامل آقای مهندس ساعی و درگذشت ایشان در سال 1331 به همان صورت باقی ماند و در ادامه ی توسعه شهر تهران با عنوان پارک ساعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

طراحی پارک هر دو نوع طراحی منظم و نامنظم را شامل می شود و گیاهانی همچون کاج تهران، نارون، چنار، انواع سرو، بیدمجنون، افرای سه رنگ، افرا (ابلق، معمولی و پیچ)، سدروس، کاج سیاه، زربین، بید قرمز، سماق گل، جوالدوز، بلوط همیشه سبز، سیدالاشجار، نراد، اقاقیا، صنوبر، سپیدار، تبریزی، ژینکگو، خرمندی، شاه بلوط هندی، فندق، لیلکی و گونه ی نادری از پسته به آن زینت داده اند.

فضاهای متفاوت پارک تجربیات متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند:

برکه مصنوعی

زمین بازی

پیست اسکیت

آمفی تئاتر روباز

تندیس تفکر لیلی و مجنون

آبنمای موزیکال

گلخانه

حیات وحش مصور

مجتمع تفریحی خانه کودک

فرهنگسرای بانو به مساحت 3546 مترمربع در 7 طبقه دارای بخش های واحد آموزش با کارگاههای مختلف طراحی، نقاشی، موسیقی و...، کتابخانه، نگارخانه و سینما تراس تابستانی

سرویس بهداشتی، بوفه و نمازخانه نیز از دیگر امکانات پارک می باشند.

 آدرس: خیابان ولیعصر ( عج) -  جنب خیابان ساعی - پایین تر از توانیر 

تلفن: 88876725 -88788208

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 6 ناحیه 5 1337 120000 متر مربع
پارک ساعی تهران
پارک ساعی تهران
پارک ساعی تهران

5- پارک هنرمندان

پارک هنرمندان که با عنوان پارک ایرانشهر نیز شناخته می شود از دیرباز با محیط هنری خود محل تجمع هنرمندان رشته های مختلف هنری بوده است. طراحی این پارک به صورت منظم هندسی و پوشش گیاهی آن شامل چنار، سرو، اقاقیا، نارون، صنوبر و سدروس می باشد.

قسمت های مختلفی در پارک هنرمندان وجود دارد که عبارتند از:

تندیسهایی از سبکهای مختلف هنرهای تجسمی (نمادی از طبیعت و عرفان)

کتابخانه

کتابفروشی

نگارخانه

آبنما

خانه هنرمندان دارای کلاس های آموزشی هنری (نقاشی، طراحی، موسیقی و...) می باشد.

رستوران با انواع غذاهای گیاهی، نمازخانه و سرویس بهداشتی امکاناتی هستند که در اختیار شما قرار دارند.

آدرس: خیابان طالقانی - خیابان ایرانشهر - نبش خیابان برفروشان  

تلفن: 88826525

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 6 ناحیه 1 1376 55000 متر مربع
پارک هنرمندان تهران
پارک هنرمندان تهران
پارک هنرمندان تهران

6- پارک المهدی

پارک المهدی از جمله پارک هایی است که با طراحی ترکیبی (منظم و نا منظم) ساخته شده است. گیاهانی همچون نارون، اقاقیا، چنار، سرو نقره ای، ارغوان، سدروس، ژونی پروس و زبان گنجشک، پوشش گیاهی این پارک را تشکیل می دهند.

قسمت های مختلف پارک که هر یک سرگرمی های متفاوتی را برای شما دارند عبارتند از:

دریاچه (جهت قایقرانی)

شهربازی

پیست اسکیت

کلینیک گل و گیاه

فروشگاه شهر کتاب

خانه اخبار (روزنامه و مجله)

خانه شهروند (کلاسهای آموزشی کامپیوتر، نقاشی و...)

آبنما

آلاچیق 

نمازخانه، بوفه و سرویس بهداشتی نیز از امکانات دیگر پارک هستند.

آدرس: جنوب شرقی میدان آزادی - جنب بزرگراه سعیدی

تلفن: 66048259

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 9 ناحیه 1 1365 65500 متر مربع
پارک المهدی
پارک المهدی
پارک المهدی

7- پارک بعثت

در سال 1348 تصمیم گرفته شد کوره های آجرپزی در محل فعلی پارک، تخریب و به جای آنها پارکی تاسیس شود. با انجام عملیات محوطه سازی، این پارک در سال 1352 مورد بهره برداری قرار گرفت. طراحی آن به صورت آزاد یا نظم طبیعی و با استفاده از خطوط غیر منظم و ارگانیک صورت گرفته و گیاهان سپیدار، نارون، چنار، سرو، توسکا، بلوط، کنار، زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، بیدمجنون، صنوبر و کاج را در خود جای داده است.

فضاهای مختلف پارک عبارتند از:

 آبنما

کتابخانه

4 عدد گلخانه

دریاچه (جهت قایقرانی)

آمفی تاتر روباز

زمین بازی کودکان

شهربازی

نمازخانه، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی در پارک و درمانگاه بعثت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجتمع ورزشی و استخر الزهرا (س) در مجاورت آن خدماتی را به شما ارائه می دهند. مهد کودک بهزیستی هم در این پارک قرار دارد.

ورود به پارک از طریق 3 ورودیِ شمالی، جنوبی و شرقی صورت می گیرد.

آدرس: بزرگراه بعثت، خیابان شهید صابونیان، جنوب شهرداری منطقه 16 

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 16 ناحیه 6 1348 535000 متر مربع
پارک بعثت تهران
پارک بعثت تهران
پارک بعثت تهران

8- پارک رازی

پارک رازی گیاهانی مانند اقاقیا، چنار، سرو نقره ای، بلوط همیشه سبز، گل یخ، کاج، سدروس، زیتون، بیدمجنون، گوجه گل، زردآلو، اکالیپتوس، افرا، زبان گنجشک، سرولاوسون، صنوبر، ارغوان، تبریزی، لیلکی، ختمی، توری و میخک هندی را در خود دارد و طراحی آن به صورت ترکیبیِ منظم و نامنظم می باشد.

قسمت های مختلفی برای گذراندن اوقات فراغت در این پارک به چشم می خورند:

آبنما

زمین بازی کودکان

زمین های ورزشی

سالن سرپوشیده چند منظوره

برج فانوس دریایی

آمفی تاتر روباز

دریاچه

آکورایوم

شهربازی

کتابخانه

بازارچه

خانه کشتی

کبوترخانه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سایت بازی های کامپیوتری

رواق های فراغتی و نمایشگاهی

برج فرهنگی

انجمن دارت

نمایشگاه فصلی کتاب

دستگاه های بدنسازی در محوطه روباز

فرهنگسرای ورزش به وسعت 3000 مترمربع در 5/2 طبقه (سالن های سینما، تاتر و سالن هنرمندان، فضاهای فرهنگی و فضاهای نمایشی روباز) با 7 ورودی ( 3 ورودی شمالی، جنوبی، شرقی و 4 ورودی غربی)

همچنین مسجد، رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی، مرکز مشاوره نیروی انتظامی و دفتر انجمن ایدز ایران نیز در این پارک قرار دارد.

آدرس: خیابان قزوین - خیابان مرادی - جنب شهرداری منطقه 11 

تلفن: 55409227 – 55404028

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 11 ناحیه 4 1376 350000 متر مربع
پارک رازی تهران
پارک رازی تهران
پارک رازی تهران

9- پارک ولایت

 در دهه های گذشته نخستین پایگاه هوایی کشور و پادگان نظامی در محل این پارک وجود داشت و امروزه به عنوان پارک مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.

فضاهای گوناگونی در این پارک وسیع قرار دارند که می توانید لحظات خوب خود را در آن بسازید:

محورهای حرکتی پیاده روی، دوچرخه، درشکه تفریحی و باغ راه ها

فضاهای سبز در 3 بخش عمده ی حاشیه بزرگراهی

باغات متفرقه

قسمت هایی با قابلیت کاشت گیاهان فصلی و کاشت طرح ارگانیک 

باغ ایرانی با حرکت خطی آب و کاشت درختان به جهت تقویت پرسپکتیو محورهای اصلی و شاخص

فضاهای بازی کودکان و نوجوانان به تعداد 12 عدد به مساحت هر یک در حدود 300 تا 800 مترمربع به صورت مجزا از یکدیگر

فضاهای تندرستی برای بزرگسالان، ویژه معلولین و ویژه کودکان

سایت شطرنج با زمین و مهره های بزرگ شطرنج و میزهای مخصوص بازی

تندیس های ویژه مانند تندیس های ظهر عاشورا، تندیس های ولایت، تندیس سرداران شهید و مشاهیر و مفاخر ایران

شهربازی سرپوشیده به مساحت 2000 مترمربع

شهربازی روباز با امکان نصب تلویزیون بزرگ شهری

شهر ورزش به مساحت 32 هکتار شامل ورزش های هوایی، صخره نوردی مصنوعی، بانجی جامپینگ، اسب سواری، موتور سواری صحرایی، زمین های روباز تنیس، والیبال، بسکتبال و بدمینتون

غرفه های عرضه محصولات فرهنگی به تعداد 8 عدد

شهربانو با وسعت 6 هکتار با 20 ساختمان ویژه ی بانوان شامل نمایشگاه های هنری، کلاسهای آموزشی، آتلیه های هنری، سالن اجتماعات و سالن ورزشی و استخر، فضاهای مشاوره ای و سلامت

شهرکودک

سالن جشن ها و مراسم

رستوران و چایخانه سنتی

کتابخانه و مخزن بزرگ

 آلاچیق ها به فاصله 100 متر از یکدیگر و به مساحت هر یک 25 مترمربع

سرویس های بهداشتی متعدد، نمازخانه های چادری در 6 مجموعه دوتایی بانوان و آقایان، پارکینگ های مجموعه به تعداد 3500 عدد در چهار بخش مجزا، بوفه ها و غرفه ی تنقلات و مسجد امکاناتی هستند که در این پارک وجود دارند.

پارک ولایت دارای 7 ورودی است که 3 ورودی اصلی سواره و 2 ورودی مخصوص پیاده و یک ورودی اختصاصی شهربانو می باشد.

سوله های ستاد بحران به تعداد 3 عدد با ساخت سوله های مقاوم در برابر زلزله های با درجات بالا و با کلیه تجهیزات سرویس دهی، ساختمان اداری منطقه، ساختمان های پلیس پارک و انتظامات مجموعه و انبارهای تجهیزات باغبانی و وسایل نگهداری نیز در این پارک به چشم می خورند.

آدرس: انتهای اتوبان شهید نواب - ابتدای اتوبان شهید تندگویان

 

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 19 ناحیه 1 1390 1076885 متر مربع
پارک ولایت تهران
پارک ولایت تهران
پارک ولایت تهران

10- پارک آزادگان

منطقه ای که پارک در آن قرار دارد پیش از این به نام سلیمانیه منسوب به امیرسلیمانی پسر عضدالملک رئیس ایل قاجارشناخته می شد و از زمین های متعلق به روستای اصفهانک از روستاهای جنوب‌شرقی تهران بود که به عنوان زمین زراعی از آن استفاده می کردند.

در این زمین ها یک ساختمان کوشک ایرانی بعروف به کوشک امیر سلیمانی قرار داشت که بر فراز قنات‌های هاشم آباد و محمودآباد بنا شده بود.  این زمین ها بعد از انقلاب‌اسلامی ایران در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت  و در اسفندماه 1369 به شهرداری تهران واگذار گردید. در سال 1384 پارک آزادگان در محل زمین ها تاسیس گردید.

پوشش گیاهی این پارک شامل  90 گونه درخت و درختچه اعم از پهن‌برگ و سوزنی‌برگ و 400 گونه بوته‌ای می باشد که گیاهانی همچون  اکالیپتوس،کاج، توت، صنوبر، زبان گنجشک، بید، زیتون، تبریزی، گردو، واگلیا، شمشاد، سیدالاشجار، نخل، توسکا، بلوط و کاتالپا را شامل می شود.

این پارک فضاهای زیر را برای گذراندن اوقات فراغت در اختیار شما قرار می دهد:

کتابخانه با 2 طبقه به مساحت 850 مترمربع  در محل ساختمان قدیمی کوشک

اولین آبنمای موزیکال کشور

مسیر دو و میدانی

زمین‌بازی کودکان و نوجوانان

زمین فوتبال بزرگسالان

زمین‌های چند منظوره ورزشی

ساختمان قدیمی کوشک با قدمتی حدود 90 سال در دو طبقه

میدان اصلی بوستان نیز با وسعت حدودا 11500 متر مربع

ساختمان تریا در دو طبقه

دریاچه به وسعت پنج هکتاربا امکانات قایق سواری

جزیره به وسعت هفت هزار متر مربع

مسجد، رستوران، آلاچیق، وضوخانه و سرویس بهداشتی ، 4 محل پارکینگ در محدوده‌های جنوبی، شمالی  و غربی به ظرفیت حدودا 1500 دستگاه و درمانگاه ازجمله امکاناتی هستند که در این پارک در اختیار شما قرار دارند.

آدرس: میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان، جنوب بوستان آبی آزادگان

ورودی های مختلف پارک عبارتند از:

ورودی غربی از بزرگراه آزادگان

ورودی شمالی از خیابان جدید الاحداث مشیریه ( بوعلی )

ورودی شرقی از پارك پامچال توسط دو عدد پل عابر پیاده

ورودی جنوبی از بزرگراه دولت آباد

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 15 ناحیه 4 1384 1120000 متر مربع
پارک آزادگان
پارک آزادگان
پارک آزادگان

سخن آخر

از گشت و گذار در میان بخشی از پارک های پایتخت لذت بردید؟

تا به حال به کدام پارک رفته اید و کدام یک را برای گذراندن اوقات فراغت پیشنهاد می کنید؟

منتظر نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما دوستان عزیز کارناوالی هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام در مقایسه ی پارک رازی با پارک شهر پارک شهر خیلی بهتر است . امکانات پارک رازی کمتر است و شهر بازی ندارد .

انتشار:11 فروردین 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهادر مالكى پور

پارک های جنوب شهر اکثرا بزرگ و قدیمی و زیبا هستند ولی چهره این پارک ها توسط معتادان خراب شده .

انتشار:16 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهرام

دوستان عزیز معتادمون چهره خیلی از پارک ها رو خراب کردند و باید فکری برای این مشکل بشه .

انتشار:06 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.