karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دبی
photo by Ian Powell

امارات متحده ی عربی از کشورهایی است که در سال های اخیر گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده و با سرعت زیادی رو به پیشرفت است. از محبوب ترین شهرهای این سرزمین دیار نام آشنای دبی می باشد که تا به حال بارها به آن سفر نموده و با ابعاد مختلفش آشنا شده ایم.

در این شهر تفریحاتی چون گشت و گذار در مراکز خرید لوکس، اقامت در هتل های منحصر به فرد، تفریحات آبی و کویری و... به بهترین وجه وجود دارد. به همین علت توریست ها، زیاد این شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

امروز می خواهیم کمی با فرهنگ مردمان دبی آشنا شویم و بدانیم چگونه می توان در سفر به این شهر مسافری مسئول و با نزاکت بود. با هم کارها و اموری را بررسی می کنیم که شاید از نظر ما ساده و پیش پا افتاده باشد اما از نظر اهالی دبی کاری زشت، بی شرمانه و مستحق مجازات است.

چه خوب است که پیش از سفر بیشتر با آداب و رسوم ساکنان آن ناحیه آشنا باشیم که ناخواسته باعث رنجش آن ها و ثبت خاطراتی تلخ و آزاد دهنده نشویم. توجه به دیدگاه ها و آداب میزبان می تواند آسان ترین قدمی باشد که یک گردشگر در سفرهایش می تواند بردارد.

برای آشنایی بیشتر با دبی روی لینک های زیر کلیک نمایید:

معرفی شهر دبی | دانستنی های قبل از سفر

دیدنی ها و تفریحات دبی | خوشگذرانی در شهری لوکس

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی

راهکارهایی برای سفر بهتر به دبی

با کارناوال همراه شوید تا به میان اعراب ساکن در دبی رفته و کشف کنیم انجام چه کارهایی ناپسند محسوب می شود و چرا.

کارهایی که در دبی نباید انجام دهید

1- دست یکدیگر را نگیرید

باید بدانید که بوسیدن و بغل کردن حتی همسران در ملأعام در دبی ممنوع است. در مراکز عمومی شهر، کمتر زوجی را می بینید که دست در دست هم د حال قدم زدن باشند چرا که مردمان عرب این کار را زشت می دانند.

اگر زوجی دست یکدیگر را در خیابان ها و یا مجامع عمومی بگیرند کسی با آن ها برخوردی نخواهد کرد بخصوص اگر گردشگر باشند اما دوستان یا افراد دیگر اگر این کار را در ملاعام انجام دهند کاری نابخشودنی به حساب می آید و میان مردم بسیار قبیح تلقی می شود.

قوانین دبی

2- در استفاده از شبکه های اجتماعی مراقب باشید

این روزها نقش شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره ی ما بسیار پر رنگ شده است و افراد زیادی هم از این رسانه ها استفاده می کنند تا کسب و کاری راه بیندازند. مثلا با تبلیغات انواع و اقسام اشیا را این شبکه ها به فروش می رسانند و مشتری های بسیار زیادی هم دارند.

شاید این فکر به ذهنتان رسیده باشد که می توان خرید و فروش اینترنتی را در کشورهای دیگر نیز گسترده کرد اما در دبی باید خوب حواستان را جمع کنید زیرا استفاده از شبکه های اجتماعی قوانین خاصی دارد و شما برای انجام هرنوع مبادله ای از طریق شبکه های اجتماعی باید مجوز تهیه نمایید و در غیر این صورت با شما برخورد شدید خواهد شد.

برای مثال در سال 2012 میلادی فردی به نام اسکات ریچاردز (Scott Richards) بدون دریافت مجوز از روی ناآگاهی انجمن خیریه ای راه اندازی کرد تا با پول جمع شده ی آن برای مردمان نیازمند افغانی پتو و لوازم مورد نیاز تهیه کند. او تنها 22 روز این کار خیر را انجام داد اما مسئولین پس از متوجه شدن کار او، اسکات را به شدت مجازات کردند.

اما اسکات تنها کسی نبود که به دلیل نا آگاهی با این مشکل مواجه شد؛ سال بعد یعنی 2013 میلادی یک آمریکایی به دلیل انتشار ویدئویی با محتوای تمسخر جوانان دبی دستگیر و زندانی شد. همچنین در همین سال یک راننده، به دلیل اشتراک گذاری فیلیمی که محتوای جنایی داشت بازداشت و زندانی شد.

بنابراین در دبی خوب حواستان به آنچه رد و بدل می کنید باشد چون قوانین شبکه های اجتماعی و اینترنت در دبی بسیار سخت است.

قوانین دبی

3- قسم خوردن های الکی تعطیل

مردمان دبی محافظه کار هستند در عین حال که رسومات و آئینشان را حفظ می کنند گردشگران هم می توانند آزادانه در شهرشان رفت و آمد کنند اما باید در نظر داشته باشید که آن ها درباره ی قسم خوردن حساس هستند و تنها در مواقع ضروری و زمان هایی که از سخنشان کاملا مطمئن باشند از قسم استفاده می کنند.

حتی اگر دشنام یا کلمات رکیک استفاده کنید یا سخن شما جنبه ی بی احترامی به شخصی را داشته باشد یا جریمه خواهید شد یا حتی زندانی. حتی دیده شده فردی در پیام خصوصی در صحبت با دوستش قسم نابجا خورده و بازداشت و زندانی شده است پس مراقب صحبت هایتان باشید.

قوانین دبی

4- از جرم های خطرناک در دبی دوری کنید

در دبی مانند بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر برخی از جرم ها بسیار نابخشودنی می باشد. یکی از این جرم ها تجاوز است؛ تجاوز به حریم هر کسی و به هر نوعی، از جرم های وحشتناک به حساب آمده و مجرم باید به دادگاه برود و به نسبت جرمش زندانی و حبس شود. این جرم مانند قسم خوردن های نابجا و توهین از امور زشت و ناپسند به حساب می اید در صورتی که شاید در برخی از کشورهای دیگر امری عادی باشد.

همچنین باید بدانید برقراری رابطه با فرد یا افرادی که همسر شما نیستند نیز از خط قرمزهای دبی است و با این کار به شدت برخورد خواهد شد.

قوانین دبی

5- هرجایی نرقصید

رقصیدن در دبی جرم نیست و در این شهر کافه ها و مراکز رقص و ساز و آواز زیادی وجود دارد. اما کسی حق ندارد در ملأعام و در مجامع عمومی به رقص در آید حتی پخش موسیقی رقص آور به همراه رقصیدن در پارک ها، سواحل و مجتمع های مسکونی کاملا ممنوع می باشد و این کار را زشت و تحریک آمیز تلقی می کنند. 

قوانین دبی

6- قوانین هتل را جدی بگیرید

در هتل های دبی اقامت دو جنس مخالف که با هم هیچ رابطه ی خویشاوندی نداشته باشند ممنوع است و باید افراد حتما یا زن و شوهر باشند یا از اعضای یک خانواده و حتی اقامت یک فرد مجرد به تنهایی در هتل نیز امکان پذیر نیست.

اما در سال های اخیر شاهدیم که قوانین این چنینی هتل ها در عمل کمرنگ شده اند و به ندرت بازرسان به این امور سرکشی می کنند اما در صورت مواجه شدن با چنین اموری افراد متخطی مجرم محسوب خواهند شد.

آداب و رسوم دبی
آداب و رسوم دبی

7- عکس گرفتن بی جا ممنوع

زنان در دبی و به طور کلی کشورهای عربی به شدت محافظه کار هستند و بنابراین در مواجهه با زنان عرب باید درست رفتار کنید. شاید ندانید اما عکس برداری از زنان عرب در مراکز عمومی جرم است و اگر قصد چنین کاری را دارید پیش از عکاسی باید حتما از آن ها اجازه گرفته و آن ها را در جریان عکاسی قرار دهید.

عکس گرفتن از بانوان عرب در دبی و بدون کسب اجازه نوعی بی حرمتی به عقاید و اصول اخلاقی اعراب به حساب می آید و متخلف جریمه و یا حتی زندانی خواهد شد.

آداب و رسوم دبی

8- چک بی محل نکشید

کشیدن چک بی محل در اغلب کشورهای جهان جرم است و افراد موظف هستند پیش از امضای چک از موجودی حساب خود مطمئن باشند. اما در دبی کشیدن چک بی محل یا مواردی از این دست مثل پرداخت نکردن قبوض از جرم های نابخشودنی است و متخلف به سرعت حبس خواهد شد.

آداب دبی

9- مواد مخدر مصرف نکنید

جای تعجب نیست که استعمال مواد مخدر در دبی غیر قانی و جرم باشد. اما باید بدانید که پیدا کردن هر نوع مواد مخدر عواقب بسیار سنگینی دارد. برای مثال در سال 2008 میلادی گردشگری بریتانیایی به دلیل این که در ادرارش اثرات مواد مخدر یافت شد 4 سال محکوم به حبس گشت.

فردی دیگر هم به دلیل یافت شدن تنها 0.003 گرم حشیش در کفشش محکوم به 4 هفته زندان شد. بنابراین قوانین عدم مصرف مواد مخدر را در دبی جدی بگیرید.

دبی

10- مراقب داروهای ممنوعه باشید

استعمال و همراه داشتن داروها در دبی جرم نیست اما همراه داشتن بعضی از این داروها خلاف قانون بوده و فرد متخطی به شدت مجازات می شود. مانند داروهای روان گردان. پیشنهاد می کنیم که اگر داروهایی را مصرف می کنید و در سفرتان به دبی همراه دارید حتما نسخه ی آن ها را همراه داشته باشید و یا با مراجعه به پزشک مجوز همراه داشتن آن ها را دریافت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

دارو دبی

سخن آخر

آیا تا به حال به دبی سفر کرده اید؟

آیا با مشکلاتی از جمله موارد بالا مواجه گشته اید؟

آیا موارد دیگری نیز به ذهنتان می رسد که انجام آن ها در دبی زشت و بی شرمانه باشد.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مينا

ميشه قرصهاي استامينوفن و سرماخوردگي و داروهاي براي بچه سه ساله مثلن شربت ايپوپروفن و تب بر با خود برد؟
چون بچه ما كوچيكه و خداي نكرده اونجا مريض شد بايد پيشم باشه

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

بردن این داروها به اندازه مصرف شخصی موردی ندارد.

20 بهمن 1396

انتشار:17 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

منابع درامدشون سابق فقط نفت بود. چون جمعیت کمه و به لحاظ علمی فنی امکان رقابت ندارن فازشون رو به سمت گردشگری و توریسم شوق دادن

انتشار:26 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

لیلا

سلام ماکه نرفتیم ببینیم راسه یا دروغ خخخ

ایشالا که برین

03 شهریور 1401

انتشار:11 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.