karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

22 خرداد 1399

در این مطلب قصد داریم شما را با جزئیات طرح ترافیک و زوج و فرد تهران در سال 99 آشنا کنیم، در مورد نحوه خرید طرح ترافیک برای تان بگوییم و از ویژگی های جدید طرح ترافیک تهران شما را مطلع کنیم. طرحی که بر پایه طرح ترافیک سال قبل قرار دارد و تعدادی از جزئیات آن مانند ساعت ورود و خروج طرح تغییر پیدا کرده است. پس همراه کارناوال شوید تا از جزئیات این طرح بیشتر اطلاعات به دست بیاوریم. 

طرح ترافیک تهران

وبسایت دانشنامه حمل‌و‌نقل و ترافیک

طرح ترافیک تهران در سال 99

طرح ترافیک تهران امسال نیز مانند هر سال در محدوده مرکزی پایتخت اجرا می شود. در سال 99 نیز این طرح از 17 خرداد، در همان محدوده طرح ترافیک قبلی به اجرا درآمده است و افراد برای حضور در این محدوده باید مقررات مربوط به آن را اجرا کنند. این مقررات در ادامه برای شما توضیح داده شده است. خوب است بدانید طرح ترافیک تهران با نام های محدوده اول یا محدوده آبی نیز شناخته می شود. 

"برای اطلاع از محدوده طرح ترافیک تهران و طرح کنترل آلودگی هوا به این لینک مراجعه کنید."

محدوده طرح ترافیک تهران 99

از شمال به خیابان فاطمی و خیابان مطهری تا خیابان شریعتی

از غرب به خیابان کارگر

از شرق به خیابان هفده شهریور 

از جنوب به خیابان شوش

بایدها و نبایدهای ورود به طرح ترافیک تهران 

هر ماشین با هر پلاکی (چه زوج، چه فرد) پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک تهران باید ابتدا در وبسایت "تهران من" با این لینک ثبت نام کرده و حساب خود را به میزان کافی شارژ کنند. 

هزینه طرح ترافیک سال 99

محاسبه هزینه طرح ترافیک در سال 99 مقداری پیچیده است و بسته به اینکه شما چه نوع معاینه فنی داشته باشید، چه ساعتی وارد یا خارج طرح شوید، ساکن این محدوده باشید یا خیر و محدوده ترددتان در کدام قست طرح باشد هزینه پرداختی تان تغییر پیدا می کند. به همین منظور بهتر است برای تعیین درست هزینه پرداختی تان از این سامانه که برای محاسبه هزینه طرح ترافیک ساخته شده است، استفاده کنید. 

همچنین باید بدانید که اگر چند بار وارد طرح ترافیک شده یا از آن خارج شوید، تنها بار اول و آخر ورودتان به طرح ترافیک برای محاسبه هزینه در نظر گرفته می شود. 

روزهای اجرای طرح ترافیک سال 99

طرح ترافیک تهران از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته به اجرا در می آید و در روزهای پنج شنبه و تعطیلات رسمی این طرح اجرا نمی شود. 

ساعت های اجرای طرح ترافیک سال 99

ساعت کلی اجرای طرح ترافیک هر روز از ساعت 08:30 صبح تا 16:00 عصر است. افراد بعد از ساعت 14:30 اجازه یک بار خروج از طرح را دارند. 

رزرو و خرید طرح ترافیک تهران سال 99

برای خرید طرح ترافیک تهران باید ابتدا در سامانه "تهران من" ثبت نام کنید تا بتوانید یک حساب شهروندی داشته باشید. برای این کار می توانید از این لینک استفاده کنید. 

شما برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیاز دارید تا حساب شهروندی خود یک روز قبل از تردد در سامانه تهران من به میزان کافی شارژ و طرح مورد نظر خود را رزرو کنید. 

از چهارشنبه هر هفته می توانید برای هفته بعد رزرو انجام دهید. 

اگر رزروی انجام داده باشید اما وارد طرح ترافیک نشوید، مبلغ 5600 تومان از حساب شما کسر و باقی مبلغ به حساب شهروندی شما بازگردانده می شود. برای جلوگیری از کم شدن این مبلغ، لازم است رزرو خود را تا ساعت شش صبح روزِ رزرو طرح لغو کنید. 

در صورتی که برای تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد) رزرو انجام داده اید اما می خواهید وارد طرح ترافیک شوید باید رزرو قبلی خود را کنسل کرده و سپس طرح ترافیک را انتخاب کنید. 

مهلت پرداخت هزینه طرح ترافیک تهران 

با توجه به هماهنگی های انجام شده بین شهرداری تهران و پلیس ناجا قرار بر این شده است تا هر خودرویی که بدون داشتن موجودی حساب کافی وارد طرح ترافیک می شود تا یک ماه برای پرداخت هزینه طرح ترافیک زمان داشته باشد و مشمول جریمه های مصوب پلیس راهنمایی و رانندگی نشود. 

البته دارندگان این خودروها برای دریافتِ هشدارِ مهلت یک ماهه پرداخت هزینه طرح ترافیک از طریق پیامک، باید حتما از قبل در سامانه طرح ترافیک، تهران من ثبت نام کرده باشند. دریافت این پیامک ها رایگان است و هزینه ای برای شهروندان ندارد.

تخفیف های طرح ترافیک تهران 

شهرداری تهران به خودروهایی که آلایندگی کمتری دارند و معاینه فنی برتر دریافت کرده اند، در هزینه های طرح ترافیک تخفیف می دهد. میزان تخفیف برای این خودروها 30 درصد هزینه کل طرح ترافیک است. همچنین خودروهایی که عمر کمتر از چهارسال دارند و نیازی به دریافت معاینه فنی عادی ندارند، می توانند برای گرفتن معاینه فنی برتر به مراکز صدور معاینه فنی مراجعه کنند.

هزینه طرح ترافیک برای ساکنان طرح ترافیک 

ساکنان محدوده طرح ترافیک برای تردد در این محدوده تنها نیاز است 50 درصد از هزینه کل طرح ترافیک را پرداخت کنند. 

پاسخگویی به سوالات

اگر در هر مرحله از ثبت نام، خرید، پرداخت هزینه و اجرای طرح ترافیک به مشکل برخوردید می توانید با شماره تلفن 137 داخلی 5 تماس بگیرید. مسئولان شهرداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما هستند. همچنین در صورت داشتن هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست می توانید به بخش پشتیبانی سایت تهران من مراجعه کنید.

نقشه طرح ترافیک تهران

طرح زوج و فرد (کنترل آلودگی هوا) در سال 99

بر اساس طرح محدوده کنترل آلودگی هوا، خودروهایی که پلاک تهران دارند به مدت 20 روز در هر فصل (خودروهای غیر پلاک تهران 15 روز در هر فصل) می توانند به صورت رایگان در محدوده قرمز یا دوم (زوج و فرد سابق) تردد کنند. زوج و فرد بودن پلاک خودروها در تعیین روزهای مجاز تاثیری ندارد. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از خدمات این طرح استفاده کنید باید حتما یک بار در سامانه تهران من ثبت نام کرده و مشخصات خودروی خود را وارد کنید. 

محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در سال 99

 از سمت شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی تا تقاطع چمران)

از سمت جنوب به بزرگراه بعثت (از تقاطع امام علی تا تقاطع نواب)

از سمت شرق به بزرگراه امام علی (از تقاطع همت تا تقاطع بعثت)

از سمت غرب به بزرگراه نواب (از تقاطع بعثت تا تقاطع آزادی) و در ادامه به بزرگراه چمران (از تقاطع آزادی تا تقاطع همت)

قوانین تردد در طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در سال 99

  • سهمیه رایگان تردد در طرح آلودگی زوج و فرد در هر فصل قابل انتقال به فصل های دیگر نیست. 
  • تردد بیش از سهمیه مجاز (20 روز در هر فصل برای پلاک های تهران و 15 روز برای پلاک های غیر تهران)، باید عوارض پرداخت کنند. البته میزان عوارض آن نصف عوارض طرح ترافیک اصلی است. 
  • خودروهایی که در سامانه تهران من ثبت نام نکرده اند، مشمول بدهی عوارض و جریمه راهنمایی رانندگی می شوند و امکان استفاده از سهمیه 15 یا 20 روز تردد رایگان نخواهند شد. 
  • خودروهایی که در محدوده طرح ترافیک اصلی (حلقه اول) تردد دارند، فقط باید عوارض طرح اصلی را بپردازند و نیازی به پرداخت عوارض محدوده دوم (طرح زوج و فرد سابق) ندارند. 
  • خودروهایی که گواهی معاینه فنی ندارند نمی توانند در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) تردد داشته باشند. 

روزهای اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در سال 99

طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) از روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته به اجرا در می آید و در تعطیلات رسمی این طرح اجرا نمی شود. 

ساعت اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در سال 99

زمان اجرای طرح کنترل آلودگی هوا در تمام روزهای سال به غیر از روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8:30 تا 16:00 و پنج شنبه ها از ساعت 08:30 تا 13:00 است. افراد بعد از ساعت 14:30 اجازه یک بار خروج از طرح را دارند. 

شرایط ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) 

این افراد می توانند برای پرداخت عوارض مربوط به همین محدوده (روزهایی که مازاد بر تعداد مجاز از این طرح استفاده کرده اند) از امتیاز و تخفیف بهره مند شوند. برای پرداخت و مشاهده میزان عوارض خودروی تان می توانید از این لینک استفاده کنید.

تهران

سخن آخر

در مطلب امروز کارناوال در مورد جزئیات طرح ترافیک تهران در سال 99 نوشتیم و با هزینه خرید، نحوه پرداخت، ساعت و روزهای اجرای این طرح آشنا شدیم.

شما اگر در مورد این طرح نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید می توانید در پایان همین مطلب نظرتان را با ما و دیگر دوستان کارناوالی تان در میان بگذارید. 

و در آخر پیشنهاد می شود که به جای استفاده از خودرو شخصی و برای صرفه جویی در زمان از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو تهران استفاده کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

باسلام من هر روز ساعت ۶/۲۰ صبح وارد میدان حسن آباد میشم و ساعت ۵ عصر خارج میشم تابحال چندین بار جریمه شدم چرا؟ به کجا ویکی بگم

انتشار:28 آذر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خسته نباشید من دنبال آمار کامل روزهای اجرای طرح ترافیک از زمان شروع تا الان هستم آیا همچین آماری رو میتونم توی اینترنت پیدا کنم؟

انتشار:07 دی 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

با سلام طرح هایی که مثل زوج و فرد که بعدا تغییر نام داده و طرح آلودگی هوا ایجاد شد فقط منبع در آمد برای ارگانهایی مثل شهرداری که نباید در عرصه باشد ، شده است لذا شاهد جریمه توسط راهنمایی و رانندگی از یک طرف و از طرف دیگر شهرداری هم به آن اضافه شده ،هستیم . ضمنا اگر قرار باشد چنین طرحهایی اجرایی شود بایستی بستر سازی مناسب پیش بینی و تدارک دیده و سپس اعمال جریمه

انتشار:23 خرداد 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.