karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت ارومیه عکس کارناوال

Saeed Ahmadzade

همراه کارناوال باشید تا طبیعت ارومیه را در یک قاب تماشایی با هم به نظاره بنشینیم. این عکس چشمنواز که گوشه ای از مناظر ایران و دیدنی های آذربایجان غربی را به نمایش گذاشته، اثری از سعید احمدزاده است. احمدزاده، عکاس جوان متولد جلفاست که در زمینه عکاسی طبیعت و منظره فعالیت دارد. وقتی از سعید می خواهیم درباره این عکسش توضیحی دهد، می نویسد:

خرداد ماه 1397 بود که برای عکاسی به ارتفاعات ارومیه به نام «بزسینا» رفتم. پس از ساعتی کوه‌پیمایی به برکه ای کوچک که از آب شدن برف های این منطقه به وجود آمده رسیدم. انعکاس کوه ها در آب برکه توجهم را جلب کرد. با توجه به صاف بودن آسمان کادری که بستم جذابیت خاصی نداشت. دوربین رو به روی سه پایه گذاشتم و منتظر زمان طلایی ماندم. حرکت ابرها در لحظات قبل از غروب نوید بخش صحنه ای زیبا بود. یکی از انتخاب هایی که داشتم اجرای تکنیک نوردهی بلند مدت با فیلتر 10 استاب کاهنده نور بود. قبل از بستن فیلتر شاتی با فکوس بر روی پیش زمینه زدم و سپس با فیلتر،‌ شاتی با نوردهی بلند مدت انجام دادم. رقص ابرها به قدری زیبا بود که مرا مجاب می‌کرد چندین بار این تکنیک را اجرا کنم تا به چیزی که مد نظرم بود برسم. شانس یار بود و تقریبا به چیزی که می‌خواستم رسیدم. ثبتی با اجرای دو تکنیک لانگ اکسپوزر و انباشت فکوس.

احمدزاده عکاسی حرفه ای را از سال 94 آغاز کرده و در چند سال اخیر نیز به عکاسی آسمان شب روی آورده است. جالب آن که آثار سعید احمدزاده در همین زمینه افتخاراتی را برایش به ارمغان آورده که از آن جمله کسب مقام اول در جشنواره 35آواردز روسیه در بخش منظره شب و برنده نشان طلای نجوم در هفتمین دوره جشنواره خیام است. این عکاس جوان همچنین در جشنواره های تاجیک فوتو و نوروز تاجیکستان نیز برنده دیپلم افتخار شده است. 

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با آثار سعید احمدزاده، سری به صفحه اش در اینستاگرام بزنید. 

 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

❤ ارومیه قلب ابدی آذربایجان و خاک ابدی ترکان ♥️ یاشاسین ارومیه ❤ یاشاسین آذربایجان

انتشار:16 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

❤ ارومیه قلب آذربایجان ♥️ به دیار آذربایجان ارومیه ، دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر تبریز ، شهر شهیدان باکری ها و امینی ها و ملا حسنی ها، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، میلاد عبادی پور، حضرت پور، علیزاده ، رضایی، شهر عاشیق های آذربایجان، شهر پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر مهد و فرهنگ آذربایجان خوش آمدید ❤ آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ♥️ به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤ ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم یاشاسین آذربایجان ♥️ یاشاسین ارومیه ❤ ♥️ ارومیه قلب آذربایجان ❤

انتشار:14 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ارومیه قلب آذربایجان یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه به دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه قلب آذربایجان تشریف بیارین یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه یاشاسین ترک یاشاسین آذربایجان : تبریز، اورمیه ، زنجان ، اردییل ارومیه قلب آذربایجان ارومیه قلب آذربایجان ارومیه قلب آذربایجان ارومیه قلب آذربایجان ارومیه قلب آذربایجان تراختور قلب اورمیه

انتشار:28 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.