karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در عکاسی در سفر امروز کارناوال می خواهیم به سراغ یکی از مسابقه های عکاسی سال 2018 برویم و تصاویر برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش بریتانیا در سال 2018 را با هم به تماشا بنشینیم. تصاویری از حیات وحش بریتانیا که به زیبایی هر چه تمام، در قاب دوربین عکاسان هنرمند جای گرفته اند. عکس های زیبا از حیوانات که جلوه های فوق العاده از طبیعت و حیات وحش بریتانیا را پیش چشم بینندگان قرار داده و توانسته اند داوران این مسابقه را قانع کنند تا آنها را به عنوان برنده بخش های مختلف این مسابقه برگزینند. به برنده های هر کدام از بخش های مسابقه عکاسی حیات وحش بریتانیا در سال 2018، 5 هزار یورو تعلق می گیرد و تصاویر برنده آنها در یک نمایشگاه ملی به نمایش در می آید و در یک کتاب نفیس به چاپ می رسد. 

با ما باشید و از دیدن این عکس ها لذت ببرید.

1- خط های سفید درهم و برهمی که این خفاش آبی (Daubenton’s Bats) در زمان طلوع آفتاب در گردشگاه محلی کوت واتر (Coate Water) در ویلتشر (Wiltshire) انگلستان ایجاد کرده، باعث شده است تا تصویر بدیعی به وجود آید. عکاس پاول کولی (Paul Colley) با ثبت این تصویر توانست برنده بخش سیاه سفید و همچنین برنده کلی مسابقه شود. 

پاول برای خلق این اثر برجسته از سیستم دوربین مادون قرمز و نورپردازی استفاده کرده و برای اینکه به نتیجه نهایی که در تصویر پایین می بینید برسد، 14 ماه بر روی آن کار کرده است. عکس این خفاش آبی با تکنیک نوردهی دوگانه انداخته شده و بدنش زمانی که شب بر روی آب می چرخید، ردی روح مانند از خود برجای گذاشته است. 

پاول در مورد این اثر خود می گوید: 

هیچ کدام از نمونه کارهای من به اندازه این عکس مورد تایید قرار نگرفته است. قصد هنری من این بود که بتوانم حرکات سریع این خفاش کوچک را زمان پرواز برای شکار طعمه، ثبت کنم، اما تا زمانی که به نتیجه نهایی برسم با شکست هایی در میانه راه روبرو شدم. خوشبختانه تعدادی از دوستان عکاسم، به من یاد دادند که باید چه کاری انجام دهم تا بتوانم حرکات خفاش را پیش بینی کنم و در نهایت عکسی را که می بینید بگیرم.

خفاش آبی

Paul Colley

2- مرگ و زندگی در لبه دنیا

در این تصویر یک قاپوی بزرگ (Great Skua) را می بینید که یک طوطی دریایی (Puffin) را به منقار گرفته است. این عکس توسط سانیل گوپالان (Sunil Gopalan) در جزیره فیر (Fair Isle) در جزیره شتلند (Shetland) به ثبت رسیده و توانسته برنده بخش رفتار در مسابقه برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش بریتانیا در سال 2018 باشد. 

قاپو و طوطی دریایی

Sunil Gopalan

3- تسنی وارد (Tesni Ward)، تصویر این گورکن را در پارک ملی پیک دیستریکت (Peak District National Park) در منطقه دربی شر (Derbyshire) گرفته و توانسته عنوان برنده بخش پرتره حیوانات را به دست بیاورد. 

گورکن

Tesni Ward

4- در تصویر پیش رو، خرگوش صحرایی کوهی را می بینید که خود را از دیگر بخش های طبیعت جدا کرده و در گوشه ای در ارتفاعات پارک ملی کیرنگورمز (Cairngorms National Park) اسکاتلند به انتظار نشسته است. عکس این خرگوش توانسته، عکاس آن اندرو پارکینسون (Andrew Parkinson) را در بخش زیستگاه به عنوان برنده برساند.

خرگوش صحرایی کوهی

Andrew Parkinson

5- کتانجه یا اشنه دریایی (Kelp) نوعی جلبک است که بیشتر در سواحل کشور اسکاتلند می روید و تصویر ثبت شده از آن در طلوع آفتاب به عنوان برنده بخش گیاه شناسی بریتانیا شناخته شده است. این تصویر زیبا در ساحل خلیج کینگزگیت (Kingsgate Bay) به وسیله رابرت کانیس (Robert Canis) به ثبت رسیده است. 

کتانجه

Robert Canis

6- چه کسی می گوید حشره ها بانمک و جذاب نیستند. این تصویر نزدیک از یک سوسک طلایی (Cockchafer) که در دره بارودیل (Borrowdale) در شهر کامبریا (Cumbria) انداخته شده است، خلاف این حرف را ثابت می کند. لوسی فارل (Lucy Farrell) نه ساله این عکس را گرفته است و توانسته برنده بخش زیر 12 سال باشد.

سوسک طلایی

Lucy Farrell

7- ایوان کارتر (Ivan Carter) هفده ساله با این عکس از نوزادهای قورباغه که در قلعه والمر (Walmer Castle) شهر کنت (Kent) گرفته شده، توانسته است در بخش 8 تا 12 ساله های مسابقه، برنده شود. 

تخم قورباغه

Ivan Carter

8- این عنکبوت گهواره باف (Nursery Web Spider) در انتظار طعمه نشسته است و اندرو مک کارتی (Andrew McCarthy) به زیبایی هر چه تمام تر تصویر او را در منطقه دانچی دیک (Dunchideock) شهر دوون (Devon) به ثبت رسانده است. این عکس برنده بخش بریتانیای پنهان شده است.  

عنکبوت گهواره باف

Andrew McCarthy

9- همپوشانی فصل های پاییز و زمستان به هنرمندی تمام در این عکس به تصویر کشیده شده است. در این قاب راش های اروپایی (European Beech) منطقه اویمور هایلند (Aviemore, Highlands) در کشور اسکاتلند را می بینید که توسط جیمز رادی (James Roddie) گرفته شده اند. این تصویر توانسته برنده بخش جنگل طبیعی شود.  

راش های اروپایی

James Roddie

10- زاغ در برف

این تصویر که به زیبایی تضاد رنگ های سفید و سیاه را ثبت کرده، در پارک کلوینگروو (Kelvingrove Park) گلاسکوی اسکاتلند توسط کریستوفر سوان (Christopher Swan) گرفته شده است و توانسته عنوان برنده بخش حیات وحش شهری را به دست بیاورد. 

زاغ سیاه

Christopher Swan

11- عکسی از یک کاکایی پشت سیاه کوچک (Lesser black-backed gull) را می بینید که بالاتر از امواج خشمگین آب در حال پرواز است. عکسی که در نیوهاون اسکس شرقی (New Haven, East Sussex) به وسیله کریگ دنفورد (Craig Denford) به قاب تصویر درآمده و برنده بخش ساحل و دریا شده است. 

کاکایی پشت سیاه

Craig Denford

12- در بخش فصل ها، 4 تصویر از یک سنجاب قرمز اسکاتلندی توانستند عنوان برنده را برای نیل مکینتایر (Neil Mcintyre) به ارمغان بیاورند. تصاویری که در جنگل های روثی مورکوس (Rothiemurchus Forest) در منطقه هایلند به ثبت رسیده اند. 

سنجاب قرمز اسکاتلندی

Neil Mcintyre

سنجاب قرمز اسکاتلندی

Neil Mcintyre

سنجاب قرمز اسکاتلندی

Neil Mcintyre

سنجاب قرمز اسکاتلندی

Neil Mcintyre

13- و اما عنوان برنده قسمت آخر مسابقه که به بن واتکینز (Ben Watkins) در بخش مستند رسیده است. بن با 6 عکسی که از لحظه گرفتن یک فک دریایی برای انجام کارهای توانبخشی روی آن، نجات فک های دریایی و انجام معاینات پزشکی روی آنها و بازگرداندن فک های نجات یافته به حیات وحش به ثبت رساند، توانست عنوان برنده را به دست بیاورد.  

6 عکسی که در کورنوال (Cornwall) انگلستان و در بخش مستند به ثبت رسیده اند، به شرح زیر هستند: 

* یک فک دریایی خاکستری در آب های خروشان دیده شد

فک های دریایی

Ben Watkins

* وضعیت فک ها به وسیله ابزارهای پیشرفته زیر نظر گرفته می شود.

فک های دریایی

Ben Watkins

* ارزیابی عمومی ساحل برای بررسی زندگی دریایی فک، خلیج سنت ایوس (St. Ives Bay)

فک های دریایی

Ben Watkins

* فک دریایی خاکستری از آب نجات داده می شود تا به مرکز توانبخشی حیوانات انتقال پیدا کند.

فک های دریایی

Ben Watkins

* انجام کالبدشکافی بر روی یک فک مرده

فک های دریایی

Ben Watkins

* فک های دریایی توانبخشی شده به حیات وحش باز می گردند.

فک های دریایی

Ben Watkins

سخن آخر 

امروز به همراه شما گشتی در دنیای حیات وحش بریتانیا زدیم و با برندگان مسابقه برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش بریتانیا در سال 2018 آشنا شدیم. 

نظر شما در مورد این تصاویر چه بود. از دید شما چه چیزی در این عکس ها وجود داشت که توانستند به عنوان برنده دست پیدا کنند؟

دیدگاه، پیشنهاد و انتقادهای تان را با ما و دوستان کارناوالی تان به اشتراک بگذارید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.