karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از میان مسابقه های عکاسی مختلفی که در طول سال برگزار می شود این بار به سراغ مشهورترین مسابقه عکاسی هوایی رفتیم و می خواهیم برندگان مسابقه عکاسی درونستگرام در سال 2018 را به شما معرفی کنیم. مسابقه ای که محوریت آن عکاسی با درون است و بهترین عکس های هوایی که می توان با این وسیله گرفت را در معرض دید و قضاوت علاقه‌مندان به عکاسی می گذارد. عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید سه عکس برنده و تعدادی از عکس های منتخب شرکت کننده در پنجمین دوره این مسابقه عکاسی با درون است. تصاویری که از میان هزاران عکس ارسالی به این رقابت انتخاب شده اند و دید تازه‌ای از عکاسی به ما می دهند. کارناوال را در این سفر جذاب هوایی همراهی کنید...

1- اسب‌‌های آبی گرسنه | برنده مسابقه

این عکس فوق‌العاده توسط شرکت کننده‌ای به نام زک‌درون (Zekedrone) گرفته شده است و گروهی از اسب های آبی را نشان می دهد که در حال حمامِ گِل در تانزانیا هستند. عکاس در مورد تجربه عکاسی خود می گوید:

عکاسی از این اسب‌ های آبی بهترین تجربه سفرم به تانزانیا تا به اینجا بوده است. 

اسب آبی‌های گرسنه

Zekedrone

2- تور ماهیگیری در ویتنام | مقام دوم

ماه می گذشته، عکاس ترانگ فام (Trung Pham) این تصویر مسحورکننده را به ثبت رسانده است. عکسی که گروهی از ماهیگیران را در حال پرتاب تور بزرگ‌شان در ویتنام نشان می دهد.

تور ماهیگیری در ویتنام

Trung Pham

3- دو فرد، دو سگ، چهار سایه | مقام سوم

سایه دو سگ و صاحبان‌شان در این تصویر فوق‌العاده به طرز جالبی اغراق‌آمیز نشان داده شده است. عکسی که به وسیله کلیبین (Qliebin) و بر فراز ساحل شهر اودسا (Odessa) در اوکراین در کناره دریای سیاه گرفته شده است. 

سایه ها

Qliebin

4- عکاس اهل آفریقای جنوبی لوک ماکسیمو بل (Luke Maximo Bell) توانسته با درون خود این عکس زیبا را در ساحل شهر کیپ تاون بگیرد. تصویری که یک نهنگ شکار جنوبیِ (Southern right whale) مادر را کنار فرزندش در حال شنا نشان می دهد.

نهنگ مادر و فرزند

Luke Maximo Bell

5- یکی از بهترین عکس های گرفته شده توسط درون به وسیله عکاس روس، ماکسیم تاراسوف (Maksim Tarasov) در سفرش به ایسلند به ثبت رسیده است. این تصویر خورشید را در حال بالا‌آمدن بر فراز کوه های زیبای کشور ایسلند نشان می دهد. 

ایسلند

Maksim Tarasov

6- عکس دیگری که با تحسین داوران روبرو شد این تصویر گرفته شده توسط ترانگ فام است. در این تصویر می توانید قفس‌های پرورش خرچنگ را ببینید که در سرتاسر آب در استان ساحلی فو ین (Phu Yen) ویتنام گسترده شده اند.

ویتنام

Trung Pham

7- جی گالامبا (J Galamba) این عکس خارق العاده هوایی را از برخورد یک رودخانه و اقیانوس در کشور تیمور شرقی (Timor Leste) به ثبت رسانده است. او در مورد این تصویر می گوید: 

نخستین بارش های سال، جریان آب را در رودخانه دوباره به راه می اندازند. همین باعث می شود تا گل و لای از سمت کوه ها به سوی اقیانوس بیاید. آب در این زمان به وضوح به دو بخش تقسیم می شود: آب قهوه ای رنگ رودخانه و آبِ آبی پررنگ اقیانوس. ماهی ها به ساحل نزدیک تر می شوند و هر جایی که ماهی هست، سروکله ماهیگیرها نیز پیدا می شود. 

برخورد رود و اقیانوس

J Galamba

8- عکس گرفته شده از پشت بام خیره کننده این ساختمان غیرمعمول در سنگاپور یکی از تصاویر برتر و تحسین شده این مسابقه بود. 

پشت بام ساختمان سنگاپور

Macbook Boy

9- یک خرس قطبی روی یک تکه یخ‌دریا (دریا یخ) گرفتار شده است. این عکس توسط فلورین لدوکس (Florian Ledoux) در گرینلند گرفته شده و عکاس در مورد آن می گوید: 

خرس های قطبی نخستین پناهجویان تغییرات آب و هوایی هستند. آنها نه تنها به این یخ‌دریاها برای شکار وابسته اند بلکه از آنها به عنوان جایی برای استراحت در فواصل شکارشان و محلی برای تولید مثل استفاده می کنند. 

خرس های قطبی

Florian Ledoux

سخن آخر 

امروز به همراه شما تصاویر برتر پنجمین مسابقه بین المللی درونستگرام را با هم دیدیم و تعدادی از بهترین عکس های هوایی گرفته شده در سال 2018 را با هم مرور کردیم. 

نظر شما در مورد عکس های برنده و برتر این مسابقه چیست؟

آیا این تصاویر شایسته انتخاب به عنوان بهترین ها بوده اند؟

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان را در این زمینه با ما و دوستان کارناوالی تان به اشتراک بگذارید. منتظرتان هستیم.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.