karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مسابقات عکاسی همیشه طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. برخی از این مسابقات آن قدر هیجان انگیز و جالب توجهند که بسیاری چشم انتظار اعلام نتایج آنها می مانند تا ببینند این بار عکاسان چه شاهکارهایی خلق کرده اند. مسابقه بین المللی سیه نا (Siena International Photo Awards) یکی از همین رقابت هاست؛ مسابقه ای که می توان آن را از مجبوب ترین و پر شرکت کننده ترین مسابقات بین المللی دانست. رقابت سیه نا توسط انجمنی به نام «هنر عکس سفر» ( Art Photo Travel) برگزار می شود. این انجمن با هدف گسترش و ارتقای هنر، آثار تاریخی، سنت ها، فرهنگ ها و زیبایی های طبیعی سراسر جهان فعالیت می کند. کارهای این سازمان نه تنها برای علاقه مندان به هنر و فرهنگ جالب هستند بلکه عاشقان ماجراجویی و شناخت مکان های کمتر شناخته شده هم به خلاقیت ها و ابتکارات این انجمن علاقه نشان می دهند. 

حالا سیه نا در سال 2018 و در چهارمین دوره برگزاری خود توانسته طرفداران بسیاری را به دست آورد. 48000 تصویر از 156 کشور دنیا به دست داوران این رقابت رسیده و کار قضاوت را برای شان سخت کرده است. در ادامه می خواهیم تصاویر برنده این مسابقه را ببینیم؛ مسابقه ای با بخش های متنوع که نام های غیرمتعارفی شامل یخ شکننده (Fragile Ice)، حیوانات در محیط زندگی شان (Animals in Their Environment)، و چهره ها و شخصیت های فریبنده (Fascinating Faces and Characters) در میان آنها دیده می شود.

با کارناوال همراه باشید و عکس های برنده را ببینید و توضیحات عکاس را در موردشان بخوانید.

1- قربانی نبرد | برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

در منطقه مسکونی بازار کاکس (Cox's Bazar) در بنگلادش، عصمت آرا (Asmat Ara) کاملا آزرده و پژمرده به نظر می رسید؛ حال بدی که در اثر خشونت های اخیر در میانمار در 6 سپتامبر 2017  به وجود آمده بود. شب گذشته او به همراه خانواده اش وارد کمپ پناهندگان روهینگیایی تنخالی (Tenkhali) شدند. به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) بیش از 646000 روهینگیایی از 25 آگوست 2017 کشور خود را ترک گفته و بیشترشان سعی داشته اند به بنگلادش پناه ببرند. 

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

K M Asad

2- کودک با صنایع دستی | مقام اول بخش چهره ها و شخصیت های فریبنده

در اتیوپی، بچه های قبیله سوری (Suri) توسط خانواده های شان محافظت می شوند. این صنایع دستی فلزی مانند زندانی می مانند که یک کودک را در خود دارند. بچه های جوان امید و وارث فرهنگ سوری هستند اما محافظت زیاد از آنها باعث شده این نسل از جهانیان دور شود و به حاشیه برود.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

David Nam Lip Lee

3- مهاجرت | مقام دوم زیبایی طبیعت

بادیه نشینان از بیابان دهنا (Dahana) در مرکز عربستان گذر می کنند و در جستجوی آب و غذا از جایی به جای دیگر می روند. این عکس را زمانی گرفتم که گروهی از آنان، در حوالی ما حرکت می کردند و این سایه های زیبا را در محیطی سرشار از آرامش ایجاد کرده بودند.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Khalid Alsabt

4- بازی رنگ ها | مقام دوم بخش یخ شکننده

جشن هولی یک جشن سالانه در هند است که مژده آمدن بهار را می دهد. فضای رنگارنگی که عشق و شادی را در همه جا منتشر می کند. این تصویر در ناندگائون (Nandgaon) در ایالت اوتار پرادش (Uttar Pradesh) به ثبت رسیده است.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Game of Colors

5- زمین فوتبال هنینگزویر | مقام دوم معماری و فضاهای شهری

زمین فوتبال هنینگزویر (henningsvær) در جزایر لوفوتن (Lofoten) نروژ یکی از شگفت انگیزترین زمین های فوتبال در اروپا و شاید حتا در جهان محسوب می شود. هنینگزویر نام یک روستا با مردم ماهیگیر است که چند جزیره را در خود دارد.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Misha De-Stroyev

6- روبه‌رو شدن با واقعیت | مقام اول بخش حیوانات در محیط زندگی شان

فک پلنگی فرصت را مغتنم شمرد و به هنگام جزر و مد خودش را پنهان کرد و منتظر پنگوئن های جوان شد. وقتی یک پنگوئن به اندازه کافی نزدیک شد، فک سریع از کمینگاهش بیرون آمد و پای پنگوئن را گرفت و کشید. این اتفاق دقیقا در موازات من افتاد. پنگوئن وحشت زده توانست دو بار فرار کند اما در آخرین حمله فک، کاری از دستش بر نیامد. فک پلنگی حریصانه به جان شکارش افتاد و این وعده خوشمزه را نوش جان کرد.

این ماجرا در شبه جزیره جنوبگانی رخ داد که بخش شمالی سرزمین جنوبگان است.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Amos Nachoum

7- بازار شناور | مقام اول بخش یخ شکننده

در ساعات اولیه صبح و پیش از طلوع آفتاب، بالغ بر صد قایق در اینجا جمع می شوند و بازار لوک باینتان (Lok Baintan) را در بورنئو (Borneo) اندونزی به راه می اندازند. این یکی از قدیمی ترین بازارهای آسیا است که هنوز در آن از قایق های سنتی چوبی برای تجارت استفاده می شود.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Sina Falker

8- معلق در جنگل اولیه | از برگزیدگان بخش حیوانات در محیط زندگی شان

یک ارانگوتان وحشی را در پارک ملی گونونگ (Gunung Leuser National Park) در سوماترای اندونزی می بینید. بر اساس اعلام اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) این گونه به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد و نامش در لیست قرمز این اتحادیه دیده می شود. آنها زیستگاه خود را به دلیل قطع بی رویه درختان و استخراج روغن پالم از دست داده و حالا کمتر از 3500 اورانگوتان در طبیعت زنده مانده اند. در جنگل بودیم که این جاندار نر بزرگ را پیدا کردیم؛ پس از بی اعتمادی اولیه، بالاخره به من اعتماد کرد و اجازه داد تا عکس هایی با زاویه دید گسترده بگیرم.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Marco Gaiotti

9- کالبوکو | مقام اول بخش زیبایی طبیعت

این عکس در شبی گرفته شد که آتشفشان کالبوکو (Calbuco) در منطقه لاگوسِ شیلی فوران خشمگینی داشت. دود و غبار از دودخان آتشفشان بیرون می آمد و جلوه خاصی را به نمایش می گذاشت.

دودخان به روزنه هایی گفته می شود که در اطراف آتشفشان قرار دارند و گازهای مختلفی از آنها بیرون می آید.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Francisco Negroni

10- بازتاب پرش با نیزه | مقام اول بخش ورزش در حال اجرا

ورزشکار، آخرین پرش با نیزه خود را در شهر بیلبائو (Bilbao) در اسپانیا انجام داد و قاطعانه اعلام کرد که او برنده است! انعکاس این لحظه را در آبی می بینید که به خاطر باران شدید بر روی زمین جمع شده بود. 

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Ajuriaguerra Saiz Pedro Luis

11- خانه های اسباب بازی | مقام اول معماری و فضاهای شهری

خانه های ییلاقی روسی در نزدیکی شهر آرخانگلسک (Arkhangelsk) روسیه، بسیار جالب هستند. آنها ترکیبی جذاب را از رنگ های زیبا در میان سپیدی برف به نمایش می گذارند.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Fyodor Savintsev

12- حالت تدافعی | مقام دوم سفرها و ماجراجویی ها

فوران و غرش های پیاپی کوه آتشفشانی برومو (Mount Bromo) این اسب را به وحشت انداخته و باعث شده تا بر روی دو پای عقبش بایستد. این کوه آتشفشانی در پارک ملی برومو تنگر سمرو (Bromo Tengger Semeru National Park) در اندونزی قرار دارد.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Riksa Dewantara

13- مرد ماهیگیر در دریاچه اینل | مقام اول بخش دانشجویی

این تصویر در دریاچه اینل (Inle Lake) در منطقه شانِ میانمار به ثبت رسیده است. وقتی نی ها و گیاهان شناور دریاچه را می پوشانند، پارو زدن به صورت نشسته بسیار دشوار می شود و برای همین ماهیگیران روشی جدید را برای پارو زدن ابداع کرده اند. خیلی جالب است که در سراسر دنیا مردم راه هایی را برای هماهنگ شدن با طبیعت پیدا می کنند. جالب تر آنکه آنها از خود طبیعت الهام می گیرند.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Yinzhi Pan

14- هر نفسی که می کشی | مقام اول بخش رنگ همگانی

آنچه می بینید حاصل کنار هم گذاشتن 35 تصویر است. اینها شناگران شرکت کننده در رقابت ورزش های سه گانه دوسلدورف آلمان در تابستان 2017 هستند. من بر روی یک پل بودم و وقتی ورزشکاران داشتند از زیر آن گذر می کردند، موفق شدم عکس شان را از بالا ثبت کنم و تکنیک نفس گیری آنها را به تصویر بکشم. 

الهام بخش من برای این کار آندرس گرسکی (Andreas Gursky) -عکاس آلمانی- بود. من تمام تلاشم را کردم تا 35 عکس را با بالاترین کیفیت و وضوح بگیرم.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Klaus Lenzen

14- موج | مقام سوم بخش سفرها و ماجراجویی ها

گذرگاه دریک (Drake Passage) بین دماغه هورن (Cape Horn) در آمریکای جنوبی و قاره جنوبگان قرار دارد. در اینجا یک موج 12 متری عرشه کشتی را در هم نوردید و غوغایی به پا کرد.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Lorraine Turci

15- بارش برف | از برگزیدگان بخش ورزش در حال اجرا

وینست دسکومبز سووی (Vincent Descombes Sevoie) -ورزشکار فرانسوی- در جریان مسابقات جهانی قهرمانی اسکیِ فدراسیون بین المللی اسکی 2017 (FIS Nordic World Ski Championships) در فنلاند هنرنمایی می کند.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Matthias Hangst

16- دونده | مقام اول بخش عکس های تک رنگ

این تصویر، معماری مدرن ایستگاه راه‌آهن مرکزی آرنهم (Arnhem Centraal railway station) را نشان می دهد که بزرگترین ایستگاه راه‌آهن در شهر آرنهم هلند به شمار می رود. این عکس سیاه و سفید به خوبی ساختار این ایستگاه را به تصویر می کشد و حضور دونده فضای خاصی را ایجاد کرده است.

برنده مسابقه عکاسی سیه نا 2018

Marcel van Balken

سخن آخر

با هم نگاهی به برندگان یکی از محبوب ترین مسابقات عکاسی داشتیم و عکس های زیبایی را که به ثبت رسیده بودند دیدیم.

از نظر شما کدام یک از این تصاویر از همه بهتر بودند؟

آیا برنده به درستی انتخاب شده است؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.