karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 آب و هوا در طول زمانها و ساعات مختلف، شکل ها و حالات مختلفی به خود می گیرد. از اعتدال بهاری که زمین نو می شود و هوا رو به گرمی می رود تا اعتدال پاییزی که روزها کوتاه تر و سردتر می شود. از انقلاب تابستانی که خورشید به وسط آسمان می رسد و گرما را به اوج می رساند تا انقلاب زمستانی که برف و بوران به همراه می آورد.

هوا زمانی که آرام و روشن است روز خوشی برایتان می سازد، اما زمانی که عصبانی است، منظره ی ترسناکی را پیش رویتان می گذارد؛ درست آن چیزی که در تصاویر پیش رو خواهید دید. این عکس ها، نمایشی کامل از طوفان هایی است که مانند تازیانه ای بر سطح زمین فرود می آیند. از طوفان های چرخشی تا گردبادها، از صاعقه تا سونامی، حوادثی هستند که می توانند هر چیزی که در اطرافشان قرار دارد را ویران و متلاشی کنند. برخی از این عکس ها به وسیله عکاسانی که زندگی خود را وقف "تعقیب طوفان" کرده اند گرفته شده؛ عکاسان شجاعی که خود را در معرض خطرات سهمگینی قرار داده تا بتوانند تصویری خارق العاده بگیرند. عکس های آنان همچنین کمک بسیار بزرگی برای جامعه دانشمندان در فهم چگونگی تشکیل و گسترش طوفان هاست.

حال در کارناوال به همراه شما می خواهیم تعدادی از حیرت انگیزترین تصاویر طوفان های گوشه و کنار دنیا را بررسی و مرور کنیم. 

عکس از طوفان

1- صاعقه های سه شاخه | ابرهای خشمگین

تصویری ترسناک و در عین حال زیبا از یورش ناگهانی زبانه هایی از صاعقه ای که از طوفان آذرخشی چرخشی در پامپا تگزاس به وجود آمده است.

صاعقه های سه شاخه

2- امواج سهمگین دریا 

قدرت صد اسب بخاریِ طوفان ایموگان (Imogan) که خط ساحلی کورنیش در لند اِند انگلستان را با بی رحمی و به وسیله موج های بلند خرد می کند. این عکس که در فوریه 2016 گرفته شده است، قدرت طوفان در دریا را به خوبی نشان می دهد. 

امواج سهمگین دریا

3- تصویر دراماتیک اصابت صاعقه بر دیواره های گرند کانیون

به سختی می توانید تصویری دراماتیک تر از لحظه اصابت صاعقه ای سهمگین بر دیواره ی جنوبی گرند کانیون، یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان، بیابید. تماشا کنید و هیبت و سختی این لحظه را در پیش خود مجسم کنید. 

تصویر دراماتیک اصابت صاعقه بر دیواره های گرند کانیون

4- قدرتی که در خیال نیز نمی گنجد 

عکسی که در زیر مشاهده می کنید توسط یکی از عکاسان حرفه ای تعقیب کننده طوفان، جیمز اسمارت (James Smart) گرفته شده است. این تورنادوی (از سهمگین ترین گردبادهای موجود در جهان) عظیم، که به شدت سورئال به نظر می رسد، با نهایت قدرت هر آنچه در اطرافش وجود دارد را در خود بلعیده و به پیش می رود. 

قدرتی که در خیال نیز نمی گنجد

James Smart

5- هنر تعقیب طوفان

جیمز اسمارت (James Smart) دنبال و تعقیب کردن طوفانها برای عکاسی را در سال 2013 آغاز کرد. او از آن زمان عکس های فراوانی از تندبادها، گردبادها و دیگر طوفانهای بی رحم در سرتاسر آمریکا و موطن خود استرالیا به تصویر کشیده است. 

هنر تعقیب طوفان

James Smart

6- آماده شدن برای حمله

این طوفان چرخشی عظیم که بر بالای کانزاس آمریکا در حال بارور شدن است، تگرگ هایی به بزرگی توپ بیسبال ایجاد کرد که در نتیجه ی بارش آنها، حفره ها و گودال های بزرگی در جای فرودشان به وجود آمد. 

تصویری از تشکیل شدن گردباد

7- تصویری نادر از یک طوفان چرخشی

این طوفان، که در سال 2015 بر فراز کانزاس پدید آمد، توسط رابرت سینر (Robert Sinner) عکاس پر شور و ذوق و علاقه‌مند به عکاسی آب و هوا به تصویر کشیده شده است. او در مورد این عکس بیان می کند که پیدا کردن چنین ابر چرخشی کم بارشی که هیچ گونه طوفانی در اطراف آن وجود ندارد، مانند آنچه در این تصویر می بینید، بسیار نادر است. 

تصویری نادر از یک طوفان چرخشی

Robert Sinner

8- رقص نور در آسمان

این طوفان الکتریکی قدرتمند در شهر اسپلیت کرواسی، با زبانه های رقص نور در آسمان منظره بی نظیری را خلق کرده است. 

رقص نور در آسمان

9- مهیب ترین صدای طبیعت

صاعقه تا سه بار یا بیشتر می تواند به طور همزمان در زمان اوج یک طوفان الکتریکی با زمین برخورد داشته باشد که با صدای مهیبی همراه می شود. این طوفان الکتریکی که در سال 2012 در اسپلیت کرواسی به وقوع پیوسته، صداهایی کر کننده داشته است. 

مهیب ترین صدای طبیعت

10- زمانی که آسمان تمام نیروهایش را به کار می گیرد

در طول ماه نوامبر 2015، قسمت هایی از استرالیا با طوفانهای مخربی مواجه شد. 

زمانی که آسمان تمام نیروهایش را به کار می گیرد

11- شب تاریک به روشنی روز می شود

تازیانه های متعدد صاعقه ها، هر لحظه شب تاریک شهر بریزبن استرالیا را با صدایی ترسناک روشن می کند.

شب تاریک به روشنی روز می شود

12- سریع و خشن 

طوفان چرخشی شومی که در قاب عکس یک تعقیب کننده طوفان در جنوب شرقی داکوتای آمریکا در می 2010 به ثبت رسیده است. تیغه هایی سریع و خشن، که در سمت راست جاده دیده می شوند، در حال کمک به شکل گیری طوفانی هستند که وجه خوفناک طبیعت را به نمایش می گذارد.

سریع و خشن

13- چرخش تونل های هوا در آسمان | فرار کنید

تورنادوها- که گاهی آنها را با نام تندبادهای تند می شناسند- به سرعت تونل هایی از هوا را در فضا چرخانده و با شدت زیاد آنها از آسمان به سمت زمین فرود می آورند. سرعت باد یک تورنادو می تواند به 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت) نیز برسد. 

چرخش تونل های هوا در آسمان

14- ایده آل ترین منطقه تشکیل گردباد

این یکی از تورنادوهای چرخشی است که روستای یورک نبراسکای آمریکا را در ژوئن 2011 در نوردیده است. ایالت نبراسکا درست در وسط مسیر گردبادها قرار دارد. مسیری که امتداد زمین صافِ بین تگزاس غربی و شمال داکوتا (ایالات آمریکا) است و منطقه ای ایده آل برای تشکیل گردباد به وجود آورده است. 

ایده آل ترین منطقه تشکیل گردباد

15- گردبادی در این نزدیکی است | مراقب باشید

طوفان خشمگینی که در حال غرش بر دشتی از روستای کوپ ایالت کلرادوی آمریکاست. بزرگترین هشدار و نشانه در مورد قریب الوقوع بودن یک گردباد، ابرهای چرخشیِ در حال پیچش آن است.

گردبادی در این نزدیکی است

16- اشکال نامرئی که به ترسناک ترین وجه طبیعت تبدیل می شوند

گردباد غول پیکری که در مسیر خود در مانیتوی اوکلاهما در حال جمع کردن گل های قرمز است. تورنادوها در زمان شکل گیری نامرئی هستند، اما زمانی که شروع به جمع آوری شن و خاک های اطراف خود می کنند، هیبت ترسناکشان از نظر کسی دور نمی ماند. 

هیبت ترسناک یک گردباد

17- عکسی شجاعانه از قویترین گردباد دنیا

گردبادی که رتبه F5، قویترین گردبادی که ممکن است به وجود بیاید، را کسب کرده است در حال گذر از پشت زندان جوردن یونیت در تگزاس آمریکاست. این عکس شجاعانه در ژوئن 1995 گرفته شده است. 

عکسی شجاعانه از قویترین گردباد دنیا

18- اتصال آسمان به زمین 

این عکس شگفت انگیز تصویر رعد و برقی را نشان می دهد که آسمان را به زمین متصل کرده و حین طوفان آذرخشی در 9 می 2017 در روستای لامب تگزاس گرفته شده است. 

اتصال آسمان به زمین

19- رتبه بندی گردبادها چگونه است؟

برای امتیاز بندی گردبادها از رتبه بندی فیوجیتا (Fujita Scale) استفاده می کنند که از F0 آغاز شده و در F5 پایان می گیرد. F0 ضعیفترین نوع تورنادو است و سرعت باد در آن مابین 40 تا 72 مایل بر ساعت (65 تا 116 کیلومتر بر ساعت) قرار دارد. در حالیکه سرعت اولیه در تورنادوهای نوع F5 رنجی بین 261 تا 318 مایل بر ساعت (420  تا 512 کیلومتر بر ساعت) دارند.

رتبه بندی گردبادها

20- آسمان تاریک می شود

گردبادی در حال وقوع که آسمان میدوسترن کلرادو را تاریک کرده است. 

آسمان تاریک می شود

21- عظمت یک طوفان را در این عکس می توانید به خوبی درک کنید

طوفان آذرخشی، گردبادی بر فراز منطقه روستایی نزدیک کوپ کلرادو، با کامیونی در گوشه عکس که عظمت طوفان ایجاد شده و مقیاس گسترده و حجیم این سیستم آب و هوایی را به خوبی در معرض دید قرار می دهد. 

عظمت یک طوفان

سخن آخر

امروز با شما در کارناوال به تماشای تصاویر شگفت انگیزی از طبیعت و جلوه ی خشن و سهمگین آن، طوفان ها نشستیم. شکل های مختلف طوفان ها را از نظر گذراندیم و دیدیم که این شکل از طبیعت تا چه اندازه سهمگین و خطرناک است. و بالاتر از آن بر شجاعت و دقت عکاسانی تحسین گفتیم که این لحظات دیدنی را علی رغم خطرهای پیرامونشان برای همیشه در تاریخ ثبت کرده و کمک شایانی به علم و دانش بشری کرده اند. حال از شما می خواهیم نظرتان در مورد این عکس ها را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید و چنانچه تصاویری از این دست دارید ما را نیز شریک هنر عکاسی و شجاعت خود کنید و عکسهایتان را برای ما بفرستید. منتظرتان هستیم.

منبع : وب سایت دیلی میل

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

تبارک الله احسن الخالقین الله اکبر اگر میتوانید نعمت ها را شمار کنید ؟ ممنون از شما⚘ یا علی

انتشار:14 دی 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالی بود. اما آیا آمریکا توان ساخت طوفان هوا رو داره؟ و تا حالا از همچین شیوع ای علیه کشوری استفاده کرده؟

انتشار:16 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهار عشق

عالی بود عالی 

انتشار:25 اسفند 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.