karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 دی 1402

به روز رسانی

09 دی 1402

به‌نقل از میراث‌آریا

یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) انتخاب شد. علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور، با اشاره به اینکه انتخاب شهر یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو متناسب با دوره زمانی ریاست مجمع به‌صورت یک‌ساله ویژه سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام شده است، یادآور شد: «کشوری که ریاست سالانه را برعهده دارد از امتیاز معرفی یک شهر به‌عنوان پایتخت گردشگری و همچنین میزبانی نشست‌های مجمع در همان سال برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه ریاست مجمع از مهرماه سال‌جاری برعهده ایران قرار گرفته است، براساس رویه موجود سه شهر کرمان، یزد و مشهد کاندیدای این پایتختی شدند که پس از بررسی شاخص‌های مورد نظر، شهر یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) انتخاب و معرفی شد.»

معاون گردشگری درباره انتظارات و نتایج حاصله افزود: «توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو ACD، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو با هدف افزایش گردشگران ورودی از این کشورها، معرفی محصولات گردشگری، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان با هدف حرکت به سوی توسعه پایدار گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان، تلاش برای توسعه روابط بخش‌خصوصی گردشگری ملی و استانی با کشورهای عضو، تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو، برگزاری رویدادهای گردشگری بین‌المللی، تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران در حوزه سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دستاوردهای پیشنهادی انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا به شمار می‌آید.»

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با ۳۵ عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی به شمار می‌آید که در سال ۲۰۰۲ میلادی با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تأسیس شده است. طرح پیشنهادی تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به (ACD) برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی‌وچهارمین نشست وزرای امورخارجه کشورهای آ. سه. آن (ASEAN) در سال ۲۰۰۱ میلادی مطرح و در سال ۲۰۰۲ میلادی در تایلند تأسیس شد.

«یزد» پایتخت گردشگری شد

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.