karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 فروردین 1401

به روز رسانی

11 فروردین 1401

با آشنایی انواع گل گلدانی و نگهداری از آن ها در منزل، آرامش را به ذهن خود هدیه دهید. در شرایط آلودگی و شلوغی های شهر، شاید داشتن محیطی آرام و زیبا، بتواند تا حدودی خستگی را از روح و جسم شما خارج کند. گل های گلدانی آپارتمانی یکی از مواردی است که می تواند محیط شما را پر نشاط  کند. این گل ها علاوه بر ایجاد حس آرامش، به شدت می تواند در زیبایی محیط خانه ی شما نقش داشته باشد و حتی به عنوان یک هدیه به عزیزانتان می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

اما قبل از اقدام به خرید انواع گل خانگی نیاز است با انواع آنها آشنا شوید و اسامی آنها و شرایط نگهداری هر کدام از آنها را بدانید. با ما همراه باشید تا با زیباترین گل هایی که می توانید حیط کار یا خانه شما را دگرگون کند آشنا شوید.

انواع گل گلدانی

تاثیرات انواع گل گلدانی بر ذهن انسان که باعث فرار خستگی میشوند

افزایش هیجان و انرژی مثبت

کمک به تنفس انسان

دوری از غم و افزایش شادی

بهبود وضعیت روانی

تسهیل در برقراری ارتباط

افزایش آرامش ذهن

افزایش کارایی و کاهش خستگی

درمان بیماری های عصبی و اخنلالات روانی

معرفی انواع گل گلدانی طبیعی و آپارتمانی

بسیاری از افراد نام گل هایی که توجه آنها را جلب می کند را نمی دانند و شاید همین مورد باعث شود در خرید گل ها نتوانند به خوبی عمل کنند. در این بخش می خواهیم اسامی انواع گلهای گلدانی را به شما بگوییم و در مقالات آینده شما را پرورش و نگهداری و تکثیر این گل ها آشنا سازیم.

انواع گل گلدانی طبیعی و آپارتمانی

1. گل فیتونیا

یک گل گلدانی آپارتمانی با برگ‌های پر نقش و نگار که ظاهر زیبایی دارد. فیتونیا را می‌توانید در هوای خشک منزل نگه‌داری کنید؛ اما در آبیاری او باید جانب تعادل را رعایت کنید.

گل فیتونیا

2. گل کروتون

کروتون یک گیاه آپارتمانی زیبا با رنگ‌های ترکیبی نارنجی، کهربایی و زرد است که بر روی شاخ و برگ‌های آن، رنگ سبز تیره نیز به چشم می‌خورد. کروتون عاشق نور زیاد اما غیر مستقیم خورشید است. در پرورش کروتون کمی احتیاط به خرج دهید و از آبیاری بی‌رویه و خشک ماندن طولانی مدت آن جلوگیری کنید.

گل کروتون

3. گل ایکمیا فاسکیاتا

گلی که معمولاً در آپارتمان‌ها پرورش داده می‌شود و نیاز به محل روشن با نور غیر مستقیم خورشید و آبیاری متوسط دارد

گل ایکمیا فاسکیاتا

4.کالاتیا

یک گل  زیبا و جذاب که دارای گونه‌های بسیار متنوعی است و نقش‌های زیبایی دارد. این گیاه بومی جنگل‌های استوایی است و به نور زیادی نیاز ندارد. در مورد دما نیز باید آن را در محل گرم‌تر خانه نگه‌داری کنید. این گیاه به رطوبت و آبیاری منظم نیاز دارد.

کالاتیا

5. گیاه آنتوریوم

یک گیاه آپارتمانی زیبا که دارای گل‌های زیبایی به رنگ‌های صورتی، قرمز و سفید است. نگه‌داری آنتوریوم کار دشواری نیست و از عمر طولانی برخوردار می‌باشد. این گیاه در  نور کم برگ‌های بیشتری تولید می‌کند. لذا همیشه در معرض تابش غیر مستقیم نور آفتاب قرار داشته باشد. 

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با ۱۰ مورد از پرطرفدارترین انواع گل های خانگی قرمز، به مقاله انواع گل قرمز مراجعه کنید.

گیاه آنتوریوم

6. سرخس لانه پرنده

این گیاه بومی جنوب شرق آسیا است و برای رشد بهینه به گرما و رطوبت زیاد نیاز دارد. نور مورد نیاز برای این گیاه تابش غیر مستقیم خورشید است.

سرخس لانه پرنده

7. لیندا

نگه‌داری لیندا کار ساده ای است. این گیاه به آب کمی نیاز دارد و به آرامی به رشد خود ادامه می‌دهد. گلدان لیندا نیاز به تعویض کردن مرتب ندارد. 

لیندا

8. بگونیا رکس

بگونیا رکس یکی از زیباترین  گونه‌های بگونیاهاست. این گیاه برای دکوراسیون داخلی مناسب است؛ ولی باید در یک نقطۀ سایه روشن قرار داشته باشد. خاک گلدان بگونیا رکس باید زه‌کشی داشته باشد تا آب به خوبی تخلیه شود. البته آب بیش از حد به آن آسیب می‌رساند. 

بگونیا رکس

9. مارانتا لوکونورا

برگ‌های کشیده این گیاه زیبایی خاصی به آن بخشیده است. این گیاه به یک محل روشن و آبیاری محدود و متوسط نیاز دارد. نکته جالب توجه این که این گیاه شب‌ها و یا حتی در مکان‌های تاریک برگ‌هایش را بالا نگه می‌دارد. 

مارانتا لوکونورا

10. آلو کازیا

این گیاه که در بازار به آن بابا آدم نیز گفته می‌شود. دارای برگ‌های موقعیت و سفید در پس زمینه سبز تیره می‌باشد. آلوکازیا نیاز به آبیاری منظم و تابش غیر مستقیم خورشید دارد. نکته جالب این که برگ‌های بابا آدم هر چند روز یک بار باید تمیز شوند.

آلو کازیا

11. اکسالیس

برگ‌های این گیاه به رنگ ارغوانی و شبیه به پروانه هستند. شکوفه های‌ اکسالیس به رنگ های سفید و صورتی می باشد. این گیاه برای رشد مناسب به خاک مرطوب و نور متوسط تا روشن نیاز دارد.

آلو کازیا

12. برگ انجیری

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که دارای برگ‌های بزرگ به رنگ سبز تیره می باشد. این گیاه در نور کم نگه‌داری می‌شود و در کنار پنجره‌ای که در کل روز تحت تابش غیر مستقیم خورشید است، رشد بهتری دارد.

برگ انجیری

13. کاکتوس غوره‌ای

کاکتوس غوره‌ای به دلیل آویختگی شاخه‌ها بهتر است در سبد و به‌ صورت آمیخته باشد. کاکتوس غوره‌ای به خشکی علاقه بیشتری دارد. لذا به صورت هفته‌ای یک بار به آن آب بدهید.

کاکتوس غوره‌ای

14. فیکوس لیراتا

این گیاه بلند برای محیط‌های آپارتمانی از جذابیت زیادی برخوردار است. برگ‌های چرمی آن می‌توانند منظرۀ چشم‌نوازی را برای محیط داخلی منزل شما به همراه داشته باشند. مراقب رطوبت همیشگی و نور غیر مستقیم و پیوسته گلدان فیکوس لیراتا باشید

فیکوس لیراتا

15. آدنیوم

اگر اسم آدنیوم را در لیست انواع گل رز مشاهده کردید، تعجب نکنید! رز صحرا نام دیگر این گیاه است. آدنیوم  عاشق محیط‌هایی است که از جنوب و شرق نور می‌گیرند. فقط مراقب باشید که شدت نور خورشید بر آن زیاد نباشد. در فصول و اقلیم سرد نیز مراقب سرماخوردگی این گیاه باشید. پرورش آدنیوم در اقلیم کشور ما کار دشواری نیست.

آدنیوم

16. گل کریسمس

به این گیاه بنت قنسول هم گفته می‌شود.گل کریسمس به خاطر داشتن برگ های قرمز و خاص، جزو زیباترین انواع گل رنگی محسوب می شود. نور غیر مستقیم، دمای معتدل و آبیاری تنها در زمانی که خاک کاملاً خشک شده باشد از نیازهای این گیاه است

گل کریسمس

17. شفلرا

شفلرا گزینه مناسبی برای یک گیاه آپارتمانی بلند است. این گیاه نور مستقیم خورشید را برنمی‌تابد و نیاز به محیط‌های کم نور دارد. محیط پیرامون شفلرا باید از گردش مناسب هوا برخوردار باشد. روند آبیاری شفلرا باید به صورت محدود و متوسط انجام شود.

شفلرا

18. بنفشۀ آفریقایی

بنفشۀ آفریقایی با برگ‌های ظریف و گل‌هایی به رنگ ارغوانی کم‌رنگ یکی از راحت‌ترین گیاهان آپارتمانی می‌باشد. 

بنفشۀ آفریقایی

19. پیله آ

 پیله آ به دلیل نوارهای نقره‌ای رنگی که بر روی  برگ‌هایش دارد، معروف است. پیله آ یک گیاه آپارتمانی زیبا و کم دردسر به نظر می‌رسد که باید در یک محل خنک و سایه دار قرار داده شود.

پیله آ

20. اسپاتی فیلوم

گیاهی زیبا با شرایط نگهداری آسان است. اسپاتی فیلوم یک تصفیه کنندۀ قوی هوا به حساب می‌آید. این گیاه برگ‌هایی براق و شکوفه‌هایی سفید و کوچک دارد که بهترین رشد خود را در سایه تجربه می‌کنند و حتی در شرایط بی نوری هم دوام می‌آورند.

اسپاتی فیلوم

21. دراسنا

این گیاه دارای برگ‌هایی با رنگ سبز در قسمت وسط و رنگ زرد در کناره‌ها می‌باشد. دراسنا رشد کُندی دارد ولی شرایط نگهداری آن بسیار آسان است.

دراسنا

22. کردیلین

کردیلین شاخه و برگ بنفش با رگه‌های  صورتی دارد. این گیاه در برابر خشکی از مقاومت بالایی برخوردار است؛ اما به نور بسیار زیادی نیاز دارد و در داخل منزل باید در محلی قرار بگیرد که تلفیقی از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید را دریافت کند.

کردیلین

23. کاکتوس قلمی

کاکتوس قلمی هر چند ظاهری غیر عادی دارد، اما همین ظاهر غیر عادی، باعث شگفتی و زیبایی آن شده است. این گیاه هر چند دارای شیرۀ سمّی است و در هنگام کار با آن باید از دستکش استفاده شود، ولی در هر حال استفاده از آن به دلیل زیبایی خاصی که دارد در حال گسترش است. آبیاری کم (دو تا سه بار در ماه) و نور متوسط تا زیاد از نیازهای کاکتوس قلمی است. کاکتوس قلمی در هوای خشک هم به رشد آرام خود ادامه می‌دهد

سخن آخر

با خرید هر گلدان گل آپارتمانی، هر چند کوچک، آرامش و طراوت را به محیط زندگی خودتان وارد کنید. گل‌های گلدانی آپارتمانی هر یک پیامی از شادابی و جوانی برای اهل خانۀ شما به همراه دارند. تنها نکته‌ای که باید در این میان در نظر داشته باشید این است که با روش‌های نگهداری از گلهای آپارتمانی آشنایی کامل داشته باشید تا نسبت به تیمار به موقع و مراقبت حرفه‌ای از آنها اقدام نمایید. 

با حضور گیاه آپارتمانی در کنار شما، طراوت و انگیزه برای رشد هر روز به شما سلام می کند.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.