karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در عکاسی در سفر امروز می خواهیم به کشور کوچک و فوق العاده زیبای سنگاپور سری بزنیم و زیبایی های این کشور بی نظیر را این بار با تصاویری که از آسمان گرفته شده است به نظاره بنشنیم. سنگاپور، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که از لحاظ تکنولوژی و معماری بسیار مدرن است و جزو کشورهای ثروتمند دنیا به حساب می آید. سنگاپور که در واقع جزیره ای کوچک است، از لحاظ جمعیت، دومین کشور پرتراکم جهان به حساب می آید. جالب است بدانید که به سنگاپور، لقب سوئیس آسیایی داده اند چرا که از فقر و کقیفی بسیاری از کشورهای آسیایی در امان مانده و ۴ ذخیره‌گاه طبیعی را د خود جای داده است.

در حالی که اکثر مردم، سنگاپور را از زمین به آسمان به تماشا نشسته اند، یک عکاس خلاق تصمیم گرفت تا این شهر را از دید هوایی در معرض تماشای بینندگان قرار دهد. ویلی چاندرا (Willy Chandra) همان عکاس خلاق و ماجراجویی است که این تصاویر را از دید یک پرنده گرفته است. عکس هایی از جزیره سنتوزا (Sentosa Island) که با تمام شکوه و جلالش به همراه تصاویری از بزرگترین آسمان خراش های این کشور توسط دوربین ویلی چاندرا به ثبت رسیده است.

 نکته جالبی که در اکثر این تصاویر به چشم می خورد، تقارنی بی نظیر است که از معماری و شهرسازی بی عیب و نقص سنگاپور نشآت می گیرد.

این تصاویر ثابت می کنند مسئولین شهری در زیباسازی کشورشان موفق بوده اند.

در ادامه همراه کارناوال و ویلی به آسمان سنگاپور بیایید تا این بار این نگاهی متفاوت به دنیای پیرامون و شهر داشته باشیم..

نمایی از شهر سنگاپور، کشور سنگاپور

1- زاویه عالی، یک عکس خوب 

بلوک های ساختمانیِ سه قلویِ باشکوهی که به وسیله درختان سرسبز و پرپشت در قسمت مرکزی شهر سنگاپور احاطه شده اند.

تصاویر هوایی از سنگاپور

2- ساختمان های شهر 

دیگر سازه معماری که به شکل زیبایی رنگ آمیزی شده است و با هماهنگی فوق العاده ای رنگ سفید و آبی را در کنار یکدیگر قرار داده است. 

عکس های هوایی از سنگاپور

3- افق های تازه طراحی 

جایی که روزگاری با برج هایی ترسناک، به محله ای شوم معروف شده بود، اکنون با منظره ای سبز و چشم نواز، چشم هر بیننده ای را خیره می کند. 

افق های تازه طراحی در معماری سنگاپور

4- پیچیدگی و زیبایی 

 مجموعه آپارتمان لوکسِ معروفِ شهر که هر طبقه به پشت بام مخصوص و رویایی خود دسترسی دارد و چشم اندازی منحصر به فرد را به ساکنانش ارائه می دهد.

پیچیدگی و زیبایی

5- نمایشی چشمگیر

در این تصویر مجموعه سانتک سیتی را از نمایی متفاوت می بینید. سانتاک سیتی یکی از بزرگترین مراکز خرید در سنگاپور است که شهرتی جهانی داشته و ارزش آن به چندین میلیون دلار می رسد.

مجموعه سانتک سیتی

6- رقص نوری فوق العاده 

 با این رنگمایه بنفش خیره کننده، یکی از بزرگترین مجموعه های تفریحی و سرگرمی سنگاپور به سختی از دید شما پنهان می ماند.

رقص نور فوق العاده

7- ایجاد امواج 

مجموعه ای از خانه های مسکونی که در ساحل شهر جزیره ای در جنوب شرقی آسیا شکلی از امواج دریا را ایجاد کرده اند. 

خانه های ساحلی به شکل موج های دریا

8- دریانوردی و خوشگذرانی به سبک سنگاپوری ها

قایق های خصوصی که به طرز بی آلایشی در یکی از اسکله های محبوب و پر ازدحام شهر سنگاپور، در حال استراحت هستند. 

دریانوردی و خوشگذرانی

9- به شکل یک قلب 

تقاطع شاهراهی که با نورپردازی ها و معماری ویژه خود شکل قلب مانندی به خود گرفته است و تفسیری رمانتیک از این عکس می دهد. 

شاهراهی که به شکل یک قلب در آمده است

10- شهرت سنگاپور در چیست؟ 

سنگاپور در جهان از لحاظ مالی شهرت ویژه ای دارد و به نوعی یکی از قطبهای مالی دنیا به حساب می آید. آب و هوای آن استوایی و جمعیتی چند فرهنگی دارد.

سنگاپور از قطب های مالی جهان

11- شهری در باغ

مقامات محلی سنگاپور در تلاش هستند تا سنگاپور را به "شهری در باغ" تبدیل کنند، طوری که به شهر دوستدار محیط زیست بدل شود.  

سنگاپور، شهری در باغ

12- طلوع چشم نواز خورشید در سنگاپور 

 بلندترین ساختمان های شهر به وسیله ی غروب چشمگیر آفتاب احاطه شده اند، در حالی که جاذبه های معروف مقیاسی از این زیبایی را در اختیارتان قرار می دهند.

طلوع خورشید در سنگاپور

سخن آخر

امروز به همراه شما سری به کشور سنگاپور این کشور ثروتمند و مدرن زدیم و گوشه ای از جاذبه ها و معماری های شگفت انگیزش را به تماشا نشستیم. عکس هایی که با هنرمندی تصاویری هوایی فوق العاده ای از این کشور ثبت کرده و در معرض دید علاقه مندان به کشور سنگاپور قرار داده است. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا تاکنون سفری ببه این کشور دیدنی و زیبا داشته اید؟ تجربیات و نوشته هایتان را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. منتظرتان هستیم. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.