karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از دیرباز حضور انسان ها بر روی زمین، تاثیرات چشم گیری بر این پهنه خاکی داشته است. انسان همیشه به دنبال راهی برای آسان کردن معیشت خود بوده و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. جالب آن که برخی سرزمین ها حتا امروزه و با وجود سیستم های گرمایشی پیشرفته هم مکان های مناسبی برای زندگی به حساب نمی آیند و برای همه جای سوال دارد که چگونه در وهله اول این اقلیم ها توجه انسان را به خود جلب کردند؟! حتا بر سر تصاحب این سرزمین های بسیار گرم یا سرد جنگ و درگیری نیز رخ داده است!

کانادا یکی از این اقلیم های نه چندان خوش و آب و هواست که برای زمانی دراز در چنگال دو مورد از بزرگترین استعمارگران تاریخ قرار داشت، یعنی انگلستان و فرانسه. این دو کشور رقابت عجیبی بر سر کانادا با یکدیگر داشتند؛ به طوری که حضورشان هنوز هم، پس از گذشت قرن ها در این سرزمین سرد و قطبی احساس می شود؛ مردم در برخی نقاط کانادا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در برخی نقاط به زبان فرانسوی.

خطه کانادا بسیار پهناور است و پس از کشور روسیه بیشترین مساحت را دارد. اما بدخویی آب و هوا باعث شده جمعیت این کشور حدود یک پنجم کشور روسیه باشد. با تمام این حرف ها، بشریت راهش را در این سرزمین نیز هموار کرده و در گوشه گوشه آن اثری از خود بر جای گذاشته است. راه ها و جاده ها، معادن، زمین های زراعی، بنادر، کانال های آب و شهرها، همه و همه نشان از تلاش بی وقفه انسان برای تبدیل کانادا به مکانی مناسبِ زندگی دارد.

بد نیست یک توضیح اجمالی درباره کانادا داشته باشیم و پس از آن به کمک تصاویر ردپای انسان را بر این مرز و بوم دنبال کنیم. کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این سرزمین از سه طرف با اقیانوس های اطلس، آرام و منجمد شمالی احاطه شده است و از جنوب با ایالت متحده آمریکا مرز دارد؛ مرزی که به عنوان طولانی ترین مرز زمینی در دنیا شناخته می شود. همانطور که پیش تر گفتیم قسمت عمده ای از خاک کانادا به خاطر سرما و بوران خالی مانده و همین، دلیل جمعیت کم این اقلیم است. تورنتو، مونترآل و ونکوور از شهرهای مهم این کشور به شمار می آیند و جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده اند.

همراه مان باشید تا تصاویر هوایی جالبی از کانادا ببینیم و بیش تر با تلاش های انسانی آشنا شویم که در این سرزمین صورت گرفته است. کانادا در میان ایرانی ها یکی از مقاصد محبوب مهاجرت است و همین موضوع تماشای تصاویر هوایی اش را به مراتب جذاب تر می کند. خوبست بدانید که تمامی این تصاویر توسط ماهواره ها ثبت شده اند و از طریق گوگل مپ قابل مشاهده هستند.

کارناوال را در سفرش بر فراز کانادا همراهی کنید.

شهر وبوش استان لابرادور کانادا

1- نیم نگاهی به کارخانه تولید آلومینیوم

یوسین گراند بی (Usine Grande-Baie)، یک کارخانه ذوب آهن است که سالانه بیش از 220 هزار تن آلومینیوم تولید می کند. این کارخانه از تعلقات شرکت ریو تینتو آلکن (Rio Tinto Alcan) به حساب می آید.

کارخانه تولید آلومینیوم استان کبک کانادا

2- گذر از کنار مزارع

زمین های تبادلی و جاده تبادلی را در شهر سن-پاکوم (Saint-Pacôme) می بینید؛ این شهر در استان کبک (Quebec) قرار دارد. بد نیست بدانید نوعی تقاطع غیر هم سطح که برای رفت و آمد خودروها استفاده می شود را جاده تبادلی می گویند.

شهر سن-پاکوم استان کبک کانادا

3- بر فراز شهرک تدفورد مین

شهرک تدفورد مین (Thetford Mines) در استان کبک قرار دارد.

شهرک تدفورد مین استان کبک کانادا

4- شطرنجی از کشتزارها

شبکه ای از زمین های زراعی در شهر وینکلر (Winkler)؛ این شهر در استان منیتوبا (Manitoba) واقع شده است.

شهر وینکلر استان منیتوبا کانادا

5- سیاه چال ها

نمایی هوایی از پارک ایالتی دانجن (Dungeon Provincial Park) در جزیره نیوفاندلند (Newfoundland)؛ واژه دانجن در لغت به معنای سیاه چال است و به غارهای مرموزی اشاره دارد که توسط امواج دریا در این پارک طبیعی ایجاد شده اند.

پارک دانجن پرونشال جزیره نیوفاندلند کانادا

6- ردی از کاوشگران

این خطوط در اثر کاوش ها برای به دست آوردن گاز طبیعی در استان بخش های شمالی بریتیش کلمبیا (British Columbia) شکل گرفته اند. این استان از غربی ترین نواحی کشور کاناداست.

خطوط کاوش گاز طبیعی استان بریتیش کلمبیا کشور کانادا

7- بر فراز شهر شلوغ و کوهپایه ای

داون تاون کلگری (Downtown Calgary) ناحیه ای ست در مرکز شهر کلگری که تصویر آن را از آسمان تماشا می کنید؛ این شهر در استان آلبرتا (Alberta) قرار دارد. خوبست بدانید که شهر کلگری را یکی از قطب های مهم اقتصادی کانادا می دانند.

مرکز شهر کلگری ایالت آلبرتا کانادا

8- باز هم زمین های زراعی

این بار مزارع را با طرحی متفاوت و زیبا در جنوب غربی استان منیتوبا می بینید.

جنوب غربی استان منیتوبا کانادا

9- خط خطی بشر بر روی زمین

مسیرهایی را می بینید که توسط انسان ها از درخت و پوشش های گیاهی خالی شده اند. این راه ها در حوالی ایستگاه مولد هیدروالکتریسیته قپید د زیل (Rapides-des-Iles) قرار دارند. از نام فرانسوی این ایستگاه می توان فهمید که در استان کبک واقع شده است.

استان کبک کانادا

10- کشتزارهایی از همه طعم

زمین های زراعی، دو منطقه پرلت (Prelate) و سپتر (Sceptre) که به ترتیب در سمت چپ و راست تصویر قرار دارند را احاطه کرده اند. این دو منطقه در دشت وسیع و استان ساسکاچوان (Saskatchewan) در غرب کانادا واقع شده اند.

استان ساسکاچوان کانادا

11- زمین گلف، به سرسبزی یک پارک

زمینی در نزدیکی شهر سن-پولیکارپ (Saint-Polycarpe) به یک مجموعه گلف تبدیل شده اشت. این شهر در استان کبک قرار دارد.

زمین گلف شهر سن-پولیکارپ کبک کانادا

12- کوهی که هویت شهر را از آن خود کرد!

مونت رویال (Mt Royal) کوه کوچک یا همان تپه ای ست در شهر مونترال (Montreal) که نام شهر نیز از آن آمده است. در تصویر شلوغی و آبادی این ناحیه را به چشم می بینید.

منت رویال مونترال استان کبک کانادا

13- داستانی از گذرهای آبی

کانال آب ولند (آبی رنگ) از روی رودخانه ولند (قهوه ای و سبز) در بالای تصویر گذر می کند. این کانالِ آب، دو دریاچه انتاریو (Ontario) و ایری (Erie) را به یکدیگر متصل می کند. خوبست بدانید که این تصویر در شهر ولند (Welland) استان انتاریو ثبت شده است.

رودخانه و کانال ولند شهر ولند استان انتاریو کانادا

14- خطوط بر جای مانده از انسان ها

اثر تاخت و تاز انسان ها را در میان جنگلی نزدیک به شهر سن-ژدئون-دو-بوس (Saint-Gedeon-de-Beauce) در استان کبک می بینید. خطوط در تصویر ناشی از قطع درختان برای سهولت در رفت و آمد است.

شهر سن-ژدئون-دو-بوس استان کبک کانادا

15- دژی که تاریخ مصرف ندارد!

دیواره های ستاره شکل ارگ کبک (Citadelle of Quebec) را در استان کبک می بینید. از این قلعه تاریخی هم اکنون برای اهداف نظامی استفاده می کنند.

قلعه لا سیتادل استان کبک کانادا

سخن آخر

گشتی هوایی در کشور کانادا داشتیم؛ کشوری که دومین سرزمین پهناور دنیا به شمار می آید اما جمعیت قابل توجهی ندارد. دیدیم که کشتزارها، نقش پر رنگی در اقتصاد این سرزمین ایفا می کنند. علاوه بر تماشای کشتزارها، زمین گلف، قلعه نظامی، شهرها و شهرک ها و... سفر هوایی مان را به این مرز و بوم به مراتب جذاب تر کردند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا کانادا همان گونه بود که پیش تر تصورش را می کردید؟

ما را از دیدگاه خود آگاه کنید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.