karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از زمانی که بشر روی کره زمین ساکن شده، این زیستگاه خاکی را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است و همیشه درصدد آن بوده که کره خاکی را برای زندگی و آرامش بیشتر خود مهیا کند. با گذشت سال های بسیار از حضور انسان ها بر روی زمین، چهره این کره، به کلی دگرگون شده است و دیگر هیچ شباهتی به گذشته خود ندارد. انسان به کمک جاده ها، کوه ها را به دریاها پیوند زده و با آسمان خراش هایش، زمین را به آسمان دوخته است و حالا از زندگی اولیه اش بر این پهنه خاکی فاصله بسیاری دارد. البته بسته به قدمت زندگی مردم در یک سرزمین خاص، این تفاوت ها می توانند آشکارتر باشند.

کشور آلمان، یکی از همین سرزمین هایی ست که قدمت بسیاری دارد و دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. شهرهای بزرگ، قلعه ها و کاخ ها، معدن ها و ... همه و همه شاهکار دست بشر در طول هزاران سال زندگی در این مرز و بوم هستند. اما مدرنیته و صنعت نیز چهره خاصی به این سرزمین داده و جلوه های تازه ای ایجاد کرده اند.

از آن جایی که با تصاویر هوایی می توان رد پای تغییرات را بهتر در این سرزمین دنبال کرد؛ به یک سفر مجازی می رویم و از چشم ماهواره ها و عکس های هوایی به این سرزمین نگاهی می اندازیم، تا چهره آلمان را از نگاهی متفاوت ببینیم.

پیش از آغاز سفر مجازی مان، بد نیست کمی بیشتر درباره جغرافیای این کشور بدانید. آلمان از کشورهای پهناور قاره اروپا به حساب می آید از سه طرف با خشکی و با کشورهایی نظیر لهستان، جمهوری چک و فرانسه مرز دارد و از سوی دیگر با دریاهای بالتیک و شمال، همسایه است. مجموعه ای از دشت ها، جنگل ها، کوه ها، سواحل و حتا تعدادی جزیره، چهره کنونی آلمان را رقم زده اند. سرزمین ژرمن ها، ۱۶ ایالت دارد که بزرگترین این ایالت ها، بایرن یا باواریا (Bavaria) در جنوب آلمان است و پایتخت این کشور، شهر برلین در شمال شرقی است.

حال که بیشتر با جغرافیای آلمان آشنا شدید، سری به این سرزمین می زنیم و از آسمان، به این کشور نگاهی می اندازیم.

کارناوال را همراهی کنید.

1- تکه های پازل به صف شده اند

کانتینرهای حمل بار را می بینید که مانند تکه های جورچین در بندر نزدیک رودخانه سودرلبل (Süderelbe) چیده شده اند؛ این رودخانه در شهر هامبورگ قرار دارد.

بندر رودخانه سودرلبل هامبورگ آلمان

2- جلوه گری هندسه

این تصویر هوایی در شهر شوتسینگن (Schwetzingen) عکسبرداری شده است و طراحی متقارن باغ و کاخ شوتسینگن را نمایش می دهد.

کاخ شوتسینگن شهر شوتسینگن آلمان

3- هنرنمایی تراکتورها

رد تراکتورها را می بینید که گرداگرد نواحی سرسبز و درختان دور می زنند و خاک را زیر و رو می کنند. این تصویر در نزدیکی شهر گارتس، روگن (Garz, Rügen) به ثبت رسیده است.

رد تراکتورها نزدیکی شهر گارتس، روگن آلمان

4- خوش گذرانی در کنار دریای بالتیک

موج شکن ها را در نزدیکی اردوگاه تفریحی هاید کاپل (Heidkoppel) می بینید. این اردوگاه تفریحی و این موج شکن ها در شهر ویش، پلون (Wisch, Plön) و در کنار دریای بالتیک (Baltic Sea) قرار دارند.

اردوگاه تفریحی هاید کاپل شهر ویش، پلون آلمان

5- از یک سو آباد، از سوی دیگر ویران ...

در سمت راست تصویر، دو چرخ بیل غول پیکر مشغول استخراج زغال سنگ از معدن روباز هامباخ (Hambach surface mine) هستند؛ به ماشین های سنگینی که برای خاک برداری و کاوش در معدن های روباز استفاده می شود، چرخ بیل می گویند.

در آن سوی دیگر تصویر، روستای برن درف (Berrendorf) به چشم می خورد.

معدن روباز هامباخ و روستای برن درف آلمان

6- معدن روباز هامباخ

از سال 1978 این معدن زغال سنگ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معدن روباز هامباخ آلمان

7- ماشین ها بالاتر از قطارها

در تصویر، تقاطع روگذری را می بینید که بر فراز ریل آهن در شهر لایپزیگ (Leipzig) ساخته شده است.

تقاطع روگذر شهر لایپزیگ آلمان

8- ماشین های قطار شده، از حال و هوای بندر لذت می برند.

ده ها هزار ماشین در بندرگاه شهر امدن (Emden) پارک شده اند. این شهر مهد تولد فوتبالیست ایرانی-آلمانی، فریدون زندی است و در ایالت نیدرزاکسن (Niedersachsen) قرار دارد.

بندرگاه شهر امدن آلمان

9- رود موزل

در تصویر پیچش رود موزل (Moselle River) را در میان سراشیبی های پوشیده از تاکستان می بینید. این رود از کشورهای فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ (Luxembourg) می گذرد و در نهایت در رود راین سرازیر می شود.

این بخش از رود موزل، سوژه بسیاری از عکاسان است و محبوبیت خاصی دارد.

رود موزل آلمان

10- پنجه های دریا در خشکی

این تصویر هوایی در شمال کشور آلمان و در نزدیکی شهر نوردشتراند (Nordstrand) به ثبت رسیده است. در این عکس تالابی را در کناره دریای وادن (wadden sea) می بینید که راه خود را در میان زمین های اطراف باز کرده است.

تالاب کنار دریای وادن آلمان

11- یادگاری از سقوط شهاب سنگ

نوردلینگن (Nördlingen)، از شهرهای ایالت بایرن آلمان است و قدمتی چند صد ساله دارد. این شهر منحصر به فرد بر روی گودالی ساخته شده که بعدها فهمیدند اثر به جا مانده از سقوط شهاب سنگ است.

نوردلینگن ایالت بایرن آلمان

12- رد بمب ها، خاطره ای از جنگ

مجمع‌الجزایر هلیگولند (Heligoland) در جنوب شرقی دریای شمال قرار دارد و بخشی از کشور آلمان است. در طول جنگ جهانی دوم، این منطقه بارها توسط بریتانیا بمباران شد که اگر کمی در تصویر دقت کنید هنوز هم می توانید اثر بعضی از این بمب ها را مشاهده کنید.

مجمع‌الجزایری هلیگولند جنوب شرقی دریای شمال آلمان

13- سبز و باشکوه

درختان میوه و زمین های سرسبز این تصویر زیبا را در ایالت بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) پدیده آورده اند.

ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان

14- قلعه ای در دل طبیعت

 قلعه روتنبرگ (Rothenberg Fortress) از سازه های قرن هجدهم میلادی است و در نزدیکی شهر شنایتاخ (Schnaittach) قرار دارد.

قلعه روتنبرگ در نزدیکی شهر شنایتاخ آلمان

15- سازه ای متقارن و زیبا در خدمت حیوانات

 این مجموعه، به انجمن حمایت از حیوانات تعلق گرفته است و در نزدیکی شهر برلین قرار دارد؛ در زبان آلمانی آن را Tierschutzverein für Berlin می نامند.

انجمن حمایت از حیوانات نزدیک شهر برلین آلمان

16- آبشکن های رود البه

در تصویر آبشکن هایی را در کناره رود البه (Elbe) می بینید که از نگاه هوایی، گویی خشکی را به رودخانه کوک زده اند. خوبست بدانید آبشکن، سازه ای ست در امتداد دیواره رود، که اجازه نمی دهد جریان آب به نواحی اطراف آسیبی بزند.

آبشکن های رود البه آلمان

17- منظره ای کلی از شهر کلن

شهر کلن (Cologne) از کهن ترین شهرهای آلمان به شمار می آید و همچنین چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در غرب آلمان قرار دارد.

شهر کلن آلمان

18- پارک خورشیدی، دوستدار محیط زیست

پارک خورشیدیِ شهر اگبک (Eggebek Solar Park) را در پیش رو می بینید. این پارک خورشیدی در منطقه متروکه ای در نزدیکی پایگاه نظامی آلمان در گذشته ایجاد شده است. همان طور که از نام پارک پیداست، برای کسب انرژی تجدیدپذیر خورشیدی از این مکان استفاده می شود؛ صفحات سلول خورشیدی را در سراسر این پارک مشاهده می کنید.

پارک خورشیدیِ شهر اگبک آلمان

19- باز هم یک معماری منحصر به فرد در آلمان

Der Rundling، یک منطقه مسکونی در شهر لایپزیگ (Leipzig) است و در واژه معنای گرداگرد می دهد. در سمت راست تصویر، شبکه خطی تراموا یا همان واگن برقی قرار دارد.

Der Rundling شهر لایپزیگ آلمان

20- بندر هامبورگ

شهر بندری هامبورگ (Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و سومین بندر بزرگ اروپا به شمار می آید.

بندر شهر هامبورگ آلمان

سخن آخر

گشت و گذاری هوایی در کشور آلمان داشتیم؛ دیدیم که چطور آلمانی ها صنعت و مدرنیته را در کنار یکدیگر چیده اند و ترکیب جالب توجهی از آن پدید آورده اند. این کشور، از پیش روهای مهم صنعت به شمار می آید و آن چه در تصاویر دیدیم نیز، صحه ای بر همین نظر بود. سلول های خورشیدی، آبشکن و موج شکن های پیشرفته، چرخ بیل ها، همه و همه بیانگر توانایی بالای مهندسان آلمانی هستند. از طرفی هم قلعه ها و کاخ ها، از قدمت هزارساله این خطه خبر می دادند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا آلمان با آنچه در ذهن داشتید فرق می کرد؟

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.