karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، سال آینده میلادی شهر همدان، که پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 خواهد بود، در رویدادی بین المللی و بزرگ میزبان وزیران گردشگری 34 کشور آسیایی است. 

در همین زمینه، علی مالمیر، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با این خبرگزاری، توضیحاتی در مورد انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و برنامه های این شهر برای این رویداد بزرگ بیان کرد:

اکنون روند شمارش رویدادهای ملی و بین المللی برای برگزاری آنها در سال 2018 میلادی به میزبانی همدان، در دستور کار است و بعد از پیگیری های آن در سطح ملی و هماهنگی با وزراتخانه های مربوطه، برگزاری تعدادی از این رویدادها قطعی می شود. 

وی به پیگیری هایی که در خصوص برپایی جشنواره بین المللی صنایع دستی با محوریت سفال در شهر جهانی لالجین انجام شده است، اشاره کرد و گفت: 

 چنانچه موفق به اجرای این رویداد بین المللی در سال 2018 شویم می توان آن را یکی از مهمترین رویدادهای همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا برشمرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: 

سازمان ورزش و جوانان نیز می تواند در سال 2018 با اجرای رویدادهایی مبتنی بر ورزش های زمستانی و مسابقات ورزشی همچون صخره نوردی، نقش بسزایی در معرفی ظرفیت های ورزشی همدان ایفا کند. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در مورد حوزه ی گردشگری نیز بیان کرد: 

در حوزه گردشگری کشاورزی نیز با توجه به محصولات خاص و منحصر به فرد همدان همچون کشمش، گردو، سیر، آلو و سیب‌زمینی می توان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی رویدادهای متناسب با این رشته برگزار کرد.

آقای مالمیر به مشاهیر ادبی استان همدان مانند باباطاهر عریان و میر رضی الدین آرتیمانی اشاره کرد و آن ها را از مهمترین ظرفیت های استان همدان بر شمرد: 

 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با برگزاری برنامه های ملی همچون همایش باباطاهر در حوزه گردشگری ادبی استان همدان، نقش آفرینی کند و مهمترین رویدادهای همدان در سال 2018 را رقم بزند. 

وی همچنین به نقش شهرداری های مختلف این استان در میزبانی خوب و شایسته برای رویدادهای سال 2018 همدان تاکید داشت و گفت: 

با انتخاب شهردار جدید، بخش اعظم کار را می توان از طریق این نهاد دنبال کرد و در قالب ستاد اجرایی با همکاری شهرداری، رویدادی در شان همدان و کشور رقم زد. 

این مقام مسئول از برگزاری نشستی با اعضای وابسته به سازمان گردشگری در همدان خبر داد و آن را اتفاقی بسیار مهم دانست. این نشست می تواند یکی از مهمترین رویدادهای همدان 2018 را رقم بزند و در گسترش و معرفی ظرفیت های گردشگری این استان موثر باشد. 

مالمیر در ادامه به برنامه های افتتاحیه همدان 2018 اشاره کرد و اضافه نمود: 

 ابتدا قرار بود افتتاحیه همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا با افتتاحیه تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام همزمان برگزار شود اما همزمانی افتتاح این 2 رویداد بین المللی می توانست به دستاوردهای آنها آسیب بزند، لذا به دنبال تغییر در زمان مراسم افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا هستیم تا این 2 برنامه تحت الشعاع یکدیگر قرار نگیرد. 

وی بیان کرد: 

2018 سالی است که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد و در طول سال 2018 فعالیت های ما مختص این عنوان خواهد بود و برای افتتاح این رویداد، وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان حضور به هم می‌ رسانند. 

استان همدان گسترده شده در دامان کوه های الوند، یکی از استان های مرکزی کشورمان است و شهر همدان، مرکز این استان با داشتن تمدنی سه هزار ساله یکی از کهن ترین شهرهای جهان به حساب می آید. این شهر با بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 1385 بر اساس مصوبه ی مجلس به عنوان پایتخت و تمدن ایران معرفی شد. این استان به واسطه ی جاذبه هایی تاریخی مانند تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه ای طبیعی مانند غار علیصدر پنجمین شهر گردشگری کشور است. 

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای سفر به استان همدان

غار علیصدر

گنج نامه

باغ موزه دفاع مقدس

آرامگاه ابوعلی سینا

نمایی از شب همدان

آرامگاه باباطاهر همدان

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.