karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

08 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در دنیای امروز کشتی ها و #قایق های تفریحی لوکس زیادی ساخته می شود که هم زیبا هستند و هم کارآمد. هر از گاهی طراحی هایی ارائه می شود که شاید هنوز برای ساخت آن ها زود باشد ولی پلی خواهند بود برای ارائه ی طراحی های بیشتر و بهتر از سوی دیگران. می توان از نگاه دیگری گفت که این قایق ها و کشتی ها کاملا لوکس و گرانقیمت به حساب می آیند و نمی توان به سادگی یکی از آن ها را خریداری نمود.

ولی می توانیم با آن ها آشنا شویم و گویی سوار بر آن ها به سوی اقیانوس و دریاها سفر کنیم.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به #قایق بادبانی لوکس کوتا ( cauta ) که توسط طراح مشهور Timur Bozca ارائه شده و هنوز وارد مرحله ی ساخت نهایی نشده است. از ویژگی های آن می توان به حضور تکنولوژی مدرن در کنار #طراحی کلاسیک آن اشاره کرد.

شما می توانید یکی دیگر از طراحی های این طراح به نام قایق لوکس بلک سوآن | قوی سیاه بر پهنه دریا را مطالعه کنید.

همراه با کارناوال باشید.

قایق بادبانی لوکس Cauta

با قایق بادبانی لوکس Cauta بیشتر آشنا شویم

این قایق که طولی برابر با 55 متر دارد توسط طراحی ترکیه ای به نام Timur Bozca طراحی شده است و نوع جدید از #قایق های تفریحی به حساب می آید. زبان طراحی قایق از پرنده ای به نام albatross الهام گرفته است و با نگاهی دقیق به راحتی می توان به این موضوع پی برد. این قایق وزن کمی دارد و دلیل آن استفاده از فیبر کربن در بدنه و دیگر قسمت های آن می باشد.

در این کشتی سیستم کنترل DynaRig قرار گرفته و این امکان بوجود می آید تا تنها یک نفر بتواند به راحتی قایق را کنترل کند.

طراح می گوید این قایق را برای یک خانواده طراحی کرده و برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود. در کناره های قایق ارتفاع کمی بیشتر می شود و این از احتمال سقوط افراد به داخل آب جلوگیری می کند.

در قسمت های مختلف قایق از تکنولوژی OLED بهره گرفته شده و این جزئی از امکاناتش به حساب می آید. بطور مثال می توان در سیستم های تصویری و نوری این تکنولوژی را دید. این قایق توانایی حمل 10 مهمان به همراه 8 نفر اعضای اصلی را دارد که می توان گفت 18 نفر می توانند از سفر با این قایق لوکس تفریحی لذت ببرند. بر خلاف بسیاری از قایق ها اتاق هایی که ساخته شده دیدی به دنیای زیر آب و سطح آب دارند و این بسیار زیباست. 

موتورهای این قایق diesel-electric هستند و قدرت مناسب و کافی را بوجود می آورند. موتورها برقی هستند و این باعث می شود تا صدا و لرزش به کمترین میزان خود برسند.

بادبان های برای این قایق در نظر گرفته شده است و انتظار می رود جنبه ی زیبایی و صرفا طراحی دارند.

این قایق زیبا در سال 2015 طراحی شده است.

قایق بادبانی لوکس Cauta

لذت قایقرانی

طراحی زیبا و فوق العاده خاص این قایق تفریحی برای همگان جالب خواهد بود. به دلیل کنترل راحت و وزن سبکش می توان گفت که اگر سوار آن شوید و یا هدایتش کنید تجربه ای بسیار متفاوتی در انتظار شما خواهد بود.

رنگ پر تالالو سیلور رنگ قایق به زیبایی آن افزوده و چشم ها را مجذوب خود خواهد کرد.

این قایق توانایی این را دارد که در اقیانوس ها حرکت کند درحالی که تمامی سرنشینان آن در کمال آرامش و راحتی از سفر خود لذت می برند. همانطور که قبل تر گفتیم تنها یک نفر می تواند تمام قایق را کنترل کند و این یعنی سادگی در هدایت این قایق تفریحی در نهایت امنیت و راحتی. دیگر نیاز نیست تا چندین نفر در کنار هم تلاش کنند تا قایق هدایت شود.

سیستم دیگری که هدایت قایق را آسان تر می کند این است که برخی از مسیرها را می تواند بصورت خودکار و به لطف سیستم های پیشرفته ی مسیریابی طی کند و مطمئن باشید شما را به مکانی اشتباه و دور نخواهد برد.

سرعت بالای قایق مدت زمان طی کردن مسافت را به حداقل می رساند.

قایق بادبانی لوکس Cauta

زیبایی در طراحی

همانطور که گفته شد در طراحی این قایق از پرنده ای به نام Albatross الهام گرفته شده است که شبیه به مرغ دریایی می باشد. شاید کمی عجیب به نظر برسد و با دیگر قایق ها فرق کند ولی بسیار زیبا و متفاوت می باشد. پرنده در آسمان پرواز می کند و این قایق بر روی دریاها به پیش می رود و هردو زیبا هستند.

سطح این قایق به روشی کاملا مدرن طراحی و ساخته شده و همینطور از امنیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

اگر با دقت به شکل قایق نگاه کنید متوجه خواهید شد که کشیده ساخته شده و این به حرکت بهتر و مفید تر آن در آب کمک زیادی می کند. تصور کنید به دریا و یا اقیانوس خیره شده اید که ناگهان این قایق از دور دست به چشم می خورد.

شاید محو زیبایی آن و هماهنگی قایق با آب شوید.

قایق بادبانی لوکس Cauta

راحت و ناب

می توان این گونه گفت که ما مطمئن هستیم کسانی که این قایق را خریداری می کنند ممکن هست تا با خانواده و کودکان خود با این قایق سفر کنند و اوقات خوشی را بگذرانند. طراح این قایق زیبا تمامی جوانب را در نظر گرفته است بطوری که در داخل به هیچ عنوان احساس کم بودن فضا را نخواهید داشت و این نشان دهنده ی این است که از طول 55 متری قایق به خوبی استفاده شده است.

یکی از نکات و مهم و ویژگی هایی که باید به آن اشاره کرد عرشه ی قایق است. شاید در نگاه اول متوجه نشوید ولی اگر سوار آن شوید خواهید دید که عرشه به روشی ماهرانه طراحی شده است و به هیچ عنوان نباید نگران این موضوع باشید که در داخل آب بیفتید.

پس با خیال راحت بگذارید کودکانتان بر روی عرشه بدوند و بازی کنند و شاد باشند.

کابین کاپیتان در انتهای کشتی قرار گرفته است. 

صبر کنید، نکته ی دیگری را نیز باید برای شما بازگو کنیم. اگر شرایط دریا و اقیانوس برای شنا مناسب نبود استخری در خود قایق تعبیه شده و می توانید از آن استفاده کنید. البته بسیار بزرگ نیست ولی برای کودکان مناسب خواهد بود.

قایق بادبانی لوکس Cauta

نور و روشنایی در طراحی این قایق

در حالی که برای ساخت این قایق از فلسفه ی سبکی و نگاه به جزئیات استفاده شده است ولی در ظاهر نیز بسیار لوکس می باشد. برای این که به همچون محصولی دست پیدا کرد طراح قایق از تکنولوژی نوری OLED در داخل و برخی از قسمت های بیرونی آن بهره برده است. این عمل باعث شده تا شاهد قایقی مدرن در نهایت ظرافت و زیبایی باشیم.

در داخل کابین ها این تکنولوژی به راحتی به چشم می خورد.

قایق بادبانی لوکس Cauta

نگاهی به داخل این قایق

از قسمت های ورودی متوجه طراحی خاص قایق خواهید شد. به دلیل توجه به جزئیات نقاط کانونی به دقت برنامه ریزی و سپس طراحی شده اند. کابین ها و دیگر فضاها بسیار راحت و باز طراحی شده اند و سرنشینان احساس راحتی خواهند کرد.

اتاق اصلی که برای مالک قایق طراحی شده دارای تختی بزرگ در کنار سرویس بهداشتی و حمامی مجلل می باشد که شیر آن بصورت بارشی عمل می کند. کابین های دیگر نیز بسیار زیبا طراحی شده اند و به لطف پنجره ها دیدی به دنیای زیر آب دارند. باید به این نکته اشاره کرد که کابین یا اتاق مالک قایق در طبقه ی بالا قرار گرفته و نسبت به دیگر کابین ها بالاتر است.

قایق بادبانی لوکس Cauta
قایق بادبانی لوکس Cauta

موتورهای قایق ، سکوتی آرامش بخش

به دلیل استفاده از تکنولوژی در ساخت موتورها diesel-electric این قایق از قدرت خوب و کافی برخوردار می باشد. 

با استفاده از سه موتور Caterpillar C12.9 و برای بهره وری بیشتر از یک موتور الکتریکی زیمنس نیز استفاده خواهد شد. به همین دلیل است که این قایق صدای کمی تولید می کند و همینطور بسیار کم به لرزه می افتد.

قایق بادبانی لوکس Cauta
قایق بادبانی لوکس Cauta
قایق بادبانی لوکس Cauta

سخن آخر

نظر شما درباره ی این قایق تفریحی چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.