karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت پیرامونمان آن قدر سخن برای گفتن دارد که اگر تمام عمرمان را هم به گوش به حرف هایش سپاریم باز هم نمی توانیم گوشه ای از آن را به خوبی درک کنیم. عاشقان طبیعت در سراسر دنیا فراوان اند و به جستجوی زمانی هرچند کوتاه می گردند تا در دامان طبیعت زیبای خدادادی کمی آرام گیرند؛ به دور از هیاهو، به دور از مشکلات و مشقت های طاقت فرسای زندگی...

ما هم می خواهیم دل به دریا بزنیم و برای یک بار هم که شده به گوشه ای کمتر دیده شده در جهان برویم. چه جایی بهتر از چشمه ی آب گرم که چند ساعتی روح و جسم ما را نوازش کند. تا به حال چشمه های فوق العاده ای را در کشور عزیزمان دیده ایم؛ چشمه ی دیو آسیاب، چشمه های پلکانی باداب سورت، چشمه گل رامیان و هزاران چشمه ی زیبای دیگر اما حالا می خواهیم فراتر از مرزهای وطنمان برویم و چشمه ای معروف به دهانه را از نزدیک ببینیم؛ چشمه ای که از کهن ترین چشمه های دنیا است، برای این کار باید به شهر میدوی در ایالت یوتای آمریکا سفر کنیم.

میدوی شهری سرسبز و دیدنی و پر از طبیعت بکر و تماشایی است و چشم انتظار گردشگران علاقمند به کشف نقاط کمتر دیده شده.

با کارناوال همراه باشید تا با هم به چشمه ی آب گرم دهانه با آب زلالش برویم و کمی آرام شویم.

چشمه دهانه

چرا چشمه دهانه؟


_ یکی از زیباترین چشمه های آب گرم ایالات متحده ی آمریکا است.

_ این چشمه شبیه به کندوی زنبور است.

_ از زیباترین چشمه های آهکی ایالات متحده آمریکاست.

چشمه آبگرم آمریکا

نگاهی به چشمه دهانه

آبی جوشان که از دل زمین سر بیرون آورده است و از میانه ی سنگ های آهکین سفت و سخت راهش را یافته تا شگفتی خارق العاده ای را خلق کند.

هزاران هزار گردشگر به شهر میدوی می آیند تا چشمه ی هوم استید کالدرا ( Homestead caldera ) را از نزدیک ببینند. نام این چشمه به معنای دهانه ی حیات است و به همین دلیل با اسم دهانه شناخته می شود.

باید به این چشمه کاملا نزدیک شوید تا به عمق زیبایی آن پی ببرید زیرا چشمه ی دهانه با سنگی گنبدی شکل کاملا احاطه شده است. چیزی شبیه به کندوی عسل، کندویی که می توان در آن شنا، غواصی یا استراحت کرد!

چشمه ی دهانه از منحصر به فرد ترین چشمه های دنیاست زیرا هم منظره ی طبیعی زیبایی دارد و هم مکانی تاریخی است و قدمتی 10 هزار ساله دارد. آب این چشمه ی آب گرم به معنای واقعی داغ است و دمای آن به 96 درجه ی سانتیگراد هم می رسد. این چشمه روزانه حدود 135.000 گالن آب را گرم می کند و بیشترین ماده ی معدنی که در چشمه یافت می شود کلسیم است.

زمین شناسان معتقدند که بر اثر آب شدن برف های کوه ( Wasatch Mountains ) و همچنین آب باران و نفوذ آن به زمین و مخلوط شدن با مواد معدنی در این ناحیه سر از زمین بیرون می آورد و چشمه ی دهانه را تشکیل می دهند. اعتقاد بر این است که آب چشمه ی دهانه از سه کیلومتر در زیر سطح زمین بیرون می آید.

همانطور که گفتیم شکل ظاهری این چشمه شبیه به کندوی زنبور است و با سنگ های آهکی و تراورتن گنبدی شکل پوشیده شده اما در قسمت فوقانی این چشمه سوراخی وجود دارد که همان سبب می شود نور خورشید به داخل نفوذ کند و هوای تازه به داخل محیط چشمه بیاید و امکان تفریح و خوش گذرانی در چشمه را فراهم آورد.

ارتفاع چشمه ی دهانه از بالاترین نقطه ی سنگ ها تا سطح آب حدود 16.76 متر می باشد و 122 متر هم عرض دارد و عمق این چشمه هم 19.8 متر می باشد البته باید در نظر داشته باشید که حدود دو متر این چشمه با گل و لای پوشیده شده است و نیاز به لای روبی دارد، به همین علت یکی از بزرگ ترین و زیباترین چشمه های آمریکا شده است.

این چشمه آن قدر طرفدار دارد که حتی برخی از زوج ها این چشمه را برای برپایی مراسم ازدواجشان انتخاب می کنند تا روزی خاطره انگیز تر را برای خود ثبت کنند. 

چشمه دهانه
چشمه دهانه
چشمه دهانه

چشمه دهانه را در ویدئو تماشا کنید.

آشنایی با تونل چشمه دهانه

در ابتدا برای دسترسی به آب چشمه باید از منفذ موجود در بالای آن، در میانه ی صخره ها استفاده می کردند اما به مرور مالکان این چشمه تصمیم گرفتند تونلی حفر کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از چشمه ی دهانه بهره مند شوند و این چشمه را به مکانی توریستی تبدیل نمایند. سرانجام در سال 1990 میلادی پروژه ی عظیم ساخت تونل آغاز شد و تونلی به طول 110 فوت یعنی حدود 33.5 متر در سمت شمالی چشمه ساختند.

ساخت تونل دهانه چشمه در 12 جولای سال 1996 میلادی به اتمام رسید و در امتداد آن عرشه ای چوبین قرار دادند تا گردشگران بتوانند به راحتی به آب چشمه دسترسی داشته باشند.

دکتر جری سیمونز ( Dr. Jerry Simons ) که از دست اندرکاران این پروژه بوده است می گوید:

این تونل برای این که همه بتوانند به چشمه دسترسی داشته باشند ساخته شد. همچنین در این منطقه به طور مداوم پژوهش های باستان شناسی انجام می گیرد و تلاش شد تا چشمه ی دهانه به یکی از مراکز برتر غواصی برای غواصان سراسر کشور تبدیل شود. البته این چشمه بیشتر برای غواصان حرفه ای مناسب است.
هیچ چشمه ی آب گرمی که بتوان در آن به این صورت حرفه ای غواصی کرد در آمریکا و شاید هم جهان وجود نداشته باشد. همچنین تمامی امکانات برای اقامت و تفریحی مفرح برای گردشگران اعم از هتل، مواد غذایی با کیفیت بسیار خوب و دیگر فعالیت های شاد در اینجا گرد هم آمده است.

چشمه دهانه
چشمه دهانه

تفریحات چشمه دهانه

چشمه ی دهانه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در ایالت یوتا می باشد و تلاش شده محیطی فراهم شود تا توریست ها بتوانند در آن به تفریح و استراحت بپردازند و از آب داغ آن بهره مند شوند.

علاوه بر تفریحات همیشگی این چشمه مراسم مختلف دیگری هم در زمان مناسبت هایی مثل هالووین، ولنتاین، کریستمس، روز مادر و... در این مکان برپا می شود که از طریق این لینک می توانید اطلاعات دقیق تریی از چگونگی آن ها مطلع شوید.

باهم با تفریحات موجود در چشمه دهانه آشنا می شویم.

چشمه دهانه

1 ) شنا

در کنار چشمه چند استخر و جکوزی ساخته اند که با آب داغ این چشمه پر می شوند و گردشگران می توانند در آن به شنا بپردازند و استراحت کنند. قاعدتا کسی که به دیدار چشمه ی آب گرم می رود ابتدایی ترین موردی که به ذهنش می رسد این است که بتواند از آب چشمه استفاده کند و در صورت امکان در آن شنا نماید.

چشمه دهانه

2 ) غواصی

همانطور که اشاره کردیم چشمه دهانه یکی از مهم ترین مراکز غواصی در آمریکا است. اگر دوست دارید غواصی در این چشمه را تجربه کنید از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 12:30 تا 06:30 جمعه و شنبه از ساعت 10:30 تا 06:30 و یکشنبه ها از 10:30 تا 04:30 می توانید به چشمه دهانه مراجعه نمایید.

برای غواصی در این چشمه باید 16 دلار ( حدود 51 هزار تومان ) پرداخت نمایید و تجهیزات غواصی نداشته باشید هزینه ی تجهیزات غواصی هم بر این مبلغ افزوده می شود و باید 5 دلار ( 16 تومان ) اضافه پرداخت کنید.

چشمه دهانه

3 ) گلف

یکی دیگر از تفریحاتی که برای گردشگران در اطراف چشمه دهانه مهیاست بازی گلف می باشد ورزشی که نسبت به دیگر تفریحات منطقه مقرون به صرفه تر است، فقط باید توجه داشته باشید که از اردیبهشت ماه تا آبان اجازه ی گلف بازی داده می شود.

لازم نیست که نگران تهیه ی لوازم گلف باشید زیرا می توانید لباس مناسب گلف، کفش و تجهیزات را از همینجا تهیه کنید. همه چیز برای بانوان، مردان و کودکان آماده  است.

برای استفاده از زمین گلف باید 35 دلار حدودا معادل 111 هزار تومان را پرداخت نمایید.

چشمه دهانه
چشمه دهانه

4 ) تنیس

در کنار لذت بردن از چشمه ی آب گرم دهانه می توانید تنیس بازی را هم تجربه کنید. جالب است بدانید که باشگاه تنیس دهانه یکی از برترین باشگاه های تنیس در سراسر کانزاس سیتی می باشد و اگر علاقمند به تنیس بازی هستید مربیان بسیار حرفه ای در این باشگاه فعالیت می کنند و در 18 سال گذشته از برترین مربیان تنیس آمریکا بوده اند.

وسایل و لوازم مربوط به تنیس را هم می توانید در محل تهیه کنید و به صورت تفریحی یا حرفه ای و همراه با آموزش به بازی تنیس بپردازید، هزینه ی تنیس بازی در این مکان 25 دلار معادل حدودا 79.7 هزار تومان است.

چشمه آبگرم آمریکا

5 ) اسب و سورتمه سواری

در فصل های گرم تر اسب سواری هم در اطراف چشمه دهانه رواج دارد و در هنگام زمستان هم سورتمه سواری روی برف ها امکان پذیر است حتی در تابستان ها هم امکان سوار شدن بر سورتمه ها روی چمن وجود دارد، امکان اسب و سورتمه سواری در این مکان در تمامی اوقات سال وجود ندارد به همین دلیل هزینه ی این فعالیت ها بنا به مناسبت و زمان آن متفاوت است و اگر علاقمند به سوار شدن بر اسب یا سورتمه باشید باید در محل و با قیمت همان سال و فصل بلیت تهیه نمایید.

سورتمه سواری

6 ) یوگا

محیط آرام و زیبای چشمه دهانه محلی خوب و مناسب را برای ورزش یوگا روی آب به ارمغان آورده است. علاقمندان می توانند بر روی قایق های کوچک سوار شوند و همراه با مربیان ماهر به یوگا بپردازند.

امکانات 

برای آسایش بیشتر گردشگران و جذب توریستان به ایالت یوتا در این منطقه امکانات دیگری هم فراهم آمده تا گردشگران علاقمند از آن ها استفاده کنند امکاناتی مثل:

برگزاری مراسم عروسی به سبک دلخواه

جشن تولد

استخر

جلسات کتاب خوانی

جلسات اداری

فروشگاه خرید سوغات ( امکان تهیه ی یادگاری، هدیه و خوراکی )

گالری های مختلف ( برگزاری گالری های نقاشی، عکاسی و... )

و...

توجه داشته باشید که امکان ارائه ی تمامی خدمات در این مجالس وجود دارد که برای کسب اطلاع از شرایط و چگونگی خدمات می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

Tell: 435-657-3812

برگزاری عروسی در اطراف چشمه دهانه

چشمه آب گرم آمریکا

سوغات چشمه دهانه

چشمه دهانه

تاریخچه و داستان کشف چشمه

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که قدمت این چشمه را 10 هزار سال تخمین زده اند. تاریخ دانان احتمال می دهند که این مکان پیش از کشف محلی بوده برای استراحت معدنچیان و افرادی که به صورت اتفاقی از محل عبور می کردند زیرا در این چشمه در قسمت تحتانی گل و لای های چشمه برخی اسلحه های قدیمی، سکه و ابزارآلات کشف شده است.

داستان کشف: سیمون شیت ( Simon Schneitter ) از مهاجرانی بود که به همراه خانواده اش از سوئیس به سوی ایالت یوتا آمده بود، وی در یوتا زمینی داشت که از گذشتگانش به ارث برده بود و هیچ تصوری هم نداشت که در زمینش گنجی نهفته وجود دارد. شیت و خانواده و آشنایانش به همراه دیگر مهاجران سوئیسی به ایالت یوتا آمدند و گروهی هزار نفری را تشکیل دادند و در این منطقه شروع به کشاورزی کردند. مهاجران، یوتا را دوست داشتند زیرا آن ها را به یاد کوه های آلپ می انداخت.

سال 1886 میلادی بود که سیمون چشمه ی دهانه را کشف کرد، از آن پس محلیان از این چشمه به عنوان دیگی داغ استفاده می کردند و از همان زمان این چشمه آرام آرام مشهور شد و به جاذبه ای محلی تبدیل گشت.

سیمون به همراه همسرش فالی به اهالی غذا و خوراکی می فروختند و آن ها را بیشتر به سوی چشمه جذب می کردند و همه روزه بر جمعیت افرادی که برای دیدن جشمه دهانه به ملک آن ها مراجعه می کردند افزوده می شد.

پس از گذشت 67 سال دیگر دهانه در سراسر آمریکا شناخته شده بود و گردشگران می دانستند اگر به دیدن این چشمه بروند می توانند خوراکی و غذاهای خوشمزه ای را هم تهیه کنند، همین دلیلی شد تا سیمون و خانواده اش تا آخر عمر در راحتی و آسایش زندگی کنند.

امروزه چشمه حیات به یک مکان تفریحی با سبک کلاسیک آمریکایی تبدیل شده که سالانه از سراسر دنیا توریست ها را به سوی خود می کشاند.

سیمون شیت
سیمون شیت

تصویری از مهاجرت سیمون شیت و خانواده در سال 1886 میلادی

چشمه دهانه

چشمه دهانه در رسانه ها

به دلیل شکل ظاهری خاص چشمه ی دهانه از آن به عنوان لوکیشنی زیبا در فیلم ها استفاده می شود از جمله ی آن ها می توان به فیلم صد و بیست ساعت ( 127 Hours ) که سازنده اش دنی بویل ( the Danny Boyle ) بود اشاره کرد که از این چشمه به عنوان یک محل تیراندازی استفاده شد. البته فیلم برداری در چند کیلومتری چشمه منطقه ی بلوجان کانیون ( Blue John Canyon ) انجام شد و صحنه هایی از چشمه در آن به نمایش گذاشته شد.

کارناوال قبلا به توضیح این فیلم پرداخته است که می توانید از طریق این لینک با فیلم 127 ساعت بیشتر آشنا شوید.

از چشمه ی دهانه در فصل شانزدهم سریال محبوب د بچرل ( The Bachelor ) نیز استفاده شد، در صحنه ای که یکی از قهرمانان سریال ( Ben Flajnik ) از سوراخ بالای صخره با نامزدش به درون چشمه سقوط می کنند.

چشمه آب گرم آمریکا
چشمه آب گرم آمریکا

کجا بمونیم؟

آن قدر زیبایی های طبیعی و امکانات رفاهی در یوتا به دلیل چشمه ی دهانه زیاد است که اغلب مسافران دوست دارند شب را هم در همین جا سپری کنند. در ایالت یوتا امکانات اقامتی متنوع می باشد اما بهترین و محبوب ترین هتل یوتا رزیدنت نام دارد، این هتل در ایام مختلف سال تخفیف های متنوعی را ارائه می دهد و می توانید از طریق این لینک در باره ی هتل اطلاعات دقیق تری کسب کنید و آن را رزرو نمایید.

چشمه آبگرم آمریکا
چشمه آبگرم آمریکا

چی بخوریم؟

بنابر تحقیقات انجام شده تهیه غذا حدود یک سوم هزینه ی سفر گردشگران را به خود اختصاص می دهد بنابراین معقوله ی خوارک یکی از مهم ترین مواردی است که باید در سفرها به آن دقت کنید، در اطراف چشمه دهانه انواع و اقسام هتل ها وجود دارند که می توانی از آن ها خوراکی تهیه نمایید اما اگر ترجیح می دهید غذایتان را در رستوران نوش جان کنید باز هم گزینه های خوبی پیش رو خواهید داشت، با رستوران ها بیشتر آشنا می شویم:

• رستوران سیمون ( SIMON’S ): بهترین غذاخوری این منطقه می باشد، این رستوران در سال 1886 میلادی تاسیس شد و فضایی سنتی با میهمان نوازی گرم و صمیمانه دارد، نوع غذای این رستوران آمریکایی است و انواع استیک، سوخاری و غذاهای دریایی را هم در اختیار میهمانان قرار میدهد، در این رستوران مرغ سوخاری فانی معروف ترین غذا است. علاوه بر فضای خوب و غذاهای خوشمزه برتری این رستوران به دیگر غذاخوری ها دید آن به مناظر زیبای اطراف است.

• فانی گریل: همانطور که از نام این رستوران مشخص است انواع غذاهای گریل، سوخاری و سالاد را می توانید از این رستوران تهیه نمایید، همچنین در فصل های بهار و تابستان امکان نشستن در فضای باز هم هست، میهمانان این رستوران می توانند همراه با خوردن غذا زمین گلف را هم تماشا نمایند.

همچنین در روزهای شنبه  ویکشنبه این رستوران صبحانه هم سرو می کند و از ساعت 7 صبح تا 11:30 می توانید صبحانه میل کنید، دوشنبه و جمعه هم از ساعت 8 صبح.

نهار هم همه روزه در فانی گریل از ساعت 11:30 تا 14 سرو می گردد.

• ساندویچ ترپ: یکی دیگر از رستوران ها ساندویچ ترپ است که ساندویچ و نوشیدنی را در اختیار میهمانانش قرار می دهد، توجه داشته باشید که این رستوران تنها در فصل بهار و تابستان خدمات ارائه می دهد.

• خدمات کیترینگ: در این قسمت خوراک های مجالس تامین می شود و می توانند وعده ای کامل را در اختیار میهمانان قرار دهند، منوها و خدمات مختلف و باب میل و سلیقه ی میهمانان است.

رستوران سیمون

چشمه آبگرم آمریکا
چشمه آبگرم آمریکا

رستوران گریل فانی

چشمه آبگرم آمریکا

دسترسی و هزینه

برای استفاده از چشمه دهانه باید بلیط تهیه نمایید، 40 دقیقه شنا در آب معدنی چشمه دهانه از روزهای دوشنبه تا پنجشنبه 11 دلار ( معادل حدودا 35 هزار تومان ) و جمعه تا یکشنبه 16 دلار ( معادل 51 هزار تومان ) هزینه در بر خواهد داشت. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر قصد اقامت در هتل های یوتا را هم دارید هزینه ی آن را هم جداگانه بر حسب نوع اتاقی که انتخاب می کنید در نظر داشته باشید.

برای رزرو بلیت هم می توانید با این شماره تلفن تماس حاصل نمایید: 

Tell: 435-657-3840

برای رسیدن به چشمه دهانه اغلب با تورهای گردشگری اقدام می کنند اما با اتومبیل شخصی و به صورت انفرادی هم رفتن به چشمه دهانه امکان پذیر است کافی ایست به آدرس مندرج در زیر مراجعه نمایید.

آدرس: آمریکا، ایالات متحده آمریکا، ایالت یوتا، چشمه دهانه.

.Address: Address: 700 North Homestead Drive, Midway, UT84049

چشمه آبگرم آمریکا

موقعیت چشمه دهانه روی نقشه

توصیه کارناوال

اگر به ایالت یوتا سفر می کنید باید بدانید که علاوه بر چشمه ی دهانه اماکن گردشگری دیگری نظیر پارک ملی صهیون، پارک ملی قوس، پارک ملی دره ها، دریاچه پاول، تپه ی سرخ، موزه تاریخ طبیعی یوتا، معبد پروو یوتا و ... در این ایالت وجود دارند که پیشنهاد می کنیم بنا بر علایقتان به آن ها نیز سر بزنید.

نکته ی دیگر این که آب چشمه ی دهانه بسیار زلال و صاف است و توریستان در نظافت و تمیز نگه داشتن آن کوشا می باشند خوب است این چشمه را الگو قرار دهیم و در حفظ طبیعت چشمه های زیبای کشورمان نیز تلاش کنیم.

چشمه آبگرم آمریکا

سخن آخر

آیا تا به حال مسافر ایالات متحده آمریکا بوده اید؟

از چه مکان هایی در این کشور دیدن نموده اید؟ دیدن چشمه دهانه از نزدیک برایتان جذاب است؟

تجربیات، خاطرات، نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان بگذارید و اگر منطقه ی خاصی را مد نظر دارید و علاقمندید که کارناوال از آن دیدن کند مقصد مورد نظرتان را اعلام نمایید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.