karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجید علومی، سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد، به دنبال انعکاس خبر تخریب دیوار باغ جهانی دولت آباد و ایجاد سازه‌ای در جوار این اثر تاریخی، گفت:

این طرح با مجوز هیات راهبردی باغ های جهانی کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به این که ایجاد مخزن دستی آب علت اصلی تخریب صورت گرفته است، افزود:

باغ دولت‌آباد از سمت پارکینگ آن به دلیل وجود تاسیساتی همچون موتورخانه، منبع هوایی آب و لوله‌های آب در بخشی از این فضا، دارای منظره نامطلوبی است لذا اجرای این طرح با توجه به مساله کمبود آب در یزد از اهمیت خاصی برخوردار بود.

علومی با اشاره به شروع اجرای این طرح از آذرماه سال گذشته، خاطرنشان کرد:

یک هفته پس از شروع این طرح، مسقف کردن مخزن آن اجرا شده است و موتورخانه آن نیز مسقف خواهد شد.

وی در رابطه با این طرح توضیح داد:

جانمایی سیستم تاسیسات آب در زیرزمین و ساماندهی آن متناسب با معماری این اثر و با تایید هیات راهبردی باغ‌های جهانی کشور متشکل از چندین صاحب نظر در زمینه معماری، مصوب شده بود.

او ادامه داد:

این مخزن دستی در دو مرحله اجرا شده که شامل مخزن ذخیره آب و موتورخانه است و  در مجاورت دیوار خشتی چینه‌ای باغ دولت آباد قرار داشته است.

این مسوول با اشاره به تخریب این دیوار گفت:

این دیوار بر اساس شواهد موجود بارها تخریب و بازسازی شده و علاوه بر آن نیز در وضعیت کنونی به سمت بیرون شکم داده بود ولی قطعا پس از ایجاد موتورخانه مجددا این دیوار همانند قبلش بازسازی می‌شود.

وی تاکید کرد:

البته تخریب و بازسازی مجدد این دیوار نیز در طرح، مصوب شده بود چرا که طرح‌های بزرگی مانند ایجاد سیستم آب‌رسانی در این بنای تاریخی بدون نظارت و تصویب هیات راهبردی باغ های جهانی امکان اجرا ندارد.

علومی ادامه داد:

منظره موجود تا یک ماه آینده وجود نخواهد داشت و سیستم آب‌رسانی نیز در زیر زمین تکمیل می‌شود.

وی از اعتبارات خوب در نظر گرفته شده برای این باغ نیز خبر داد و افزود:

خوشبختانه در سال جاری اعتبارت مناسبی در رابطه با مبلمان، ساماندهی و فضای سبز این باغ جهانی در نظر گرفته شده است.

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ دولت‌آباد یزد یادآور شد:

بازارچه این باغ که در سال گذشته علاوه بر نمای نامناسب، توجه و دید گردشگران به این بنا را گرفته بود با استقرار پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد در سال جاری ساماندهی شد.

علومی در پایان استقبال از باغ جهانی دولت آباد یزد را بسیار قابل توجه دانست و گفت:

این باغ جهانی تنها در ایام تعطیلات نوروز مورد استقبال و بازدید قریب 150 هزار گردشگر و مسافر نوروزی قرار گرفت و عنوان پربازدیدترین بنای تاریخی شهر یزد را به خود اختصاص داد.

باغ دولت آباد

Mohammadreza Domiri Ganji

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.