karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

02 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر روز با پیشرفت در دنیای #تکنولوژی شاهد تغییرات زیادی در سبک زندگی و روش های آن بر روی این کره ی خاکی هستیم . بشر از گذشته تا به امروز به دنبال راحت تر کردن امور زندگی بطور کل همه چیز بوده است و #سفر کردن از این قاعده مستثنی نیست . در دنیای امروز سفر کردن وارد بعد جدیدی شده و مدت زمان آن نیز به شدت پایین آمده است . 

ولی بشر هنوز راضی نیست و قصد دارد مدت زمان سفرها را در کنار امنیت و کیفیت بهبود بخشد . 

در این راستا Flash Falcon معرفی شد . طرحی از یک هواپیمای فوق العاده مدرن با ظاهری عجیب و جالب . گفته می شود اگر این #هواپیما وارد مرحله ی تولید و ساخت شود انقلابی در این صنعت را به همراه خواهد داشت . 

تصور کنید مسافتی میان دو قاره را در عرض 2.5 ساعت طی کرد . 

همراه کارناوال باشید تا با این هواپیمای مدرن بیشتر آشنا شویم . 

هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon

نیم نگاهی به Flash Falcon

هواپیمایی را تصور کنید که از #لندن تا نیویورک را در 2.5 ساعت طی می کند و می تواند به سرعتی برابر با 2,300mph برسد . یکی از ویژگی های مهم این هواپیما این است که می تواند مانند یک هلیکوپتر فرود بیاید و بلند شود . 

طراح هواپیما Oscar Viñals نام دارد و قصد دارد تا قبل از ساخته شدن آن تغییرات بیشتر و بهتری را بوجود بیاورد . 

گفته می شود که Flash Falcon قرار است آسمان ها را فتح کند . این حرف چقدر می تواند صحت داشته باشد و آیا این توانایی را دارد ؟

این هواپیما می تواند 250 مسافر را در خود جای دهد و آن ها را در نهایت سرعت و راحتی به مقصد برساند . فالکون فلش با محیط زیست سازگار است و به لطف موتورهای برقی خود که در قسمت های زیری قرار گرفته است می تواند مانند یک هلیکوپتر فرود بیاید و یا پرواز کند . 

در ادامه برای شما بیشتر از این هواپیما خواهیم گفت . 

هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon

موتورها و طراحی 

هواپیمای فلش فالکون سوخت خود را از طریق carbon-free energy تامین می کند . موتورهای این هواپیما سوپرسونیک می باشند و بر روی نحوه ی ساخت portable fusion reactor بوجود آمده اند . 

این موتورها می توانند به جهات مختلف بچرخند و همین موضوع باعث می شود که مانند یک هلیکوپتر بتواند حرکت کند . 

طراح فلش فالکون نام موتورها را star jet engine نهاده است و می گوید از مواد سخت و مقاوم تشکیل شده و در قسمت انتهایی هواپیما قرار گرفته است . 

فلش فالکون از طراحی جالبی برای حمل مسافرین برخوردار است . اگر به طراحی آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که دارای دو طبقه می باشد . Business class را طبقه ی بالا تشکیل می دهد و طبقه ی پایین مختص super tourist class می باشد و دلیل قرارگیری این کلاس در طبقه ی پایین این است تا فضای بیشتری در اختیار این کلاس از مسافران قرار بگیرد . 

طراحی بیرونی فلش فالکون به گونه ای می باشد که به هنگام حرکت از ایرودینامیک مناسبی برخوردار است و نوک آن شبیه سوزن می باشد . 

هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon

هواپیما به هنگام پرواز

زمانی که این هواپیما به پرواز در می آید می تواند بال های خود را با توجه به شرایط پرواز تکان دهد یا بهتر است این گونه بگوییم که می تواند زوایای بال ها را بصورت دلخواه و با توجه به شرایط عوض کند . 

پنجره هایی نیز درون فلش فالکون قرار گرفته اند که می توانند اطلاعات پرواز را به نمایش بگذارند . 

سازنده می گوید :

زمانی می رسد که هواپیماهایی با سرعت صوت و زیاد دوباره وارد دنیای رقابت و صنعت هواپیمایی می شوند ولی با یک تغییر بزرگ و آن استفاده از تکنولوژی های روز است . 

تا 15 سال آینده دنیا و این صنعت دچار دگرگونی های زیادی خواهد شد و این هواپیما یکی از آن تغییرات به حساب می آید . 

هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon

جمع بندی فلش فالکون

سازندگان این نوع هواپیماها در تلاش هستند که هرچه زودتر طراحی ها را به واقعیت تبدیل کنند و صنعت هواپیمایی را دگرگون کنند . 13 سال از زمانی که اولین و آخرین هواپیمای سوپرسونیک ، یعنی کنکورد به پرواز در آمد می گذرد . 

گران بودن هزینه ها و حوادثی که این هواپیما بوجود آورد باعث شد تا کنار گذاشته شود . 

طبق گفته ی طراح این هواپیما از کنکورد بسیار بزرگتر است .

اگر روزی این هواپیماها به آسمان راه پیدا کنند مدت زمان سفرهای فضایی بسیار کم تر خواهد شد . 

هواپیمای Flash Falcon
هواپیمای Flash Falcon
فلش فالکون و کنکورد

سخن آخر

نظر شما درباره ی این هواپیما چیست ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.