karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

28 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در دنیای امروز نگرانی های زیادی در مورد #تغییرات آب و هوایی وجود دارد که می توانند آینده ی گردشگری دچار تغییرات گشترده ای کنند ولی برای دهه های آینده این نگرانی ها از میان خواهند رفت. در آینده به میزان ورودی و خروجی گردشگرها در سرتاسر دنیا افزوده خواهد شد و این اتفاقی بس خوب و مسرت بخش می باشد. البته آسیب پذیری هایی مهم و قابل توجه در کمین دنیای گردشگری هستند. 

در این مطلب نوع نگاهی خوش بینانه از آینده را پیش می گیریم و متفاوت به مشکلات نگاه خواهیم کرد.

در طول سال های گذشته اتفاقات زیادی در دنیای گردشگری رخ داد و تاثیرات مخربی بر روی این صنعت گذاشتند ولی امروزه آثار آن ها شاید پاک شده باشد ولی تاثیرات به وضوح دیده می شوند. حوادثی مانند 11 سپتامبر، سارس، سندرم تنفسی هاد و ... تاثیراتی منفی در سفرها به آسیا و کانادا داشته اند.

تجربیات از این اتفاقات به ما ثابت کرد که در طول بحران و وضعیت نامناسب باید به خوبی مدیریت کرد و شرایط را تحت کنترل نگه داشت.

همراه با کارناوال باشید تا با واقعیت آینده ی گردشگری آشنا شوید.

گردشگری در دنیای آینده
گردشگری در دنیای آینده

گردشگری هزاره ی سوم

بررسی تاریخ و گذشته ی گردشگری به درک بهتر از آینده کمک می کند و این گذشته و اتفاق های آن است که بر امروز ما تاثیر می گذارد. باید به شما بگوییم که در نیم قرن اخیر رشد و توسعه گردشگری با سرعت بسیار زیادی رخ داده است. از سال 1950 که سفرهای بین المللی به امری عادی میان مردم تبدیل شد فعالیت ها در حوزه ی گردشگری از 25 میلیون گردشگر ورودی به 1035 میلیون در سال 2012 رسید.

درآمد بدست آمده نیز از 2.1 میلیارد دلار به 837 میلیارد دلار در سال 2012 رسید.

می توان این گونه برداشت کرد که با ورود به هزاره ی سوم گردشگری یکی از قسمت های مهم دنیای اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل شده است. 

بیایید کمی به آینده نگاه کنیم. چه در انتظار گردشگری است؟

جدا از سختی و مشکلاتی که گردشگری در زمان حال درگیر آن ها است آینده بسیار روشن می باشد و شاهد رشد سریع تر و بزرگ تر این صنعت خواهیم بود.

گردشگری در دنیای آینده
گردشگری در دنیای آینده

دنیای گردشگری تا سال 2020

طبق پیش بینی ها انتظار می رود میزان گردشگران ورودی تا سال 2020 به از 1.6 میلیارد نفر بگذرد. گردشگران می توانند به فضا بروند و در ایستگاه های فضایی به نوعی گردشگری فضایی را تجربه کنند. اروپا بزرگترین منطقه ای خواهد بود که گردشگران را به خود جذب می کند. شرق آسیا و اقیانوس آرام از آمریکا پیشی می گیرند و در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت. 

سهم مناطقی مانند آفریقا،خاورمیانه و آسیای جنوبی افزایش پیدا خواهد کرد. 

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که تا سال 2018، 296.2 میلیون نفر در مشاغلی مشغول به کار می شوند که به دلیل رشد مسافرت ها و گردشگری بوجود آمده اند.

#گردشگری و سفر مستقیم و غیر مستقیم بیشتر از 10 درصد شغل های جهانی، ناحیه ای و و ملی را متوجه خود کرده اند.

گردشگری در دنیای آینده
گردشگری در دنیای آینده

ماهیت رشد آینده

گردشگری در سال های آینده به رشد خود ادامه می دهد هرچند ممکن است ماهیت آن و تغییراتش در مقایسه با 5 دهه ی پیش کاملا متفاوت باشد و می تواند این تغییرات را در چند سال گذشته دید. دهه ی 1990 از سه دهه ی قبل تر از خودش بسیار متفاوت بوده و تغییرات زیادی داشته است.

با ورود به هزاره ی سوم و بعد از سال 2000 غرب در اشکال اصلی خود رشد کرده و در حال رشد نیز می باشد. 

جنگ ها و تغییرات آب و هوایی مشکلات زیادی را در رابطه با گردشگری بوجود آورده اند. حتما می خواهید دلیل آن را بدانید پس خوب گوش کنید.

تصور کنید قصد سفر به یکی از سواحل کشور برزیل را دارید. تغییرات آب و هوایی تنها وضعیت هوا را دچار تغییرات نمی کنند بلکه آلودگی های زیست محیطی، از بین رفتن طبیعت و ... را نیز بوجود خواهد آورد. در نتیجه ساحلی که روزگاری زیبا و قابل استفاده بوده است دیگر به مانند قبل نیست.

از جنگ نیز می توان این گونه برداشت کرد که کشورها را ناامن خواهند کرد و سفرها را نیز با مشکلاتی جدی درحد به خطر افتادن جان مسافران مواجه می کند.

گردشگری در دنیای آینده
گردشگری در دنیای آینده

افق هایی تازه در گردشگری

نیروهای زیادی وجود داشته اند و دارند که تاثیرات زیادی را بر روی گردشگری گذاشته اند. در این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم.

1) اقتصاد : با توجه به وضعیت مطلوب اقتصادی دنیا رشد اقتصادی جهان را به سوی خوبی می توان متصور شد. کشورهایی مانند چین، هند و برزیل و همینطور روسیه و اندونزی اقتصادشان در حال پدیدار شدن می باشد و این یعنی آینده ای بهتر در گردشگری و اقتصاد.

2) سیاسی : سیاست و همینطور تغییرات آن میتواند تاثیرات زیادی را بر روی گردشگری بگذارد. به عنوان مثال کشوری که از لحظ سیاسی دارای ثبات می باشد و روابط خوبی در سطح بین المللی با دیگر کشورها دارد می تواند در گردشگری نیز پیشرفت های زیادی کند.

گردشگری در دنیای آینده
گردشگری در دنیای آینده

نگاهی به مسائل محیطی

محیط زیست اهمیت زیادی در دنیای گردشگری دارد. انتشار کربن و تغییرات آب و هوایی تاثیرات مخربی را بر دنیای گردشگری می گذارند. طبیعت گردی کاملا با محیط زیست در ارتباط می باشد. سیاره ی زمین دارای ظرفیت های محدودی می باشد پس باید رفتارهای ما تغییر کند تا مشکلی بوجود نیاید. گردشگران در آینده باید درک کنند که به هنگام سفر به محیط زیست به هیچ عنوان آسیب وارد نکنند و با محیط اطراف سازگار شوند.

یکی از مشکلاتی که می توان به بررسی آن پرداخت این است که برای رفت و آمد و سفر باید از سوخت های فسیلی استفاده کرد و این به محیط زیست صدمات زیادی وارد می کند. برای از بین بردن این مشکل باید راه های دیگری را برای جایگزین کردن سوخت های فسیلی پیدا کرد. مانند استفاده از انرژی های پاک و وسایل نقلیه برقی.

هدف های زیادی را برای نجات زمین مشخص کرده اند. مثل استفاده از سوختی بدون کربن تا 50 سال دیگر، ولی به نظر شما این هدف دست یافتنی است؟

ترسیمی از آینده را برای شما در صورت ادامه پیدا کردن وضعیت بدین صورت به برای شما بازگو می کنیم.

... تغییرات آب و هوایی بسیاری از مقاصد گردشگری را از بین می برد.

... بالا آمدن سطح دریاها خشکی ها را به خطر خواهد انداخت.

... هزینه های نگهداری از جاذبه های گردشگری به شدت بالا خواهد رفت.

... جریمه هایی برای بوجود آوردن گاز کربن از سوی دولت و سازمان ها تعیین می شود.

... تقاضا برای اکوتوریسم و سفر به مناطق طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد.

گردشگری در دنیای آینده

فناوری و گردشگری

با توجه به گزارش های سازمان گردشگری جهانی و وابسته به سازمان ملل متحد تا سال 2020 میلادی شاهد حضور فناوری در تمامی وجوه زندگی افراد خواهیم بود. تبادل اطلاعات و دسترسی به آن ها به شکل متفاوت و زیادی تغییر خواهد کرد.

گردشگری فضایی نقش پر رنگ تری پیدا خواهد کرد و مردم به دنبال انسانیت خواهند گشت و گردشگری یکی از راه های آن می باشد.

گردشگری را صنعتی مردمی می دانستند ولی امروزه با به دلیل پیشرفت های فناوری و تکنولوژیکی نیروی مردمی و استفاده از آن کاهش پیدا کرده است. به نوعی دیگر اگر بخواهیم در این باره صحبت کنیم می توان این گونه گفت که حمل و نقل، اطلاع رسانی و ارتباطات بیتشر بوسیله ی تکنولوژی انجام می پذیرد تا مردم.

یکی از مشکلاتی که فناوری می تواند برای گردشگری به گفته ی برخی از صاحب نظران بوجود بیاورد این است که می تواند جایگزین نیروی کار انسانی شود. نظر شما چیست؟

گردشگری در دنیای آینده

نگاهی به هتل های آینده

اگر گردشگری فضایی به واقعیت بدل گردد گردشگران نیاز دارند تا در مکانی اقامت کنند و این می تواند باعث شود تا هتل های بادی فضایی ساخته شوند. پروژه ی بیگلو، مالک هتل های زنجیره ای آمریکایی بیوسوئیت های باجت که جنسیس 1 نام دارد با توجه به تحقیق ناسا انجام می پذیرد.

این هتل ها هنوز در مرحله ی آزمایش می باشند.

در دنیای امروز نوآوری و پیشرفت در کدام قسمت های هتل ها در حال رخ دادن است؟

در پاسخ می توان گفت که مسافران در نهایت از هتل خود اتاق هایی خوب می خواهند و این پیرفت ها باید در همین حوزه صورت پذیرد.

البته هتل هایی را تصور کنید که ربات ها در آن به مشتری ها سرویس ارائه می کنند. جالب است مگر نه؟

گردشگری در دنیای آینده

تروریسم و گردشگری

در دنیای امروز همگی شاهد تاثیرات مخرب تروریسم بر روی گردشگری هستیم. تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا حملات تروریستی بیتشر در مراکز گردشگری رخ می دهد؟ به 4 دلیل این اتفاقات در این مکان ها رخ می دهد.

1) حمله به مراکز گردشگری به اقتصاد آن کشور صدمات زیادی وارد می کند.

2) گردشگری رسانه محور است و این برای تروریست ها یک تبلیغ به حساب می آید.

3) جاذبه های گردشگری مانند مکان های تاریخی روح و ماهیت یک کشور محسوب می شوند.

4) این مکان ها به دلیل شلوغی تروریست ها را از دید دیگران پنهان می کنند.

گردشگری در دنیای آینده

سخن آخر

دنیای گردشگری مجموعه ای از افرادی هست که آن را بوجود آورده اند و همین افراد می توانند آینده ی آن را نیز رقم بزنند.

نظر شما چیست؟ 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.